[PC] The Settlers: New Allies

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-06 15:01
Tldr: we zijn er nog mee bezig.

Veel meer kun je uit de tekst niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-06 08:39

Stronkie

Where wind is Trouble

schiet niet op zo , ik denk dat ik mijn preorder maar ga cancelen.. Dit spel gaat voorlopig niet meer uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

we have had the chance to add the staples of RTS games

Nu dacht ik dat de richting/focus van Battlefield 2042 compleet de verkeerde route was, maar Ubisoft doet toch hard z'n poging om dezelfde strategie toe te passen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Ook maar pre-order centjes terug gevraagd. Vertrouwen is inmiddels wel weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Fore! schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:21:
Ook maar pre-order centjes terug gevraagd. Vertrouwen is inmiddels wel weg.
Grappig, ik begin juist weer vertrouwen te krijgen. Er zijn sinds mijn vorige post weer drie updates:
https://www.ubisoft.com/e...rs#36hRcI3Vw4m8Fnrr5ypnJf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
oh ja heb ze gelezen, vind de laatste update nogal tegenstrijdig.
w.m.b. is het nog steeds Settlers proberen opnieuw uit te vinden met een eigen draai eraan. Zit ik niet op te wachten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb niet echt het idee dat ze ook echt wat vertellen met die updates, nieuwe fighter unit (daar gaat de helft van Settlers niet eens over), vage logica over food verdeling/productie, het waren keuzes van de speler wat te gaan doen. Long term city builder, beetje random map veroveren, dingen uit de game halen 'omdat ze een probleem' zijn.. nee, dat zijn keuzes, uitdagingen, dat is waar de basis van Settlers op draaide. Ik ga niet eens die 'unitclass the engineer' meer noemen, dat is gewoon bullshit.

Zoals de reacties ook zeggen:
"Our intention is to re-capture that feeling..." You are doing a terrible job of that, you're going against the core fundamentals of what makes this series so beloved to us fans.

Micromanagement was onderdeel van de game, logistiek, tools, wapens, je flikkert niet gewoon wat random op de map, maar je doordacht het principe.

Maar dan met name dat 'match' en 'skirmish' focus, duidelijk dat ze hier gewoon een RTS ronde ding game van willen maken, waar is de singleplayer waar je uren of dagen mee zoet bent, langzaam de hele map volbouwen, je hele settlement managemen, uiteindelijk wat stukjes afpikken van je AI tegenstander, of ze gewoon met rust laten.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
nieuws: Ubisoft brengt The Settlers: New Allies uit op 17 februari 2023 voor pc

Dan toch :)

Wat mij opviel o.a. in het kort;
- Foresters zijn terug
- Minder snel elkaars territorium kunnen bezoeken
- Tools maken en zijn essentieel geworden
- Verbeteringen economy
- Hardcore mode
- Crossplay met andere platforms; Switch, PlayStation, Xbox, Luna

Toch zie ik kleinschalige oppervlakken, zoals; kleine graanvelden/kleine ruimte om je forest uit te breiden, army, en de gehele wereld ansicht (wil groter zien, wellicht komt dat nog).

Ben benieuwd.

Edit: Aanstaande donderdag om 17:00 uur Nederlandse tijd zendt Ubisoft via Twitch een stream uit waarin meer informatie over de game wordt gegeven.

[ Voor 62% gewijzigd door rudyman85 op 29-11-2022 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 14:55
Ik ben zeer sceptisch en heb er nog steeds geen goed gevoel bij. Een releasedatum over 2,5 maand... na bakken en bakken met kritiek wat ze met amper een jaar extra ontwikkeltijd echt niet allemaal veranderd hebben. Er is geen nieuwe alpha/beta/demo, alleen een nieuwe trailer en een extra vraag/antwoord stream wat allemaal in eigen hand is... en daar moet ik dan op besluiten ?
Absoluut geen instabuy voor mij. Ik ga eerst kijken op Twitch hoe anderen spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door StarWolfer op 30-11-2022 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

tja geen instabuy? lol ik heb deze al in de preorder staan sinds feb dit jaar.. word wel eens tijd dat ik mag spelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• skassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:55
ik heb de afgelopen periode zowel BETA als de Technical Test server mogen spelen en inderdaad zitten er nog best wat zaken in die niet het settlers gevoel geven.

De omgeving is SUPER. Grafics zijn mooi maar het is meer een "Bouw een leger loop over je tegenstander heen " dan het oude Settlers gevoel waar je rustig je economie op kan zetten en genieten van de houthakker die bomen hakt, de boer die graan zaait etc.

Heb het spel samen met mijn vader (73) gekocht omdat we alle versies hebben maar weet nog niet in hoeverre wij hem echt gaan spelen.
Op dit moment vermaken wij ons nog dagelijks met 2VSderest in https://settlers-united.com/en/

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:19
Stronkie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:32:
tja geen instabuy? lol ik heb deze al in de preorder staan sinds feb dit jaar.. word wel eens tijd dat ik mag spelen
Kies je zelf voor toch? Het is niet dat ze opraken dus een dag voor release je pre-order plaatsen voor wat onbelangrijke extraatjes (imo) had ook een optie geweest

Na de vorige beta heb ik hoe dan ook geen vertrouwen dat deze game nog te redden is, maar ik hoop er helemaal naast te zitten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Eens met @Beakzz. Betreft @Stronkie, ik had hem ook gepre-ordered maar heb een refund aangevraagd want ik had er ook geen vertrouwen in na laatste speelsessie. Gaf mij totaal geen Settlers gevoel en vervolgens de reactie van Ubisoft vond ik ook erg arrogant.

Ik kijk het wel aan, we kunnen het spel altijd nog kopen. Maar omdat het zolang duurt en mn geld ook maar 1x tegelijk kan uitgeven zal ik wellicht eerst beginnen aan HomeWorld 3 i.p.v. Settlers.

Dan krijg ik tenminste de ervaring die ik verwacht van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Zojuist in mn nieuws feed komt er een nieuwtje naar boven. Beetje niks zeggende preview van Settlers.

Release is 17 februari, hebben mensen de verbeteringen nog ter test aangeboden gekregen of ging Ubisoft er nu van uit dat ze het begrepen hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 11:24
Nee ze hebben het nog niet begrepen. Zover ik had meegekregen hebben ze de meeste kritiek gewoon weerlegd. Paar aanpassingen en weer verder. Ik vrees het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is wel grappig hoe je nu de diverse 'upcomming games' feeds zie, de 1 plaatst veel kanttekeningen rond de game en de verwachtingen, de ander leest gewoon het standaard 'PR verhaaltje' van de game (capture the nostalgic feeling of the settlers series... err nee), beetje het idee dat ze hetzelfde met Skulls&Bones doen, meer focus op PR/reclame dan op daadwerkelijk de game nog verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-06 18:46
Met veel plezier Settlers gespeeld vroegah, maar ik vrees dat dit een mega fiasco gaat zijn.
Een beetje zoals deel 5, 6 en 7 ook drama waren.
2 was legendarisch, 3 en 4 wel aardig en daarna ging het compleet mis met de serie.

Nog twee weken en we zien de reviews dan wel verschijnen. Ik wacht in ieder geval nog wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-03 15:27
dat is gewoon een vaak terug komend iets natuurlijk dat de rek op een gegeven moment wel uit een serie is.

Zeker voldoen aan een nostalgie gevoel is vaak onmogelijk omdat oude graphics daar een groot onderdeel van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Met all het gerommel en uitstel bij Ubisoft gok ik dat Settlers gewoon de sjaak is om hoe dan ook iets uit te brengen in deze periode. Zou het als een early acces titel zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Beakzz schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:12:
Met all het gerommel en uitstel bij Ubisoft gok ik dat Settlers gewoon de sjaak is om hoe dan ook iets uit te brengen in deze periode. Zou het als een early acces titel zien :+
Ja ik ben bang dat Settlers net zo ten onder gaat als wat EA met Sim City heeft gedaan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Cowamundo schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:19:
[...]

Ja ik ben bang dat Settlers net zo ten onder gaat als wat EA met Sim City heeft gedaan…
EA is daar wel veel beter in. Die hadden eigenlijk maar 1 deel nodig om de serie te killen. Settlers gaat vanaf 3 de heuvel af, vanaf 5 de berg af en nu dan eindelijk het ravijn in :? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
We gaan het zien. Lijkt mij dat ze toch wel behoorlijk bewust de keuze hebben gemaakt om de game een stuk minder complex te maken. Daar zie ik ze zo niet vanaf stappen. Ze hebben duidelijk gekozen voor dat model om het toegankelijker te maken voor andere platforms/spelers.

Overigens ben ik door al het Settlers nieuws weer wat gaan experimenteren met mijn persoonlijke favoriet uit de serie; Settlers III. En toen kwam ik achter het community project van Settlers United. Voor zowel III als IV. Dit brengt hele eenvoudige en verbeterde online play plus een hoop fixes, rebalances, high res etc. Erg leuk om het weer eens te spelen op Windows 10/11.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
MrFl0ppY schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:49:
---

Overigens ben ik door al het Settlers nieuws weer wat gaan experimenteren met mijn persoonlijke favoriet uit de serie; Settlers III. En toen kwam ik achter het community project van Settlers United. Voor zowel III als IV. Dit brengt hele eenvoudige en verbeterde online play plus een hoop fixes, rebalances, high res etc. Erg leuk om het weer eens te spelen op Windows 10/11.
Goed dat je het opnoemt, ik zag namelijk het opensource project Widelands, op zijn beurt gebaseerd op Settlers II.

Kan al zeggen dat ik liever Settlers United zou spelen i.p.v. dat m'n ogen bij voorbaat al gaan bloeden door de graphics van Widelands :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
Zojuist Fabledom toegevoegd aan mijn wishlist.
Ziet er leuk en veelbelovend uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Ja joh, Steam staat vol met €25 games die veel beter zijn dan deze nieuwe Settlers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mike0001 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:45:

Nog twee weken en we zien de reviews dan wel verschijnen. Ik wacht in ieder geval nog wel even :)
De 'sponsored' reviews en de eerlijke reviews, dat kan ook nog alle kanten op.

Plus dat we nu ook te maken hebben met een 'nieuwe generatie', die heel deel 1 t/m 3 niet eens kennen, dan behalve die 'pixel zooi die je op oude dikke monitoren speelde?'
Cowamundo schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:09:
dat is gewoon een vaak terug komend iets natuurlijk dat de rek op een gegeven moment wel uit een serie is.

Zeker voldoen aan een nostalgie gevoel is vaak onmogelijk omdat oude graphics daar een groot onderdeel van zijn.
Er zijn genoeg games geweest (veelal ironisch niet binnen de serie) die het 'gevoel' van die games wel degelijk opnieuw kon laten leven. De oude Theme Parks (en rollercoaster tycoon) in Planet Coaster, de TTDs in diverse City Skylines en Transport Fever, maar ook de vele indie's die zelfs trouw bleven aan isometrisch.

Belangrijk is de de core principes van de game te behouden, nieuw schilletje daar omheen maakt het enkel moderner. Maar als je vervolgens elke core value van Settlers weggooit, maar wel de style probeert te houden, dan heb je geen Settlers meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57411

Fore! schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:34:
[...]

Goed dat je het opnoemt, ik zag namelijk het opensource project Widelands, op zijn beurt gebaseerd op Settlers II.

Kan al zeggen dat ik liever Settlers United zou spelen i.p.v. dat m'n ogen bij voorbaat al gaan bloeden door de graphics van Widelands :+ .
Voor settlers ii is er ook nog de herimplementatie Return to the Roots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 15-06 15:41

OMD

Morgen komt hij uit. Ondanks de angst dat het tegen gaat vallen wordt het toch een instabuy. Tot nu toe elke settlers gekocht. Ben benieuwd.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

jah ik ga het zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Het is in mijn ogen geen goed teken dat je er niets meer over hoort. Geen reviews, geen gameplay en zelfs op de website van de settlers is het laatste nieuws van 3 maart 2022. Krijg echt het gevoel dat ze gedacht hebben van, breng maar uit, we zien het wel.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Nou ik speel het nu , is wel leuk , maar zodra je in de Settlers mode komt , crashed het spel keer op keer.. al 3 x nu.. Laatmaar :)

Geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Nou dat klinkt veelbelovend... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Dat hoeft natuurlijk niet aan het spel te liggen, dat kan ook wat anders zijn maar erg hoopvol is het niet echt.
Maar geeft het het settlers gevoel of is het gewoone een age of empires kloon geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Inderdaad , de campaign begint ala Age Of Empires.. Pas bij missie drie ga je beginnen met bouwen (settlers mode) Maar goed verder kom ik niet hahahaha.. crash

Al een support ticket aangemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Stronkie schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:45:
Inderdaad , de campaign begint ala Age Of Empires.. Pas bij missie drie ga je beginnen met bouwen (settlers mode) Maar goed verder kom ik niet hahahaha.. crash

Al een support ticket aangemaakt
:/ :|

Dat is echt naar, zeker omdat je gewoon geld uitgeeft voor zoiets. Nou ik benieuwd vanmiddag of ik zoiets ga krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 17-02-2023 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik had al een preorder vorig jaar maart gedaan.. Ach geld was toch al weg.. Maar geen Settlers gevoel.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Nu online
OMD schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:20:
Het is in mijn ogen geen goed teken dat je er niets meer over hoort. Geen reviews, geen gameplay en zelfs op de website van de settlers is het laatste nieuws van 3 maart 2022. Krijg echt het gevoel dat ze gedacht hebben van, breng maar uit, we zien het wel.
Zo voelt het inderdaad., Ben benieuwd naar jullie ervaring, ik wacht het nog rustig even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

https://www.ubisoft.com/e...mpaign-starts-february-17

Vage marketing voor een game, twitch drops voor 1 of ander cosmetic.. ding?

https://www.metacritic.com/game/pc/the-settlers-new-allies
Gewoon.. geen reviews?

Volgens mij had je toch een 3 dagen headstart met die preorder/deluxe box?

Denk dat ze slim gekozen hebben op niet op steam uit te brengen, daar zit het grootste volk die wel gewoon reviews doet (zoals Epic niet, zeker niet in Ubistore), dan had het denk ik niet zo positief geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:10
60 euro voor het spel! Kan dat niet goedkoper ergens? Deluxe hoef ik niet

[ Voor 15% gewijzigd door TweakerVincent op 17-02-2023 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLo
  • Laatst online: 11-06 21:03

BiLo

PSN: toiletcleaner

TweakerVincent schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:35:
60 euro voor het spel! Kan dat niet goedkoper ergens? Deluxe hoef ik niet
https://www.cdkeys.com/th...Mb2xpUe6zMGcaAu9XEALw_wcB

edit: nog wat meer opties:
https://www.allkeyshop.co...es-cd-key-compare-prices/

[ Voor 12% gewijzigd door BiLo op 17-02-2023 16:38 ]

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Laatst online: 11-06 21:03

BiLo

PSN: toiletcleaner

Maar 40 vind ik ook nog te veel 8)7

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
BiLo schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:44:
[...]

ik ook, eerst maar eens reviews afwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Heb nu een 7-tal tutorial missies gedaan. Weet niet of ik dit mijn 41 euro waard vond maar ja. Het is allemaal een beetje 13 in een dozijn, dat is iets wat de settlers juist niet was.

Vage mages die vuurballen gooien, healers. Lijkt wel aoe joh.

Kijken wat de campagne inhoud morgen en Free-play maar erg hoopvol is het tot nu toe niet.

Grafisch is het we in orde met de snowdrop engine en er is best veel oog voor detail maar de Gameplay is zo niet settlers dat ik daar even aan moet wennen. Zal mijn bevindingen morgen plaatsen. Het leven roept vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
BiLo schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:44:
[...]

Het is een Ubisoft titel. Koop je over een jaar voor een tientje. Genoeg betere indie games beschikbaar om die tijd op te vullen :)

Zelf geen interesse meer in deze titel sinds de beta en de sneaky manier van release. Ik klijk uit naar games als New Cycle, Steamworld build en Fabledom. Ondertussen vermaak ik mij met Against the Storm, Dyson Sphere en Going Medieval om er maar een paar te noemen dus ik reken al (jaren) niet meer op Tripple A games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan404
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 02:03

Arjan404

no comments....

Ik heb vanmiddag 4-5 uur de campaign zitten spelen (4 missies), maar ik heb nog niet het Settlers gevoel. De verhaallijn kan me nog niet echt interesseren, en ik begin me enigszins aan sommige characters te irriteren.

De campaign verloopt echt heel simpel, heb al 2x gekeken of er niet een moeilijkheidsgraad ingesteld kon worden.

Op dit moment hoop ik de campaign uit te spelen, maar zelfs daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik heb gelukkig alleen een maandje Ubisoft+ heb genomen en geen 60 euro uitgegeven. Die maand ga ik wss vullen met andere titels maar niet met The Settlers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Arjan404 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:30:
Ik heb vanmiddag 4-5 uur de campaign zitten spelen (4 missies), maar ik heb nog niet het Settlers gevoel. De verhaallijn kan me nog niet echt interesseren, en ik begin me enigszins aan sommige characters te irriteren.

De campaign verloopt echt heel simpel, heb al 2x gekeken of er niet een moeilijkheidsgraad ingesteld kon worden.

Op dit moment hoop ik de campaign uit te spelen, maar zelfs daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik heb gelukkig alleen een maandje Ubisoft+ heb genomen en geen 60 euro uitgegeven. Die maand ga ik wss vullen met andere titels maar niet met The Settlers
Ja, daar kwam ik ook achter nadat ik op kinguin het spel had gekocht. Ik startte Ubisoft op en daar stond, reactivate plus to play settlers. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan404

Arjan404

no comments....

Via prime gaming kun je een gratis Relic collection krijgen als je je Ubisoft account hebt gelinked.
Celebrate the release of The Settlers: New Allies with the all new Relic Collection including an exclusive Borderstone, Emblems, Title, and a 5-Day Booster.

Item(s) included:
  • 5-Day Booster
  • Elari Emblem
  • Maru Emblem
  • Jorn Emblem
  • Obelisk Borderstone
  • "Administrator" Title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Arjan404 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:24:
Via prime gaming kun je een gratis Relic collection krijgen als je je Ubisoft account hebt gelinked.
[...]
Dus 60€ betalen en dan komen er ook nog micro transactions? Dat is althans het eerste wat hierbij te binnen schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Nou genoeg gelezen hier, hoef het topic niet meer te volgen Ubisoft heeft de titel naar de knoppen geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cowamundo schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:31:
[...]

Dus 60€ betalen en dan komen er ook nog micro transactions? Dat is althans het eerste wat hierbij te binnen schiet.
Had je de 'pack' gemist uit de store?

Starter Pack includes in-game currency and exclusive content:
2,670 Credits
1x 7-Day Booster (boost in-game currency)
1x Golden Elari Decoy Skin
1x Golden Maru Decoy Skin
1x Golden Jorn Decoy Skin

Ubisoft vind microtransacties heel normaal, kan je bij een AC nog discussieren of dit toegevoegde waarde heeft (zoals die outfits), maar een 'ingame currency booster' voor 7 dagen.. dat is niveau f2p games (zoals warframe ze heeft) of bijna mobiele games.

'je hoeft ze niet te kopen', nee, maar de game is er blijkbaar al omheen gebouwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cowamundo
Blegh… nou dan push ik Fabledom nog maar een keer.

En trouwens Pioneers of Pagonia niet vergeten!

[ Voor 42% gewijzigd door Cowamundo op 17-02-2023 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:30
Speciaal even Ubisoft plus afgesloten om deze een maandje te spelen. Eerste uurtjes zitten er in en moet zeggen heb me aardig vermaakt. Settlers gevoel..meh... Vermaakt... Yeps en nog even verder spelen voor die 15 euro. Avondje kroeg is duurder 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 15-06 20:08
Ik kreeg net een mail dat de game uit is. Kwam even in dit topic kijken hoe anderen er al mee bezig waren. Inmiddels ben ik genezen.

Waar ik wel even benieuwd naar ben. Wat maakt deze settlers game nu dat jullie het settlers gevoel niet krijgen?

Ik maakte me paar maand geleden al zorgen over deze game. Naar mijn idee zijn games zoals anno 1800 (die ik echt heeeeeeeeel veel gespeeld heb) veel meer diepgang dan settlers. Ik zoek dan ook een alternatief voor deze game. En dat hoopte ik bij settlers te krijgen. Maar ik denk toch dat ik bij anno blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Nou het settlers gevoel is al gelijk weg door :

Campaign mode , begint ala Age of Empires door met units te lopen en te vechten
Je beging pas met "settlers" dingen , later in de game.. Dus het bouwen.
Bij het bouwen heb je eigenlijk totaal geen economy gevoel. Je bouwt maar wat
Hele opzet van het oude settlers , waarbij je zelf chains moest maken is weg

En heb belangrijkste.. de game is too much focused op Multiplayer en betaalde DLC... whatever.. Je hebt al een account shop waar je Pay to Win , boosters kunt kopen etc.

En dan bij mij crashed the game nog elke keer.. Ik zou hem niet gehaald hebben en als ik hem bij steam gehaald zou hebben , zou ik de game refunden en een bad review achter laten..

maar had hem vorig jaar al voor 20 euro ge preorderd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OMD

OMD

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/2qf1c4.png?a465504

Wat opvalt:

- GEEN AUTOSAVE!!!! Na 2,5 uur crashte het spel en nu kan ik weer opnieuw beginnen. Je moet dus elke 3 minuten handmatig opslaan.
- Non-existing economie. Je maakt brood, vis, vlees.... Voor wie dan? Je kan dus boosts aanzetten maar dat is het dan ook wel.
- Inwoners. Je maakt huisjes voor inwoners, die komen... ongelimiteerd. Maak dan deze shit niet.
- Je plompt gebouwen neer maar er gebeurt eigenlijk niets, je kijkt een beetje maar echt een connectie met je spel is er niet.
- Heb ik al gezegd dat er geen autosave functie in zit? De paupers.
- Heavy Multiplayer focused
- Heavy DLC focused
- Engineers zijn lompe idioten die maar een beetje land erbij zoekt, het hele spel.
- Veel te weinig resources. Mijn eerste pot moest je eerst 4 jaar land claimen totdat je bij een mining veld kwam. Hier was 1 blokje steen. Meer niet. Er zijn dus geen andere mining velden behalve 2 bij de vijand. Je moet dus alles via trade doen en dat gaat tergend traag. Je kan maar 1 trade per keer doen en dat duurt een baard.
- Dit is GEEN Settlers game.

Positieve dingen.
- Ik heb met 41 euro de economie weer een beetje gesteund.
- Crashes lijken goed te werken. Dit is zo een beetje bij elke speler gelijk.
- Dat was het.

In 39 levensjaren is dit de allereerste keer dat ik echt spijt heb van het kopen van een game.

[EDIT]

Heb de demo van Fabledom even gedownload. Dit heeft gelijk een settlers gevoel, die komt op de wishlist. Foundation is ook wel aan te raden, hier zijn talloze mods voor en dat maakt de replay waarde erg hoog.

[ Voor 12% gewijzigd door OMD op 18-02-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan404

Arjan404

no comments....

@OMD Volgens mij kun je om het autosave probleem heenwerken door maximaal 1 manual save te hebben. Zodra ik zelf 2 manual saves maak, stopt de autosave bij mij ook te werken.

Als ik een manual save wil doen, verwijder ik nu eerst mijn vorige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 08:25
Eerst de reviews afgewacht. Heb settlers 2 en 3 gespeeld en hier had ik de hoop dat het in een nieuw jasje werd gestopt.
Worth a buy (yt) heeft altijd een kritische noot waar ik het niet altijd helemaal mee eens ben, hier slaat hij de spijker op de kop.
Zoals hierboven al gemeld, Fabledom lijkt meer een spirituele opvolger te worden.

Edit: de nieuwe game door de settlers dev is pioneers of pagonia.

[ Voor 10% gewijzigd door laurensxeon op 19-02-2023 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Arjan404 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 00:16:
@OMD Volgens mij kun je om het autosave probleem heenwerken door maximaal 1 manual save te hebben. Zodra ik zelf 2 manual saves maak, stopt de autosave bij mij ook te werken.

Als ik een manual save wil doen, verwijder ik nu eerst mijn vorige.
Na ja, dat scheelt dan weer iets. Ik heb hem alleen er al af gegooid, echt geen zak aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
18 feb 2023
As a huge Settlers fan from the Amiga days it pains me to see how dreadful the franchise has become.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Ja die zagen we aankomen. Helaas heb je van die sellouts als Raptor die het nu voor 1000 man speelt en iedereen enthousiast maakt. Ze hebben duidelijk weer de streamers betaald om te spelen dus ook dit zal wel weer verkopen. Ik hoop natuurlijk op een dikke faal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zit heel erg sterk te twijfelen of ik deze game nu wel of niet wil kopen/spelen. Sowieso niet voor 60 of 40 euro.
Ik heb mij erg vermaakt met de demo, ik heb dit uren gespeeld maar ik lees nu voornamelijk negatieve reacties.
En ik heb het filmpje hierboven even gekeken en ik snap dit deels wel.

Ik heb net deze week the Settlers 2 10th anniversary gespeeld. En het hele verhaal van bouw een farm --> breng dat naar de mill voor bloem en dat naar de bakker samen met water voor brood enz enz dat zit er nu dus niet in.
Op zich zou ik dat wel missen maar ik merkte in the settlers 2 10th dat dit hele proces lang niet altijd even goed liep. Soms had ik genoeg van alles maar lag alles op z'n gat. De mijnen kregen geen eten en stonden dus stil terwijl ik overal genoeg productie van had, waardoor je hele economie op z'n gat lag. Dus dat begon mij af en toe wat tegen te staan.

Ook de rng met gevechten tegen (de op den duur moeilijkere) chinezen stonden mij erg tegen. Ik heb regelmatig dat 1 generaal van de vijand 3 generaals van mij om zeep hielp. Als je dan ook nog eens ziet dat je warehouse vol ligt met coins maar die niet naar de stronghold worden gebracht terwijl er wel gewoon een weg naar ligt, tja dan gaat er iets mis.

Dus dat dit hele proces om omgegooid zou voor mij persoonlijk misschien niet eens zo slecht zijn. Maar toch twijfel ik. Misschien toch gewoon op Pioneers of Pagonia wachten.

Hoewel ik hier ook regelmatig Fabledom en Foundation voorbij zie komen. De gameplay filmpjes daarvan zien er ook wel tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beakzz schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:21:
[...]

Ja die zagen we aankomen. Helaas heb je van die sellouts als Raptor die het nu voor 1000 man speelt en iedereen enthousiast maakt. Ze hebben duidelijk weer de streamers betaald om te spelen dus ook dit zal wel weer verkopen. Ik hoop natuurlijk op een dikke faal.
Mensen die heel die settlers series niet kennen, blijf maar lang genoeg praten over de 'vette mooie graphics' en 'al die complexe chains met paden en carriers is verleden tijd', dan krijg je genoeg mensen gek genoeg om alsnog de game te kopen.

Het is maar net hoe tactisch je het spel verpakt en verkoopt, elk negatief punt kan je prima 'positief' verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
@kaasaanfiets Speel even Settlers 4 history edition. Die oude game draait gewoon op nieuwe systemen en dan kom je in de Settlers sfeer. Daarna weet je ook gelijk was hier mee mis mee is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudyman85
  • Nu online
Zo lang naar uitgekeken (en dit topic gestart) maar vrees dat dit niet de game is die de meeste mensen zoeken. Wachten op Pioneers of Pagonia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
op de reddit pagina van de settlers en op ubisoft forum is het ook een en al negativiteit. Blij dat ik hem niet meteen gekocht heb. De vorige beta redelijk wat gedaan: werd snel eentonig. Na 3-4 potjes had ik al niet veel plezier er meer in.

Wat ik nu zo lees: Je kunt de volledige economy skippen. Gewoon coal / iron rushen en je kan legers maken en winnen. Of nog erger: Tower rush. Insta win.

Mensen raken hun progress in de campaign kwijt door cloud errors
je kunt geen map kiezen in een 1v1 skirmish
geen echte settlers gevoel maar meer een generic RTS

Misschien weten ze het nog te fixen en beland hij in een budget bak voor 15€ ofzo, dan ga ik hem zeker wel eens kopen en spelen.

Voor nu: Company of Heroes 3 komt dit weekend uit en de reviews zijn prima, dus zal de RTS itch daar voorlopig ff voldoening uit halen.

[ Voor 19% gewijzigd door Odysseus87 op 20-02-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 14:13
Ik volg op YouTube Nivarias en hij heeft de nieuwe Settlers nu al een paar videos geüpload.
Wat een tegenvaller, ik hoopte stiekem op een goede voortzetting van The Settlers 6 of 7...
Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
GeKo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:15:
Ik volg op YouTube Nivarias en hij heeft de nieuwe Settlers nu al een paar videos geüpload.
Wat een tegenvaller, ik hoopte stiekem op een goede voortzetting van The Settlers 6 of 7...
Helaas.
Hem gevraagd wat hij er van vond met alle negativiteit op de fora / reddit. Hij vond het spel ook zelf tegenvallen.

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-06 19:56
ah man.. wat jammer dat het zo'n ruk spel is geworden, Beta's werden al niet fantastisch ontvangen volgens mij, dus besloten om sowieso de reviews af te wachten... maar wat een simplistisch spel is het geworden.. geen supply chain niets meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie
  • Laatst online: 09:55
Mijn advies voor iedereen die het in overweging neemt. Niet doen!!! Welke versie Ubisoft gereleased heeft geen idee maar het is niet de versie die ik in de TTS gespeeld heb..

Je kunt geen spel afronden zonder disconnect, freeze of andere ongein.

Geen reacties van Ubisoft wat ze eraan gaan doen. Zelfs een aanbieding van 15 euro is nog teveel voor iets dat niet werkt.

Ik hoop dat er een fix of patch komt snel maar ben er bang voor

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:26
Dat is mijn to go to reviewer.
Beetje over the top, maar nooit zonder onderbouwing.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-06 17:00
Mijn ziel doet pijn, in closed beta was het al een ramp, echt een ramp,totaal geen settlers, gewoon de naam ver******* voor marketing doeleinde. Hmz

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-06 14:34

Wereldreiziger

Mijn blog: Wereldreizigers.nl

Ik lees en hoor overal veel negatieve verhalen, maar ik probeer daar een beetje doorheen te prikken door de game niet echt als Settlers te zien maar meer een mix van allerlei games.

Dat het wat eenvoudiger is, zorgt ook voor wat snellere (online) games. Ik speelde vroeger veel Red Alert 2 en games kunnen daar 3 min tot 30 minuten uren, dus ik benader New Allies ook waarschijnlijk anders dan anders.

Dat je in multiplayer niets kunt kiezen of instellen is natuurlijk hopeloos maar ik denk dat ze dit nog wel gaan aanpassen.

Wat ik wel erg vervelend vind, is dat er nergens iets van documentatie te vinden is over de gebouwen, of de upgrades die je kunt unlocken, welk effect alles precies heeft en wat het echt doet. Het is nu maar 1 grote gok... Het is allemaal erg basic qua uitleg.

Hoe dan ook: als iemand er wat voor voelt om wat potjes te spelen: ik heet 'MrNumaga' in Ubisoft, stuur maar invite.

Volg mij op: https://wereldreizigers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-06 17:00
Probleem is dat als je het zo benadert dat elke game maker en uitgever elke prachtige game naam kunnen verkloten omdat ze zo overal mee weg komen. Zeker omdat iedere tester met en settlers hart hun hebben gewaarschuwt dat het geen settlers is. Ik vind het ook moeilijk te lezen als men een positief cijfer geven, want wat die allemaal gemeen hebben is dat ze geen Settler fans zijn. /rant over

Ps dit betekent niet dat er geen doelgroep voor is maar noem het dan New Allies, ze willen alleen duidelijk de naam misbruiken om zo wat meer te verkopen, deze game zou namelijk jaren geleden uit moeten komen.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKo
Zijn er nog nieuwtjes over deze versie van Settlers?
Heb al een tijdje niets meer gehoord en verwacht dus ook dat het hierbij blijft en het spel voor mij echt een no-go is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

The game that should not be named.. cause it is not Settlers :)

Neh Ik heb de campaign uitgespeeld , vind het wel goed zo.. ben maar weer settlers 2 the10th ann. aan het spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
GeKo schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:49:
Zijn er nog nieuwtjes over deze versie van Settlers?
Heb al een tijdje niets meer gehoord en verwacht dus ook dat het hierbij blijft en het spel voor mij echt een no-go is.
Geen excuses en geen grote varanderingen aangekondigd, Dit moest gewoon uit komen, want Ubi had een release gat op te vullen en het zou mij echt verbazen als ze dit nog willen fixen gezien het in de basis al fout zit. Lekker wat streamers nep laten kwijlen over de game dus misschien hebben ze de meeste kosten nog terug ook.

Als ze weer een weekje Uplau weg geven wil ik mij er misschien nog wel aan wagen, maar kopen zeker niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OMD

OMD

Doet me nog steeds pijn dat ik hier geld aan heb uitgegeven. Had er sokken voor kunnen kopen ofzo, was leuker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beakzz schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:40:
[...]
Geen excuses en geen grote varanderingen aangekondigd, Dit moest gewoon uit komen, want Ubi had een release gat op te vullen en het zou mij echt verbazen als ze dit nog willen fixen gezien het in de basis al fout zit. Lekker wat streamers nep laten kwijlen over de game dus misschien hebben ze de meeste kosten nog terug ook.
Kwam er recent nog wat tegen op twitch, moet ze stiekem kudo's voor hun marketingsafdeling. Het is overduidelijk dat ze 'nieuw volk' willen aanboren, bijna geen enkele referentie naar oude Settler games, of veelal in een negatief aspect (veel micromanagement, veel individueel bouwen/onderhouden etc, maar dat is nu zoooooooo veel makkelijker), gelijktijdig het weg te zetten als een 'verse wind' door het RTS/building genre.

Ja, gros van chat ging helemaal los, allemaal Settlers bekenden, dus het zal niet direct z'n momentum geven, maar denk dat ze er nog best mee weg kunnen komen als ze de juiste 'nieuwe mensen' kunnen bereiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeKo
Dus het wordt wachten op Pagonia..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:48

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Opensource maken die code en laat de community maar los gaan ☺️

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 15:37

ZeroCode

Woopie

Bedankt voor de tip Fabledom, enorm vermakelijk al zelfs bij de Early Access! De devs zijn ook gewoon aan te spreken in discord voor tips / bugs, heel laagdrempelig allemaal. Echt heeeeel wat anders dan de grote games.

Ik ben er even zoet mee :)
Cowamundo schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:54:
Blegh… nou dan push ik Fabledom nog maar een keer.

En trouwens Pioneers of Pagonia niet vergeten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarWolfer
Ik heb hem ook gekocht inderdaad (Fabledom). Nu al een heerlijk spel, ondanks early access. Wat ben ik blij dat ik geen geld heb uitgegeven aan The Settlers....

[ Voor 13% gewijzigd door StarWolfer op 19-04-2023 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-05 13:35
Welke Settlers is wel leuk om met de franchise in aanraking te komen?

PSN: Kidjuh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

settlers 2 the 10th an edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Kidjuh schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:40:
Welke Settlers is wel leuk om met de franchise in aanraking te komen?
2/3/4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StarWolfer
settlers 2 10th anniversary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
StarWolfer schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:52:
Ik heb hem ook gekocht inderdaad (Fabledom). Nu al een heerlijk spel, ondanks early access. Wat ben ik blij dat ik geen geld heb uitgegeven aan The Settlers....
Goed, maar er ontbreekt echt nog teveel nu. Na een uurtje of 4 op normal speed begon ik al tegen beperkingen aan te lopen vanwege dingen die nog niet in het spel zitten en ik wel zou willen bouwen voor een goede setup. Even kijken hoe snel ze updaten, maar zou het spel nu nog niet willen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-06 18:46
Beakzz schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:08:
[...]

Goed, maar er ontbreekt echt nog teveel nu. Na een uurtje of 4 op normal speed begon ik al tegen beperkingen aan te lopen vanwege dingen die nog niet in het spel zitten en ik wel zou willen bouwen voor een goede setup. Even kijken hoe snel ze updaten, maar zou het spel nu nog niet willen aanraden.
Mee eens. Je wordt beperkt omdat het nog echt early is. Wel grappig en vooral lief spel. Je buurman verleiden en alles haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

GeKo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:05:
Dus het wordt wachten op Pagonia..
Inmiddels de demo beschikbaar van Pioneers of Pagonia op Steam. Deze heb ik even een tijd gespeeld. Maar dit gaat mij dus helaas ook geen gevoel geven van de Settlers series van toen. Het voelt allemaal erg leeg, de economics voelen wel oke aan, maar je voelt de productie niet meer aan zoals bij deel 1,2 en 3 - daar wist je precies waar het niet lekker liep zonder naar de stats te kijken, in 1 oog op slag op je landgoed zag je waar het stagneerde en kon je daar op anticiperen. Het komt gewoonweg niet in de buurt van the Settlers zoals wij deze allemaal willen zien. Is het nu zo moeilijk om gewoon de basics te implementeren van toen en vanuit daar grafisch mooi uit te bouwen en mechanics te verbeteren met wellicht wat extra toevoegingen? Waarom wil een ontwikkelaar alles zo veranderen dat het helemaal niet meer aanvoelt als een soort 'Settler' game? 8)7

Grafisch valt deze game sowieso compleet door de mand, ik vind het echt niet om aan te zien anno nu. Grafisch kun je de game vergelijken uit het jaar 2000 of zelfs eerder, sterker nog, de looks and feel van toen waren zelfs beter dan deze game nu. Het geluid is gewoon slecht te noemen, lijkt wel of ze allemaal in een gymzaal aan het bouwen zijn kwa echo's. Je kunt zeggen dat het een demo is en niet de uiteindelijke versie, maar aangezien deze game in december uitkomt, zal er niet heel veel veranderen, jammer.

[ Voor 20% gewijzigd door Rudios op 05-10-2023 11:14 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Rudios schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:02:
[...]Je kunt zeggen dat het een demo is en niet de uiteindelijke versie, maar aangezien deze game in december uitkomt, zal er niet heel veel veranderen, jammer.
Is December de echte release of komt het spel dan in Early-Access?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

Cowamundo schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Is December de echte release of komt het spel dan in Early-Access?
Volgens mij de release.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Rudios schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

Inmiddels de demo beschikbaar van Pioneers of Pagonia op Steam. Deze heb ik even een tijd gespeeld. Maar dit gaat mij dus helaas ook geen gevoel geven van de Settlers series van toen. Het voelt allemaal erg leeg, de economics voelen wel oke aan, maar je voelt de productie niet meer aan zoals bij deel 1,2 en 3 - daar wist je precies waar het niet lekker liep zonder naar de stats te kijken, in 1 oog op slag op je landgoed zag je waar het stagneerde en kon je daar op anticiperen. Het komt gewoonweg niet in de buurt van the Settlers zoals wij deze allemaal willen zien. Is het nu zo moeilijk om gewoon de basics te implementeren van toen en vanuit daar grafisch mooi uit te bouwen en mechanics te verbeteren met wellicht wat extra toevoegingen? Waarom wil een ontwikkelaar alles zo veranderen dat het helemaal niet meer aanvoelt als een soort 'Settler' game? 8)7

Grafisch valt deze game sowieso compleet door de mand, ik vind het echt niet om aan te zien anno nu. Grafisch kun je de game vergelijken uit het jaar 2000 of zelfs eerder, sterker nog, de looks and feel van toen waren zelfs beter dan deze game nu. Het geluid is gewoon slecht te noemen, lijkt wel of ze allemaal in een gymzaal aan het bouwen zijn kwa echo's. Je kunt zeggen dat het een demo is en niet de uiteindelijke versie, maar aangezien deze game in december uitkomt, zal er niet heel veel veranderen, jammer.
Ik heb hem even geprobeerd en ik moet zeggen dat het tot nog toe wel bevalt. Het is geen Settlers maar vind dit wel een stuk beter dan New Allies. Grafisch is een art-style keuze, ik vind het prima en de details bij de gebouwen zijn wel ok.

Leuk dat er meerdere mensen werken per gebouw, 3 bij de bakker, 3 bij de molen etc. Alleen het graan en vegetable farm gebeuren snap ik niet helemaal. Ze gaan door elkaar heen planten ook al bouw ik farmland om de farm heen en farmland om de vegetable farm. Dat is een beetje irritant, wellicht zie ik wat over het hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-06 14:36
Na de teleurstelling van New Allies kijk ik ook uit naar Pioneers of Pagonia. Ik ben zo vrij geweest om een topic te maken: [PC] Pioneers of Pagonia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Inmiddels is New Allies een jaar na release en een dag na de steam release. Is het nog de moeite waard om deze op te pikken? Er zijn wat updates geweest afgelopen jaar en het spel is in een flinke sale.

Pioneers of Pagonia wil ik liever niet halen, omdat er geen combat is. Alleen border defense met torens etc, maar het aansturen van een leger vind ik persoonlijk leuker.

Iemand die hem onlangs heeft gespeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij is die game al tijdje in sales, kan je onder de 20 euro oppikken. Is het voor mij nog niet waard, maar misschien voor jou genoeg om wel te kopen.

Maar er is dacht ik een nieuwe DLC pack uitgebracht recent voor ook 20 euro, voor wat credits, skins en (jup.. ze bestaan) 'boosters'.

Apart dat hij niet te vinden is in steamcharts, maar heb niet het idee dat er nog veel spelers zijn, mocht je willen kijken naar het PVP aspect van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-06 15:15

R.G

Odysseus87 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:41:
Inmiddels is New Allies een jaar na release en een dag na de steam release. Is het nog de moeite waard om deze op te pikken? Er zijn wat updates geweest afgelopen jaar en het spel is in een flinke sale.

Pioneers of Pagonia wil ik liever niet halen, omdat er geen combat is. Alleen border defense met torens etc, maar het aansturen van een leger vind ik persoonlijk leuker.

Iemand die hem onlangs heeft gespeeld?
Gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Ja en refund ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009