[PC] Pioneers of Pagonia

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16

Pioneers of Pagonia

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiK7Ej_N3APajC0W5nVCpuY45kk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HlRJbSL2jVvv1ZC56ciI9bQQ.png?f=fotoalbum_large

De strategy game Pioneers of Pagonia is op dit moment in ontwikkeling. Via Steam is er een demo te spelen. Deze game heeft allerlei kenmerken die je erg doen lijken op The Settlers. Die vergelijking is niet raar, want op de website zelf staat prominent in beeld:

From the creator of the original "The Settlers"

- Volker Wertich

Volgens de makers gaat Pioneers of Pagonia over het verkennen, ontdekken en samenbrengen van de eilanden van Pagonia. Bouw meer dan 40 verschillende gebouwen, gebruik meer dan 70 verschillende soorten goederen, onderhoud je productielijnen en wees creatief in het opzetten van je economie.
Ja, in het Nederlands klinkt het wat mij betreft al een stuk minder catchy, maar op Tweakers is Nederlands nu eenmaal de voertaal.

Release datum:

De release datum is nog onbekend. Wel start de Early Access op 13 december 2023. De roadmap op dit moment:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIRzOlUWUcGlzbWHhEuOxGrQihM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lF008MgqNs6jgaVtTmdfzL6N.png?f=user_large

Links:

De officiële website: https://pioneersofpagonia.com/
De officiële trailer: YouTube: Pioneers of Pagonia: In-Game Reveal Trailer
Tweakers nieuwsbericht: nieuws: The Settlers-maker werkt aan citybuildergame die later dit jaar uitkomt
Steam: https://store.steampowere...5180/Pioneers_of_Pagonia/
Discord: https://discord.gg/3ADebJKENC

[ Voor 14% gewijzigd door -MD- op 12-10-2023 17:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:55

BiLo

PSN: toiletcleaner

ik zou van release datum: early acces datum maken om verwarring te voorkomen.

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:22

OMD

De demo vind ik in ieder geval veel belovend al zijn daar de meningen over verdeeld.
Vind aparte storages voor items maken echt een pluspunt. Zo kan je storages maken van graan, flour, water en meel vlakbij je brood productie. Vind ik best goed bedacht en volgens mij hebben we dat nog niet ergens anders gezien?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
@BiLo Bedankt, ik was onder de indruk dat men al in de Early Acces fase zat. De website is vrij karig, ik denk dat er meer op de forums en op Discord te vinden is. Misschien dat ik daar binnenkort eens ga kijken, want...

... Gisteravond de demo gestart en even een uurtje gekeken. Vermakelijk. Creatief hoe je nu je grenzen moet verleggen door het plaatsen van bouwstenen. Niet meer instant een gebied er bij. Ik ben benieuwd hoe je verderop in het spel landjepik met buren gaat uitvechten. Daarnaast was de demo een kleine 2GB en leek het spel niet veel resources in beslag te nemen op mijn matige pc.

Wat minder vind ik vooralsnog de characters. Ik kan nog niet goed onderscheid maken tussen de verschillende tollen/taken. Ik speel 'maximaal' uitgezoomd, maximaal tussen haakjes want heel ver vind ik dat niet. Daarnaast ben ik niet zo'n fan van het aanleggen van wegen. Laat ze traag lopen door gras/bosachtige gebieden en zorg dat paden/wegen een hogere wandelsnelheid opleveren (of een beperking voor kruiwagens e.d.).

Misschien later op de avond nog een paar uurtjes verder gaan. Vooralsnog wel een positievere indruk dan New Allies, daar was ik eigenlijk direct al klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
demo heel even gespeeld, grafisch niet echt spannend.
pas ook maar 30 minuten gespeeld, probeer het wel wat verder te spelen :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 17:04

Rudios

Lost in space?

Crosspostje vanuit Settlers topic. Beter in dit topic plaatsen. Anyway, deze game heb ik nu een tijdje gespeeld. Maar dit gaat mij dus helaas ook geen gevoel geven van de Settlers series van toen. Het voelt allemaal erg leeg, de economics voelen wel oke aan, maar je voelt de productie niet meer aan zoals bij deel 1,2 en 3 - daar wist je precies waar het niet lekker liep zonder naar de stats te kijken, in 1 oog op slag op je landgoed zag je waar het stagneerde en kon je daar op anticiperen. Het komt gewoonweg niet in de buurt van the Settlers zoals wij deze allemaal willen zien. Is het nu zo moeilijk om gewoon de basics te implementeren van toen en vanuit daar grafisch mooi uit te bouwen en mechanics te verbeteren met wellicht wat extra toevoegingen? Waarom wil een ontwikkelaar alles zo veranderen dat het helemaal niet meer aanvoelt als een soort 'Settler' game? 8)7

Grafisch valt deze game sowieso compleet door de mand, ik vind het echt niet om aan te zien anno nu. Grafisch kun je de game vergelijken uit het jaar 2000 of zelfs eerder, sterker nog, de looks and feel van toen waren zelfs beter dan deze game nu. Het geluid is gewoon slecht te noemen, lijkt wel of ze allemaal in een gymzaal aan het bouwen zijn kwa echo's. Je kunt zeggen dat het een demo is en niet de uiteindelijke versie, maar aangezien deze game in december uitkomt, zal er niet heel veel veranderen, jammer.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:43
Ik heb het zelf niet gespeeld, maar wat ik in deze gameplay video zie, ziet er grafisch toch prima uit? Het is wel cartoony.
YouTube: PIONEERS OF PAGONIA | Awesome Complex City Builder (NEW City-buildin...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
@Rudios Ik snap je sentiment, maar ik heb wel goede hoop. Op dit moment zit de ontwikkeling (wat wij zien dan) nog in een SimCity-achtige fase. Je probeert wat statistieken op orde te houden en dat is het dan wel weer. Er is geen rush, geen noodzaak om je productie op orde te houden want eigenlijk zit je nergens echt op te wachten want er is geen enkele dreiging. Althans, ik heb dat nog niet zo ondervonden.

Het is ook geen Settlers-game want het is geen Settlers-game. Ik denk dat je wel kunt stellen dat het dezelfde itch wilt scratchen, maar ja... Hebben we dat zelf bedacht omdat het 'van de creator van de originele Settlers' is (slimme marketing natuurlijk) of is dat ook het doel van het spel? Ik probeer het in ieder geval te zien als iets dat in die richting gaat, misschien is dat voor mij wel voldoende :).

Wat betreft het grafische deel is het niet best nee. Maar als de gameplay in orde is maakt me dat eigenlijk niet echt uit. Ik start ook af en toe nog de oudere Settlers delen op en dat kost me dan toch wel weer even tijd om er in te komen. En Minecraft vind ik dan weer niet om aan te zien maar dat is ook nog een statistieken-topper...

Vooralsnog heb ik me weer even kunnen vermaken met een gratis demo en met de juiste prijs wil ik de ontwikkelaars best wel aanmoedigen. Het Discord kanaal heeft ook wel wat interessante berichten, gaat nog genoeg aangepast worden. Ik ben afwachtend positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
Is The Colonists niet wat jullie zoeken?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ziet er leuk uit @sdk1985, bedankt voor de tip.

Straks om 17u is er kennelijk een live-stream waar Volkert Wertich de EA versie die overmorgen beschikbaar komt gaat spelen en de laatste updates geeft: https://www.youtube.com/@envision_entertainment/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuPaToLL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-04 19:55
OMD schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:24:
Vind ik best goed bedacht en volgens mij hebben we dat nog niet ergens anders gezien?
Ik heb selectief opslaan van materialen al in zoveel spellen voorbij zien schieten, zowel mobile als desktop gaming. Wellicht dat je de "verkeerde spellen" hebt gespeeld haha.

Maar zeker wel een pluspunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie
  • Laatst online: 11-09 15:41
inmiddels al een aantal uurtjes in het spel zitten. Maar man man wat heerlijk. Nu nog wachten op de multiplayer toevoeging en dan gaan we helemaal los

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Laatst online: 11-09 13:55

BiLo

PSN: toiletcleaner

De fishermans hut is inmiddels ook vrijgegeven in de open beta _/-\o_

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeandreams
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-08 20:07
Vandaag co op gedaan, heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:20

R.G

Hoe is de game?

Official uit? En gelijkwaardig aan settlers 2 en 3 feeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallowa1966
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-07 08:46
Ik vind persoonlijk dat ik echt settlers 3 gevoel heb, alleen "iets" meer gebouwen, en iets complexer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Paar weken terug weer opgestart. Er is redelijk wat voortgang geboekt. Het komt in de buurt van settlers, maar wat me eigenlijk nog het meeste tegenstaat is het aanleggen van die wegen en dat de poppetjes allemaal erg statisch lopen. Ik weet ook niet echt exact wat het is wat ik mis, wellicht het koddige van settlers. Het is ook minder goed visueel wat elk poppetje nou precies aan het doen is. Misschien ook omdat elk poppetje meteen een weg op gaat en in de rij gaat wandelen. Maar ik heb ook wel gelezen dat ze dat wat dynamischer willen gaan maken. Het is immers nog steeds early acces, dus ben benieuwd waar het heen gaat. Sinds vorige week is er wel een update van de roadmap op Steam te zien.

Het is in ieder geval wel leuker dan Settlers: New Allies. Alhoewel dat ook alweer even geleden is dat ik dat gespeeld heb, misschien weer een poging wagen.
Pagina: 1