Update van 11 augustus:
https://www.ubisoft.com/e...-test-server-first-update
https://www.ubisoft.com/e...-test-server-first-update
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Grappig, ik begin juist weer vertrouwen te krijgen. Er zijn sinds mijn vorige post weer drie updates:Fore! schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:21:
Ook maar pre-order centjes terug gevraagd. Vertrouwen is inmiddels wel weg.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 62% gewijzigd door rudyman85 op 29-11-2022 19:57 ]
[ Voor 25% gewijzigd door StarWolfer op 30-11-2022 14:08 ]
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
Kies je zelf voor toch? Het is niet dat ze opraken dus een dag voor release je pre-order plaatsen voor wat onbelangrijke extraatjes (imo) had ook een optie geweestStronkie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:32:
tja geen instabuy? lol ik heb deze al in de preorder staan sinds feb dit jaar.. word wel eens tijd dat ik mag spelen
Ja ik ben bang dat Settlers net zo ten onder gaat als wat EA met Sim City heeft gedaan…Beakzz schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:12:
Met all het gerommel en uitstel bij Ubisoft gok ik dat Settlers gewoon de sjaak is om hoe dan ook iets uit te brengen in deze periode. Zou het als een early acces titel zien
EA is daar wel veel beter in. Die hadden eigenlijk maar 1 deel nodig om de serie te killen. Settlers gaat vanaf 3 de heuvel af, vanaf 5 de berg af en nu dan eindelijk het ravijn inCowamundo schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:19:
[...]
Ja ik ben bang dat Settlers net zo ten onder gaat als wat EA met Sim City heeft gedaan…
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Goed dat je het opnoemt, ik zag namelijk het opensource project Widelands, op zijn beurt gebaseerd op Settlers II.MrFl0ppY schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:49:
---
Overigens ben ik door al het Settlers nieuws weer wat gaan experimenteren met mijn persoonlijke favoriet uit de serie; Settlers III. En toen kwam ik achter het community project van Settlers United. Voor zowel III als IV. Dit brengt hele eenvoudige en verbeterde online play plus een hoop fixes, rebalances, high res etc. Erg leuk om het weer eens te spelen op Windows 10/11.
De 'sponsored' reviews en de eerlijke reviews, dat kan ook nog alle kanten op.mike0001 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:45:
Nog twee weken en we zien de reviews dan wel verschijnen. Ik wacht in ieder geval nog wel even
Er zijn genoeg games geweest (veelal ironisch niet binnen de serie) die het 'gevoel' van die games wel degelijk opnieuw kon laten leven. De oude Theme Parks (en rollercoaster tycoon) in Planet Coaster, de TTDs in diverse City Skylines en Transport Fever, maar ook de vele indie's die zelfs trouw bleven aan isometrisch.Cowamundo schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:09:
dat is gewoon een vaak terug komend iets natuurlijk dat de rek op een gegeven moment wel uit een serie is.
Zeker voldoen aan een nostalgie gevoel is vaak onmogelijk omdat oude graphics daar een groot onderdeel van zijn.
Anoniem: 57411
Voor settlers ii is er ook nog de herimplementatie Return to the Roots.Fore! schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:34:
[...]
Goed dat je het opnoemt, ik zag namelijk het opensource project Widelands, op zijn beurt gebaseerd op Settlers II.
Kan al zeggen dat ik liever Settlers United zou spelen i.p.v. dat m'n ogen bij voorbaat al gaan bloeden door de graphics van Widelands.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Stronkie schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:45:
Inderdaad , de campaign begint ala Age Of Empires.. Pas bij missie drie ga je beginnen met bouwen (settlers mode) Maar goed verder kom ik niet hahahaha.. crash
Al een support ticket aangemaakt
[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 17-02-2023 12:49 ]
Zo voelt het inderdaad., Ben benieuwd naar jullie ervaring, ik wacht het nog rustig even af.OMD schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:20:
Het is in mijn ogen geen goed teken dat je er niets meer over hoort. Geen reviews, geen gameplay en zelfs op de website van de settlers is het laatste nieuws van 3 maart 2022. Krijg echt het gevoel dat ze gedacht hebben van, breng maar uit, we zien het wel.
[ Voor 15% gewijzigd door TweakerVincent op 17-02-2023 16:35 ]
https://www.cdkeys.com/th...Mb2xpUe6zMGcaAu9XEALw_wcBTweakerVincent schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:35:
60 euro voor het spel! Kan dat niet goedkoper ergens? Deluxe hoef ik niet
[ Voor 12% gewijzigd door BiLo op 17-02-2023 16:38 ]
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Maar 40 vind ik ook nog te veel
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
ik ook, eerst maar eens reviews afwachten
Het is een Ubisoft titel. Koop je over een jaar voor een tientje. Genoeg betere indie games beschikbaar om die tijd op te vullen
Ja, daar kwam ik ook achter nadat ik op kinguin het spel had gekocht. Ik startte Ubisoft op en daar stond, reactivate plus to play settlers.Arjan404 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:30:
Ik heb vanmiddag 4-5 uur de campaign zitten spelen (4 missies), maar ik heb nog niet het Settlers gevoel. De verhaallijn kan me nog niet echt interesseren, en ik begin me enigszins aan sommige characters te irriteren.
De campaign verloopt echt heel simpel, heb al 2x gekeken of er niet een moeilijkheidsgraad ingesteld kon worden.
Op dit moment hoop ik de campaign uit te spelen, maar zelfs daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik heb gelukkig alleen een maandje Ubisoft+ heb genomen en geen 60 euro uitgegeven. Die maand ga ik wss vullen met andere titels maar niet met The Settlers
Celebrate the release of The Settlers: New Allies with the all new Relic Collection including an exclusive Borderstone, Emblems, Title, and a 5-Day Booster.
Item(s) included:
- 5-Day Booster
- Elari Emblem
- Maru Emblem
- Jorn Emblem
- Obelisk Borderstone
- "Administrator" Title
Dus 60€ betalen en dan komen er ook nog micro transactions? Dat is althans het eerste wat hierbij te binnen schiet.Arjan404 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:24:
Via prime gaming kun je een gratis Relic collection krijgen als je je Ubisoft account hebt gelinked.
[...]
Had je de 'pack' gemist uit de store?Cowamundo schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:31:
[...]
Dus 60€ betalen en dan komen er ook nog micro transactions? Dat is althans het eerste wat hierbij te binnen schiet.
[ Voor 42% gewijzigd door Cowamundo op 17-02-2023 21:20 ]
[ Voor 12% gewijzigd door OMD op 18-02-2023 11:01 ]
[ Voor 10% gewijzigd door laurensxeon op 19-02-2023 00:36 ]
Na ja, dat scheelt dan weer iets. Ik heb hem alleen er al af gegooid, echt geen zak aan.Arjan404 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 00:16:
@OMD Volgens mij kun je om het autosave probleem heenwerken door maximaal 1 manual save te hebben. Zodra ik zelf 2 manual saves maak, stopt de autosave bij mij ook te werken.
Als ik een manual save wil doen, verwijder ik nu eerst mijn vorige.
18 feb 2023
As a huge Settlers fan from the Amiga days it pains me to see how dreadful the franchise has become.
Ja die zagen we aankomen. Helaas heb je van die sellouts als Raptor die het nu voor 1000 man speelt en iedereen enthousiast maakt. Ze hebben duidelijk weer de streamers betaald om te spelen dus ook dit zal wel weer verkopen. Ik hoop natuurlijk op een dikke faal.
Mensen die heel die settlers series niet kennen, blijf maar lang genoeg praten over de 'vette mooie graphics' en 'al die complexe chains met paden en carriers is verleden tijd', dan krijg je genoeg mensen gek genoeg om alsnog de game te kopen.Beakzz schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:21:
[...]
Ja die zagen we aankomen. Helaas heb je van die sellouts als Raptor die het nu voor 1000 man speelt en iedereen enthousiast maakt. Ze hebben duidelijk weer de streamers betaald om te spelen dus ook dit zal wel weer verkopen. Ik hoop natuurlijk op een dikke faal.
Zo lang naar uitgekeken (en dit topic gestart) maar vrees dat dit niet de game is die de meeste mensen zoeken. Wachten op Pioneers of Pagonia
[ Voor 19% gewijzigd door Odysseus87 op 20-02-2023 20:47 ]
Hem gevraagd wat hij er van vond met alle negativiteit op de fora / reddit. Hij vond het spel ook zelf tegenvallen.GeKo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:15:
Ik volg op YouTube Nivarias en hij heeft de nieuwe Settlers nu al een paar videos geüpload.
Wat een tegenvaller, ik hoopte stiekem op een goede voortzetting van The Settlers 6 of 7...
Helaas.
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
Dat is mijn to go to reviewer.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Volg mij op: https://wereldreizigers.nl
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Geen excuses en geen grote varanderingen aangekondigd, Dit moest gewoon uit komen, want Ubi had een release gat op te vullen en het zou mij echt verbazen als ze dit nog willen fixen gezien het in de basis al fout zit. Lekker wat streamers nep laten kwijlen over de game dus misschien hebben ze de meeste kosten nog terug ook.GeKo schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:49:
Zijn er nog nieuwtjes over deze versie van Settlers?
Heb al een tijdje niets meer gehoord en verwacht dus ook dat het hierbij blijft en het spel voor mij echt een no-go is.
Kwam er recent nog wat tegen op twitch, moet ze stiekem kudo's voor hun marketingsafdeling. Het is overduidelijk dat ze 'nieuw volk' willen aanboren, bijna geen enkele referentie naar oude Settler games, of veelal in een negatief aspect (veel micromanagement, veel individueel bouwen/onderhouden etc, maar dat is nu zoooooooo veel makkelijker), gelijktijdig het weg te zetten als een 'verse wind' door het RTS/building genre.Beakzz schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:40:
[...]
Geen excuses en geen grote varanderingen aangekondigd, Dit moest gewoon uit komen, want Ubi had een release gat op te vullen en het zou mij echt verbazen als ze dit nog willen fixen gezien het in de basis al fout zit. Lekker wat streamers nep laten kwijlen over de game dus misschien hebben ze de meeste kosten nog terug ook.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Cowamundo schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:54:
Blegh… nou dan push ik Fabledom nog maar een keer.
En trouwens Pioneers of Pagonia niet vergeten!
[ Voor 13% gewijzigd door StarWolfer op 19-04-2023 12:52 ]
PSN: Kidjuh
2/3/4Kidjuh schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:40:
Welke Settlers is wel leuk om met de franchise in aanraking te komen?
Goed, maar er ontbreekt echt nog teveel nu. Na een uurtje of 4 op normal speed begon ik al tegen beperkingen aan te lopen vanwege dingen die nog niet in het spel zitten en ik wel zou willen bouwen voor een goede setup. Even kijken hoe snel ze updaten, maar zou het spel nu nog niet willen aanraden.StarWolfer schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:52:
Ik heb hem ook gekocht inderdaad (Fabledom). Nu al een heerlijk spel, ondanks early access. Wat ben ik blij dat ik geen geld heb uitgegeven aan The Settlers....
Mee eens. Je wordt beperkt omdat het nog echt early is. Wel grappig en vooral lief spel. Je buurman verleiden en alles hahaBeakzz schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:08:
[...]
Goed, maar er ontbreekt echt nog teveel nu. Na een uurtje of 4 op normal speed begon ik al tegen beperkingen aan te lopen vanwege dingen die nog niet in het spel zitten en ik wel zou willen bouwen voor een goede setup. Even kijken hoe snel ze updaten, maar zou het spel nu nog niet willen aanraden.
Inmiddels de demo beschikbaar van Pioneers of Pagonia op Steam. Deze heb ik even een tijd gespeeld. Maar dit gaat mij dus helaas ook geen gevoel geven van de Settlers series van toen. Het voelt allemaal erg leeg, de economics voelen wel oke aan, maar je voelt de productie niet meer aan zoals bij deel 1,2 en 3 - daar wist je precies waar het niet lekker liep zonder naar de stats te kijken, in 1 oog op slag op je landgoed zag je waar het stagneerde en kon je daar op anticiperen. Het komt gewoonweg niet in de buurt van the Settlers zoals wij deze allemaal willen zien. Is het nu zo moeilijk om gewoon de basics te implementeren van toen en vanuit daar grafisch mooi uit te bouwen en mechanics te verbeteren met wellicht wat extra toevoegingen? Waarom wil een ontwikkelaar alles zo veranderen dat het helemaal niet meer aanvoelt als een soort 'Settler' game?GeKo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:05:
Dus het wordt wachten op Pagonia..
[ Voor 20% gewijzigd door Rudios op 05-10-2023 11:14 ]
Whole lot of stars ***
Is December de echte release of komt het spel dan in Early-Access?Rudios schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:02:
[...]Je kunt zeggen dat het een demo is en niet de uiteindelijke versie, maar aangezien deze game in december uitkomt, zal er niet heel veel veranderen, jammer.
Volgens mij de release.Cowamundo schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:26:
[...]
Is December de echte release of komt het spel dan in Early-Access?
Whole lot of stars ***
Ik heb hem even geprobeerd en ik moet zeggen dat het tot nog toe wel bevalt. Het is geen Settlers maar vind dit wel een stuk beter dan New Allies. Grafisch is een art-style keuze, ik vind het prima en de details bij de gebouwen zijn wel ok.Rudios schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:02:
[...]
Inmiddels de demo beschikbaar van Pioneers of Pagonia op Steam. Deze heb ik even een tijd gespeeld. Maar dit gaat mij dus helaas ook geen gevoel geven van de Settlers series van toen. Het voelt allemaal erg leeg, de economics voelen wel oke aan, maar je voelt de productie niet meer aan zoals bij deel 1,2 en 3 - daar wist je precies waar het niet lekker liep zonder naar de stats te kijken, in 1 oog op slag op je landgoed zag je waar het stagneerde en kon je daar op anticiperen. Het komt gewoonweg niet in de buurt van the Settlers zoals wij deze allemaal willen zien. Is het nu zo moeilijk om gewoon de basics te implementeren van toen en vanuit daar grafisch mooi uit te bouwen en mechanics te verbeteren met wellicht wat extra toevoegingen? Waarom wil een ontwikkelaar alles zo veranderen dat het helemaal niet meer aanvoelt als een soort 'Settler' game?![]()
Grafisch valt deze game sowieso compleet door de mand, ik vind het echt niet om aan te zien anno nu. Grafisch kun je de game vergelijken uit het jaar 2000 of zelfs eerder, sterker nog, de looks and feel van toen waren zelfs beter dan deze game nu. Het geluid is gewoon slecht te noemen, lijkt wel of ze allemaal in een gymzaal aan het bouwen zijn kwa echo's. Je kunt zeggen dat het een demo is en niet de uiteindelijke versie, maar aangezien deze game in december uitkomt, zal er niet heel veel veranderen, jammer.
Gehaald?Odysseus87 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:41:
Inmiddels is New Allies een jaar na release en een dag na de steam release. Is het nog de moeite waard om deze op te pikken? Er zijn wat updates geweest afgelopen jaar en het spel is in een flinke sale.
Pioneers of Pagonia wil ik liever niet halen, omdat er geen combat is. Alleen border defense met torens etc, maar het aansturen van een leger vind ik persoonlijk leuker.
Iemand die hem onlangs heeft gespeeld?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq