PW filter voor refurbished prijzen

Pagina: 1
Acties:
  • 5.123 views

Acties:
  • +76 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
De lange versie:
Amazon Tweedehands in de PW

TL;DR
Er blijkt behoefte te zijn aan een filter om geen producten met alléén refurbished prijzen te zien. Voor bepaalde categorieën wordt een derglijk filter als noodzakelijk beschouwd (zoals HDD), en voor andere categorieën als nice-to-have.

日本!🎌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

* Thijsmans wilde net eenzelfde topic aanmaken!

Ik heb geen behoefte aan refurbished producten, want dan zou ik wel kijken in V&A of op Marktplaats. Tegelijkertijd "vervuilen" ze wel de overzichten. Het punt is dat refurbished producten zo worden vergeleken met nieuwe, en dat kan natuurlijk gewoon niet op een zuivere manier. Maar ik ben de moeilijkste niet, ik zou best een filter willen aanklikken :) Het liefst zou het filter zelfs standaard aan staan...

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:42
Ik vind het vooral 'vreemd' omdat refurbished geen definitie kent. Een laptop die 3 maanden is gebruikt en waar een doekje over is gehaald zou er al onder kunnen vallen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:13

Angeloonie

Cheeseburger Addict

418O2 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:22:
Ik vind het vooral 'vreemd' omdat refurbished geen definitie kent. Een laptop die 3 maanden is gebruikt en waar een doekje over is gehaald zou er al onder kunnen vallen volgens mij
Staat toch gewoon uitgelegd erbij? Zie bijv. pricewatch: Apple iPhone 8 64GB Zwart

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Er staat bij wat eraan schort, maar er is geen duidelijke definitie van wat refurbished is t.o.v. tweedehands.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:02
Ja dit zou ik ook graag zien inderdaad. Ik ben nu even op zoek in de Pricewatch, maar ik wil gewoon iets nieuws kopen. Voor zover ik zie kan ik echter niet filteren of het refurbished is of niet, maar hoe kan ik nu dan controleren wat de goedkoopste nieuwprijs is?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:27

heuveltje

KoelkastFilosoof

Jantje2000 schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:21:
Ja dit zou ik ook graag zien inderdaad. Ik ben nu even op zoek in de Pricewatch, maar ik wil gewoon iets nieuws kopen. Voor zover ik zie kan ik echter niet filteren of het refurbished is of niet, maar hoe kan ik nu dan controleren wat de goedkoopste nieuwprijs is?
Schop. Is hier al iets duidelijker in ?
Mag vanuit bedrif eigen laptop en GSM aanschaffen, maar mag geen refurbished zijn.

Ik word er nu kriggelig van, dat ik nergens direct een prijs van kan zien, zonder eerst het betreffende toestel aan te klikken en dan door te scrollen.

Blijkbaar is het onderscheid er al wel in de database, want alles valt in categorien.
Ik wil geen refurbished zien, Dus waarom kan ik daar niet op selecteren ?

[ Voor 52% gewijzigd door heuveltje op 16-04-2020 14:06 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-03 12:51
Goedemorgen,

Hebben jullie concrete voorbeelden?

Vziw zijn de prijzen die we tonen op de productentab alleen nieuwprijzen. Als het wel refurbished is dan markeren we dit, zie categorie: Smartphones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Laten we apple aanhouden
Ik wil gewoon snel kunnen zien wat een Nieuwe kleine gsm kost. Maar de eerste pagina is bijna compleet gevuld met refurbished telefoons*. Die zou ik dus graag eruit willen filteren

categorie: Smartphones

En aangezien het onderscheid blijkbaar al in jullie DB zit, zou een filter daarop naar mijn verwachting ook niet heel erg veel werk zijn ? (assumptions, i know :P )

*en de meeste die wel als nieuw vermeld zijn, zijn alsnog refurbished maar dan via bol die dat niet aangeeft.
Maar dat is een andere discussie :)

[ Voor 24% gewijzigd door heuveltje op 20-04-2020 10:58 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het rare (en onhandige) is dat itt zo'n beetje alle andere producteigenschappen "refurbished" geen filterbare eigenschap is, maar een grafische markering bij een prijs, zodat je feitelijk zelf moet gaan lopen filteren. Terwijl dit juist een hele belangrijke producteigenschap is die je vaak bij voorbaat al wel of niet wil zien in de overzichten.
Zoals @heuveltje zegt, alle groene prijzen onzichtbaar naar wens.

specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boenkeijer
Ik heb 'm op de backlog gezet om het te testen en te prioriteren. De test zal op korte termijn gedaan kunnen worden, en dan is het afwachten wat de prioriteit aangeeft :).

Helaas is het niet een kwestie van kijken naar de DB, het filteren werkt namelijk met de engine en functies daaraan toevoegen kost iets meer werk dan het anders weergeven van een prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@boenkeijer begrijpelijk, awesome.

Ging het maar zo makkelijk met de "verwijder max-ict uit de PW" filter ;)

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 20-04-2020 11:27 ]

specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boenkeijer
maratropa schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:27:
@boenkeijer begrijpelijk, awesome.

Ging het maar zo makkelijk met de "verwijder max-ict uit de PW" filter ;)
Hier kan ik wel over zeggen dat de feature 'verwijder max-itc uit de PW' om shops uit te sluiten onderzocht is en dat er een technisch plan voor is. Maar wanneer deze definitief opgeleverd gaat worden kan ik helaas niet zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

boenkeijer schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:24:
Ik heb 'm op de backlog gezet om het te testen en te prioriteren. De test zal op korte termijn gedaan kunnen worden, en dan is het afwachten wat de prioriteit aangeeft :).

Helaas is het niet een kwestie van kijken naar de DB, het filteren werkt namelijk met de engine en functies daaraan toevoegen kost iets meer werk dan het anders weergeven van een prijs.
TOP !
Ongeacht of het wel of niet lukt, fijn om te weten dat er in ieder geval snel en serieus naar feedback gekeken word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draecko
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-03 21:33

Draecko

Ouwe

boenkeijer schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:24:

Yo, hoe ver is de ontwikkeling inmiddels? Het niet kunnen filteren van refurbished prijzen is echt mega-irritant.

Ryzen 5950X | Aorus Ultra X570 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | 32GB 3600mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmtinus
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-04 16:22
Ik zou ook graag meer willen weten over de voortgang van deze feature.

Ik heb net gezocht op Lenovo thinkpad met een i5, gesorteerd op prijs van laag naar hoog en de hele eerste pagina waren refurbished laptops met 1 aanbieder. En filter hiervoor zou niet meer gewoon fijn zijn maar begint bijna noodzakelijk te worden om de prijsvergelijker nog te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:26

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik verdrink bij de iPad's in de refurbished modellen. Het zou fijn zijn als hier op te filteren was.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:58
Hier nog een voorstander van de mogelijkheid tot filteren. Als ik naar populaire producten zoek krijg ik heel moeilijk overzicht van het huidige prijslandschap en dat lijkt me nou precies de bedoeling van de pricewatch.

Heel raar dat ik tot en met de Bluetooth-versie kan filteren, maar geen simpele ja/nee op de vraag of 'ie refurbished mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDG71
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 09:18
Hoe werkt dit, kan er gestemd worden? als er meer reacties zijn in dit topic komt het bovenaan de backlog? Voor mij is dit een belangrijke optie. Ik snap niet dat refurbished er ineens inzat. zoeken is heel lastig geworden. Zijn er nog andere vergelijkbare opties als pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

GDG71 schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:15:
Hoe werkt dit, kan er gestemd worden? als er meer reacties zijn in dit topic komt het bovenaan de backlog?
Bij de eerste post op het duimpje klikken, daar wordt (o.a.) op geprioriteerd :)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit issue speelt al jaren nu, ik zou eea ook graag een beetje upvoten. Snap niet helemaal waarom het uitgerekend op tweakers kennelijk zo lastig is een dergelijk filter te implementeren, in geen enkele andere prijsvergelijker speelt dit voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimshatt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 01:03
Ook ik zocht naar deze optie. Ik heb even gekeken of het met custom css makkelijk te verbergen is. Er zit een "refurbished" css class op de td waarin de prijs wordt weergegeven, maar het is helaas niet mogelijk (voor zover ik weet) om daarmee de parent tr te verbergen.

Met een beetje (grease|tamper)monkey script is het zo gefikst. Als er behoefte is dan wil ik dit wel ff uit mijn mouw schudden. Met een beetje geluk plemp ik er zelfs een checkboxje bij waar je dit mee aan/uit kunt schakelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ignitem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
IceOnFire schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:15:
Dit issue speelt al jaren nu, ik zou eea ook graag een beetje upvoten. Snap niet helemaal waarom het uitgerekend op tweakers kennelijk zo lastig is een dergelijk filter te implementeren, in geen enkele andere prijsvergelijker speelt dit voor zover ik weet.
Het zou me niets verbazen als het een commerciële keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusH777
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-04 19:24
Ik zit naar tablets te kijken.
Godsamme wat irritant al die refurbished ertussen, ongeveer 2/3.

Dus ik googlen hoe dat uit te zetten, maar dan kom je op verschillende threads op het forum: helaas pindakaas.

Je kunt winkels als rebuy en refurbished.nl ook niet uitsluiten, dus dit lijkt een deal te zijn, belangrijker dan 'user experience'

De enige manier om dat eruit te filteren, is selecteren op x jaar fabrieksgarantie.

Correctie: dat werkt ook niet meer. Je krijgt geen fabrieksgarantie op die dingen en toch komen de refurbished in de resultaten.

[ Voor 13% gewijzigd door TinusH777 op 17-04-2021 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

InFamous

excommunicado

TinusH777 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:37:
Ik zit naar tablets te kijken.
Godsamme wat irritant al die refurbished ertussen, ongeveer 2/3.

Dus ik googlen hoe dat uit te zetten, maar dan kom je op verschillende threads op het forum: helaas pindakaas.

Je kunt winkels als rebuy en refurbished.nl ook niet uitsluiten, dus dit lijkt een deal te zijn, belangrijker dan 'user experience'

De enige manier om dat eruit te filteren, is selecteren op x jaar fabrieksgarantie.
Je kan gewoon winkels uitsluiten in het filter :?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusH777
InFamous schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:40:
[...]

Je kan gewoon winkels uitsluiten in het filter :?
Nee, de refurbished winkels kun je niet uitsluiten. Deze staan niet in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als winkels geen prijzen / producten hebben, dan staan ze ook niet in de lijst. Zoals rebuy en refurbished.nl

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusH777
naitsoezn schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:47:
Als winkels geen prijzen / producten hebben, dan staan ze ook niet in de lijst. Zoals rebuy en refurbished.nl
Niet. Probeer maar.
Pricewatch: tablets
Filter: Apple
Sorteren: prijs
Eerste refurbished: 1 prijs, macbizz
Terug naar filter: macbizz staat niet in de lijst met winkels.

2e tablet met refurbished prijzen: iUsed en rebuy
Ook beide niet in de filterlijst met winkels.

Conclusie: deze bedrijven hebben extra betaald om niet gefilterd te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:42
TinusH777 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:35:
[...]

Niet. Probeer maar.

Conclusie: deze bedrijven hebben extra betaald om niet gefilterd te kunnen worden.
Haha, jij denkt dat twee onbeduidende shops Tweakers gaan betalen?

De selectie voor de shops is gewoon gedaan op winkels die het product nieuw verkopen. Niet overal een complot achter zien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boenkeijer
TinusH777 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:35:
[...]

Niet. Probeer maar.

Ik zie ze er idd niet tussen staan, ik gok dat het komt omdat refurbished prijzen en 'normale' prijzen gescheiden zijn in de db. Ik zal eens kijken met de devs of we dit op kunnen lossen.

Overigens hebben we het refurbished prijsfilter op de roadmap staan voor dit kwartaal, dus de intentie is om dit op te leveren. Maar er kan een hoop gebeuren in de tussentijd, dus kan het niet met 100% zekerheid zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusH777
boenkeijer schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:58:
[...]

Ik zie ze er idd niet tussen staan, ik gok dat het komt omdat refurbished prijzen en 'normale' prijzen gescheiden zijn in de db. Ik zal eens kijken met de devs of we dit op kunnen lossen.

Overigens hebben we het refurbished prijsfilter op de roadmap staan voor dit kwartaal, dus de intentie is om dit op te leveren. Maar er kan een hoop gebeuren in de tussentijd, dus kan het niet met 100% zekerheid zetten ;)
Top!
Kijk als er een keer een refurbished prijsje tussen zit, da's niet erg.
Maar nu is pagina's vol van de resultaten refurbished als je sorteert op prijs en bijv. Apple+Samsung filtert. En dat doet echt afbreuk aan de UX.
En een hele lijst winkels telkens uitsluiten is ook zo'n gedoe. Dus graag refurbished toggle en pricewatch is weer de beste 👍

[ Voor 7% gewijzigd door TinusH777 op 18-04-2021 14:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Protip: in de meeste gevallen kan je alle refurbs eruit filteren door de levertijd filter aan te zetten. Zelfs al staat die op 12 dagen dan zie ik geen refurb apparaten meer :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DealExtreme2
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-04 21:19
Bij deze dan ook nog maar een 'bump'. Het is toch bizar dat je producten met specifieke kenmerken gaat mixen met producten waarvan je geen idee hebt welke kenmerken ze hebben.

Ik sorteer vaak op prijs, en daar gaat het me dan om. Maar 2e hands is gewoon niet wat ik zoek, nooit. En met mij geloof ik een hoop anderen. Ik heb er in iedergeval al meer dan een jaar last van en neem nu pas de moeite om een bericht te schrijven.

De enige verklaring is dat Tweakers er geld voor krijgt. Eigenlijk zijn het ads. In dat geval zou ik best lid willen worden om die ingebouwde ad-feature uit te kunnen schakelen.

En ergens, ergens is dat toch ook de belofte? Reclame vrij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-04 09:23
Ook ik kwam hier terecht na meerdere malen zoeken in de filters, en uiteindelijk een zoekopdracht in Google.

Dit zou een hele fijne feature zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Hier nog iemand met dezelfde ergernis. Op zoek naar een andere smartphone (Apple), bloedirritant dat ik door eindeloze 2e-hands toestellen moet bladeren. Door het gebruik van steeds meer filters filter ik vervolgens de 2e-hands toestellen er wel uit, maar dan ben ik al veel langer bezig dan ik zou willen.

Zo ingewikkeld moet het niet zijn, deze artikelen staan op een andere manier in de database en dat moet toch wel met een vinkje af te vangen zijn :).

Maar, zoals eerder gezegd het kan ook een commerciële keuze zijn óf het is iets dat te maken heeft met een "Erkend duurzaam"-achtig programma.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:32

player-x

Disruptive by design

Het zou nuttig zijn om een filter te krijgen om op nieuwe of refurbished producten te kunnen filteren, denk dat het best wel handig zou zijn, ik vind het heel goed dat er tegenwoordig refurbished producten in de PW staan, 2de kans is gewoon goed voor het milieu, maar het is niet altijd de keuze die je wil maken.

Maar al die refurbished producten maken het gebruik van filters af en toe best lastig/onoverzichtelijk als je op zoek bent naar een nieuw product, en je geen tweedehands wil hebben, of juist een goede tweedehands deal..

Denk dat de volgende oplossing dat prima zou oplossen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Ht9okrSDonaDmmNKOug3GHunic=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Iui6VhIUv1VhkyTURRtF5RiP.jpg?f=user_large

Denk persoonlijk dat er zelfs een 3de optie een goed idee zou zijn, 'nieuw refurbished' of 'geopend retour', daar geopende retour producten vaak als refurbished worden aangeboden, en een stuk minder mensen problemen hebben met een product dat niet, een beschadigde doos, nauwelijks of max 2 weken gebruikt is met volledige garantie.

Denk ook dat refurbished aanbiedingen naast de PW, ook in de V&A geplaatst zouden kunnen worden met dezelfde optie, alleen dan met de optie 'Tweedehands' en 'Refurbished' check boxen, daar refurbished in een grijs gebied zit tussen nieuw en 2de hands.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
M.i. is refurbished gewoon tweedehands, maar dan door een bedrijf (die zich vaak in refurbishment specialiseert) als een volwaardig product met garantie aangeboden. Wat je koopt is een refurbished product, dat dus (idealiter) gebruikt is tot aan z'n economische levensduur.

Een tweedekans/retourproduct is gewoon een *nieuw* product, met volledige garantie, vaak verkocht door een winkel die zo-goed-als-alleen-maar nieuwe producten verkoopt.

Dus je kunt hier 5 tiers uit halen:
TierStaatVerpakkingGarantieRegistratie
1 - NieuwVolledig nieuwNieuw, ongeopend, verzegeldVolledigBeschikbaar
2 - TweedekansVolledig nieuwNieuw, geopend, zegel gebrokenVolledigBeschikbaar
3 - GeretourneerdLichte gebruikssporen (bijv vingerafdrukken)Lichte schade, geopendVolledigHopelijk beschikbaar
4 - RefurbishedMogelijk krassen, slijtageGeen/minimaal of generieke doosMinimaalGebruikt (mogelijk gereset)
5 - TweedehandsKan vanalles zijnSoms wel, soms nietGeenGebruikt

Dit is natuurlijk niet om tweedehands in een slecht daglicht te zetten ofzo, maar het is meer om aan te duiden dat het onder "refurbished" zit. Verder, met "verpakking" bedoel ik de productverpakking, niet de evt verzenddoos. En met "registratie" bedoel ik productregistratie bij de fabrikant, maar kan ook duiden op registratie van hardware in een account (zoals bij een online deurbel).

Als we hierop kunnen filteren, net zoals de andere filters in de PW ook super-gedetaileerd en awesome zijn, dan zou dat het gestelde probleem volgens mij oplossen.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimshatt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 01:03
Volgens mij wordt de contitie/staat van een product al wel getoond op het winkeloverzicht in het geval van een "refurbished" product. Die data is er dus.

Volgens mij kun je dit oplossen door "iPhone 6s - nieuw" en "iPhone 6s - conditie X" als verschillende producten te zien en te tonen, met bijbehorende filters. Dan hoef je op de productpagina ook alleen de winkels te tonen die die combinatie aanbiedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:16
Oh, wat zou het toch fijn zijn als ik in de pricewatch kon kiezen of ik refurbished producten wil zien of niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geekomatic
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-02 20:59
Jah, graag een optie om refurbished er uit te filteren.
Ik stel ook dat dit makkelijk moet zijn omdat ze ook al een ander prijs icoon hebben.
(En vermoed dat Tweakers wellicht een commerciele reden heeft om het zo lang niet te doen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:16

Quad

Doof

Nouja, als je een winkel tegenwoordig op de zwarte lijst kan zetten, kan een refurbished optie ook wel.
Ik vind het sowieso bijzonder dat er na bijna 3 jaar nog nul actie is geweest op dit verzoek.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Harmtinus
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-04 16:22
Goed nieuws, het lijkt erop dat je wel kunt filteren op refurbished. Het werkt in iedergeval voor mij als ik op telefoons zoek.
ga naar de winkel tab en selecteer 1 winkel op niet weergeven (bij mij heeft de winkel AMAC 0 results dus deed al niet mee) en voila geen 2dehands producten meer in de pricewatch

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:16
Da's helemaal geen oplossing. Er zijn nog zoveel andere winkels die refurbished producten aanbieden naast nieuwe producten. Er moet gewoon een filter komen zodat je refurbished producten niet meer hoeft te zien. Dat dit nog steeds niet kan is een slechte zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Joep schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:16:
Da's helemaal geen oplossing. Er zijn nog zoveel andere winkels die refurbished producten aanbieden naast nieuwe producten. Er moet gewoon een filter komen zodat je refurbished producten niet meer hoeft te zien. Dat dit nog steeds niet kan is een slechte zaak.
Het werkt wel. Mik 1 random winkel uit de pricewatch, en ik zie opeens ook geen enkele refurbished gsm
meer.

Zul je zien dat deze bug wel binnen 2 weken is opgelost.
Its not a bug its a feature 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 24-02-2022 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FurriousFox
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-04 03:52
werkt top, wel jammer dat dit niet gewoon een feature is :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DealExtreme2
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-04 21:19
Wat een top-tip! Technisch dus super eenvoudig.

Nog een mogelijkheid: zoek op 'Verkrijgbaar sinds'. Al is het sinds 1900, en de refurbished reclame is weg. Reclame, want dat is het. Maargoed, ik ben er na jaren frustratie nu vanaf :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jorilla
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-04 12:11
Ik heb dé oplossing gevonden voor dit probleem. Gebruik de plugin Ublock Origin met als filter:

code:
1
tweakers.net##tr:has(.refurbished)

En weg blijven alle refurbished aanbiedingen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gadenhertog
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-04 21:12
Blij met de tips hierboven, wel vreemd dat dit al sinds 2019 of eerder speelt en nog steeds niet is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Zeker gezien het aantal reacties en +1'tjes ja. Ik denk dat het voor T.net een economische overweging is: het kost geld om te bouwen, en ze lopen geld mis door bepaalds ads in door gebruikers bepaalde situaties niet meer te tonen.

Als dat zo is, dan ben ik weer minder onder de indruk van de integriteit van T.net. Dus ik hoop van harte dat dat meevalt in deze.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zocht naar een laptop. Lekker veel eisen erop gezet. En dan kom ik uit op dat tweederde refurbished zijn. Gezien het maar 9 resultaten totaal zijn, kan ik die zes er wel wel uitfilteren. Maar dat was nadat ik 5 minuten bezig was geweest met de optie vinden om het gewoon aan mijn eisenlijstje toe te voegen. Als er een speciaal icoontje voor kan zijn, dan moet het toch niet zo ondoenlijk zijn om hem te kunnen filteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staaldui
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
In 2021 al op de roadmap, maar nog steeds niet geleverd... Ik zal geen refurbished producten kopen, dus bied alsjeblieft een duidelijke mogelijkheid om die dingen (eindelijk!) weg te kunnen filteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:32
Ik werd getriggerd naar dit topic omdat ik zelf tegen hetzelfde euvel aanloop als iedereen... Die vervelende refurbished spullen ertussen.

Gezien Tweakers tegenwoordig custom CSS voor alle leden actief heeft gemaakt kan iedereen zijn voordeel hier uit doen. Ik heb CSS snippet gemaakt die de producten uit de pricewatch filtert en ook op de prijspagina het blok met refurbished weg haalt. Gebruikte methode is misschien niet de meest clean en beste oplossing, maar het werkt. Bugs/issues? Let me know!

Pricewatch overzicht: Verberg refurbished in Pricewatch
Prijspagina product: Verberg refurbished in prijsoverzicht product

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:12

jelle.

Product Owner
Dubbel topic met Refurbished in de Pricewatch

Aangezien ik daar inmiddels al in heb gereageerd, doe ik deze op slot :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.