Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-06 15:01
@Arachnan
Ik had hem zelf direct in de Epic launcher toegevoegd. wellicht de launcher opnieuw opstarten of even af- en aanloggen van de launcher?

[ Voor 4% gewijzigd door Fore! op 19-01-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

@Arachnan Ook niet als je op de Settlers zoekt? Ik kreeg naar de redeem gelijk een link, die me in de Ubisoft Connect Launcher naar Settlers doorlinkte om deze te pre-loaden.

[ Voor 8% gewijzigd door Rudios op 19-01-2022 16:20 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 11:18
Nee helaas beide al een paar keer gedaan, maar ook na opnieuw opstarten van de Epic Launcher en zoeken naar Settlers levert niets op :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 21:03

BiLo

PSN: toiletcleaner

Arachnan schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:21:
Nee helaas beide al een paar keer gedaan, maar ook na opnieuw opstarten van de Epic Launcher en zoeken naar Settlers levert niets op :|
Ik heb zelf geen key gehad omdat ik voor Ubisoft heb gekozen i.p.v. Epic.

Download Ubisoft connect en probeer het eens via die weg: https://ubi.li/4vxt9

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 11:18
BiLo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Ik heb zelf geen key gehad omdat ik voor Ubisoft heb gekozen i.p.v. Epic.

Download Ubisoft connect en probeer het eens via die weg: https://ubi.li/4vxt9
Nee daar staat hij ook niet tussen helaas, denk dat mijn key bugged is geraakt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 14:55
Arvado schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:04:
[...]

Maar je kan hem gewoon installen vanuit de Ubisoft Connect, dan hoef je niks met een key te doen. Moet je onder je games kijken.
Staat niks. Helaas. Zit er voor mij niet in dus helaas. Als iemand nog een Epic Games key over heeft houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:12
ook geen key ontvangen :( Terwijl het mijn favoriete spel is. mooie boel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pslomp
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10-2024
Doet het spel het bij jullie wel? Ik krijg de hele tijd de foutmelding 'Error Code: Mountain - 006007'

Missing line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06 03:44
oooh je kan al spelen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 135360

jaaa, je kan spelen. werkt best leuk. geen last van errors ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Anoniem: 135360 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:41:
jaaa, je kan spelen. werkt best leuk. geen last van errors ofzo
Moet nog 2 uur wachten, ben nog op werk. Hoop dat je het overigens meent van "geen errors" en niet sarcastisch bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 14:07
En nog even een update binnen halen van over de 11GB. Maar bij mij draait ie daarna lekker. Voelt wel goed aan. Al is de tutorial erg beperkt volgens mij... Ik ben er nog niet achter hoe ik het bos weer kan aanplanten, of kan dat niet meer?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

MrFl0ppY schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:45:
En nog even een update binnen halen van over de 11GB. Maar bij mij draait ie daarna lekker. Voelt wel goed aan. Al is de tutorial erg beperkt volgens mij... Ik ben er nog niet achter hoe ik het bos weer kan aanplanten, of kan dat niet meer?
ik kan helaas nog niet spelen, want ik ben nog op werk, maar voorheen gebruikte je daar een forester voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuh, dat was even stom. 1potje skirmish gedaan wel gewonnen, maar de tegenstander ging weg. 2 uur voor jan met de korte achternaam gespeeld. kan ook niet doorbouwen. das wel ff jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-06 18:57

Moonsugar

Communitymanager
Het lijkt erop dat de forester eruit is gehaald, maar ik heb daardoor wel moeite met het vinden van nieuwe bossen. Normaal hielpen guard towers en pioneers om snel nieuw land te claimen maar in deze versie krijg je door het bouwen van guard towers amper nieuw land en die pioneers bestaan geloof ik ook niet meer?

Daarnaast vraag ik me af of iemand dan ook al heeft uitgevonden hoe je begint met iron, gold etc. te minen. :)

*Mijn eerdere speelervaring komt uit Settlers III dus mijn kennis is waarschijnlijk ancient... :+

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moonsugar schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:25:
Het lijkt erop dat de forester eruit is gehaald, maar ik heb daardoor wel moeite met het vinden van nieuwe bossen. Normaal hielpen guard towers en pioneers om snel nieuw land te claimen maar in deze versie krijg je door het bouwen van guard towers amper nieuw land en die pioneers bestaan geloof ik ook niet meer?

Daarnaast vraag ik me af of iemand dan ook al heeft uitgevonden hoe je begint met iron, gold etc. te minen. :)

*Mijn eerdere speelervaring komt uit Settlers III dus mijn kennis is waarschijnlijk ancient... :+
forester heb je niet nodig. sommige bossen doen regrow. daar moet je dus je houthakkertjes bijplaatsen.

Wat betreft landje pik, je moet doormiddel van de bouwers grond claimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Anoniem: 135360 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:27:
[...]

forester heb je niet nodig. sommige bossen doen regrow. daar moet je dus je houthakkertjes bijplaatsen.

Wat betreft landje pik, je moet doormiddel van de bouwers grond claimen
Thanks! Die info geloof ik niet in de tutorial tenzij ik dat volledig gemist heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Moonsugar schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:28:
[...]

Thanks! Die info geloof ik niet in de tutorial tenzij ik dat volledig gemist heb?
geen idee, die heb ik geskipd. gelijk bouwen . net als met handleidingen van de nieuwe tv. die lees je toch ook niet? stekker er in en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Iets met appels en peren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
De hele wereld schijnt gewoon een key te hebben. Kan ik hem ergens kopen? Of tip hoe te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:24
iemand al voor elkaar gekregen om met een bekende te spelen? Volgens mij kun je alleen nog met random spelers spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
Okay nu een potje 2v2 skirmish PVP gedaan en een potje 1v1 tegen a.i. gedaan:

- 1v1 a.i. was echt te makkelijk. Binnen 10 minuten gewonnen. Ze kwamen met de helft van hun leger mijn kamp binnen, was makkelijk te verslaan. Als je dan met je legers naar hun gaat hebben ze nog geen torens dus easy win.

2v2. PVP:

Op zich wel leuk, spel heeft niet veel diepgang. Je hebt wat siege units, basic infantry en support. Met je acadamy kan je upgrades kopen . Ik had het geluk dat ik vroeg gems vond. Kon zo snel 1000+ gold krijgen door te ruilen via de harbor. Hierdoor heb ik mijn archers veel kunnen upgraden en was het steamrollen door de vijand met mijn sterke archers en wat siege.

Spel is qua economisch / production chains een schim van Anno 1800 als je het daarmee zou vergelijken. Anno heeft veel meer diepgang en betere gameplay.

Als je het met een RTS als Age of Empires 4 vergelijk dan heeft AoE4 meer diepgang in units, tactiek en map.

Voorlopige conclusie van deze closed beta: het is het gewoon net niet. Wellicht heeft de full versie nog veel meer functies dan dat er nu in zit en het wat meer diepgang geeft. Maar het stelt niet heel veel voor op dit moment.
Het zit tussen Anno 1800 en Age of empires in qua economisch / militaire RTS. Maar van beiden werelden is het gewoon te weinig imo.

Ik ga zeker nog wel een aantal 2v2 matches spelen en wat meer testen, ook de subreddit in de gaten houden of ik misschien dingen over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!

Ja het is ff kijken, je kan met je pioneers ook geology doen. En dat op de grijze gedeeltes van het gras (dus niet in de bergen van wat we gewend zijn). Zodra zij "iets" vinden, kun je specifiek daarop je mine neer zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87

Jazeker. Daar heb je je engineers voor nodig. Als je er 1 aanklikt zie je rechts onderin je scherm opties.

"C" voor nieuwe gebieden zoeken
"X" dacht ik voor coal / iron / gold / gems etc in de grond zoeken (moet grijs highlighted gebied zijn)
"V?" in ieder geval de laatste optie: Je kan items pakken van shrines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:10
Net even een uurtje gespeeld, maar mijn enthousiasme is al weer verdwenen. Als dit het is dan ga ik wel weer settlers 2 spelen. Zal het morgen nog een poging geven, maar voorlopig een dikke mwah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Arvado schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:07:
iemand al voor elkaar gekregen om met een bekende te spelen? Volgens mij kun je alleen nog met random spelers spelen?
Uiteindelijk paar tegelijk met m'n maat op matchmaking geklikt en toen zaten we bij elkaar in de game. Is dus workarround.

Je moet wel wennen vind ik hoe de game werken. De info is ook te weinig. Soms zanikt de game over te weinig workers maar je kan niet zien hoeveel je er nu hebt. Zijn workers verschillend van carriers?

Ook moet je gelijk vroeg in de game de land zo groot mogelijk maken om aan alle resources te komen. Ik had geen iron veld dus kon alleen via harbor aan iron komen. Wat wel lukte waardoor ik toch nog won.

Zoomlevel moet echt omhoog. Dit is bij regelmaat echt een ramp.

Al met al zit er wel potentie in de game maar er nog zeker verbetering nodig. Daarnaast is de game volgens mij extreem makkelijk als je hem onder de knie hebt. Ook vind ik dat niet altijd duidelijk is wat waarvoor is. Met food kun je volgens mij alleen dingen boosten. Soms duurt het ook extreem lang voor dat een gebouw klaar is maar het is dan onduidelijk waardoor dat is.

Maar met wat verbetering en als je de game onder de knie hebt kan het zeker een goede game worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben echt op zoek naar de keuzes die vanuit Settlers 2 zijn gemaakt om dit beter te maken.

Nu is de start map altijd hetzelfde, dus weet al snel wat ik moet doen qua mines, maar dat landje claimen systeem vind ik echt ronduit ruk. Ook blijkbaar is de hele toekenning van materiaal ophalen compleet random, mannetje compleet links van mijn map besluit opeens compleet rechts gold ore op te gaan halen :/

Ga je wat bouwen, dan flikkert elk mannetje z'n werk neer en gaat massaal hout/steen brengen richting die plekken, je hele dorp ligt plat omdat je wat wil gaan bouwen. Hele voedsel systeem is dus puur voor boosten van productie, meat voor mines, fish dacht voor productie (steen/hout), en brood volgens mij om je 'productie' van extra lopers.

Voelt allemaal teveel 'farmville' niveau achtig aan, boosters, cooldown van producties, mij iets te arcade achtig om echt een Settlers 2 gevoel te krijgen.

Ze hadden van mij nog wel een sandbox zonder tegenstander mogen toevoegen, dat je wat meer de tijd hebt alles te testen/checken, nu kan je never nooit je research afmaken omdat tegenstander tegen die tijd al aanvalt.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 20-01-2022 22:33 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
SinergyX schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:32:
<...> maar dat landje claimen systeem vind ik echt ronduit ruk. <...>
Is dat niet kwestie van gewenning m.b.t. "manier van spelen en type tactiek"?. Uiteindelijk lijk je ook niet altijd maar je workers nodig te hebben om te bouwen, maar kun je ze prima lekker landje pik laten doen de gehele tijd.
Met je soldiers kun je vervolgens voorzichtig de map rond, zoeken naar waar de vijand en zijn belangrijke gebouwen en die slopen.

Ik heb pas 1 game kunnen spelen, maar kreeg niet het idee dat ik veel ruimte nodig had om mn gebouwen te plaatsen. Gebouwen die met elkaar in productielijn staan zet ik dan vlak naast elkaar. Verder betreft aanvoer voedsel voor de mines kun je eventueel opsturen naar warehouses omdat de mines nogal "out there" zijn. Zelfde als hout/steen. Pushen naar een warehouse en worden gebouwen alweer sneller gemaakt.
<...> Ga je wat bouwen, dan flikkert elk mannetje z'n werk neer en gaat massaal hout/steen brengen richting die plekken, je hele dorp ligt plat omdat je wat wil gaan bouwen.
Goed, zoals gezegd net 1 game achter de rug, maar ik denk dat ik dit wel herken. Het viel mij op dat productie gebouwen vol liepen, en dat zou goed kunnen omdat ik een aantal constructies in "de queue" had gezet.
Hoop dat ze dat nog kunnen fine-tunen of dat je dit met prio systemen kunt aanpassen.
<...>
Hele voedsel systeem is dus puur voor boosten van productie, meat voor mines, fish dacht voor productie (steen/hout), en brood volgens mij om je 'productie' van extra lopers.

Voelt allemaal teveel 'farmville' niveau achtig aan, boosters, cooldown van producties, mij iets te arcade achtig om echt een Settlers 2 gevoel te krijgen.
Betreft het maken van voedsel viel me enigszins tegen dat het productieplan wat simpeler is geworden (je hebt geen water mee nodig bij de bakkerij bijvoorbeeld). Hopelijk is dit een "beta dingetje" en dat het e.e.a. nog in ontwikkeling is voor een 1 of andere reden. Anders wordt deze game mij wat te simpel met management en wordt het gewoon een nieuw type RTS met een snufje Settlers i.p.v. Settlers met een snufje van nieuwe mechanics geïntroduceerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Fore! op 20-01-2022 23:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:21
Beakzz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:09:
Net even een uurtje gespeeld, maar mijn enthousiasme is al weer verdwenen. Als dit het is dan ga ik wel weer settlers 2 spelen. Zal het morgen nog een poging geven, maar voorlopig een dikke mwah.
beta = niet final. Wat valt je tegen in de beta?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CywKfubi-_oIthgMqnWShlP_iTQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ECq51PiEjioGf6icFjKS8JvB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gistervaond paar uur er in zitten, n moet zeggen het speelt wel lekker weg.

zitten wel paar foutjes in, poppetjes die massaal vast staan, waardoor de productie en het bouwen compleet stil gelegd worden. maar goed heb me er best mee vermaakt.

en @Arvado wat betreft het tekort aan workers, bovenaan in de balk staat precies wat je allemaal hebt aan poppetjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 19:21
Ik ga vanavond eindelijk aan de slag (gisteren helemaal geen tijd voor gehad!). Zijn er al mensen die van plan zijn om de game te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Persoonlijk kijk ik het nog even aan en wil ik nog wat extra tijd in de beta stoppen. Ik vind het tot nu toe vermakelijk maar zeker (nog) niet “blown away”. De look & feel vind ik fantastisch maar ik mis nog wel wat diepgang die de vorige delen in mijn optiek wat meer hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
rudyman85 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:10:
[...]

[Afbeelding]
Ze hebben echt nog een bak werk aan deze beta om het goed polished te krijgen imo. Waar ik me aan stoor:

- Geen tooltips
- Slechte zichtbaarheid van ores op de map, ook na prospecten
- Icons in diverse menus zien er niet uit
- Nauwelijks uitleg over research
- Geen inzicht in welke mannetjes wat zijn
- Bij trainen van troepen slecht zichtbaar wat je nu daadwerkelijk traint
- Onduidelijk wat sommige dingen kosten bij bouwen/trainen
- Sommige gameplay is ronduit irritant, zoals eerst een territory claimen alvorens je verder kunt
- Geen info over vijand, wat er aan komt lopen bijvoorbeeld
- Towers hebben verkeerde en onduidelijke beschrijving

Heb er vast nog wel een paar maar na 2 potjes AI 1vs1 en 2vs2 was ik er wel mee klaar. Het smaakt zeker niet naar meer en ik denk dat ik wacht op een leuke aanbieding over een jaar ofzo.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
StarWolfer schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Staat niks. Helaas. Zit er voor mij niet in dus helaas. Als iemand nog een Epic Games key over heeft houd ik me aanbevolen.
En ineens staat er nu 'actieve toegang' met een key. Ik snap er niks meer van. Geen email ontvangen, stond er gisteren nog niet, vanmorgen nog niet, en nu ineens wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KP0p30IJTFq9ju3YWdUoA-Wmnw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dqYHBPVNFNxPrWuH12Nxfyrc.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik heb vroeger voornamelijk Settlers 7 gespeeld en de oudere entries niet echt. Mijn ervaringen met de beta zijn tot nu toe relatied positief, maar ik heb het gevoel dat er toch iets mist. Het voelt heel gemakkelijk om resources vast te krijgen.

Het tempo van het spel daarentegen ligt precies wel een heel pak hoger dan ik gewend was uit 7. Ik vermoed dat je heel vroeg al naar je mining moet gaan om wapens te kunnen maken, anders zal je compleet onder de voet worden gelopen door een speler of AI die dit wel heeft gedaan.
Torens voelen ook relatief zwak aan zodra je iets of wat van upgrades hebt en gaan heel snel neer. Je moet er echt een scarecrow bijzetten zodat ze toch nog iets of wat van damage kunnen doen.
Ik mis het feit dat we geen muren kunnen bouwen om zones af te blokkeren. Op de standaard 1v1 map heb je zowel links als rechts een gigantisch open stuk waar de vijand door kan komen. Zonder scarecrows loop hij daar gewoon door en kan hij je torens negeren, als je er al genoeg gezet krijgt om een zone te beschermen.

Verder volg ik ook de frustraties van de mede-tweakers over te weinig info en diepgang in het spel.

BNet tag: whodares#1162

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Gisteren ook even een uitgebreide pot gespeeld maar ben het wel eens met velen hier in het topic. Ze hebben het resourcemanagement een stuk simpeler gemaakt en het vecht systeem iets uitgebreid waardoor het eigenlijk overal tussenin valt. Ik ben zelf een grote liefhebber van Settlers 3 en daar was het vechten slechts een weerspiegeling van hoe goed je de economie had draaien. En die economie was ook goed inzichtelijk en je zag eenvoudig als het vastliep. Nu is het allemaal zo onduidelijk door alle fancy graphics dat het helemaal naar de achtergrond verdwijnt. Je hoeft ook nergens meer rekening mee te houden, een boerderij produceert altijd volledig ongeacht de ruimte of omgeving. Je hebt enkel graan nodig voor de bakery dus je hoeft ook niet meer dicht bij een rivier te staan. Produceren kost ook bijna geen tijd meer dus je hoeft veel minder rekening te houden met de timing van voedselketens en ga zo maar door. En als klap op de vuurpijl verdwijnt de overproductie simpelweg in "ondoorzichtelijke" warehouses.

Oh en het zoomlevel is echt belabberd. Nee tot nu toe niet echt enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
rudyman85 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:10:
[...]

[Afbeelding]
Ik snap het woordje beta wel, maar ik heb ook genoeg beta's gespeeld om te weten dat het enkel om details gaat naar release toe. Het hele landje stelen vind ik helemaal niks met de builders en voor de rest is het gewoon een gevoel. Ik begon al heel snel te gapen en had eigenlijk niets wat er positief opviel op de grafische kwaliteit na.

Het komt gewoon niet in de buurt van Settlers 2 en dat gaan ze echt niet fixen in een paar maanden tijd. Zo wel dan zie ik dat wel terug in de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Vond het leuk om even te spelen. Maar daar hield het ook wel mee op.
Op den duur had ik geen steen meer, en ik kon geen gebouwen meer bouwen. ik vond wat in het midden van de map maar daar werd ik aangevallen, op den duur geen legertjes meer en dan kan je net zo goed opgeven.

Grafisch wel leuk, maar 'nog' niet echt indruk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
kaasaanfiets schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 01:04:
Vond het leuk om even te spelen. Maar daar hield het ook wel mee op.
Op den duur had ik geen steen meer, en ik kon geen gebouwen meer bouwen. ik vond wat in het midden van de map maar daar werd ik aangevallen, op den duur geen legertjes meer en dan kan je net zo goed opgeven.

Grafisch wel leuk, maar 'nog' niet echt indruk gemaakt.
Steen kun je vinden als mine resource, net als coal, gold en iron. Allen zijn onuitputtelijk, op die manier had je prima door kunnen bouwen en extra legers in kunnen trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
Fore! schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 07:34:
[...]

Steen kun je vinden als mine resource, net als coal, gold en iron. Allen zijn onuitputtelijk, op die manier had je prima door kunnen bouwen en extra legers in kunnen trainen.
Klopt, maar daar moet je wel op tijd achter komen. Ik kwam er achter dat ik geen coal had in het dichtstbijzijnde resource gebied. Voordat ik wel bij de juiste was, was mijn leger al kaput, en had de productie nog niet staan voor wapens... je moet eigenlijk dus direct de resources voor wapens gaan halen, anders is het snel klaar.

Het hele landje pik op de manier waar het nu gaat (met de builders) vind ik niet erg leuk. Je moet je gebied direct gigantisch uitbreiden om bij noodzakelijke resources te komen.

[ Voor 12% gewijzigd door StarWolfer op 22-01-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 23:18
eens met bovenstaande, te weinig diepgang in de techtree, te simple eco managen (behale hout, ik mis de boswachter die bos terugplant, ik kreeg nergens nieuw aangroei van bos..., dus op een gegeven moment was alles op en was ik klaar). Direct alles duidelijk wat je kunt bouwen, even uitzoeken hoe dat ook al weer met die engineer zat die nu ook geologen zijn. Voelde allemaal veel te makkelijk en er gebeud vanalles, maar je kunt net niet inzoomen tot niveau dat je dat ook allemaal heel mooi kunt zien, dat mis ik ook een beetje. Het is mij onduidelijk wie wie is en wat doet.... Ik wacht singel player review af of deze wel de diepgang krijgen, anders ga ik deze zeker niet kopen, jammer, had er wel zin in.

Mijn conclusie, ik heb nu wel weer zin om de oude settlers 1, 2 of 3 te spelen, dit nieuwe deel mist voor mij het hele eco gebeuren. Zou willen dat anno 1800 met een een uitbreiding komt om legers te bouwen, dat zoek ik eigenlijk. Dus lang met eco en management bezig zijn om uiteindelijk een mooi leger te bouwen en te ondersteunen. Ik had gehoopt dat in deze settlers te vinden. TENZIJ dit de versimpelde 1 op 1 multiplayer is en de singel player wel de diepgang krijgt, maar dat betwijfel ik... ik hoop het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pslomp
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10-2024
Heeft er nog iemand last van deze fout

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iV-2VoqAh8HyeEgyEHCMB6EITw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XUth5da5UabJ7CawfdPIDEPr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 07:30
Ik kan met zeer grote teleurstelling zeggen dat dit de eerste Settlers game gaat worden die ik oversla.

Al met al duurde de installatie van de beta langer dan ik het spel heb gespeeld. Heeft echt niets meer met de oude Settlers te maken. Land verkrijgen is echt peanuts nu, AI is totaal waardeloos. Grafisch is het compleet ruk, de oorspronkelijke beelden die ze ooit geteased hebben zie ik niet terug in ieder geval.

Dit is echt een spel wat in de huidige vorm gewoon vergeten had moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-06 17:00
Ik zag na 10 minuten al dat dit echt geen Settlers en na een uur ( met 2 crashes ) is dit een game die maar uit moest komen van Ubisoft omdat er tijd in is gestoken voor dat de development is gestopt. Zo'n gevoel krijg ik er bij.

Enige plus punt vind ik wel de GFX, goede details in gebouwen.

Maar er is amper tot geen production chains, geen woodaxes, saws, fishing rods, pickaxes, scythes enz.

De gameplay is absoluut 1000% GEEN Settlers.. erg spijtig, weer eentje naar de klote.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerSteyn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-03 13:52
Het registreren voor de beta is bij mij in de soep gelopen.... had me in december al aangemeld via het news kopje in uplay, maar geen bevestiging in de mail gekregen (had niet door dat je deze zou moeten krijgen).

Vandaag toch maar even ingedoken en via de website opnieuw aangemeld: nu wel een bevestiging in de mailbox. (nog) geen code, maar verwacht niet dat die nog zal volgen. Jammer, had 'm wel willen proberen.
Dan maar via youtube informatie inwinnen....

EDIT: Er is een manier om nog een beta key te krijgen. Gebruik een VPN met locatie US, ga naar deze website: https://game.intel.com/us...-closed-beta-key-giveaway en vul je gegevens in. Je krijgt direct een code die geactiveerd kan worden.

[ Voor 21% gewijzigd door DerSteyn op 22-01-2022 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Fore! schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 07:34:
[...]

Ja dat klopt, die had ik ook gevonden net boven je start kampje. Met een infinity symbool. Alleen gaf hij telkens iets aan in de trant van dit kampje kan geen resources vinden. Terwijl ik hem er bovenop heb gebouwd.
Had nog een paar keer de quarry verwoest en op andere plekjes neergezet maar het wou niet werken.
Had uiteraard ook een weg er naartoe en naar een opslagplaats.

Ik vermoed een bugje? ik had ook meerdere keren dat ik 2 keer moest klikken omdat de eerste klik niet werd geregistreerd.

Ik ben wel een beetje Settlers hyped geworden maar ik twijfel of ik dan nu deel 2 of 3 moet gaan spelen.

edit: Oh ik zie al wat ik verkeerd deed. Je moet er geen Quarry op bouwen maar een Stone Mine... ah vandaar dat ik niet verder kwam 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door kaasaanfiets op 22-01-2022 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
DerSteyn schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:01:
Het registreren voor de beta is bij mij in de soep gelopen.... had me in december al aangemeld via het news kopje in uplay, maar geen bevestiging in de mail gekregen (had niet door dat je deze zou moeten krijgen).

Vandaag toch maar even ingedoken en via de website opnieuw aangemeld: nu wel een bevestiging in de mailbox. (nog) geen code, maar verwacht niet dat die nog zal volgen. Jammer, had 'm wel willen proberen.
Dan maar via youtube informatie inwinnen....

EDIT: Er is een manier om nog een beta key te krijgen. Gebruik een VPN met locatie US, ga naar deze website: https://game.intel.com/us...-closed-beta-key-giveaway en vul je gegevens in. Je krijgt direct een code die geactiveerd kan worden.
thanks man!!!!! code werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 14:13
Heb wat gameplay gezien op het Youtube kanaal van Nivarias.
Valt mij wat tegen, het grid-systeem waarop de gebouwen geplaatst worden doet mij denken aan ouderwetse gameplay.

Vond het persoonlijk wat tegenvallen.
Ik blijf zijn kanaal volgen misschien dat verdere video's mij nog kunnen overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-06 21:28

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Multiplayer is best wel
Prima! Teminste, je moet het niet zien als een eeuwige city build. Maar gewoon meer in de trend van aoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Coldbullet schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:23:
Multiplayer is best wel
Prima! Teminste, je moet het niet zien als een eeuwige city build. Maar gewoon meer in de trend van aoe
alleen is dit totaal niet competitief of boeiend na 3-4 potjes en AoE wel ;)
inmiddels 4 potjes online gedaan. Alles gewonnen. Maps blijven hetzelfde, niks random generated. Je blijft dus in principe hetzelfde doen elke keer in het begin, wellicht even aanpassen aan de enemy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Dat had ik net helaas midden in mijn 2e poging tegen de AI. Kon niets meer bouwen door een missing line dus tot zover de beta voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Coldbullet schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:23:
Multiplayer is best wel
Dit is het probleem.. dan mag je het niet The Settlers noemen.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
JinShepard schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Dit is het probleem.. dan mag je het niet The Settlers noemen.
Ivm de beperkte gebouwen die nu beschikbaar zijn is dat nu wel de speelstijl die in de hand wordt gewerkt.

Ook vanwege de relatief kleine map ben je best snel bij de tegenstander om die al, mits je het goed doet, flink in de penarie kan werken.

Maar als je daar als "The Settlers" speler rekening mee houdt, dan kan het prima een langdurig potje worden, met ook wat extra focus op research.
En kun je dergelijke rushers ook afweren zodat zij ineens een flinke achterstand hebben.

Het is alleen wel efficiënter spelen en niet wegdromen kijkend naar je settlement.

Maar goed, zo zat de vorige Settlers ook niet in elkaar. Als je een campagne missie verloor kwam dat (in mijn geval tenminste) dat er getreuzeld werd, bij de volgende poging was het even door bouwen en de boel op orde hebben.

Al met al kan ik mij prima vermaken, maar hoop wel dat de "production chain" niet zo simpel blijft zoals die nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerSteyn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-03 13:52
Een aantal potjes gespeeld en gematigd positief, net als de meeste hier denk ik. Grafisch mooi, zitten een aantal dingen in waarvan ik mwah denk, zoals het grid systeem. Ook kan ik de camera niet vrij draaien, je zit altijd aan die hoeken van de grid vast. Ik krijg het idee dat ze van de originele Settlers formule een beetje afstappen en niet echt weten welke identiteit ze moeten aannemen.

Het spel is nog niet af, dat merk je wel, maar daarom heet het ook een beta. Ik hoop dat ze in de final game wel een random map generator en een goede storyline toevoegen.

Deze Settlers lijkt veel op Northgard, wat voor een fractie van de prijs te verkrijgen is, veel beter is en ook al langer uit is. Daarnaast krijgt die game veel updates en extra content. Ik heb met Northgard na 10 minuten al veel meer plezier dan deze Settlers.

Jammer, ze laten veel kansen liggen bij Ubisoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Anoniem: 135360 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:12:

en @Arvado wat betreft het tekort aan workers, bovenaan in de balk staat precies wat je allemaal hebt aan poppetjes etc.
Dat is toch enkel je carriers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
DerSteyn schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:26:
Een aantal potjes gespeeld en gematigd positief, net als de meeste hier denk ik. Grafisch mooi, zitten een aantal dingen in waarvan ik mwah denk, zoals het grid systeem. Ook kan ik de camera niet vrij draaien, je zit altijd aan die hoeken van de grid vast..
Je kan draaien door beide muisknoppen ingedrukt te houden maar dan blijft de grid natuurlijk hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
Arvado schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:19:
[...]

Dat is toch enkel je carriers?
beschikbare carriers, totaal carriers, workers en totaal aantal soldaten staan er bovenin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 08:50

mmniet

De beetje weter

heb het een paar potjes gespeeld. Paar dingen vallen me op:
  • Grid systeem voor plaatsen huizen vind ik duidelijk werken, maar auto snap naar een weg was mooier geweest, nu moet je R en T gebruiken om te draaien.
  • Uitbreiden van je land vond ik vroeger fijner door torens te plaatsen, de engineers is handig voor kleine stukken, maar wel risicovoller met vijanden
  • je engineers zouden altijd voorkeur moeten hebben voor veilige route, nu gaan ze automatisch voor korte route door vijandelijk gebied
  • toren voor verdediging is vrij beperkt, een beetje groep soldaten loopt er zo langs met 1 verlies of loopt er veilig met een boogje omheen
  • mooi zou zijn als je vijandelijke torens in kunt nemen en zo land claimen
  • torens schieten niet op vijandelijk gebied, dat is eigenlijk raar
  • bij planten bomen mis ik, hopelijk komt dat er nog bij
  • research moet je steeds opnieuw aanklikken, dat is irritant
Positief ben ik over het grid, de looks en het in het algemeen intuitieve gebruik.

Al met al, gezien de beta-fase denk ik dat het wel goed komt. Ben blij dat de hero er niet meer is en de weg van de vorige twee settlers varianten zo los is gelaten. De vorige was helemaal triest.

Wat ik hoop dat er nog bij komt:
  • - meer gebouwen en uitleg van gebouwen
  • - betere defense mogelijkheden
  • - meer mouse over info
  • - versnellen van spel tegen AI
  • - grotere eilanden
  • - bootjes
  • - stelen van gebouwen
  • - logisch en veilig lopen van engineers
  • - claimen met je torens

[ Voor 5% gewijzigd door mmniet op 24-01-2022 16:32 ]

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-06 21:28

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

mmniet schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:31:
  • Grid systeem voor plaatsen huizen vind ik duidelijk werken, maar auto snap naar een weg was mooier geweest, nu moet je R en T gebruiken om te draaien.
  • Uitbreiden van je land vond ik vroeger fijner door torens te plaatsen, de engineers is handig voor kleine stukken, maar wel risicovoller met vijanden
  • je engineers zouden altijd voorkeur moeten hebben voor veilige route, nu gaan ze automatisch voor korte route door vijandelijk gebied
  • toren voor verdediging is vrij beperkt, een beetje groep soldaten loopt er zo langs met 1 verlies of loopt er veilig met een boogje omheen
  • research moet je steeds opnieuw aanklikken, dat is irritant
Positief ben ik over het grid, de looks en het in het algemeen intuitieve gebruik.

Al met al, gezien de beta-fase denk ik dat het wel goed komt. Ben blij dat de hero er niet meer is en de weg van de vorige twee settlers varianten zo los is gelaten. De vorige was helemaal triest.

Wat ik hoop dat er nog bij komt:
  • - meer gebouwen en uitleg van gebouwen
  • - betere defense mogelijkheden
  • - meer mouse over info
  • - versnellen van spel tegen AI
  • - grotere eilanden
  • - bootjes
  • - stelen van gebouwen
  • - logisch en veilig lopen van engineers
  • - claimen met je torens
Meer unit variatie mag ook wel, cav, katapult en muurtje kunnen bouwen. Verder mag van
Mij ook de economie wat uitgebreider. Daadwerkelijk brood nodig hebben voor je inwoners ect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
mmniet schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:31:
Voor de torens en ernaast kun je een scarecrow bouwen. Deze lokt vijandelijke units en is moeilijk te slopen. Ondertussen schieten je torens door. Dit werkt goed.
Ja dat is natuurlijk de traditionele manier, maar ook de leukere
Dat was bij oudere Setllers versies ook het geval. Bijvoorbeeld 3 en 4.
Dat denk ik niet, hiervoor hebben ze het regrowing forest uitgevonden. Vind ik zelf waardeloos want je hebt nu niet de keuze waar je je lumber productie wilt bouwen.

Mwah ik vind de game tot dusver echt matig. Aantal dingen zijn wel goed. Maar het haalt niet over om een mooie settlement te bouwen met gestroomlijnde productie ketens. Food zoals vis en brood heb je eigenlijk niet eens echt nodig. Behalve dan als je wilt boosten. Het zal nu dus 1 van de laatste dingen zijn die je bouwt terwijl je normaal gesproken met food begint.

Daarnaast zit er wat mij betreft echt weinig diepgang in het opzetten van productie. Je bent nergens van afhankelijk. Met 4 gebouwtjes kun je al soldaten trainen.

Daarnaast staan de maps me echt tegen. Er zit 0 verschil in. Alles zit op dezelfde plek. Na een paar potjes weet je per map waar je heen moet en wat je als eerste moet doen. Er zullen ongetwijfeld meer maps komen maar als die dezelfde opbouw hebben zal ook bij die maps alles op dezelfde plek zitten.

Mijn conclusie is dat alles volledig gefocust is op multiplayer en dan d.m.v. korte snelle potjes. Dit houd in z.s.m soldatjes maken en de tegenstander uitschakelen. Trouwens vind ik het slopen van de warehouses om te winnen ook te makkelijk. Als een tegenstander met een paar van die varkens (of wat het dan ook zijn) doorbreekt of net ergens stiekem een gaatje vind is het zo klaar.

Ik zie helaas nog niet hoe deze game €60 waard gaat zijn. Nadat ik de game had gespeeld wilde ik zo graag weer Settlers 4 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Coldbullet schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Meer unit variatie mag ook wel, cav, katapult en muurtje kunnen bouwen.
Mwah dit vind ik geen must om de game geslaagd te maken. Oudere versies hadden dit ook niet.

Wat ik wel vind is dat de unit variatie tussen verschillende volken er eigenlijk niet is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beakzz
Dit is voor mij wel de samenvatting van het beta weekend. Zou er nog een jaartje aan werken als ik Ubisoft was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 15:41

OMD

Coldbullet schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Meer unit variatie mag ook wel, cav, katapult en muurtje kunnen bouwen. Verder mag van
Mij ook de economie wat uitgebreider. Daadwerkelijk brood nodig hebben voor je inwoners ect
Dat heeft dan niet zo veel meer meer met Settlers te maken.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
OMD schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:13:
[...]

Dat heeft dan niet zo veel meer meer met Settlers te maken.
Hoe bedoel je? Zonder brood gingen ze niet eens werken in Settlers. Nu kan je net zo goed het dubbele aantal gebouwen neer zetten om te voorkomen dat je eten moet maken. En water hebben ze ook niet meer nodig. Het is gewoon een trage uitgeklede versie van Age of Empire. Een op online gerichte slappe RTS i.p.v. een city builder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 09:42

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Ik heb nu 2 dagen gespeeld en holy f**k wat is het allemaal langzaam, ik kan mij niet heugen dat de oude Settlers games ook zo langzaam waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 15:41

OMD

Beakzz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:08:
[...]

Hoe bedoel je? Zonder brood gingen ze niet eens werken in Settlers. Nu kan je net zo goed het dubbele aantal gebouwen neer zetten om te voorkomen dat je eten moet maken. En water hebben ze ook niet meer nodig. Het is gewoon een trage uitgeklede versie van Age of Empire. Een op online gerichte slappe RTS i.p.v. een city builder.
Brood voor je inwoners vind ik niet hetzelfde als brood voor je werkers.

Het feit dat je settlers een trage uitgeklede versie noemt van AoE zegt genoeg. The settlers was ver voor AoE een ding en het originele recept is eigenlijk niet veranderd qua economie. Ik bedoel dan uiteraard niet qua leeftijd maar hoe Setllers zich profileerde ten opzichte van andere RTS games. We zijn namelijk even oud :P

Ben het gedeeltelijk wel eens hoor. Ze hadden beter kunnen voort borduren op Settlers 2. Dat is toch een beetje de core van de hele settlers serie samen met deel 3&4.

Settlers 1 (serf) blijft magisch en speel ik nog wel is. I was there, 3000 years ago.

[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 25-01-2022 13:17 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Zojuist nog even gameplay beelden van 2019 gekeken. Dit zag er toen zo goed uit. Ongelooflijk hoe ze het zo hebben kunnen verkloten na die versie. Ik snap er werkelijk niets van. De 2019 versie bevatte zoveel meer en zat veel beter in elkaar. Daarnaast is het vreemd dat The Settlers Alliance opgedoekt is. Ben benieuwd wat voor verhaal hier achter zit.

Als je de Ubi fora nagaat is het ook een en al negativiteit en terecht wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Uzuhl schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:11:
Ik heb nu 2 dagen gespeeld en holy f**k wat is het allemaal langzaam, ik kan mij niet heugen dat de oude Settlers games ook zo langzaam waren.
Oh jawel hoor. Ikzelf heb vooral deel 3 gespeeld. Daar gingen de mannetjes eerst schepje halen. Als je een verkeerde plek had gekozen stonden ze eerst 5 minuten te scheppen om de grond te levellen. Daarna gingen andere mannetjes hamers halen en weer andere mannetje resources. Dan begon het bouwen pas. Als het een groot gebouw was dan konden niet alle resources er in 1 keer liggen dus moest er nog een tweede run gedaan worden. Was echt 2x zo langzaam als nu.

Hetzelfde met farms. Die begonnen eerst 5-10 minuten met zaaien, dan zag je het groeien en dan werd er pas geoogst. Duurde echt lang en dat moest je incalculeren bij het bepalen van de bouwvolgorde.
Beakzz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:55:
Dit is voor mij wel de samenvatting van het beta weekend. Zou er nog een jaartje aan werken als ik Ubisoft was.

[YouTube: The Settlers 2022 Preview - They ripped it's damn heart out!]
Ja dit eigenlijk ben ik het wel met dit filmpje eens. Settlers was bijna een eigen genre en dat hebben ze er helemaal uit gesloopt. En wat je overhoud is eigenlijk niks. Een spelletje voor kinderen wat na 2 potjes al repeterend gaat aanvoelen en waar je eigenlijk niks fout kunt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whodares
Na die kromme beta nog eens mijn oude versie van Settlers 7 opgestart. Ik blijf 7 toch een topspel vinden en eigelijk goed van combinatie als het gaat over economie, oorlog, technologie en keuzemogelijkheden die je moet maken. De beta momenteel voelde aan als 100% oorlog. Degene die het eerste zijn wapens kon bijmaken wond in de meeste gevallen en dat vond ik maar saai.
Ook het zoneconcept van 7 vind ik veel beter dan de huidige iteratie waar je stukken land moet gaan claimen. Ik heb vroeger wel eens settlers 6 gespeeld, maar de oudere versies nooit. Ik weet dus niet goed hoe het zich verhoudt tot de vroegere installaties, maar ik lees er alleszins niet veel positief over.
Ik vermoed dat Settlers 4 zich het beste tot de klassieke gameplay leent als ik het vergelijk met 7?

Ik ga alleszins deze settlers skippen. Ik heb Age of Empires 4 al en dat heeft van economie bijne evenveel diepgang als deze nieuwe installatie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

whodares schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:00:
Na die kromme beta nog eens mijn oude versie van Settlers 7 opgestart. Ik blijf 7 toch een topspel vinden en eigelijk goed van combinatie als het gaat over economie, oorlog, technologie en keuzemogelijkheden die je moet maken. De beta momenteel voelde aan als 100% oorlog. Degene die het eerste zijn wapens kon bijmaken wond in de meeste gevallen en dat vond ik maar saai.
Ook het zoneconcept van 7 vind ik veel beter dan de huidige iteratie waar je stukken land moet gaan claimen. Ik heb vroeger wel eens settlers 6 gespeeld, maar de oudere versies nooit. Ik weet dus niet goed hoe het zich verhoudt tot de vroegere installaties, maar ik lees er alleszins niet veel positief over.
Ik vermoed dat Settlers 4 zich het beste tot de klassieke gameplay leent als ik het vergelijk met 7?

Ik ga alleszins deze settlers skippen. Ik heb Age of Empires 4 al en dat heeft van economie bijne evenveel diepgang als deze nieuwe installatie ...
ik denk dat 3 het meest vergelijkbaar is met 7. Ben het verder geheel met je eens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MrFl0ppY schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:53:
[...]

Oh jawel hoor. Ikzelf heb vooral deel 3 gespeeld. Daar gingen de mannetjes eerst schepje halen. Als je een verkeerde plek had gekozen stonden ze eerst 5 minuten te scheppen om de grond te levellen. Daarna gingen andere mannetjes hamers halen en weer andere mannetje resources. Dan begon het bouwen pas. Als het een groot gebouw was dan konden niet alle resources er in 1 keer liggen dus moest er nog een tweede run gedaan worden. Was echt 2x zo langzaam als nu.

Hetzelfde met farms. Die begonnen eerst 5-10 minuten met zaaien, dan zag je het groeien en dan werd er pas geoogst. Duurde echt lang en dat moest je incalculeren bij het bepalen van de bouwvolgorde.
Maar dat was juist een element van planning, warehouses juiste plekken wegzetten (holy.. die dingen zijn veel te groot in deze game), de paden ernatoe alvast voorzien van 'lopers', ook farms moest je goed plannen om die zaken in balans te krijgen, was ook element van uitdaging.

net zoals je mines voorzien van eten om te laten werken, was altijd de juiste routes uitstippelen om voedsel daar op tijd te krijgen (de trigger kwam van een mine, maar dat was een lange route voordat er een volgende trigger van voedsel kwam), maar ook om je ore weer tijdig bij de smelters te krijgen.

Natuurlijk zit je met het punt, als je een uniek concept hebt, bouw je deze verder uit met 'city build/survival' aspecten zoals voedsel/kleding/etc, of ga je juist deze simpeler/toegankelijker maken om een breder publiek te bereiken? Zoals Cities Skylines en Transport fever beide uit de basis van een city builder komen, hebben ze hun eigen focus/weg gekozen. Bij Settlers heb ik nu het idee.. verkeerde richting.

Ze hadden bv prima hun bekende recept kunnen pakken en deze via moeilijkheidsgraad de diverse niveau's kunnen laten draaien.
Easy - zoals deze game, voedsel = boost, maar niet nodig.
Normal - Settlers style, brood voor werkers, voedsel voor mines, etc.
Hard - voedsel voor volk, van mij part kleding, seizoenen farms, etc.

Ik weet ook niet hoe mod-support in deze game gaat worden, diverse survival/town builders kan je via mods extreem complex maken, dat de nieuwe Settlers gewoon een simpele instap is, maar via mods tot extreem complex zouden kunnen maken... hopelijk :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 09:42

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

[...]

Ik speelde voornamelijk Knights & Merchants, wat een zelfde principe aanhoud. Maar dit is zo tergend langzaam dat ik tussendoor mijn mail maar ben gaan afhandelen. Ben bang dat dit niet helemaal aan mij uitbesteed is dan. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer

Wat een prachtig filmpje _/-\o_ . Ik moet wel toegeven dat dit inderdaad niet echt voelt als een Settlers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
[...]

[...]
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. De Settlement opbouwen ging inderdaad langzamer. Maar als je eenmaal goed lopende productie had kon je makkelijk 10 lvl3 soldiers per minuut maken en als je beetje je best deed nog veel meer.

In deze closed beta was dat precies andersom. Je kon binnen paar minuten je eerste wapens bouwen, maar het bleef allemaal langzaam gaan. Bij de oude Settlers kon je telkens dingen bijbouwen / finetunen om het sneller te maken. Hierbij gaat dat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je wordt ook best gerushed om meteen aan de bak te gaan en maar stampen, een solo/sandbox had wel interessant geweest om te zien wat er mogelijk was als je iets meer de tijd zou hebben (zoals die upgrades, heb je bijna geen tijd voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
OMD schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:13:
[...]

Brood voor je inwoners vind ik niet hetzelfde als brood voor je werkers.

Het feit dat je settlers een trage uitgeklede versie noemt van AoE zegt genoeg. The settlers was ver voor AoE een ding en het originele recept is eigenlijk niet veranderd qua economie. Ik bedoel dan uiteraard niet qua leeftijd maar hoe Setllers zich profileerde ten opzichte van andere RTS games.
Volgens mij denk je dat ik zei dat de Settlers niet origineel was, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het Settlers concept juist wel origineel was, maar nu hebben ze het meeste van dat originele deel er uit gehaald en daar door lijkt het op een trage oppervlakkige AOE clone.

Ik heb bijna elke citybuilder en RTS (indie en AAA) ooit gespeeld dus ik weet wat er eerder was, maar dat kan blijkbaar niet voorkomen dat ze iets proberen na te maken. Waarschijnlijk is het Settlers concept niet geschikt voor een hippe online ervaring met microtransacties dus heeft de ontwikkelaar duidelijk de boodschap dumb it down meegekregen als ik naar het resultaat tot nu toe kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

Gespeeld en het valt helaas tegen. Ik heb na het spelen van de beta - na een hele lange tijd Settlers 3 weer eens gespeeld. De gameplay en feel daarvan is gewoon 100x beter. De nieuwe Setters blinkt alleen uit in graphics, maar het mag voor mij duidelijk zijn dat de gameplay van een game als settlers vele malen belangrijker is. Bij Settlers 2 en 3 voelt alles heel intuïtief en je 'voelt' als het ware hoe de economie/productie draait. Ik hoop toch echt dat er nog wat van terug gaat komen in de final.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beakzz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:29:
Waarschijnlijk is het Settlers concept niet geschikt voor een hippe online ervaring met microtransacties dus heeft de ontwikkelaar duidelijk de boodschap dumb it down meegekregen als ik naar het resultaat tot nu toe kijk.
Dit met name, is dat iets van 'deze tijd'? Het is niet alleen deze game, BF2042 heeft ook zo'n evangelie (ik zoek de juiste naam nog voor dit 'veranderen om het veranderen'). Is dat 1 of ander hip marketingbureau dat dit zo op tafel heeft gegooid 'kijk deze graphs, duidelijk dat we dit moeten doen, want markonderzoek dit, marktonderzoek dat', maar per saldo nooit verder zijn gekomen dan die cashgrab shit wat op mobieltjes is uitgekomen (buiten het RTS point&click is dit niveau mobiel voor mij qua simpelheid).

Doet me denken aan de Sim City series, briljant tot de laatste, gelukkig dat er dan studio's opstaan die toch die essentie van de game willen doorbouwen, City Skylines, Transport Tycoon naar Transport Fever (en ja, OpenTTD is meer een doorontwikkeling van), ik kwam zelfs een shooter tegen in 'roblox/minecraft' style tegen die zelfs de core van Battlefield oppakte.

Eerlijk, het is dat ze Settlers weer oppakte, anders kwam er nooit meer een Settlers. Misschien pogingen tot, of varianten op, maar niet de game waarmee iedereen (of het nu Settlers 1/2 of 3/4 - of zelfs 5) is groot geworden. En dit voorlopig voelt nog geen waardige opvolger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
SinergyX schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:53:
[...]

Dit met name, is dat iets van 'deze tijd'? Het is niet alleen deze game, BF2042 heeft ook zo'n evangelie (ik zoek de juiste naam nog voor dit 'veranderen om het veranderen'). Is dat 1 of ander hip marketingbureau dat dit zo op tafel heeft gegooid 'kijk deze graphs, duidelijk dat we dit moeten doen, want markonderzoek dit, marktonderzoek dat', maar per saldo nooit verder zijn gekomen dan die cashgrab shit wat op mobieltjes is uitgekomen (buiten het RTS point&click is dit niveau mobiel voor mij qua simpelheid).

Doet me denken aan de Sim City series, briljant tot de laatste, gelukkig dat er dan studio's opstaan die toch die essentie van de game willen doorbouwen, City Skylines, Transport Tycoon naar Transport Fever (en ja, OpenTTD is meer een doorontwikkeling van), ik kwam zelfs een shooter tegen in 'roblox/minecraft' style tegen die zelfs de core van Battlefield oppakte.

Eerlijk, het is dat ze Settlers weer oppakte, anders kwam er nooit meer een Settlers. Misschien pogingen tot, of varianten op, maar niet de game waarmee iedereen (of het nu Settlers 1/2 of 3/4 - of zelfs 5) is groot geworden. En dit voorlopig voelt nog geen waardige opvolger :P
Met de NFT shit aan de horizon zie ik het donker in voor alles wat de grotere studio's ons gaan brengen de komende jaren, maar zoals je al zei, daar heb je indies voor en die hebben de ruimte om meer te focussen op wat gamers zoeken i.p.v. die grote groep casuals die alles lijken te slikken.

Er komt ook heus wel weer een Settlers like game alleen dan niet van Ubi ;) Vorig jaar waren mijn meest gespeelde games Valheim, Riftbreaker, Dyson Sphere Program en Timberborn. De game waar ik nu erg naar uit kijk is Crossfire : Legion en andere indies dus ik zet voorlopig in op dat soort studio's :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pringelen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-06 10:58
Als Settlers fan ben ik teleurgesteld in de beta.

Ik wil niet terug naar de oude versie in een nieuw jasje (Mag wel natuurlijk :P ), maar wil echt een nieuwe game met de oude productie chain. Naar mijn idee hebben ze geprobeerd om de game makkelijker te maken, zodat het voor iedereen te spelen is. De gameplay is hierdoor erg veranderd wat meer op een click game voelt die ook voor een tablet kan uitkomen.

Mins:
- Food voor het minen van gold, iron etc moet zeker terugkomen. Nu kunnen ze produceren wat ze kunnen.
- Verder uitzoomen zal fijn zijn.
- Huizen voor de werkers. Het lijkt erop dat je een muur om je dorp kan bouwen met de huizen. Je kan geen tower aan een huis koppelen.
- De engineers lijken na verloop van tijd niet meer automatisch te gaan werken bij het bouwen. (beta?)
- Overnemen tower niet mogelijk.
- Gold hoeft alleen maar gebruikt te worden om coins te maken voor onderzoek. Soldaten kunnen niet geupgrade worden. Het was altijd de strijd om de coins asap in een tower te krijgen om soldaten te upgraden.

Plus:
- De tower heeft speciale krachten wat je kan gebuiken wanneer je aangevallen wordt. Kan nog wel beter afgesteld worden.
- Ook met een oude graphic card is het goed te spelen en ziet het er goed uit.
- Soldaten lopen niet super snel, waardoor je goed moet plannen waar je ze neerzet indien je aangevallen wordt.
- wegen die je aan kan leggen.

Veel kan nog verbeterd worden om de game tot een succes te maken. Ga ik het kopen? Ja, ik ben en blijf fan. Ik weet alleen niet hoe lang ik deze nieuwe versie ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
pringelen schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:24:
- De engineers lijken na verloop van tijd niet meer automatisch te gaan werken bij het bouwen. (beta?)
Ik dacht dit eerst ook, maar bij nader inzicht in mijn potjes was dit perfect verklaarbaar. Nieuwe engineers hebben auto-build niet standaard opstaan en ik was de meeste van mijn originele engineers kwijt of iets anders aan het laten doen zoals land claimen. Misschien was dit bij jou ook het geval?

Ik heb geen games van langer dan 1u gespeeld, dus het kan anders ook wel een bug zijn voor langere games. Ik zakte bijna door mijn stoel toen ik doorhad waarom er niets meer gebouwd werd 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pringelen
whodares schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Ik dacht dit eerst ook, maar bij nader inzicht in mijn potjes was dit perfect verklaarbaar. Nieuwe engineers hebben auto-build niet standaard opstaan en ik was de meeste van mijn originele engineers kwijt of iets anders aan het laten doen zoals land claimen. Misschien was dit bij jou ook het geval?

Ik heb geen games van langer dan 1u gespeeld, dus het kan anders ook wel een bug zijn voor langere games. Ik zakte bijna door mijn stoel toen ik doorhad waarom er niets meer gebouwd werd 7(8)7
Dat is mij compleet ontgaan, dat je dat kan aanpassen. De eerste missie heb ik gestopt omdat de engineers gedood waren en ik er geen meer had. Later kwam ik erachter dat je ze kon bijmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
pringelen schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:24:
Als Settlers fan ben ik teleurgesteld in de beta.
....
Ga ik het kopen? Ja, ik ben en blijf fan. Ik weet alleen niet hoe lang ik deze nieuwe versie ga spelen.
Je bent telleurgesteld als fan maar je gaat het nog steeds kopen.. dus het maakt niet uit of ze het verkloten als settler game? Ja zo worden franchises natuurlijk naar de klote geholpen, het verkoopt toch!?!

Edit: Dit even gekeken tijdens lunch, hij verwoord het perfect hoe dit GEEN settlers game is, iets wat teveel ''fuck'' maar ik snap het wel als je geliefde series naar de klote gaat. 5 Stages of grief, hij zit nu in de anger fase.

[ Voor 37% gewijzigd door JinShepard op 04-02-2022 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pringelen
JinShepard schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:23:
Je bent telleurgesteld als fan maar je gaat het nog steeds kopen.. dus het maakt niet uit of ze het verkloten als settler game? Ja zo worden franchises natuurlijk naar de klote geholpen, het verkoopt toch!?!
Wat ik gespeeld heb is de beta. "Hopelijk" wordt in de final nog veel toegevoegd wat ik heb gemist.gemist. Met de feedback die ik en andere gegeven hebben, komen hopelijk in de loop van het jaar verbeteringen beschikbaar.
Ik sta niet vooraan om het te kopen en kan rustig een halfjaar of langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
pringelen schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:19:
[...]

Wat ik gespeeld heb is de beta. "Hopelijk" wordt in de final nog veel tegoegevoegd wat ik heb gemist.gemist. Met de feedback die ik en andere gegeven hebben, komen hopelijk in de loop van het jaar verbeteringen beschikbaar.
Ik sta niet vooraan om het te kopen en kan rustig een halfjaar of langer wachten.
Deze open beta was volgens mij alleen maar bug fixes en niet nieuwe content erbij, ze moeten echt half jaar tot jaar nog nodig hebben wilt het Settlers zijn. Maar ubisoft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Ja het is mij een raadsel wat ze gedaan hebben. Als je de 2019 versie kijkt zit er veel meer in. Het is net of ze een hoop data kwijt zijn geraakt en met de data die ze nog hadden snel een beta in elkaar geflanst hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rudyman85
Er komen toch wel wijzigingen volgens The Settlers forums, (veel kritiek op hoe de beta speelde t.o.v. de beelden die in 2019 zijn gepubliceerd) reactie van Ubisoft;
Hi,

Changes to the game will happen, but it takes time to prepare a statement or in this case a dev blog with more insights. It will come, don't worry, please hang in there.

Thanks,
Ubi-Barbalatu
Hi,

Thank you very much for your post. At the moment the team is collecting all the data from various sources such as in-game, forum posts, social media etc. and then make an educated decision on what to address. We have still stuff incoming and are reading and collecting it accordingly. Please hang in there until we have more news to share on our official website or social media channels.

Thanks,
Ubi-Barbalatu
bron; https://discussions.ubiso...he-settlers/15?lang=en-US

[ Voor 32% gewijzigd door rudyman85 op 11-02-2022 12:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StarWolfer
Ik denk dat je daar optimistisch bent, en het veels te kort op de (nog steeds niet verzette) releasedatum van 17 maart zit om nu nog gigantische verbeteringen aan het spel door te voeren.

Of zullen straks de mijnen nu wel op de heuvels staan? , die builders niet alleskunners zijn?, het niet aanvoelt als een fast-paced RTS wat het spelen bent?, en er veel en veel meer economische gebouwen zijn om je productie op een rustige en logische manier op gang te brengen? , om maar een paar voorbeelden te noemen (ik kan er echt zo 20 opschrijven). Ik geloof er na het spelen van de beta werkelijk niks meer van...

Dit spel komt gewoon uit, en het wordt een mega flop met veel boze spelers die hun geld terug willen, omdat het spel nog steeds voor geen meter aanvoelt als een Settlers game. Ze hadden al lang met een uitleg kunnen komen. "Beste spelers: jullie hebben gewoon gelijk, het spijt ons, we stellen het spel uit tot nader order, en komen t.z.t met een nieuwe closed beta en zullen jullie niet nogmaals zo teleurstellen."

[ Voor 24% gewijzigd door StarWolfer op 14-02-2022 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Het enige wat zou kunnen is dat wat we gezien hebben enkel multiplayer is en dat de single player totaal anders is. Waarom zou je anders zoveel veranderen na wat we gezien hebben in 2019 wat er gewoon goed uitzag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudyman85
StarWolfer schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:16:
Ik denk dat je daar optimistisch bent, en het veels te kort op de (nog steeds niet verzette) releasedatum van 17 maart zit om nu nog gigantische verbeteringen aan het spel door te voeren.

Of zullen straks de mijnen nu wel op de heuvels staan? , die builders niet alleskunners zijn?, het niet aanvoelt als een fast-paced RTS wat het spelen bent?, en er veel en veel meer economische gebouwen zijn om je productie op een rustige en logische manier op gang te brengen? , om maar een paar voorbeelden te noemen (ik kan er echt zo 20 opschrijven). Ik geloof er na het spelen van de beta werkelijk niks meer van...

Dit spel komt gewoon uit, en het wordt een mega flop met veel boze spelers die hun geld terug willen, omdat het spel nog steeds voor geen meter aanvoelt als een Settlers game. Ze hadden al lang met een uitleg kunnen komen. "Beste spelers: jullie hebben gewoon gelijk, het spijt ons, we stellen het spel uit tot nader order, en komen t.z.t met een nieuwe closed beta en zullen jullie niet nogmaals zo teleurstellen."
Ik vrees dat je in de goede richting zit. Enthousiasme is bij vele minder geworden. laten we hopen op verbetering. :/ . De Closed beta voelde voor mij Age of Empires achtig aan, niet Settlers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rudyman85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Blij mee.
De kritieken waren zo heftig, dat ik besloten had de game helemaal niet te kopen.

Ik hoop en hoop niet, dat ze de gameplay dusdanig anders maken dat het wel de moeite waard word en het meer een klassieke Settlers word, met souped-up gfx. (Hoop, want deze game kijk ik echt naar uit. Hoop niet, want ik heb er eigenlijk helemaal geen tijd voor. Maar heck, dan speel ik 'm een paar uur en heb ik alsnog plezier.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

it became clear to our team that the quality wasn’t yet in line with the team’s vision

Toch vind ik dit niet zo'n geruststellende zin, als je in de basis naar de game kijkt en daaruit hun 'visie' herleid, dan was hun focus duidelijk een veel meer RTS/quicksim principe dan een 'settler' (ik geef het maar een genre, het blijft vrij uniek), en of deze kwaliteit nu wel/niet in hun visie paste, het was meer de visie van de spelers die compleet niet aansloot bij hun visie.

Was het hun originele visie uit 2019 (althans, wat er toen aan trailer/info was), en ze dit qua tijd niet konden halen, helemaal prima.. maar ergens toch m'n twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
SinergyX schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:30:
it became clear to our team that the quality wasn’t yet in line with the team’s vision

Toch vind ik dit niet zo'n geruststellende zin, als je in de basis naar de game kijkt en daaruit hun 'visie' herleid, dan was hun focus duidelijk een veel meer RTS/quicksim principe dan een 'settler' (ik geef het maar een genre, het blijft vrij uniek), en of deze kwaliteit nu wel/niet in hun visie paste, het was meer de visie van de spelers die compleet niet aansloot bij hun visie.

Was het hun originele visie uit 2019 (althans, wat er toen aan trailer/info was), en ze dit qua tijd niet konden halen, helemaal prima.. maar ergens toch m'n twijfels.
Over die zin struikelde ik ook, alleen lees ik het alsof ze te trots zijn om toe te geven dat ze de plank compleet mis geslagen hebben.
Dit was tenslotte de visie (of wmb de draai die ze aan het spel) wilden geven.

Waarschijnlijk wordt het niet toegegeven omdat zij anders de indruk kunnen geven dat ze de competenties niet in huis hebben om de verwachtingen waar te maken?

Maar goed, allang blij dat ze het zijn gaan uitstellen om de verwachtingen waar te maken / aan "hun visie" beter te implementeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pringelen
Ubisoft stelt release van The Settlers uit vanwege kritiek op gesloten bèta

Ubisoft gaat toch nog even sleutelen aan de nieuwe versie. Ik gok ergens volgend jaar de nieuwe beta... ;)

[ Voor 27% gewijzigd door pringelen op 04-03-2022 11:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rudyman85
Update: 'Technical Test Server Announcement': https://www.ubisoft.com/e...es/6cXOJyyYuprS90gQKdDwgP

fijn om toch iets te lezen over de ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:39

Stronkie

Where wind is Trouble

tja , wat je een update noemt, niemand maar ook niemand kan meer vertellen of ze nu naar back to "settlers" basic gaan. Prolly vanwege de NDA's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:39

Stronkie

Where wind is Trouble

Iemand al meer info , behalve dat sommige mensen een closed beta spelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Pagina: 1 2 3 Laatste