Ik heb in de RVV 1990 Hoofdstuk III paragraaf 4 Verkeerstekensartikel 76-80 er op na geslagen, maar ik kan daarover niets vinden over de melding van onderbrekening van een doorgetrokken streep ter bevordering van de afwatering met openingen met een maximale lengte van 50mm.
Volgens de rechtzaak staat er wel iets over in de"Richtlijnen voor de bebakening en markering van wegen", uitgebracht door het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Dienst Verkeerskunde (december 1991)" maar dat is geen wet.
Dus als je kan aanwijzen waar het in de wet staat dan graag. Tevens wordt in de rechtzaak aangegeven dat er ook gaten van 9 cm zijn. Is het dan nog wel een doorgetrokken streep, want dat is meer als de 50mm die jij aangeeft. Moet ik soms uit stappen en meten of het gat groot genoeg is of niet, en wat is groot genoeg.
Daar komt bij dat het op die plek om een autoweg gaat, bij 100km/h vallen die streepjes gewoon samen tot 1 volle lijn.
Ter referentie; Dat is zo'n 2 vingers breed.. Ook bij lagere snelheden snap je het naar mijn mening niet helemaal als je denkt dat dat niet als doorgetrokken streep bedoeld word.
[...]
Yup dat voert de rechter ook aan. Als het er uitziet al een doorgetrokken streep dan is het een doorgetrokken streep. Echter als ik een 8K televisie koop, maar het blijkt maar een 4k resolutie te zijn, dan komt de winkelier er ook niet mee weg met het argument dat een mensen het verschil niet zit en dat het 4K beeld hetzelfde er uit ziet als 8K je op een normale afstand zit.
Verder kan ik de streep naast mij nog steeds zien dat deze onderbroken is, zelfs bij 130 km per uur. In de verte lijkt het 1 stuk, maar die streep wil in niet over, maar die naast mij. Ook zou dat beteken dat de betekenis van doorgetrokken afhankelijk is van de snelheid, hoe sneller ik rijd, hoe groter de onderbreking is die toch doorgetrokken lijkt......
Eerlijk gezegd, geeft de rechter in die rechtszaak dus toe dat het geen doorgetrokken streep is, maar dat het er zo uitziet voor de gebruiker (en het dus geen doorgetrokken streep is).
En nog even flauw de definitie van
onder broken in de nederlandse taal van onder broken (doorgetrokken kan ik niet een goede van vinden)
ONDERBROKEN
1) Afgebroken 2) Discontinu 3) Niet aan één stuk door 4) Tijdelijk opgehouden
Dus een onderbroken streep is een streep niet aan stuk en een doorgertokken streep is een streep niet aan een stuk (volgens de rechter met maximaal een onderbreking van 50mm maar soms mag het ook 90mm zijn, niemand weet hoeveel het precis mag zijn tot het geen doorgetrokken streep meer lijkt).
Naar mijn mening moet de wet duidelijk zijn, en dat was het tot ze ter bevordering van de afwatering die onderbrekingen er in de doorgetrokken streep maakten. Volgens mij is de wet eenvoudig te repareren door aan te geven dat een kleine onderbreking wordt toegestaan. Ik snap het best, ben het er alleen niet mee eens..... En rechters hebben ook niet altijd gelijk, ik ook niet