Welke autoradio zal ik halen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik heb een Seat Leon FSI 2.0 uit 2006,
en er zit nog een standaard radio in.
Alleen wil ik deze gaan vervangen voor een andere ( 2din )

Nu heb ik op internet rond zitten kijken en heb ik een ombouwframe gevonden voor mijn auto,
maar nu ben ik nog opzoek naar een radio en mijn vraag is wat is wel en niet goed en waar ik eventueel op moet letten.

wat ik zoek is: een radio met bluetooth zodat ik handsfree kan bellen, en waarop ik een bluetooth verbinding kan maken via me telefoon naar de radio zodat ik via me telefoon youtube ( of dergelijke ) af kan spelen over mijn radio zonder AUX kabel.

Nu ben ik al verschillende tegen gekomen op internet, maar hier zitten vast kenners tussen die mij voorbeelden kunnen sturen die goed zijn,
Ik wil er tussen de 200-250 aan uitgeven, misschien richting de 300 maar dat is echt uiterste prijs.

Ik hoor graag van jullie,

bij voorbaat dank,

patrick.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:43
Is eentje met Android iets voor jou?

Het Android Autoradio Topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wil je je knopjes aan het stuur behouden? Das wel even een dingetje qua compatibiliteit namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opzich is Android niet verkeerd, maar hoef niet persé apps erop te zetten, belangerijkste voor mij is om, handsfree te bellen en muziek via me telefoon over de radio via bluetooth, ( denk onder andere aan youtube / spotify, radio app )
The Eagle schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:44:
Wil je je knopjes aan het stuur behouden? Das wel even een dingetje qua compatibiliteit namelijk.
Het liefst wel indien mogelijk, en als het niet al te moeilijk is om dat te bevestigen etc,

ps, maar de enige knoppen aan me stuur die ik gebruik zijn voornamelijk voor geluid harder/zachter

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2019 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:20

fdees

Trust me I'm an Engineer

Misschien een andere manier om het op te lossen, die ik zelf heb toegepast in mijn auto.

Een bluetooth adapter met knoppen erop waarbij je de controle van play/pauze en vooruit/achteruit kan bedienen, zonder heel het dashboard te moeten verbouwen. Deze kabels kan je ook netjes wegwerken en dan zie je niets meer ervan. Ga hierbij wel uit dat je een aux-aansluiting hebt.

Wanneer je een compleet andere radio gaat gebruiken hoe er dan wel rekening mee dat je er een uitzoekt die je kunt bedienen met je stuurbediening, anders is het nog zo onhandig. Wat ook een leuke upgrade is dan een DAB+ radio.

Dit is degene die ik zelf heb gebruik
https://nl.aliexpress.com...8148356.44.6cfc72b9XyU2Vx

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heeft jouw auto wel al microfoons om hands-free te bellen ingebouwd? Want niet altijd zijn dat "standaard stekkertjes" om in de volgende radio te prikken.

Want afhankelijk van wat je wil/gaat kopen, zoals @fdees ook laat zien, heb je allicht dan extra bekabeling / zaken nodig om "even" je smartphone en je radio voor alle functies optimaal in de auto te krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fdees schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:54:
Misschien een andere manier om het op te lossen, die ik zelf heb toegepast in mijn auto.

Een bluetooth adapter met knoppen erop waarbij je de controle van play/pauze en vooruit/achteruit kan bedienen, zonder heel het dashboard te moeten verbouwen. Deze kabels kan je ook netjes wegwerken en dan zie je niets meer ervan. Ga hierbij wel uit dat je een aux-aansluiting hebt.

Wanneer je een compleet andere radio gaat gebruiken hoe er dan wel rekening mee dat je er een uitzoekt die je kunt bedienen met je stuurbediening, anders is het nog zo onhandig. Wat ook een leuke upgrade is dan een DAB+ radio.

Dit is degene die ik zelf heb gebruik
https://nl.aliexpress.com...8148356.44.6cfc72b9XyU2Vx
Bedankt voor je reactie en het meedenken! Ik ga liever voor een compleet nieuwe radio, moet dan inderdaad even uitzoeken/vinden wat voor radio's dan compatibel zijn voor met stuurbediening

.
MAX3400 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:56:
Heeft jouw auto wel al microfoons om hands-free te bellen ingebouwd? Want niet altijd zijn dat "standaard stekkertjes" om in de volgende radio te prikken.

Want afhankelijk van wat je wil/gaat kopen, zoals @fdees ook laat zien, heb je allicht dan extra bekabeling / zaken nodig om "even" je smartphone en je radio voor alle functies optimaal in de auto te krijgen.
Volgens mij niet, zie in ieder geval nergens een microfoon zitten, misschien opgerold achter de radio die er nu zit, maar dat weet ik niet, maar ik zag dat bij meerdere radio's een microfoontje bij zit, die ik zo ergens naartoe kan brengen, alleen dan komt mijn orginiele vraag welke dan eventueel goed zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:49
Elke radio tussen de 100-300 is goed.
Ligt vooral aan je eigen keuze/smaak.
Kijk naar merk, vormgeving, kekke kleurtjes. Eventuele extra opties, u can't go wrong.
Vervolgens even googelen naar nieuwe radio en stuurbediening (kom je vast uit op een Seat forum), en daar even kijken wat je nodig hebt om dat te behouden.

Je eisen zijn simpel. Bluetooth zit op elke radio vanaf €50,-.

--
Je had een aantal bekeken zei je?
Drop ze hier eens.

Volgens mij wordt dit zo'n topic dat zodra je een keuze gemaakt hebt, de eerstvolgende vraag gaat worden hoe je alles moet gaan aansluiten.

Dus lees je eerst zelf even goed in op verschillende fora.

[ Voor 25% gewijzigd door NeutraleTeun op 19-05-2019 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:13:
Elke radio tussen de 100-300 is goed.
Ligt vooral aan je eigen keuze/smaak.
Kijk naar merk, vormgeving, kekke kleurtjes. Eventuele extra opties, u can't go wrong.
Vervolgens even googelen naar nieuwe radio en stuurbediening (kom je vast uit op een Seat forum), en daar even kijken wat je nodig hebt om dat te behouden.

Je eisen zijn simpel. Bluetooth zit op elke radio vanaf €50,-.

--
Je had een aantal bekeken zei je?
Drop ze hier eens.

Volgens mij wordt dit zo'n topic dat zodra je een keuze gemaakt hebt, de eerstvolgende vraag gaat worden hoe je alles moet gaan aansluiten.

Dus lees je eerst zelf even goed in op verschillende fora.
Een paar op de site van de mediamarkt, zal straks even linkjes opzoeken en plaatsen,
En het inbouwen en aansluiten moet wel goed komen, ben niet voor 1 gat te vangen, en op youtube staan genoeg filmpjes over hoe en wat, mij ging het voornamelijk over die radio zelf, want staan er zat op internet ( bol.com / mediamarkt, auto zaken etc etc ), maar was benieuwd waar ik op moest letten, maar heb nu al redelijk wat informatie gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik verplaats je even naar CEA, aangezien de topicstart vrij karig is en je advies voor aankoop zoekt ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Zoiets?

Ze hebben zowel dubbel din als auto specifieke radio's.
https://www.eonon.com/Bes...os-with-2-free-gifts.aspx

Heb zelf een android 8.1 van hun in de mazda 6 gezet.
Razendsnel, compatible met bose systeem, alle functieknoppen functioneren en naar wens te programmeren etc.

Sygic erop voor de navi, flitsmeister erbij en voor de lange file netflix.
Ben erg tevreden met het spul.
Pagina: 1