Hallo allen,
Ik heb een template gemaakt met daarin 4 verplichte velden. Deze velden vormen de filename in een andere directory dan de originele template. De template zal daarom ook altijd leeg blijven. Als ik de 4 verplichte velden invul en op de knop Opslaan klik, slaat hij een file op in een door mij gekozen directory en sluit de originele template.
Echter wil ik het volgende:
Na het invullen van 4 verplichte velden, op de knop Opslaan/Afsluiten klikken, waardoor mijn originele template weer blanco is en verder gaat met de nieuw aangemaakte file. Ook moet de X knop uit staan en de melding geven "Gebruik de opslaan/afsluiten knop" Momenteel gebruik ik deze code:
Kan iemand mij hiermee helpen?
Ik heb een template gemaakt met daarin 4 verplichte velden. Deze velden vormen de filename in een andere directory dan de originele template. De template zal daarom ook altijd leeg blijven. Als ik de 4 verplichte velden invul en op de knop Opslaan klik, slaat hij een file op in een door mij gekozen directory en sluit de originele template.
Echter wil ik het volgende:
Na het invullen van 4 verplichte velden, op de knop Opslaan/Afsluiten klikken, waardoor mijn originele template weer blanco is en verder gaat met de nieuw aangemaakte file. Ook moet de X knop uit staan en de melding geven "Gebruik de opslaan/afsluiten knop" Momenteel gebruik ik deze code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| Sub File_Opslaan_als() If ActiveSheet.Range("E2") = Empty Or ActiveSheet.Range("H2") = Empty Or ActiveSheet.Range("K2") = Empty Or ActiveSheet.Range("K3") = Empty Then MsgBox "xxxx niet ingevuld!" Exit Sub End If Dim Bestandsnaam As String Dim Directory As String Bestandsnaam = "Directory" & CStr(Range("K3").Value) & "-" & CStr(Range("K2").Value) & ".xlsm" If Dir(Directory, vbDirectory) = "" Then MkDir (Directory) ActiveSheet.Unprotect Password:="WW" ActiveSheet.Shapes.Range(Array("Rounded Rectangle 4")).Select Selection.OnAction = "File_Opslaan" ActiveWorkbook.SaveAs Bestandsnaam Sheets("Samenstellen").Range("K1").Clear Else If Dir(Bestandsnaam, vbNormal) = "" Then ActiveSheet.Unprotect Password:="WW" ActiveSheet.Shapes.Range(Array("Rounded Rectangle 4")).Select Selection.OnAction = "File_Opslaan" ActiveWorkbook.SaveAs Bestandsnaam Else MsgBox ("Nummer bestaat al") Exit Sub End If End If Dim a As String a = MsgBox("Wilt u de File afluiten", vbYesNo, "Afsluiten") If a = vbNo Then Exit Sub Else ActiveWorkbook.Close End If End Sub Sub PRK_Opslaan() ActiveWorkbook.Save MsgBox ("File goed opgeslagen.") End Sub |
Kan iemand mij hiermee helpen?
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 22-05-2019 22:27 ]