[Ziggo] Oplossing voor verdwijnen analoge TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45
Dus...inmiddels is ziggo vol in beeld een banner aan het tonen dat het analoge signaal echt gaat stoppen :( #stom maar goed, ik moet iets anders.

Ja...ik leef onder een steen, maar qua tv ben ik gewoon ouderwets :)

Ik hecht waarde aan snel zappen
Ik hecht waarde aan liever geen extra kastje
Ik hecht geen waarde aan aanbod en/of beeldkwaliteit.

Wat kan ik het beste doen?

Optie1: Nieuwe tv kopen die direct ziggo digitale TV kan ontvangen
Optie 2: Toch een of ander extra kastje van Ziggo
Optie 3: Ziggo go + chromecast

Zapt een moderne nieuwe tv een beetje vlot met digitale tv? Zijn er voordelen van zo'n los kastje?

Ik heb trouwens maar 1 tv in huis.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
Ik zou voor optie 2 of 3 gaan. Optie 3 werkt ook prima, maar lijkt me niet ideaal om altijd als permanente oplossing te gebruiken. Bovendien is zappen alles behalve snel. Optie 2 kun je zonder kosten regelen. Via Ziggo krijg je er eentje gratis. Optie 1 kan ook, CI module gebruik ik zelf. Snel zappen blijft mogelijk omdat je alleen ongecodeerde kanalen gaat kijken neem ik aan. Dat zapt veel sneller dan gecodeerde kanalen, is tenminste mijn ervaring met een CI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:33:
Dus...inmiddels is ziggo vol in beeld een banner aan het tonen dat het analoge signaal echt gaat stoppen :( #stom maar goed, ik moet iets anders.

Ja...ik leef onder een steen, maar qua tv ben ik gewoon ouderwets :)

Optie1: Nieuwe tv kopen die direct ziggo digitale TV kan ontvangen
Optie 2: Toch een of ander extra kastje van Ziggo
Optie 3: Ziggo go + chromecast

Zapt een moderne nieuwe tv een beetje vlot met digitale tv? Zijn er voordelen van zo'n los kastje?

Ik heb een Samsung TV die rechtstreeks digitaal kan ontvangen maar gebruikte de CI+ module voor HD zenders, dus weet niet hoe snel dat zappen gegaan zou zijn.
Heb nu de CI+ module ingeruild voor de nieuwe Next box die Ziggo (voorlopig alleen bij Complete/Max pakketten) uitlevert en vind hem snel zappen, ben er erg tevreden mee. Had niet verwacht dat een box sneller kon zappen dan de TV met CI+ module.

Optie 3 zou ik nog niet aan beginnen, ZiggoGo/internet is toch minder betrouwbaar dan rechtstreeks via de kabel (voornamelijk als het druk wordt op die zender).

Dus zou met optie 1 beginnen, als je het niks vind kun je achteraf alsnog naar optie 2 (maar daar zit veel extra poespas bij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

En je weet zeker dat deze ene TV niet voorzien is van een DVB-C tuner?

@MdO82, dat was een beetje de insteek van bovenstaande vraag ;)

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 22-05-2019 21:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
hardware-lover schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:25:
[...]

En je weet zeker dat deze ene TV niet voorzien is van een DVB-C tuner?
Of vertel ons eens welke TV het is wellicht dat er mogelijkheden ontstaan ;)
hardware-lover schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:25:
[...]

@MdO82, dat was een beetje de insteek van bovenstaande vraag ;)
I know :P Zelf heb ik een oude LG TV staan zonder een CI+ slot, maar wel een CAM-slot
Hier zit nu een Alphacrypt module in (zolang het werkt werkt het)

Maar kan wel zonder kastje kijken naar digitale zenders :)

[ Voor 42% gewijzigd door MdO82 op 22-05-2019 21:37 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
MdO82 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:27:
[...]

Of vertel ons eens welke TV het is wellicht dat er mogelijkheden ontstaan ;)

[...]

I know :P Zelf heb ik een oude LG TV staan zonder een CI+ slot, maar wel een CAM-slot
Hier zit nu een Alphacrypt module in (zolang het werkt werkt het)

Maar kan wel zonder kastje kijken naar digitale zenders :)
pricewatch: Sony Bravia KDL-32U4000 Zilver

deze. Die pakt die digitale kanalen soms een beetje, maar het ding is er niet echt lekker op ingericht. Zapt extreem traag en alles kanalen staan door elkaar. En een groot deel van de zenders is helemaal niet op te pikken. Beetje vaag allemaal hoe die sony dat doet.

....maar mijn vriendin vind hem ook heel lelijk :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
bonzz.netninja schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:52:
[...]

pricewatch: Sony Bravia KDL-32U4000 Zilver

deze. Die pakt die digitale kanalen soms een beetje, maar het ding is er niet echt lekker op ingericht. Zapt extreem traag en alles kanalen staan door elkaar. En een groot deel van de zenders is helemaal niet op te pikken. Beetje vaag allemaal hoe die sony dat doet.

....maar mijn vriendin vind hem ook heel lelijk :)
Je hebt een Cam-slot dus je kan een kaart erin stoppen en tv kijken, maar ja je vriendin tevreden houden is natuurlijk ook heel belangrijk ;)

Met de oude tv's is inderdaad het probleem dat zenders niet goed staan.
Maar zoals bij mijn LG heb je daar weer een tool voor om dat te fixen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

[knip]
TV type is inmiddels bekend, dvb-c tuner aanwezig.

De meest simpele en voordelige oplossing, gezien hecht 3.

Antennekabelabel rechtstreeks in tv, geen CI module gebruiken, scannen naar digitale zenders (wat nu dus eigenlijk ook al kan), en kijken of dit voldoende goed werkt?

Wil je toch graag een andere tv? Dit niet aan je vriendin laten lezen en zeggen dat er een nieuwe tv moet komen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
hardware-lover schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:17:
[...]

Antennekabelabel rechtstreeks in tv, geen CI module gebruiken, scannen naar digitale zenders (wat nu dus eigenlijk ook al kan), en kijken of dit voldoende goed werkt?

Wil je toch graag een andere tv? Dit niet aan je vriendin laten lezen en zeggen dat er een nieuwe tv moet komen ;)
Ja klopt, zoals ik schreef, had ik dat al geprobeerd

"Die pakt die digitale kanalen soms een beetje, maar het ding is er niet echt lekker op ingericht. Zapt extreem traag en alles kanalen staan door elkaar. "

Eigenlijk werkt het niet echt lekker dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bonzz.netninja schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:18:
[...]
Ja klopt, zoals ik schreef, had ik dat al geprobeerd

"Die pakt die digitale kanalen soms een beetje, maar het ding is er niet echt lekker op ingericht. Zapt extreem traag en alles kanalen staan door elkaar. "

Eigenlijk werkt het niet echt lekker dus.
Het lijkt er dan op dat je niet werkt met de juiste scan instellingen voor je tv? Heb je de juiste gegevens gebruikt voor jouw postcode?

Edit: het zappen zal er niet sneller mee gaan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 22-05-2019 22:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
hardware-lover schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:21:
[...]

Het lijkt er dan op dat je niet werkt met de juiste scan instellingen voor je tv? Heb je de juiste gegevens gebruikt voor jouw postcode?
Jup...of tenminste...ik heb die ziggo wizard een aantal keer gevolgd. Uiteindelijk loop ik ook vast als ik die letterlijk volg (want ziggo concludeert dat ik geen ziggo kan gebruiken omdat ziggo niet als optie verschijnt).

Maar eigenlijk weet ik het antwoord wel een beetje en zoek ik gewoon nog een argument om nieuwe tv te kopen, terwijl ik eigenlijk al lang weet dat dit het toch gaat worden :) Maar toch bedankt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:36
bonzz.netninja schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:22:
[...]

Jup...of tenminste...ik heb die ziggo wizard een aantal keer gevolgd. Uiteindelijk loop ik ook vast als ik die letterlijk volg (want ziggo concludeert dat ik geen ziggo kan gebruiken omdat ziggo niet als optie verschijnt).
Of is dit de oplossing:
- https://community.ziggo.n...pt-niet-sony-bravia-29486

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

OgWok

U.N.C.L.E.

hardware-lover schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:17:
[...]

Op mijn Samsung UE32N5000 (net nieuw; coaxkabel direct in TV) gaat het zappen niet snel; zeker de eerste keer na het aan zetten....., helaas. Kanaal in tekst krijg je wel vlot te zien.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Schaf dan de juiste decoder aan, die wat ik hier heb (niet van Ziggo) zapt heerlijk snel :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@bonzz.netninja ik heb je vraag en reacties even afgesplitst vanuit: [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10. Je vraag is toch wel een beetje te uitgebreid voor een ervaringen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wellicht ten overvloede, maar heb je ook de juiste wizard gebruikt? Er zijn er namelijk meerdere te vinden op de website van Ziggo. Dit is degene die jij nodig hebt: https://www.ziggo.nl/klan...tale-tv/kijken/instellen/.

De postcodecheck is nodig omdat de instellingen voor klanten uit het voormalige UPC-gebied anders zijn dan voor degenen uit het oorspronkelijke Ziggo-gebied. Hoe dan ook is de netwerk-ID in jouw geval altijd 4444 (en dus geen 5555), zodat de ongecodeerde zenders allemaal netjes op een rijtje komen te staan. Bij mij gaat het zappen tussen de ongecodeerde digitale zenders maar een fractie langzamer dan bij de analoge zenders voorheen.
bonzz.netninja schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:22:
[...]

Bij die stap zou ik gewoon aangeven dat Ziggo wél als optie verschijnt. Kies vervolgens op je tv een van de andere opties die daadwerkelijk verschijnt en pas alle gegevens zo aan dat ze exact overeenkomen met wat de wizard voorschrijft.

[ Voor 30% gewijzigd door TexMex op 23-05-2019 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squatto
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 13:42
Als het goed is kom je toch in aanmerking voor een "gratis" decoder van Ziggo?
Ik zou gewoon die in eerste instantie gebruiken en kijken hoe het bevalt.

Die zal vermoed ik sneller zijn dan de interne decoder van je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
TexMex schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:38:
Wellicht ten overvloede, maar heb je ook de juiste wizard gebruikt? Er zijn er namelijk meerdere te vinden op de website van Ziggo. Dit is degene die jij nodig hebt: https://www.ziggo.nl/klan...tale-tv/kijken/instellen/.

De postcodecheck is nodig omdat de instellingen voor klanten uit het voormalige UPC-gebied anders zijn dan voor degenen uit het oorspronkelijke Ziggo-gebied. Hoe dan ook is de netwerk-ID in jouw geval altijd 4444 (en dus geen 5555), zodat de ongecodeerde zenders allemaal netjes op een rijtje komen te staan. Bij mij gaat het zappen tussen de ongecodeerde digitale zenders maar een fractie langzamer dan bij de analoge zenders voorheen.

[...]

Bij die stap zou ik gewoon aangeven dat Ziggo wél als optie verschijnt. Kies vervolgens op je tv een van de andere opties die daadwerkelijk verschijnt en pas alle gegevens zo aan dat ze exact overeenkomen met wat de wizard voorschrijft.
4444 had ik geprobeerd. Ik zal het vanavond nog eens een zwengel geven maar ik moet eerlijk zeggen dat die hele interface van die sony zo irritant is, dat ik het snel opgeef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

bonzz.netninja schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:55:
[...]

4444 had ik geprobeerd. Ik zal het vanavond nog eens een zwengel geven maar ik moet eerlijk zeggen dat die hele interface van die sony zo irritant is, dat ik het snel opgeef :)
Heb het zelf bij een Samsung gedaan en dat was ook een "hassle"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
OgWok schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:00:
[...]

Heb het zelf bij een Samsung gedaan en dat was ook een "hassle"...
Het lijkt trouwens ook alsof ik gewoon wat zender mis....:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Zou even het gratis Humax kastje vragen. Als ie niet bevalt kan die altijd weer een nieuw thuis krijgen.
Hij zapt hier behoorlijk snel, nagenoeg even snel als analoog vind ik. Nieuwe tv kopen vond ik onzin maar als je het toch al wilde zou ik zeggen go for it. Overigens zijn Sony en Samsung nog simpel in te stellen vergeleken met (oudere) Philips. Daar doen sommige opties zelfs iets anders dan dat ze zeggen. (Zoals Zenders zoeken waarna na 15min scannen en saven nog steeds de oude NIT wordt gebruikt en zelfs een FBI niet helpt).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:30
Koop gewoon een nieuwe televisie. Je kan wel zeggen dat de beeldkwaliteit je niets interesseert, maar waarom zou je jezelf continu willen martelen door met dit soort gedateerde apparatuur te werken. Instellen is op de moderne televisies bovendien zo gedaan en de zenders staan direct op de juiste volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 22:46
-knip-

[ Voor 99% gewijzigd door rowicom op 24-05-2019 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@rowicom, ander topic proberen misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 22:46
Yep, sorry, haal 't wel weg, want na herstart modem was het probleem over ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@NotSoSteady Geen andere TV omdat je hecht aan duurzaamheid?
Mits de TV geen superstroom slurper is....
Maar als je erg weinig kijkt speelt dat ook een stuk minder.... want een nieuwe TV maken kost ook veel energie....

Optie 2 werkt prima, is iets tragr dan de analogie Tv maar mijn ervaring is dat alle digi-TV's trager zijn dan de analoge TV die wij iig gewend waren.... het is blijkbaar de nieuwe standaard.

@Raven Niet alle Ziggo regios accepteren andere settops, dus vraag na of het in de regio van de TS wel werkt. Lijkt obv specs wel sneller. Maar je moet wel zelf cashen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

NotSoSteady schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:10:
Koop gewoon een nieuwe televisie. Je kan wel zeggen dat de beeldkwaliteit je niets interesseert, maar waarom zou je jezelf continu willen martelen door met dit soort gedateerde apparatuur te werken. Instellen is op de moderne televisies bovendien zo gedaan en de zenders staan direct op de juiste volgorde.
Zeker, dat is wel de beste tip. Was in Limburg in een huisjes park en daar was de Ziggo box (klein) nog aangesloten via de Scart terwijl de Samsung TV gewoon een DVB-C aan boord heeft.
Zag er niet best uit. Via laptop > HDMI kabel en NPO start op dezelfde TV een prima beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Prima beeld...maar wel 576p live.

https://www.consumentenbond.nl/online-tv-kijken/npo-start
Beeldkwaliteit Programma's terugkijken Live TV
NPO Start SD (576p) SD (576p)
NPO Start Plus HD (1080p) SD (576p)
Via de Humux 5500 C wordt live HDTV ondersteund: HDMI: 1080P50/1080i/
zie
https://myhumax.info/wp-c...ax-irhd-5550c_d180130.pdf

Met een beetje redelijk ook oudere TV ga je dat verschil wel zien.
We hebben dat kastje hier ook en zijn zeer tevreden over de kwaliteit beter dan.
Via Chromecast kun je wel 1080 halen maar alleen met een abbo en alleen terugkijken in die resolutie. Live kijken is duidelijk slechter.

We gebruiken de Chromecast voor "Uitzending gemist" (NPO Start basis), sinds de app opp onze wat oudere 1080p Samsung TV het niet meer doet. Laptop met HMDI is net zo goed of slecht, geen 1080p bij basis abbo.

[ Voor 8% gewijzigd door route99 op 25-05-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:52

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Als de zapsnelheid een van de belangrijkste eigenschappen van je decoder is, is dit misschien een goed moment om je af te vragen of je ook niet gewoon zonder televisie kunt. Want waarom moet je snel kunnen zappen: omdat televisie erg duur is (het toestel niet meer, maar de lopende kosten juist) en er bijna geen goede content meer voor is.

Probeer gewoon eens een weekje de stekker er uit te laten. Als je na die week nog steeds terug wilt, dan heb je het in elk geval een keer geprobeerd.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Als TV zo onbelangrijk is kun je misschien ook af met een goedkoop internet abo en NLZIET abonnement via een chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

route99 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 01:35:
@Raven Niet alle Ziggo regios accepteren andere settops, dus vraag na of het in de regio van de TS wel werkt. Lijkt obv specs wel sneller. Maar je moet wel zelf cashen.....
Je doelt op fUPC regio's denk ik?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Wist niet dat het zo heet maar het klinkt wel zo.

@aawe mwan
En of je zonder TV wilt of kunt is een keuze... als ik andere leuke dingen te doen heb blijft de TV uit en kijk ik selectief terug, maar toch het liefst op een TV en niet op een kleinere laptop of monitor.

Goede content...: das erg persoonlijk, wat anderen dit goed vinden ... vind ik het mogelijk bagger en omgekeerd.

@Sethro ook daar.. dat moet iedereen zelf uitzoeken, ik heb al goedkoop internet abo en maar geen NLZIET abonnement......
Voor mijzelf vind ik NLZiet veel te duur want van hun pakket kijk ik max 4 zenders en mis ik toch de BBC, Belgie een en Canvas en soms ook zenders als National Geographic e.d. Al die pulp zenders kunnen me gestolen worden en dat is nu net het grootste deel van NLZiet.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Zelfde probleem hier, maar ik moet wel echt ook aan de nieuwe tv (dit is nog een CRT en het beeld valt af en toe weg... dus, nou ja, vervangen is echt wel redelijk.)
Als ik er een wil die zo makkelijk mogelijk aansluit op Ziggo, waar moet ik dan op letten? En gaan die tv's dan weer een tijdje mee of verloopt de software na 2 jaar waardoor het alsnog niet met Ziggo werkt?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Je moet niet meer op die apps letten, koop gewoon de beste TV qua grootte en prijs en technische prestatie, zoals welke kwaliteit beeld wil ik tegen welke prijs.
De internet zaken kun je beter via een Cromecast doen met een app op je mobiel. Raakt ie verouderd... zo'n ding kost 39 euro.... dus daar kun je je geen buil aan vallen.
Als die zgn features als die samenhangen met de software die naar 2-3 jaar kreupel is.... vergeet het, zonde van je geld.
Wil je nog meer dan Chromecast dan zou ik een pc kastje nemen waar er heel veel van zijn (met HMDI) en die op afstand bedienen. Vaak staat er Windows 10 op maar je hebt ze ook met speciale software en dan noemen ze het een media server....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

route99 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 01:35:
[knip]

Alle Ziggo regio's accepteren Irdeto decoders, ook in fUPC gebied, je kunt dan echter alleen de FTC kanalen bekijken.

TS gaf aan dat beeldkwaliteit niet belangrijk voor hem is, dus mogelijk is het open (voornamelijk SD) pakket voldoende?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Dus je steunt mijn voorstel voor de Humux 5500 C, die door Ziggo geleverd wordt.
Dat is optie 2 van de TS.....
Optie 2 werkt prima, is iets tragr dan de analogie Tv maar mijn ervaring is dat alle digi-TV's trager zijn dan de analoge TV die wij iig gewend waren.... het is blijkbaar de nieuwe standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwin1959
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06-11-2024
Jim423 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:58:
Zou even het gratis Humax kastje vragen. Als ie niet bevalt kan die altijd weer een nieuw thuis krijgen.
Hij zapt hier behoorlijk snel, nagenoeg even snel als analoog vind ik. Nieuwe tv kopen vond ik onzin maar als je het toch al wilde zou ik zeggen go for it. Overigens zijn Sony en Samsung nog simpel in te stellen vergeleken met (oudere) Philips. Daar doen sommige opties zelfs iets anders dan dat ze zeggen. (Zoals Zenders zoeken waarna na 15min scannen en saven nog steeds de oude NIT wordt gebruikt en zelfs een FBI niet helpt).
Hoe sluit ik dat Humax kastje aan op de tv kaart van mijn PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Humax heeft een HMDI uitgang, gaat niet op de HF-ingang van een TV-kaart.
Er is ook bij hem nog een SCART uitgang... maar een pc met SCART.... kan me niet herinneren het ooit gezien te hebben....

https://www.google.nl/sea...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Opnemen via HMDI lijkt niet mogelijk....

[ Voor 27% gewijzigd door route99 op 26-05-2019 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

bonzz.netninja schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:02:
[...]

Het lijkt trouwens ook alsof ik gewoon wat zender mis....:S
Hangt er vanaf welk abo je hebt, je hebt twee standaard tv paketten,kanel tv 50+, of standaard tv, 80+. Als ze zonder kaart kijkt he je dacht ik kabel tv, maar check het hier

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Sinds kort ben ik overgestapt op alleen een beeldscherm pricewatch: LG 43UD79-B Zwart
Het geluid is niet geweldig dus heb ik er wel speakers (soundbar) bijgekocht pricewatch: Samsung HW-N400
Helemaal blij mee, werkt prima op de Ziggobox ((ver)storingen van dat ding daargelaten :( )
Een laptopje is met HDMI zo aangesloten, deze gebruiken wij o.a. als player en met een draadloos toetsenbord en muis, heb je tevens een joekel van een computerscherm in huis. :9
Is het te overwegen waard, ik ben zeer tevreden. Ook al kan de kwaliteit beter, dit had ik eerder moeten doen...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Had ik ook (niet altijd echt handig vind ik met een zwervend keybord/muis), ook nog Kodi aan de praat gekregen op de Raspberry pi (Ega kon met de app niet zo overweg...), dus toch maar een Chromecast and die kan ik en mijn ega ook via de tablet bedienen....

Tis een beetje hoe handig je bent, mij maakt het niet zoveel uit, maar huisgenoten denken daar soms toch anders over.....
Pagina: 1