Toon posts:

Welke monitor kopen (GEEN IIYAMA!!)

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mja search geeft me altijd IIYAMA IIYAMA IIYAMA pfff ben die naam al beu gezien.

Ik zoek een goede 19" hi rezolution monitor (ongeveer 1600x1200x85Hz of liefst nog hoger). Zo'n heeeel vlak beeld :-)

Iemand een voorstel? Geen IIYAMA plzz, met het 451 topic heb ik genoeg gezien. (Zeg btw niet dat ze slecht zijn, maar momenteel zie ik dit niet zitten).

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Goede Sony of Eizo beeldbuis. Misschien wat duurder, maar kwalitatief ook erg goed :).

Verwijderd

Ik zit hier al weer een tijdje met volle tevredenheid naar een Eizo F77 21" inch te kijken dus dat is mijn advies. Het schijnt dat Philips ook steeds beter monitoren op de markt zet, is dus mischien de moeite waard eens naar te kijken.

Verwijderd

Ja, ik zeg elke keer tegen people "NEC" :)

Verwijderd

Als je ergens een grote zak geld hebt liggen: Philips brilliance, Eizo, Sony, NEC, in deze volgorde

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Kheb er geen ervaring mee maar LG schijnt ook best aardige schermpjes te maken :)

Blader anders ff door de pricewatch heen, word je vast wel wijzer van...

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 22:34 schreef MREn het volgende:
Als je ergens een grote zak geld hebt liggen: Philips brilliance, Eizo, Sony, NEC, in deze volgorde
Nee, in deze volgorde: NEC,Sony, Philips, Eizo. Eizo is VEEEEL te duur voor wat ze leveren.........
hmm, ik vergeet mitsubishi helemaal :)
dus: NEC,Mitsubishi, Sony, Philips, Eizo

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
ehm. de 451 is niet de enige Iiyama monitor hoor :D

maargoed. als jij zo bang bent voor Iiyama kan ik je van harte Sony of Nec aanbevelen..

maar de beste optie is nog altijd gewoon naar een winkel gaan en rustig alle monitoren bekijken.. het kopen van een monitor is heel persoonlijk en iedereen denkt er weer anders over..

ik kan wel zeggen dat ik graag achter een Nec zit, terwijl jij misschien veel liever een LG ziet... :) is helemaal persoonlijk..

maar onthoud dit: niemand maakt op dit moment slechte monitoren.. (jah behalve die merkloze/trust dingen of die slechte Iiyama batch die in omloop was..) dus het gaat er niet zozeer om welke monitor GOED is, maar welke binnen JOU budget valt en waar JIJ prettig naar kan kijken !!

dus eigenlijk een nutteloze vraag >:) ;)

Have a wheelie good weekend!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 23-08 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Sony heeft schitterende monitoren met een perfecte diepe kleur in verhouding tot het contrast en een supperplatte buis.

WOW! wat een mooie apparaatjes! Ik heb ze gezien bij mediamarkt!

/dev/null

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Koop een Sony G-serie

:9~ :9~

It seemed like a good idea at the time

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 09:49
wij hebben op de zaak ook allemaal LG flattrons nou mooi en scherp beeld voor weinig poen :)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
ik kijk zo ff op de website van nec en kom overal "NEC-Mitsubishi" tegen, is dat dan niet zo een beetje 1 bedrijf?

Verwijderd

Ik wil niet lullig doen maar Ilyama levert zeer goede monitoren met absoluut vlak beeld.
Wil wel is weten waarom jij daar zo hekel aan hebt??

BTW: heb zelf een 19 ich NEC Multisync E950

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 22:44 schreef catfish het volgende:
ik kijk zo ff op de website van nec en kom overal "NEC-Mitsubishi" tegen, is dat dan niet zo een beetje 1 bedrijf?
Ja en nee :P ik geloof dat nec door mitsubishi is overgenomen, maar nec maakt nog wel z'n eigen schermen (met mitsubishi buis) , geloof ik, dacht ik, etc....... :)

• tiguan
  • Laatst online: 22:04
Is er nog niemand op het idee gekomen om even te kijken naar die prachtige Dell monitor op www.lebox.nl ?

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Nou omdat Iiyama monitoren de laatste tijd gewoon BAGGER zijn. En dat kan je wel mekkeren dat dat niet zo is, maar het is gewoon keihard een feit!

/dev/null

Verwijderd

neem een iiyama ofzo

Verwijderd

Hmm Laatste tijd iedere keer als ik een pc zaak komt goed zitten kijken... Maar die Iiyama's geven vaak zelfs beter beeld dan mijn NEC die nou niet bepaald in de goedkope categorie valt.
Ik heb ook zien draaien bij een vriend die pas een 17inch gekocht heeft, ook erg goed beeld.....

Verwijderd

Neem een leuke LG!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 22:01
Sony G400 of een Phillips 19" brilliance

Verwijderd

Topicstarter
Ken 3 mensen met Sony, spijtig genoeg allemaal hetzelfde type 17" maar die valt constant uit :-/ Warmte denk ik, is niet te doen. Ochja die fout zullen ondertussen wel al opgelost hebben.

Verwijderd

IIyama Roeleert je moeders kont...

met andere woorden.. koop IIyama :+ - :P

• FragDaddy
  • Laatst online: 21-08 17:57
Op donderdag 26 juli 2001 22:47 schreef I_Stealth_I het volgende:
Nou omdat Iiyama monitoren de laatste tijd gewoon BAGGER zijn. En dat kan je wel mekkeren dat dat niet zo is, maar het is gewoon keihard een feit!
jaja.. en dat baseer jij op WAT precies ?? 1 foute batch 451's ?? geef es wat motivatie dan ? ik zit zelf voor mijn werk achter heel veel verschillende schermen en ik moet zeggen dat gemiddeld genomen Iiyama niet eens tegenvalt ofzo hoor (in hun prijsklasse dan)

maar zoals al eerder gezegd.. er zijn niet echt slechte monitoren meer, het is gewoon een kwestie van smaak :)

Have a wheelie good weekend!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

De topic starter wil _GEEN_ Iiyama. Maar zo te zien leest niemand hier, men blaat maar wat.

wat hebben tweakers met dat verrotte Iiyama ?
tsss...dat wil je toch niet hebben tegenwoordig.

/dev/null

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 09:36
LG Flattron is zooo cewl

maar mijn 21" is ook vet (misschien kwaliteit wat minder, but i don't give a damn) Dat ding werkt perfect, zit er cewl uit, en 1600*1200 @ 85 Hz

- hardware always changes.. -

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Koop een nec, niet duur en goed

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 22:55 schreef SoDM2k het volgende:
IIyama Roeleert je moeders kont...
WOHAHAHAHAHAHAHAHAHAH wat een zwaar betere uitspraak. "roeleert je moeders kont." HAHAH zwaar bizar man, ik lag echt in een deuk toen ik t las.
keep up the good work

Verwijderd

goed dat iiyama 1 slecht batch gemaakt heeft, is helemaal niet erg, kan gebeuren.

Dat het echter LAAAAAAAAAAAANG geduurt heeft voordat er nieuwe waren (gewoon een half kapotte monitor opnieuw verkopen en w88 tot hij terug komt), en het feit dat ik nooit van iiyama een bericht heb gezien. Met een Excuses ofzo, en een kosteloze omruiling/reparatie. Vindt ik wel vies tegen vallen van een bedrijf met zo'n reputatie.

op de uni hebben ze van die iiyama pro400's(17") prima dingen, maar als ik die vergelijk met mijn 17" panasonic's (E70i) dan zijn het wazige trillende k*t beeldschermen. Kortom je moet behalve een kwalitatief goede monitor, ook een monitor kiezen die goed bij de tijd is. Nieuwe LG's, Philips's, hansol's, enz maken gehakt van oudere top-monitoren (eizo, iiyama, nec)

Verwijderd

ELSA :9~

Verwijderd

I_Stealth_I, wil gewoon mensen uit hun tent lokken 8-)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

CTX, Sony, Dell P-serie, eizo = allemaal ongeveer hetzelfde

/dev/null

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op donderdag 26 juli 2001 23:14 schreef Basb het volgende:
I_Stealth_I, wil gewoon mensen uit hun tent lokken 8-)
Nee, ik zeg even keihard waar het op slaat. Men wil een eigen miskoop nooit toegeven, ze kunnen er niet tegen al mensen vuile dingen zeggen over hun produkten , zo belachelijk en simpel is het gewoon >:)

/dev/null

• tiguan
Op donderdag 26 juli 2001 23:15 schreef I_Stealth_I het volgende:
CTX, Sony, Dell P-serie, eizo = allemaal ongeveer hetzelfde
...en goedkoper dan Iiyama!

Alhoewel, Eizo is wel erg duur maar ook heeeel erg goed. De rest is wel goedkoper.

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Op donderdag 26 juli 2001 22:59 schreef I_Stealth_I het volgende:
De topic starter wil _GEEN_ Iiyama. Maar zo te zien leest niemand hier, men blaat maar wat.

wat hebben tweakers met dat verrotte Iiyama ?
tsss...dat wil je toch niet hebben tegenwoordig.
soals een voorganger al zegt... verrot? waar baseer je het op? ik zie dus geen _ENKELE_ gefundeerde reden ervoor.

Ik ben al lange tijd een zeer tevreden IIyama gebruiker. Mijn 19" vissekom, als ook mijn 2 22" flat's zijn van prima kwaliteit. Scherp tot de hoogste resolities, goeie hoge rate, en geen spatje problemen mee.

er is 1 rotte batch van 1 specifiek type (451) waarna iedereen ineens begint te bleren dat IIyama nix is... de handels geest zit er nog goed in: wat goedkoop is kan nooit goed zijn...

Nou, mijn 22" loopt iedere andere monitor in die prijsklasse er op alle fronten uit. - misschien niet te vergelijken met een EIZO van 3000,- maar jah, wat wil je...

idd, je hebt gelijk, IIyama kan alleen maar bagger zijn. |:(
------------
naar de vraag steller: een afweging maken tussen prijs en smaak. als jij het prijs verschil tussen een EIZO of een NEC en een IIyama of LG kan zien, moet je vooral zo'n duur ding kopen. het is het dan beslist waard.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

Ik heb geen iiyama helaas gaat die vlieger niet op :7
Maar ja als je per se ander merk wil kopen ga je gang, merken genoeg :)

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 22:34 schreef AirHead het volgende:
Ja, ik zeg elke keer tegen people "NEC" :)
gelijk heb je..

NEC MultiSync FE950... 1600x1200@75Hz

zit ff een beetje te kijken.. maar ik zou ff zeggen waarom ik NEC zeg.. ik ken dus van een vriend zijn iiyama visionmast 450 (ofzo). leuke vlakke 19".. mooi beeld.. mooie kleuren.. maar zet je er mijn NEC naast.. dan zie je dat alles een stuk helderder is en er ook stukken strakker uitziet (in de hoeken)... dit heb ik gezien voordat ik hem kocht.. in de winkel stonden er namelijk 2 naast elkaar.. zelfs nog een beetje afgesteld enzo.. maar de NEC was voor mij de nummer 1.. dus NEC gekocht! :)

iiyama is niet slecht maar voor het zelfde geld heb je ook iets wat even goed/beter is (NEC was zelfs een paar 100,- goedkoper!!)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op donderdag 26 juli 2001 23:18 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

...en goedkoper dan Iiyama!

Alhoewel, Eizo is wel erg duur maar ook heeeel erg goed. De rest is wel goedkoper.
Psies, Keuze zat mensen! :) Waarom zou je dan nu zo'n Iiyama kopen, en een grote kans hebbendat je te krampen krijgt met kinderziektes. Er is keuze zat, dus ga niet zo lopen blaten over Iiyama.

/dev/null

• mutsje
  • Laatst online: 21-08 09:22

mutsje

Certified Prutser

Ik heb om toch over Iiyama te beginnen een 22" iiyama staan hier op zich prima ding. Mijn eerste grote monitor die hier ook nog staat was een CTX heel goedkoop en kan erg veel voor het geld res van 1600*1200 op 75hz haalt ie met gemak. Momenteel is LG enorm aan het reclame maken. Mocht LG je niks zeggen Compaq vast wel. LG is de leverancier van Compaq wat betreft normale beeldschermen of ze de TFT en LCD ook leveren weet ik niet zeker maar de normale beeldschermen komen van LG om je een impressie te geven. CTX is geloof ik goedkoper dan LG en een goede monitor. Momenteel zijn de 19" van CTX erg goedkoop en het is zeker geen duurkoop want de mijne draait al 3 jaar probleemloos.

mutsje

• tiguan
Tja, als er zo'n topic wordt geopend met de vraag welke monitor nou goed is om te kopen behalve merk X dan krijg je heel vaak antwoorden van mensen over hun eigen ervaringen. Zoals je ziet zijn heel veel mensen nog steeds voorstander van Iiyama, waar op zich niks mis mee is, maar het is nog steeds hun eigen ervaring. Je zal hier geen objectieve meningen krijgen over welke monitor de topic-starter nou moet nemen.

Ik geef ook geen objectieve mening. Ik heb op zich wel een interessante mening, omdat nog niemand op het idee was gekomen (komt trouwens vaak voor) om een Dell monitor te kopen bij lebox. Voor ongeveer 1 kwart minder van de prijs van een Iiyama heb je een prachtige monitor met minstens dezelfde beeldkwaliteit.

Maar uiteindelijk zal hij toch zelf moeten gaan rondkijken welke hem het best bevalt.

• Kris2904
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Correct me if I'm wrong, maar is een 'objectieve mening' geen contradictio in terminus? MAW een mening is altijd subjectief, kan nooit objectief zijn, objectief is immers onpartijdig en iedereen met een mening is al gauw partijdig..

Was getekend, enz. | specs

• tiguan
Oh ja, sorry :) ik haal subjectief en objectief altijd door elkaar. Ik bedoelde dus subjectief (geloof ik)

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 23:51 schreef Wannapuf het volgende:
Oh ja, sorry :) ik haal subjectief en objectief altijd door elkaar. Ik bedoelde dus subjectief (geloof ik)
Nee, je zei t goed hoor, niemand is objectief als t over z'n eigen scherm gaat, en dat zei je ook.............
kris moet niet met van die dure termen lopen smijten, iedereen wist wat je bedoelde :)

• Kris2904
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

LOL Geen punt :)

Ik ben overigens zelf de gelukkige eigenaar van een Iiyama VM Pro 450 en de 452 van een vriend van me ziet er ook prima uit, maar ik heb zelf geen ervaring met andere monitoren. Het enige wat ik onze topicstarter mee wil geven is het volgende: Ga naar de winkel, zoek er een uit die er tof uitziet, neem hem mee en ga gewoon genieten :) Tenzij je je monitor constant naast anderen zet, zie je het verschil toch niet.

Was getekend, enz. | specs

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
samenvatting: Sony, Eizo, Nec en LG zijn prima beeldschermen, maar dat kon je ook in de search vinden..

Verwijderd

Met zoveel reply's valt het me tegen dat philips zo slecht word gepromoot.
Ik vind dat mn.de philips 107s(prijs kwaliteit)toch veruit het mooiste beeld vertoont,heb ik ze nat.niet allemaal bekeken maar in mijn kennissen kring vind ik het een absolute winner!succes met je aankoop

• Quazie
  • Laatst online: 11-06 15:53
Ik ben toch wel erug tevreden met mijn CTX PR960F, ook een 19". Er zit een sony beeldbuis in, is totaal plat en ondersteunt een max res. van 1600x1200@85htz. Ik vind dit echt een top monitor !

Mijn PC'tje

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Uitgebreide test over 19" monitoren:

link 1
link 2

ps. lees ook de verhalen erbij, niet alleen de score

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, btw, de topictitel mocht wel wat rustiger hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom ik tegen IIYAMA zou zijn? Ben helemaal niet tegen IIYAMA hoor, heb ik dat soms gezegt? Vind dat ze vrij goed zijn als je hun garantie bekijkt :-)

Die 451 zag er mij de perfecte monitor uit tot ik het topic las. Daar ben ik ook wel meer teweten gekome over de 450 en andere modellen en vind ik IIYAMA maar nix (momenteel toch niet).

Ze hebben dus momenteel tegenslag, kan goed zijn hoor maar ik moet momenteel een scherm hebben... dus... geen IIYAMA. Vrij logisch niet?

Verwijderd

Waarom geen Samsung, heb voor mijn zusje een 17" Samsung aangeschaft, prima beeld. :)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Je begaat hier nu een vergissing, en gooit begrippen door elkaar. Een feit is een vastgesteld iets, wat objectief is vastgesteld. Een mening is iets wat jij vindt. Wat jij hierboven neertypt is een MENING en dus geen FEIT!!!

Iiyama monitoren zijn alles, behalve ver definitie bagger!!! Ik heb hier een VMP451 (JA DIE SLECHTE MONITOR) staan, maar die is gewoon 100% perfect! En is zijn geld meer dan waard geweest. Ik ken een hele berg mensen die ook iiyama hebben (in mijn omgeving) en heb nog geen een klachten ofzo gehoord (hier zitten zowel oude als nieuwe modellen bij).

Ik reageer nu een beetje geprikkeld, dat weet ik. Maar dat komt omdat iedereen tot een half jaar terug zat te zeuren Iiyama is super, iiyama is fantastisch. Maar doordat er een slechte serie is, is het opeens: iiyama sucked, iiyama is bagger. Maw iedereen lult elkaar maar een beetje na. Sony, Philips, Eizo, LG maken allemaal goede monitoren en Iiyama dus ook!

Verwijderd

Dell is wel mooi, maar ik heb hem niet gekocht vanwege de garantie. Die is maar 1 jaar. Ook daar moet je even op letten.

Verder heb ik de NEC 21" (FP1370) en ben daar zeer tevreden over!

(is wel heeeeel erg wennen als je bij vrienden even achter de computer duikt. Maat van mij heeft een 14" en dan valt de bolheid van zo'n scherm gigantisch op :) )

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 11:12 schreef MadMax-007 het volgende:
Dell is wel mooi, maar ik heb hem niet gekocht vanwege de garantie. Die is maar 1 jaar. Ook daar moet je even op letten.

Verder heb ik de NEC 21" (FP1370) en ben daar zeer tevreden over!

(is wel heeeeel erg wennen als je bij vrienden even achter de computer duikt. Maat van mij heeft een 14" en dan valt de bolheid van zo'n scherm gigantisch op :) )
Hoi, ff een vraagje aan jou over je NEC, heeft die ook een beetje last van kromme vensters of niet ? dus vensters die niet helemaal zo || lopen, maar een beetje zo |), of )( etc. ????? Bedankt alvast :P

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

dit is al een jaren oude discussie. et probleem zit em er ook in dat er van 1 type monitor ook onderling erg veel kwaliteitsverschil kan zitten.

ik ga me res. ook niet hoger zetten dan 1280, de letters worden gewoon te wazig. ook schijn je bij deze (zware?) monitoren een zeer goede 2d kaart te nemen, maar et is toch te gek dat je bv een matrox erbij moet kopen om een scherper beeld te krijgen

de monitor die ik hierna koop zal hoogstwaarschijnlijk geen iiyama zijn (of et moet een lcd zijn, dan ben je meteen van de wazigheid af)

als ik nu naar me scherm kijk is ie best wel scherp, maar ik heb em nu dan ook op 1152 85

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Ikzelf heb een: Philips Brilliance 21" 201B-10, 1600×1200@85 Hz

Heel erg leuk scherm...kan hem makkelijk op een niet zo erg diep bureau kwijt door zijn XSD-Design

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Iiyama is tegenwoordig gewoonweg ERG slecht!! Waarop baseer ik dat?

1) Monitoren met een super-slechte beeldkwaliteit... Letters die dansen, kleuren die verspringen, beelden die 2cm vergroten, ... Ik had een VisionMaster Pro 451 en ben erg blij dat ik ervan af ben!!

2) In plaats van te erkennen dat er slechte batches zijn geweest, zeggen ze dat het mijn schuld is!!

3) Geen service na verkoop! 't scheelt nie veel of aan de telefoon bij support vragen ze "hebt u al betaald?"; als je "ja" antwoordt, dan leggen ze toe! Als je "neen" antwoordt, dan zeggen ze dat je eerst moet betalen eer je support krijgt.

Ik heb gelukkig een erg goede PC-boer gevonden en heb kunnen upgraden naar een Sony CPD-G420... Die is nu besteld en zou er bijna moeten zijn...

Zodus: voor je zegt dat Iiyama iets waard is, moet je de monitoren bekijken die ze NU verkopen en ook bekijken hoe ze NU hun klanten behandelen. Het volstaat gewoonweg niet te kijken naar de situatie van vorig jaar...

Iiyama is zelfs niet goed genoeg meer om verkocht te worden in de Aldi!

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• corani
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Op vrijdag 27 juli 2001 14:53 schreef apa het volgende:
Zegt dat iets over Iiyama, of over de Aldi? :)

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• jotheman
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

euhm ik zouw un liyama kope ;)
neej grapje, ik hep un philips en die bevalt goed, goeje prijs - kwaliteit verhouding vindt ik oowk
De garantie *schijnt* ook goed te zijn, gelukkig nog noojt nodig gehad.

Suck6 ermeej nog :)

I see dead pixels...

• slacksoff
  • Laatst online: 19:46
Op vrijdag 27 juli 2001 09:15 schreef MV het volgende:
Waarom geen Samsung, heb voor mijn zusje een 17" Samsung aangeschaft, prima beeld. :)
mee eens! ik vind dat je iig even naar die samsungs moet kijken. zitten echt ene paar hele mooie bij, omdat ze nog niet zon grote naam zijn zijn ze goedkoper dan de rest, maar je krijgt geen goeden naam als je geen kwaliteit levert. en dat doen ze dus wel.

* slacksoff is een zeer tevreden 19inch samsung vissekom gebruiker. [950p]

ik ben alleen wel benieuwd of ik nou 200,- meer had moeten uitgeven voor een samsung-dynaflat

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 11:26 schreef AirHead het volgende:

[..]

Hoi, ff een vraagje aan jou over je NEC, heeft die ook een beetje last van kromme vensters of niet ? dus vensters die niet helemaal zo || lopen, maar een beetje zo |), of )( etc. ????? Bedankt alvast :P
op mijn NEC had ik wel dat soms dingen een mooie bocht van 45graden maaktte.. maar dit kwam door mijn GF2 (met mijn radeon nergens last van.. met V5 ook nooit gehad)

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 22:36 schreef AirHead het volgende:

[..]

Nee, in deze volgorde: NEC,Sony, Philips, Eizo. Eizo is VEEEEL te duur voor wat ze leveren.........
hmm, ik vergeet mitsubishi helemaal :)
dus: NEC,Mitsubishi, Sony, Philips, Eizo
NEC-Mitsubishu is tegewoordig één bedrijf:http://212.63.65.57/nmed/karte.jsp?hnav=4&lang=en

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

LG 915 FT+ Flatron!

Deze heb ik ook.

Specs : max res 1600x1200 @85hz
Res wat ik gebruik : 1280x1024 @100hz

GEEN HULPLIJNEN!!!

En prachtig haarscherp beeld.

Geen vage problemen.
En het mooiste is het model : Vlakke scherpe hoeken,superieure touch-buttons(silver)

Deze vind ik vet goed,en het prijsje valt ook wel reuze mee vergeleken met een Iiyama 452.

1248,= bij www.computer-land.nl
Zo te zien is dit wel een mooi schermpie voor jou! :)

Greetz H. ;)

Verwijderd

En waar bazeer je dit feit op ??? Verkopen ze nl. al 3 jaar, en ja er zit wel eens een slechte tussen, maar dan wordt het ook meteen netjes geregeld met Iiyama... zie t probleem dus niet.

Maar goed, als je dus een ander merk zoekt vind ik CTX, Sony en Hansol ook wel grappige schermpies. Heb zelf CTX 21" en kan niet zeggen dat ik er geen schik van heb :) .

Verwijderd

Samsung :9~ :9~ :9~

Heb de 900NF en echt perfect.
Zeer strak, perfect in te stellen en 3 jaar on-site.

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 22:34 schreef MREn het volgende:
nuff' said :)

• Neejoh
  • Laatst online: 07-07 15:30
neem zoiezo nooit een Targa!! Die zuigt aan alle kanten! |:(
Ik heb hem al veel te vaak voor de garantie laten maken en bevalt me niet echt. Hij kan opzich ook niet erg een hoge resolutie aan maar ik weet niet hoe dat is met de Targa's van dit jaar....

dus: neem noooooit een Targa

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:25

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op vrijdag 27 juli 2001 15:31 schreef slacksoff het volgende:

[..]

mee eens! ik vind dat je iig even naar die samsungs moet kijken. zitten echt ene paar hele mooie bij, omdat ze nog niet zon grote naam zijn zijn ze goedkoper dan de rest, maar je krijgt geen goeden naam als je geen kwaliteit levert. en dat doen ze dus wel.

* slacksoff is een zeer tevreden 19inch samsung vissekom gebruiker. [950p]

ik ben alleen wel benieuwd of ik nou 200,- meer had moeten uitgeven voor een samsung-dynaflat
Samsung levert idd erg mooie monitoren. Ze worden volgens echter niet op veel plaatsen verkocht (weet niet zeker hoor, maar ik heb ze nog niet vaak in een winkel zien staan).

Verder ben ik sinds een paar maanden ook helemaal fan van de 19" LG SW915FT. Dit scherm heb ik bij Computerland in actie gezien en ik was meteen verkocht. Zelfs in de hoogste resolutie zag alles er nog heel erg mooi uit. Ik ben nu zelf aan het sparen om er een te kopen :P

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 19:20 schreef Ruud2001 het volgende:
Samsung levert idd erg mooie monitoren. Ze worden volgens echter niet op veel plaatsen verkocht (weet niet zeker hoor, maar ik heb ze nog niet vaak in een winkel zien staan).
Veel winkels moeten ze bestellen en Samsung heeft nog wel eens wat leverings problemen. Mediamarkt verkoopt ze tegen redelijke prijzen.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

MediaMarkt is duurder met monitoren dan de reguliere PC zaak.

/dev/null

Verwijderd

Ik heb nu een LG flatron 795FT. Wat een monitor zeg, zo maken ze er maar een. Haarscherp beeld (dot pitch .24), en van die mooie tiptoetsen aan de voorkant... En hij draait nu 1024*768 100hz.
Tis wel een 17" dus ik weet niet hoe de 19"ers zijn.

Neem iig een Flatron of Diamontron die zien het beste uit.

Verwijderd

ctx is ook een prima monitor

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 22:54 schreef I_Stealth_I het volgende:
MediaMarkt is duurder met monitoren dan de reguliere PC zaak.
Toen ik een 900NF wilde kopen, stonden er 5 in de pricewatch. De eerste 3 konden hem niet leveren en bij de laatste 2 was er 2 weken levertijd.
Bij Mediamarkt kon ik hem direct ophalen en was fl. 25,- duurder dan de goedkoopste in de pricewatch, en zelfs een stuk goedkoper dan die 2 met 2 weken levertijd.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
sony e400 is geil maar dat weet iedereen >:)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op vrijdag 27 juli 2001 23:09 schreef _MaLa_ het volgende:
sony e400 is geil maar dat weet iedereen >:)
Ik geloof dat je gelijk heb, ik heb heel veel monitoren naast elkaar gezien bij MediaMarkt, en sony gaf de beste kleuren en contrastverhouding. Bovendien is die menu bediebig best wel geinig.

maar hoeveel Hz kan ie op 1152? (100 zou mooi wezen :) )

/dev/null

Verwijderd

Iiyama is helemaal niet zo slecht als wordt geroepen door sommige mensen. Het is alleen zo dat de modellen die eerst top waren, nu min of meer tot standaard monitoren zijn verheven. Die nieuwe Iiyama 19" diamondtron (die met die ronde vormgeving en USB-hub in de voet) is echt goed.

Verder zijn de prijzen van Eizo aan het zakken (ook wel leuk om even in het achterhoofd te houden)

• ShittyOldMan
ik heb heel veel monitoren naast elkaar gezien bij MediaMarkt, en sony gaf de beste kleuren en contrastverhouding.

maar hoeveel Hz kan ie op 1152? (100 zou mooi wezen :) )
Daar kun je ook niet echt van op aan. Ze steken de stekker erin en hij is aangesloten. Ik betwijfel zeer of ze die dingen goed hebben ingesteld. Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat het ding slecht is of dat andere beter zijn, maar een dergelijke vergelijking maken bij de MediaMarkt is moeilijk. Die lui stellen niet eens hun CRT projectie TV's goed in en da's toch wel het eerste wat ik zou doen!

ps. Is 1152 niet wat laag voor die monitor? Kzou 'm wat hoger zetten.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

neuj 1152 is mooi zat :)

specs E400 (volgens Alternate)
800x600 120 Hz
1024x768 120 Hz
1280x1024 91 Hz
1600x1200 78 Hz
http://www.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=V3RS06

/dev/null

Verwijderd

ADI!!!

Al 4 jaar supertevreden met haarscherp beeld (17")

• ShittyOldMan
Letters die dansen, kleuren die verspringen, beelden die 2cm vergroten, ...
Die joint was dus iets teveel voor je :)

Nee serieus, ik denk niet dat iiyama nu opeens erg slecht is ofzo. Als er een reeks verotte versies van de 451 in omloop is zegt dat niks over de andere typen. Gewoon terugbrengen voor een nieuwe goeie of als de winkel deze niet heeft een andere nemen di eminstens zo goed is.
Kep hier een Sony 21" die een fabrieksfout heeft. Dat betekend ook niet dat Sony tegenwoordig gewoonweg ERG slecht is.
Maar inderdaad, waar ze nu even mee bezig zijn (in jouw geval dan) is natuurlijk niet gewoon te noemen.
2) In plaats van te erkennen dat er slechte batches zijn geweest, zeggen ze dat het mijn schuld is!!
Dat is wel heel erg leip. Zal wel zo'n helpdesk geweest zijn waar ze achter de pc de antwoorden opzoeken. Als het probleem er niet in staat is het de schuld van de gebruiker. En de medewerkers hebben net hun veterstrikdiploma.

Overigens, de beste helpdesk vind je hier

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
Effe en mischien wel goede vraag, zit er tussen de Sony en Eizo veel verschil?

NIEUW Topic onderdeel

Wie gaat er winnen :9

w00t

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op vrijdag 27 juli 2001 14:53 schreef apa het volgende:
Iiyama is tegenwoordig gewoonweg ERG slecht!! Waarop baseer ik dat?
jouw mening
1) Monitoren met een super-slechte beeldkwaliteit... Letters die dansen, kleuren die verspringen, beelden die 2cm vergroten, ... Ik had een VisionMaster Pro 451 en ben erg blij dat ik ervan af ben!!
nou, ik heb hier een vmp450. prima ding, geen last van dansende letters, kleuren die verspringen of beelden die vergroten. ik ben dus erg blij met mijn monitortje.
mwah, dit ziou wel kunnen.. heb er zelf geen ervaring mee mgoed.
maaaaar, dit zegt iets over het bedrijf en niet over hun producten.
3) Geen service na verkoop! 't scheelt nie veel of aan de telefoon bij support vragen ze "hebt u al betaald?"; als je "ja" antwoordt, dan leggen ze toe! Als je "neen" antwoordt, dan zeggen ze dat je eerst moet betalen eer je support krijgt.
net als punt 2, dit zegt iets over het bedrijf, niet hun producten. en btw, er zijn heel wat andere bedrijven (isp's bijv) waar het net zo (zo niet nog erger) is.
Ik heb gelukkig een erg goede PC-boer gevonden en heb kunnen upgraden naar een Sony CPD-G420... Die is nu besteld en zou er bijna moeten zijn...

Zodus: voor je zegt dat Iiyama iets waard is, moet je de monitoren bekijken die ze NU verkopen en ook bekijken hoe ze NU hun klanten behandelen. Het volstaat gewoonweg niet te kijken naar de situatie van vorig
jaar...
zoals ik al zei, of ze hun klanten nu als koningen behandelen of niet, dat zegt nix over hun producten. en dat ze slechte monitoren maken, mwah.. er was 1 serie die niet echt goed was nee.
idd, die serie iiyama is slecht, maar dat wil niet zeggen dat al hun monitoren slecht zijn.
zoals corani al zei:
;)
Op vrijdag 27 juli 2001 15:07 schreef corani het volgende:

[..]

Zegt dat iets over Iiyama, of over de Aldi? :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik ben ook aan een nieuw scherm toe, maar die Sony E400 en G400 roelen echt wel mensen!
Zeker even de moeite waard om daar even naar om te kijken. Als het je puur om refreshrates gaat, dan kan je beter geen SONY kopen, want ze hebben nogal lage refreshrates in verhouding tot de prijs van de concurrent.

/dev/null

Verwijderd

Als je dan toch een scherm koopt, neem dan een GOED scherm AUB.
640 x 480 @ 180Hz refresh
800 x 600 @ 180Hz refresh
1024 x 768 @ 142Hz refresh
1152 x 864 @ 126Hz refresh
1280 x 1024 @ 107Hz refresh
1600 x 1200 @ 92Hz refresh
1800 x 1440 @ 77Hz refresh

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 13:09 schreef SickBastard het volgende:
Als je dan toch een scherm koopt, neem dan een GOED scherm AUB.
640 x 480 @ 180Hz refresh
800 x 600 @ 180Hz refresh
1024 x 768 @ 142Hz refresh
1152 x 864 @ 126Hz refresh
1280 x 1024 @ 107Hz refresh
1600 x 1200 @ 92Hz refresh
1800 x 1440 @ 77Hz refresh
ehm ik weet niet hoor, maar iets in de topictitel zegt mij dat de topicstarter geen Ilyama wil |:(

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 12:32 schreef robbie007 het volgende:
Effe en mischien wel goede vraag, zit er tussen de Sony en Eizo veel verschil?

NIEUW Topic onderdeel

Wie gaat er winnen :9
Nogal duidelijk wie er gaat winnen; de Sony, de Eizo die je noemt heeft geen trinitron beeldbuis, maar een gewoon bol scherm. Als je een Eizo trinitron scherm zoekt, kom je bij de T761. Supermonitor, maar voor die prijs heb je 2 Sony's...

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 22:56 schreef FragDaddy het volgende:

[..]

jaja.. en dat baseer jij op WAT precies ?? 1 foute batch 451's ?? geef es wat motivatie dan ? ik zit zelf voor mijn werk achter heel veel verschillende schermen en ik moet zeggen dat gemiddeld genomen Iiyama niet eens tegenvalt ofzo hoor (in hun prijsklasse dan)

maar zoals al eerder gezegd.. er zijn niet echt slechte monitoren meer, het is gewoon een kwestie van smaak :)
foute batch en je krijgt zonder gezeik nieuwe Iiyama thuisgebracht:) ik weet niet of dat met alle merken zo is.
Pagina: 1