Zelfbouw gamesysteem niet tot BIOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1ID
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
Hallo Tweakers,

Nadat mijn oude gamesysteem was overleden heb ik deze maand op basis van de BBG basisgamesysteem een nieuwe in onderdelen besteld.

Ik heb het lijstje aangehouden van de BBG Mei Basis, alleen voor de behuizing een Focus G ipv Focus G Mini
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 130,95€ 130,95
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,90€ 74,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G€ 241,50€ 241,50
1BehuizingenFractal Design Focus G Zwart€ 45,-€ 45,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 73,01€ 73,01
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 51,90€ 51,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 68,08€ 68,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 685,34

Heel het systeem in elkaar gezet, alle kabels aangesloten en het systeem aangezet, resultaat:
Alle fans gaan draaien (CPU en kast), LED's werken (Fans en HDD & Power)
maar ik krijg geen beeld, niet via VGA kabel, niet via HDMI kabel

Wat ik al heb geprobeerd
-Kabels gecheckt
-Videokaart eruit en direct via moederbord monitor aansluiten
-memory in bank 1 en 3 en bank 2 en 4 geplaatst
-moederbord losgehaald en alle standoffs gecheckt en weer vastgezet
-CPU fan losgehaald en CPU insert gecheckt

Als ik de resetknop bedien gaat de CPU fan even iets meer toeren maken maar valt daarna weer terug.

Verder zou ik niet weten wat ik nog meer moet checken, wat er verkeerd zou kunnen zijn.

Heeft een van jullie advies?

P.S.:Heb Maurneo.nl's topic ook gezien (en een beetje de opmaak gekopieerd O-) ) en die heeft een soortgelijk probleem, maar wilde dit wel gescheiden houden omdat ik niet weet of het advies voor mij hetzelfde is?
Nieuwe build start niet op.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Die Ryzen 2600 heeft geen geïntegreerde graphics, dus die videokaart heb je sowieso nodig. Ram steek je in slot 2 en 4. Een vriend van me had hetzelfde probleem met min of meer dezelfde componenten. Ik kwam erachter dat zijn ram niet goed erin zat. Die slots klappen maar aan één kant open, aan die andere 'vaste' kant moet je ze er eerst vrij stevig insteken, dan pas doordrukken zodat het klapbare gedeelte weer terugklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verder zou ik niet weten wat ik nog meer moet checken, wat er verkeerd zou kunnen zijn.
Google eens of & zo ja, welke BIOS er mogelijk nodig zou zijn?

En "kabels checken" heb ik te vaak gehoord; hoeveel voedingskabels (dus vanuit de PSU), gaan er naar je moederbord? En hoeveel naar je GPU?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
MAX3400 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:33:
[...]Google eens of & zo ja, welke BIOS er mogelijk nodig zou zijn?
Voor een update zou hij toch beeld moeten hebben. Ik heb dat bord een paar weken geleden gekocht, daar stond 1.6 op, net als op dat bord van die vriend van me (zie post hierboven).

Mocht je beeld krijgen: eerst in Windows de nieuwste all-in-one drivers installeren, dan de bios eerst naar 2.0 flashen met een FAT stick (die versie heb je minimaal nodig om de ram op 3000 MHz te laten draaien) voordat je naar v3 gaat flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:06

SeatRider

Hips don't lie

De standaardvraag: heb je (te veel) afstandsbusjes gebruikt?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 19:37

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

"maar ik krijg geen beeld, niet via VGA kabel, niet via HDMI kabel"

stop je de display kabels wel in jouw videokaart ? Je videokaart heeft namelijk geen VGA kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1ID
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
Dankjulliewel voor de reacties, ben volgens mij al wat verder daardoor.

misschien is onderstaande straks weer relevant, maar kan volgens mij vooruit

[quote]LB Back schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:19:
Die Ryzen 2600 heeft geen geïntegreerde graphics, dus die videokaart heb je sowieso nodig. Ram steek je in slot 2 en 4. Een vriend van me had hetzelfde probleem met min of meer dezelfde componenten. Ik kwam erachter dat zijn ram niet goed erin zat. Die slots klappen maar aan één kant open, aan die andere 'vaste' kant moet je ze er eerst vrij stevig insteken, dan pas doordrukken zodat het klapbare gedeelte weer terugklapt.
[/quote]

Dat van de Ryzen zonder graphics chip had ik niet gecheckt, en dat geeft aan dat de helft van mijn probeersels zonder videokaart geen zin had

De RAM is inderdaad wat lastig erin te krijgen, maar volgens mij zitten ze echt goed erin en goed vast

voor de zekerheid: slot 2 en 4 zijn het 2e en 4e slot geteld vanaf de CPU?

[quote]MAX3400 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:33:
[...]

Google eens of & zo ja, welke BIOS er mogelijk nodig zou zijn?
[/quote]
Heb gezocht, en volgens mij zou mijn CPU al sinds alle BIOS versies ondersteund worden, dit vind ik in de support sectie op de ASROCK site onder CPU

Kan helaas geen sticker o.i.d. vinden welke BIOS versie op het bord zit nu. Waar zou ik nog meer naar moeten kijken?

[quote]En "kabels checken" heb ik te vaak gehoord; hoeveel voedingskabels (dus vanuit de PSU), gaan er naar je moederbord? En hoeveel naar je GPU?
[/quote]
Ik heb een voedingskabel voor CPU (P4+P8) en voor moederbord (24pin) op het moederbord aangesloten zitten

1 8pins connector uit de voeding aangesloten op de videokaart, videokaart zit in PCI-E 3 slot (onderste van de 2 PCI-e slots)
volgens mij is dit allemaal zoals zou moeten toch?

[quote]SeatRider schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:49:
De standaardvraag: heb je (te veel) afstandsbusjes gebruikt?
[/quote]
Heb ze even geteld, 8 afstandbusjes en 8 schroeven zit het moederbord mee vast

En ja, laatste reactie over VGA heeft ook gelijk, die zit niet op mijn grafische kaart, en daarmee proberen aansluiten op moederbord was dus zinloos

Heb net weer geprobeerd met monitor via HDMI op mijn grafische kaart aangesloten, maar nog steeds niet verder dan draaiende fans, nog steeds geen beeld

Scratch that, hij vraagt nu naar proper boot device, bedankt voor jullie hulp, ik kan weer vooruit

[ Voor 3% gewijzigd door G1ID op 26-05-2019 19:55 ]

Pagina: 1