Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 162126

Matched: Embody
whazzzup schreef op zondag 12 juli 2020 @ 02:39:
Merk wel dat het voor diegene die boven de 1.90m zijn best lastig is om een goede betaalbare stoel te vinden.

Hoop meuk wat onder de 500 euro kost is import uit China en dat zijn nou niet de meest geschikte stoelen voor lange mensen.
Zelfs de NeueChair van Secretlab zou volgens de fabrikant geschikt zijn tot 1.75m.

Nu zit ik op een gewone eetkamerstoel en heb (lage)rug en schouderklachten, dus wilde nu toch echt iets degelijks kopen en wat er nog een beetje leuk uit ziet, maar voorlopig kom ik niet verder dan de Ergochair II en de Titan van Secretlab.

2e hands komt er niet in en een Aeron is ver boven budget.
2e hands... maar refurbished? Ik zag eerder in het topic een link naar een ander topic met daarin de link naar dit : https://www.workbrands.co...an-miller-a-39101561.html

Daar staat gewoon de Hermal Miller Aeron bij. Ik zit nu op mijn 'nieuw' gekochte Hermal Miller Embody, maar ik zou nu denk ik wel kiezen voor deze refurbished variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Heeft iemand hier al gekeken naar de Logitech Embody gaming chair? Deze is in NL een stuk gunstiger geprijsd dan de normale embody. Ook zijn er kortingscodes in omloop geweest waardoor de stoel richting de 1000 euro ging. Nog steeds erg veel geld natuurlijk maar wel 12 jaar garantie op de gehele stoel. Gezien thuiswerken de norm lijkt te gaan worden voorlopig toch zit ik te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 17:28

MazeWing

The plot thickens...

bloodlynx schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:24:
Heeft iemand hier al gekeken naar de Logitech Embody gaming chair? Deze is in NL een stuk gunstiger geprijsd dan de normale embody. Ook zijn er kortingscodes in omloop geweest waardoor de stoel richting de 1000 euro ging. Nog steeds erg veel geld natuurlijk maar wel 12 jaar garantie op de gehele stoel. Gezien thuiswerken de norm lijkt te gaan worden voorlopig toch zit ik te twijfelen.
Als geld geen probleem was (lees: als de vriendin er mee in zou stemmen) zou ik waarschijnlijk een Embody kopen.

Is een duidelijk filmpje die ook even de verschillen belicht. Het is vooral de iets dikkere padding en extra foam die beter/anders is. Daarnaast is de Logitech iets goedkoper dan de normale. Dit heeft echter meer met de situatie in Nederland (en volgens mij Europa) te maken dan dat het zo hoort. In de US is een Embody over het algemeen goedkoper dan de logitech versie.

[ Voor 4% gewijzigd door MazeWing op 11-09-2020 14:21 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

bloodlynx schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:24:
Kortingscode's in de omloop!? Ik hou me graag aanbevolen, want ik wilde de stoel van de week gaan bestellen.

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:31
Ik ga vanmiddag waarschijnlijk hier in de buurt eens kijken naar een aantal bureaustoelen.
De 2de handszaak hier heeft ineens 2 Herman Millers staan (Aeron en Celle Cellular) alsook een aantal Steelcase modellen.

De Aeron is toch nog best wel fors aan de prijs, maar nieuw toch nog steeds meer dan dubbel de prijs.
Wat ik me wel afvraag is waarom er zoveel Aerons te koop aangeboden worden.
Niet enkel van (failliete) bedrijven, maar ook particulier.
Is deze bejubelde bureaustoel dan toch niet altijd het neusje van de zalm?

Maar in ieder geval heb ik wel de kans om er eens op te zitten vooraleer te kopen.
Ik heb namelijk weinig zin om een Ergo Chair of Maxnomic of Secretlab te kopen, in mekaar te steken en vervolgens opnieuw af te breken in geval het toch niet mijn ding is.

EDIT : Net terug.
De Aeron blijkt toch niet echt iets voor mij te zijn. Zithouding was goed, maar ik kon toch niet comfortabel zitten.
De Celle daarentegen zat veel beter naar mijn mening. Maar nadeel bij de Celle was dat de laatste 2 á 3 cm aan rand vooraan echt wel hard in mijn spillebenen drukte, wat toch pijnlijk werd na een paar minuten. Kan gewenning zijn, dus de Celle schrijf ik nog niet helemaal af.
Dan nog maar eens uitkijken of ik de Mirra of Embody/Logitec versie van de Embody ergens kan testen.

[ Voor 25% gewijzigd door wiemelen op 30-09-2020 16:44 . Reden: Update ná bezoek winkel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Hmmm in vrijwel alle reviews voor een goed bureau stoel komt de herman miller aeron of de herman miller embody als beste uit. Jammer dat ze inderdaad 1500euro kosten.

Ik zit er wel hele dagen in dus eigenlijk niet eens een hele vreemde investering als je nagaat dat je bed duurder is en je daar minder tijd in spendeert bijv. Toch maar eens kijken voor een goede refurbisched misschien.

En zag op Amazon.com wat mooie stoelen die 300-400 euro kosten en goede beoordelingen krijgen. Maar om die te verzenden betaal je gewoon 400 euro extra :D
Amazon.nl heeft helaas wat minder beoordelingen en een compleet ander aanbod.
Lastig lastig lastig. Het blijft toch een grote investering waar je elke dag mee te maken hebt. Misschien iets meer geduld hebben en wachtten tot de showrooms open gaan om serieus op stoelen jacht te gaan.

Edit: bezig om een afspraak te maken met een showroom waar ze alle herman miller varianten hebben. Dus maar eens gaan kijken, passen en meten of een optie is. De Embody zag ik daar al voor minder dan 1100 euro. Nog steeds een hoop centjes natuurlijk. En vraag me altijd wel af ook met dit soort "design" hoeveel betaal voor voor de stoel en hoeveel voor de ontwerper. Is die honderden euro's echt omdat de stoel zoveel beter is of is dit gewoon een collectors items zeg maar.

[ Voor 22% gewijzigd door thewizard2006 op 04-03-2021 12:56 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:36
thewizard2006 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:25:
Hmmm in vrijwel alle reviews voor een goed bureau stoel komt de herman miller aeron of de herman miller embody als beste uit. Jammer dat ze inderdaad 1500euro kosten.

Ik zit er wel hele dagen in dus eigenlijk niet eens een hele vreemde investering als je nagaat dat je bed duurder is en je daar minder tijd in spendeert bijv. Toch maar eens kijken voor een goede refurbisched misschien.

En zag op Amazon.com wat mooie stoelen die 300-400 euro kosten en goede beoordelingen krijgen. Maar om die te verzenden betaal je gewoon 400 euro extra :D
Amazon.nl heeft helaas wat minder beoordelingen en een compleet ander aanbod.
Lastig lastig lastig. Het blijft toch een grote investering waar je elke dag mee te maken hebt. Misschien iets meer geduld hebben en wachtten tot de showrooms open gaan om serieus op stoelen jacht te gaan.

Edit: bezig om een afspraak te maken met een showroom waar ze alle herman miller varianten hebben. Dus maar eens gaan kijken, passen en meten of een optie is. De Embody zag ik daar al voor minder dan 1100 euro. Nog steeds een hoop centjes natuurlijk. En vraag me altijd wel af ook met dit soort "design" hoeveel betaal voor voor de stoel en hoeveel voor de ontwerper. Is die honderden euro's echt omdat de stoel zoveel beter is of is dit gewoon een collectors items zeg maar.
Ik vind de Aeron echt geen fijne stoel. Het is uiteindelijk erg persoonlijk. Voor mij is de Mirra (2) echt perfect. De Aeron kon ik maar niet aan wennen. Verder betaal je natuurlijk ook voor kwaliteit, service, design en naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
bottom line schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:49:
[...]

Ik ben net gegaan voor de Aeron, omdat de Mirra te fragiel / plastiekerig aanvoelde icm. de Aeron (vooral die armleuningen) en omdat de rugondersteuning bij Aeron echt wel een stuk beter aanvoelde.
En voor de Aeron had ik sneller een ('goedkope') hoofdsteun gevonden
Ik heb ook de Aeron besteld. C versie. Ook nog de Embody geprobeerd maar die prikte op plekken waar dat niet moest. De Aeron B was net wat te klein voor mij (1.84 83kg). Ook de Mirra geprobeerd en die zat ook goed. Die was wat harder en bood goede steun. Vond alleen de armleuningen erg slecht (Rond/gebogen).
Ook nog wat HON stoelen gepast maar die waren het net niet. Vind stof gewoon niet zo fijn zitten op de een of andere manier. En de Aeron voelde ook zacht en comfortabel aan. Hopelijk wordt hij begin April geleverd. Kostprijs was 1300incl btw en wieltjes voor harde ondergrond.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaster004
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05 16:21
thewizard2006 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:27:
[...]

Ik heb ook de Aeron besteld. C versie. Ook nog de Embody geprobeerd maar die prikte op plekken waar dat niet moest. De Aeron B was net wat te klein voor mij (1.84 83kg). Ook de Mirra geprobeerd en die zat ook goed. Die was wat harder en bood goede steun. Vond alleen de armleuningen erg slecht (Rond/gebogen).
Ook nog wat HON stoelen gepast maar die waren het net niet. Vind stof gewoon niet zo fijn zitten op de een of andere manier. En de Aeron voelde ook zacht en comfortabel aan. Hopelijk wordt hij begin April geleverd. Kostprijs was 1300incl btw en wieltjes voor harde ondergrond.
Bij welke zaak ben je gaan proefzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-06 21:15
thewizard2006 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:27:
[...]

Vind zelf de herman miller embody echt ideaal door de lange zituren tijdens thuiswerken nu met de corona.

Op werk ook herman miller, maar dan net de standaard versie. Maar ja daar ben ik dan ook niet de hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 13:15
Prince666 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:46:
[...]

Mijn stoel bevalt aardig goed, maar ik merk ook een licht drukkend gevoel in mijn bovenbenen.
Voor mijn gevoel wordt het beter na een tijdje en ik let er zelf niet meer zo op.
Wat ik ervan gelezen heb, is het een kwestie van gewenning.
Aardig goed klinkt wel positief, maar wel met verbeterpunten?

Zou je hem nog steeds kopen?

Omdat ik niet geheel tevreden ben over het zit gedeelte twijfel ik een beetje om de Embody te testen. Maarja, 1400 euro is toch wel een flink bedrag. Dan moet de stoel wel echt perfect zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Strider op 31-07-2021 15:42 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prince666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-06 15:35
Strider schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Aardig goed klinkt wel positief, maar wel met verbeterpunten?

Zou je hem nog steeds kopen?

Omdat ik niet geheel tevreden ben over het zit gedeelte twijfel ik een beetje om de Embody te testen. Maarja, 1400 euro is toch wel een flink bedrag. Dan moet de stoel wel echt perfect zijn.
Ja, ik zou hem nog steeds kopen.
De mesh zitting is nog een beetje wennen, maar dat wordt met de dag beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 09:53

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ik kan deze stoel aanraden, heeft wat weg van de Mirra van herman miller die al meerdere keren hier voorbij gekomen is: https://www.bol.com/nl/p/...en-zwart/9200000073084277

Vroeger elke dag last aan mijn onderrug na een dag lang werken. Ik zat toen op een random ''gaming chair'' van amazon van net 100 euro. De stoel die ik nu heb is 4 keer duurder. Maar zit wel 10 keer beter en ik ben af van mijn lichamelijke klachten. En dat is nog meer waard. Volgende doel is een herman miller embody. Dat blijk toch de heilige graal te zijn op het gebied van zitten :9

[ Voor 78% gewijzigd door spartacusNLD op 10-08-2021 09:56 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
spartacusNLD schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:26:
Ik kan deze stoel aanraden, heeft wat weg van de Mirra van herman miller die al meerdere keren hier voorbij gekomen is: https://www.bol.com/nl/p/...en-zwart/9200000073084277

Vroeger elke dag last aan mijn onderrug na een dag lang werken. Ik zat toen op een random ''gaming chair'' van amazon van net 100 euro. De stoel die ik nu heb is 4 keer duurder. Maar zit wel 10 keer beter en ik ben af van mijn lichamelijke klachten. En dat is nog meer waard. Volgende doel is een herman miller embody. Dat blijk toch de heilige graal te zijn op het gebied van zitten :9
Daar zat ik ook al naar te kijken. Echter is de oorspronkelijke fabrikant dus failliet, en ik wil graag wel een nek/hoofdsteun. Maar zoiets als dat zoek ik dus ook.

Die Ergo Chair 2 had ik ook overwogen, maar gezien die hierboven al met een probleem werd omschreven voor iemand van 1m82 terwijl ik zelf nog langer ben, dan lijkt hij ook voor mij niet zo geschikt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Nu online
PLAE schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:29:
[...]

Ah ik zit op 1,5 jaar. Dat laat mij wel vrezen! :/

Ik maak er wel heel intensief gebruik van (zeker met vaker thuiswerken dan ooit). Ik heb eigenlijk nog niet eens bedacht wat ik redelijk vind.
Ik zie wel bij de meesten het wel langer goed blijven. Bij mij ging het gewoon ineens rap, en na 4 jaar begon dus het leer gewoon lost te laten. En als je dan een klein beetje los hebt, gaat het snel.

Zit er een jaar later nog op hoor, maar al wel met een beetje oncomfortabelheid.

De goedkoopste Embody dat ik zo even kon vinden is deze: https://www.bureaustoelwi...rey-edition-voorraadmodel

Net geen 1100€

Vind ik alsnog ook veel geld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Sir_Lion schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:33:
[...]

Ik zie wel bij de meesten het wel langer goed blijven. Bij mij ging het gewoon ineens rap, en na 4 jaar begon dus het leer gewoon lost te laten. En als je dan een klein beetje los hebt, gaat het snel.

Zit er een jaar later nog op hoor, maar al wel met een beetje oncomfortabelheid.

De goedkoopste Embody dat ik zo even kon vinden is deze: https://www.bureaustoelwi...rey-edition-voorraadmodel

Net geen 1100€

Vind ik alsnog ook veel geld hoor.
Dat is zonder btw ;) Ik zou eerlijk gezegd beiden even proberen Embody is heel specifiek en je moet qua lengte er precies in passen anders is het niks. Zelfde geldt voor de Aeron maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Nu online
bloodlynx schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:38:
[...]

Dat is zonder btw ;) Ik zou eerlijk gezegd beiden even proberen Embody is heel specifiek en je moet qua lengte er precies in passen anders is het niks. Zelfde geldt voor de Aeron maten.
Daarom ben ik ook meer opzoek naar een afstelbaardere stoel. Zoals die eerdere Ergo Chair van Autonomous. Echter, als die voor iemand van 182 net te klein is, dan denk ik dat het voor mij al helemaal te klein zal zijn met mijn bijna 190 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
ladyofshalott schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 19:03:
Weet iemand een goede winkel in regio Den Haag waar ik verschillende bureaustoelen kan uitproberen? Winkel met Herman Miller, Steelcase of andere hoogwaardige producten zou fantastisch zijn.
Het probleem met een winkel is dat je de stoel maar tijdelijk uittest, met als gevolg dat hij in de winkel wel goed zit maar na 4 uur toch niet meer zo.

Ik heb mijn Mirra 2 bij Loyalbrand gekocht, zij geven de mogelijkheid om de stoel thuis uit te testen, bevalt hij niet dan komen ze hem zonder problemen weer ophalen. Daarnaast zijn ze ook scherp geprijsd.

Omdat ik niet tevreden ben over de Mirra 2 twijfel ik nu om de Embody uit te testen. Maar dat is dan ook echt het maximale wat ik wil uitgeven. Eigenlijk al ver boven mijn budget.

[ Voor 11% gewijzigd door Strider op 04-09-2021 14:18 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyofshalott
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-03-2023
Strider schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:18:
[...]

Het probleem met een winkel is dat je de stoel maar tijdelijk uittest, met als gevolg dat hij in de winkel wel goed zit maar na 4 uur toch niet meer zo.

Ik heb mijn Mirra 2 bij Loyalbrand gekocht, zij geven de mogelijkheid om de stoel thuis uit te testen, bevalt hij niet dan komen ze hem zonder problemen weer ophalen. Daarnaast zijn ze ook scherp geprijsd.

Omdat ik niet tevreden ben over de Mirra 2 twijfel ik nu om de Embody uit te testen. Maar dat is dan ook echt het maximale wat ik wil uitgeven. Eigenlijk al ver boven mijn budget.
Klopt, maar het is beter dan een stoel via internet te bestellen zonder de stoel uit te proberen. Wij als Nederlanders zijn aardig lang en sommige stoelen zijn daar niet altijd voor afgesteld, zeker als je een hoofdsteun wilt. De Steelcase gesture had ik al een keer eerder uitgeprobeerd en die is best fijn voor mensen die langer zijn dan 1,80. Enigste nadeel is dat het echt zo een stoel is die je forceert een goede houding aan te nemen en je er niet altijd relaxt in kan zitten. Natuurlijk doen de meeste ''ergonomische'' stoelen dat, maar de ''lumbar'' van die stoel geef je nog een extra stevig zetje in de rug. Herman Miller Aeron beetje zelfde verhaal, alleen iets minder. Echt van die productiviteits stoelen die bedrijven aanschaffen (voor mijn doen haha). Zelfs zoek ik iets dat mij ook een meer relaxte zithouding kan aanbieden tijdens een film of een game-sessie. De Embody wil ik zelf ook uittesten, maar zoals jij al aangeeft, er zit een aardig prijskaartje aan. That said, als je uren per dag achter je bureau zit, is het geld het wel waard. Beter dan dat je op je 60e al wekelijks bij de fysio moet verschijnen. ;)

• Strider
Wat ruiken die nieuwe bureaustoelen toch ontzettend chemisch.

Ik heb nu een Herman Miller Embody thuis staan, 5 minuten op gezeten en toen maar in een andere kamer gezet met de raam open. Binnen 5 minuten stinkt heel je kantoor naar die geur. Ik kan daar echt niets mee, die chemische troep hoef ik niet in te ademen.

Idem voor de Haworth Fern.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyofshalott
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-03-2023
Na een aantal stoelen geprobeerd te hebben ben ik uitgekomen op de RH Logic 400 XL. Veel stoelen, inclusief de Aeron (maat b) en Embody waren simpelweg te klein voor mijn benen. Ben aardig lang en heb nog nooit eerder een ''goede'' stoel uitgezocht, dus was wel verrast over hoe klein het aanbod is voor langere mensen. De prijs was wel iets meer dan wat ik in gedachte had, maar de lange warranty en het weten dat ik mijn rug en schouders er veel plezier mee ga doen was de doorslaggevende factor.

[ Voor 4% gewijzigd door ladyofshalott op 17-09-2021 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blcor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06 13:01
Strider schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:06:
[...]

Hoe bevalt jouw Ahrend 2020, ben je al gewend aan de lendensteun? Of heb je hem uiteindelijk geretourneerd?
Dat is een heel verhaal! Ik heb 'm geretourneerd, honderden euro's bijbetaald voor een Mirra 2, toen een nieuwe Aeron Remasterd en nu zit ik op een Embody. Die andere twee leverden me pijn aan m'n stuitje op. De Embody zit perfect, maarja.. dat mag ook wel voor 1300 euro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodlynx
blcor schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:53:
[...]

Dat is een heel verhaal! Ik heb 'm geretourneerd, honderden euro's bijbetaald voor een Mirra 2, toen een nieuwe Aeron Remasterd en nu zit ik op een Embody. Die andere twee leverden me pijn aan m'n stuitje op. De Embody zit perfect, maarja.. dat mag ook wel voor 1300 euro!
Lendesteun is uiteindelijk ook de reden dat ik hem terug heb gebracht de stoel is verder fijn maar die lendsteun duwt echt hard in je rug waardoor er veel druk op staat. Ik snap eigenlijk niet dat het bij zo'n prijs niet in te stellen is. Met een gemiddeld postuur drukt dit gewoon op je wervelkolom. Nu ben ik op het moment een Aeron aan het uitproberen (maatje A) deze zit echt heerlijk. Echter slapen mijn benen na 3 uur ...

Ik zie nu dat steelcase ook voort in Nederland levert, https://nl.steelcase.com/collections/office-chairs.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de gesture?

[ Voor 9% gewijzigd door bloodlynx op 20-09-2021 13:34 ]

• Strider
bloodlynx schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:00:
[...]

Lendesteun is uiteindelijk ook de reden dat ik hem terug heb gebracht de stoel is verder fijn maar die lendsteun duwt echt hard in je rug waardoor er veel druk op staat. Ik snap eigenlijk niet dat het bij zo'n prijs niet in te stellen is. Met een gemiddeld postuur drukt dit gewoon op je wervelkolom. Nu ben ik op het moment een Aeron aan het uitproberen (maatje A) deze zit echt heerlijk. Echter slapen mijn benen na 3 uur ...

Ik zie nu dat steelcase ook voort in Nederland levert, https://nl.steelcase.com/collections/office-chairs.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de gesture?
Ik ben ook zeer benieuwd naar de Gesture. De 3 populairste high-end stoelen op de markt zijn denk ik:

- Herman Miller Embody
- Steelcase Gesture
- Haworth Fern

BlaBlaBla

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07 21:15
Strider schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:11:
[...]

Ik ben ook zeer benieuwd naar de Gesture. De 3 populairste high-end stoelen op de markt zijn denk ik:

- Herman Miller Embody
- Steelcase Gesture
- Haworth Fern
Geen idee waarom je de Aeron hier niet bijzet.
Volgens mij is de Aeron de meest high-end stoel die je kan kopen (als je alle opties natuurlijk neemt)

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 22-09-2021 09:27 ]

• Strider
bottom line schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:17:
[...]

Geen idee waarom je de Aeron hier niet bijzet.
Volgens mij is de Aeron de meest high-end stoel die je kan kopen (als je alle opties natuurlijk neemt)
Niet dat de Aeron geen high-end stoel is, maar in reviews met de Steelcase en Haworth wordt eigenlijk altijd de Embody meegenomen en niet de Aeron.

Ik zit alweer 1.5 dag op de Haworth Fern, en die zit eigenlijk best wel prima. Voor mij veel beter dan de Mirra 2. Morgen de Embody eens gaan testen, maar aangezien die in prijs bijna x2 is denk ik dat het de Fern gaat worden.

BlaBlaBla

• bloodlynx
Strider schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:36:
[...]

Niet dat de Aeron geen high-end stoel is, maar in reviews met de Steelcase en Haworth wordt eigenlijk altijd de Embody meegenomen en niet de Aeron.

Ik zit alweer 1.5 dag op de Haworth Fern, en die zit eigenlijk best wel prima. Voor mij veel beter dan de Mirra 2. Morgen de Embody eens gaan testen, maar aangezien die in prijs bijna x2 is denk ik dat het de Fern gaat worden.
Waar heb je de Haworth gehaald en kan je die uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Geschikt voor kleinere mensen, voor die code kun je beter contact opnemen met Haworth.

Vandaag op de Embody gezeten, een nieuwe Embody dampt na 1 week nog steeds vreselijk. Na 4 uur zit ik weer met keelpijn.

Afijn, verder zit de Embody wel erg fijn, veel anders dan de Haworth. De Embody is harder maar nog wel steeds comfortabel, vooral dat grote zitvak is fijn. Wel heb ik het idee dat ik bij Haworth een actievere houding heb, voor mijn gevoel zit ik op de Haworth een stuk rechter dan op de Embody.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Strider schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:11:
Geschikt voor kleinere mensen, voor die code kun je beter contact opnemen met Haworth.

Vandaag op de Embody gezeten, een nieuwe Embody dampt na 1 week nog steeds vreselijk. Na 4 uur zit ik weer met keelpijn.

Afijn, verder zit de Embody wel erg fijn, veel anders dan de Haworth. De Embody is harder maar nog wel steeds comfortabel, vooral dat grote zitvak is fijn. Wel heb ik het idee dat ik bij Haworth een actievere houding heb, voor mijn gevoel zit ik op de Haworth een stuk rechter dan op de Embody.
Weet je al welke stoel je houdt? Ik heb inmiddels ook de fern besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:51
hanssen schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:34:
HERMAN MILLER X LOGITECH G EMBODY GAMING CHAIR
Herman en Miller:https://eugaming.hermanmi...ducts/embody-gaming-chair
Categorie:<Bureaustoel>
Normale prijs:€ 1425,00
Black Friday prijs:€ 1211.25

Voor alle thuiswerkers onder ons :)
Ik reageer even in een ander topic, maar heb je deze stoel zelf ook en ben je er positief over? Wat spreekt je aan en heb je ook andere stoelen geprobeerd?

Een ruim jaar geleden had ik je voor gek verklaard. Inmiddels werk ik al bijna 2 jaar thuis en heb ik vorig jaar flink geïnvesteerd in een nieuwe thuiswerkplek (zit-sta bureau, bureaustoel, mechanisch toetsenbord, 49" monitor etc). Dat was de investering dubbel en dwars waard, ben zelden zo tevreden geweest met een aankoop. De stoel die ik heb zit voor 85% prima en heeft mijn rugklachten opgelost, alleen kraakt de stoel af en toe een beetje. Een upgrade is dus niet per se nodig, maar gezien ik het plezier wat ik van mijn thuiswerkplek heb, zou ik een high-end bureaustoel ook wel kunnen verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haelerien
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-06 16:47
blcor schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:53:
[...]

Met dat de Embody (logitech versie) in korting staat atm, ben ik zelf wat aan het twijfelen.
Als ik zo vrij mag zijn: welke postuur heb jij? Ik ben 1m80 en +- 80kg en vraag me af of de kromming dan goed zit, gezien de lendensteun niet echt aanpasbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
haelerien schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:31:
[...]

Met dat de Embody (logitech versie) in korting staat atm, ben ik zelf wat aan het twijfelen.
Als ik zo vrij mag zijn: welke postuur heb jij? Ik ben 1m80 en +- 80kg en vraag me af of de kromming dan goed zit, gezien de lendensteun niet echt aanpasbaar is.
Kan hem twee weken uit proberen toch? Das de enige manier om een stoel echt te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ch3ckmate schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:03:
[...]

Ahrend was ik eerst nog aan het bekijken maar heb ook de indruk dat de 2dehandsmarkt of refurbished markt bijna leeg is door thuiswerk enz ..maar 428 leunt al richting prijzen die je betaalt voor refurbished HM of Steelcase stoelen dus nu heb ik nog garantie, mooie extra.
Valt wel mee toch? Ik heb juist het idee dat je tegenwoordig op iedere hoek van de straat refurbished meubels kunt kopen. Bijna letterlijk in dit geval; Herman Miller stoelen worden in bulk aangeboden op een kleine 7km afstand. Als ik de scope naar 50km verplaats dan kan ik kiezen uit honderden Aeron's.

5 jaar geleden bestonden dit soort bedrijven naar mijn idee nog amper. Je had wel tweedehands verkoop, maar dat was meer kringloop dan bedrijven die actief voorraden opkopen, opknappen en tegen best stevige prijzen maar dan wel met onderhoud/garantie verkopen.

Het ligt wel heel erg aan wat je zoekt. Ik zit nu even naar HM te kijken vanwege die Logitech Embody aanbieding, maar die is tweedehands weer nergens verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:11
Ypuh schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:16:
[...]

Valt wel mee toch? Ik heb juist het idee dat je tegenwoordig op iedere hoek van de straat refurbished meubels kunt kopen. Bijna letterlijk in dit geval; Herman Miller stoelen worden in bulk aangeboden op een kleine 7km afstand. Als ik de scope naar 50km verplaats dan kan ik kiezen uit honderden Areon's.

5 jaar geleden bestonden dit soort bedrijven naar mijn idee nog amper. Je had wel tweedehands verkoop, maar dat was meer kringloop dan bedrijven die actief voorraden opkopen, opknappen en tegen best stevige prijzen maar dan wel met onderhoud/garantie verkopen.

Het ligt wel heel erg aan wat je zoekt. Ik zit nu even naar HM te kijken vanwege die Logitech Embody aanbieding, maar die is tweedehands weer nergens verkrijgbaar.
Niet in België ;) waar ergens in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:55
Er is een hoop aanbod van high end bureaustoelen en ik heb het topic al doorgenomen. Toch zie ik geen algemene consensus over wat nu echt het beste merk of de beste stoel is. Het is altijd persoonlijk, dat begrijp ik. Maar toch zou iets toch wel als het beste of beter dan aangemerkt moeten kunnen worden.

Is bijvoorbeeld Herman Miller het beste merk?
En is van Herman Miller dan de Aeron het beste of de Embody?

Ik ben erg gemiddeld qua lichaamsbouw, 1.80m en circa 75kg. Goede "lumbar" ondersteuning vind ik fijn. Is er dan voor mij een 'beste' stoel aan te wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@GekkeRipper Ben deze week me ook een beetje aan het orienteren, maar 'beste stoel' bestaat niet. Net zo min als dat er een 'beste auto' bestaat. Iedere stoel heeft voor- en nadelen en ieder mens is anders.

De Aeron lijk me iets meer gericht op stevigheid/hufterproof-heid, en dus een goede keuze voor kantoren. Deze stoel 'dwingt' je daarnaast ook om met beide voetjes op de vloer te blijven.

De Embody biedt een ander platform met iets meer bewegingsvrijheid. Vreemd genoeg word je qua armsteunen weer beperkt (enkel hoger/lager en binnen/buiten) terwijl andere stoelen een 4D-verstelbaarheid bieden.

Herman Miller lijkt ook grotendeels wel een design merk te zijn met een goede reputatie. Ik weet zeker dat er stoelen zijn die minder dan de helft kosten en net zo lang mee zullen gaan, ik weet alleen niet welke. Ook heb ik geen zin/tijd/mogelijkheid om ze eerst allemaal uit te proberen, dus word je al snel beperkt tot de simpele keuze/internet favourites.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
@hanssen Heb zojuist ook een Herman Miller x Logitech Embody besteld.

@GekkeRipper Naast dat ik de Embody mooi vind, lijkt dat voor thuis de fijnste stoel te zijn. Een comfortabel breed, niet te hard zitvlak zonder randen/frame waar je drukpunten creëren kunt. Ook kun je hier nog een keer je been op leggen. Het Aeron hufterproof mesh en stevige frame zijn voor thuis minder doorslaggevend. Ik mishandel mijn stoel niet en de komende 10 jaar zal deze waarschijnlijk op dezelfde vierkante meter doorbrengen (weinig verplaatsingen, verschillende mensen, in- uitstappen etc).

Daarnaast heb ik altijd moeite met lendesteunen. Zal aan mijn zithouding liggen, maar meestal heb ik hier meer last dan voordeel van. Alle stoelen waarvan in de basis de rugleuning erg bol staan, vallen dus bij voorbaat af (om je een idee te geven, de Steelcase Leap):
Afbeeldingslocatie: https://www.ultimategamechair.com/wp-content/uploads/2019/05/Steelcase-Leap-Fabric-Chair_1.jpg

De Herman Miller Embody met zijn flexibele rugsteun is relatief neutraal en lijkt gericht op een zo breed mogelijk publiek. Gezien deze stoelen al sinds 2008 op de markt zijn en ze 12 jaar garantie bieden, lijkt het met de bouwkwaliteit ook wel oké te zitten. Als je dan niet teveel naar de kosten kijkt of deze uitstrijkt over X jaar, dan zijn dat ook wel de argumenten waarom HM een populaire keuze is.

[ Voor 21% gewijzigd door Ypuh op 25-11-2021 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:55
Ypuh schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:41:
@hanssen Heb zojuist ook een Herman Miller x Logitech Embody besteld.

@GekkeRipper Naast dat ik de Embody mooi vind, lijkt dat voor thuis de fijnste stoel te zijn. Een comfortabel breed, niet te hard zitvlak zonder randen/frame waar je drukpunten creëren kunt. Ook kun je hier nog een keer je been op leggen. Het Aeron hufterproof mesh en stevige frame zijn voor thuis minder doorslaggevend. Ik mishandel mijn stoel niet en de komende 10 jaar zal deze waarschijnlijk op dezelfde vierkante meter doorbrengen (weinig verplaatsingen, verschillende mensen, in- uitstappen etc).

Daarnaast heb ik altijd moeite met lendesteunen. Zal aan mijn zithouding liggen, maar meestal heb ik hier meer last dan voordeel van. Alle stoelen waarvan in de basis de rugleuning erg bol staan, vallen dus bij voorbaat af (om je een idee te geven, de Steelcase Leap):
[Afbeelding]

De Herman Miller Embody met zijn flexibele rugsteun is relatief neutraal en lijkt gericht op een zo breed mogelijk publiek. Gezien deze stoelen al sinds 2008 op de markt zijn en ze 12 jaar garantie bieden, lijkt het met de bouwkwaliteit ook wel oké te zitten. Als je dan niet teveel naar de kosten kijkt of deze uitstrijkt over X jaar, dan zijn dat ook wel de argumenten waarom HM een populaire keuze is.
Ik heb zojuist de Herman Miller Embody besteld. Ben erg benieuwd! Hier is ie in de aanbieding: https://loyalbrand.nl/sho...siness-editie-sync-black/

• Ypuh
@GekkeRipper Thanks voor de tip. Ik ben toch ook maar voor de niet-gaming versie gegaan. De Sync versie schijnt ook wel een klein beetje foam padding te hebben, iets minder dan de Logitech versie. Deze video legt de verschillen duidelijk uit.

Het 'additional stiffness/pressure on the spine' argument heeft mij overtuigd, en ik heb ook erg lange benen waardoor ik het zitvlak waarschijnlijk maximaal uit zal schuiven. Eigenaren op Reddit en in de YT comments van deze video zeggen dat je het 'cutoff point' van het foam dan nadrukkelijk voelt.

Edit: Ze schrijven ook dat bij recente modellen deze padding nu doorloopt, en de normale Embody deze padding nu ook heeft (maar niet in het rugpand). Dat zou betekenen dat de normale Embody het beste van beide werelden heeft sinds Feb 2021.

[ Voor 22% gewijzigd door Ypuh op 25-11-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blcor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06 13:01
haelerien schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:31:
[...]

Sorry, lees dit nu pas! Ik ben 1.82m , 95kg. Je kan aardig wat customizen. Ik zou het gewoon proberen. Je kan 'm altijd retourneren binnen 14 dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelol
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-06 16:42
Hier zojuist de knoop door gehakt en een embody 2.0 besteld. Al sinds het thuiswerken aan het overwegen. Mijn gaming stoel van noblechairs is wel redelijk maar na anderhalf jaar thuis werken wordt het toch tijd voor wat anders.

Flink aan de prijs maar gelukkig kan er via het werk een gedeelte vergoed worden en kan ik met 12 jaar garantie een mooie tijd vooruit.

Ook heb ik even nagevraagd over de klacht dat de embody nogal kan kraken en mij is verteld dat die geruisloos hoort te zijn en als dat niet het geval is dat gefixt kan worden. Van mij hoeft die niet piepstil te zijn zolang het maar niet erg storend is.

Het zal mij benieuwen of die goed bevalt.

[ Voor 24% gewijzigd door Angelol op 01-12-2021 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Angelol schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:53:
Ook heb ik even nagevraagd over de klacht dat de embody nogal kan kraken en mij is verteld dat die geruisloos hoort te zijn en als dat niet het geval is dat gefixt kan worden. Van mij hoeft die niet piepstil te zijn zolang het maar niet erg storend is.
Heb die van mij gister ontvangen en zit er nu net één dag op. Geruisloos gaat hij niet zijn. Weet ook niet waar je dat gelezen hebt, maar dat is hij zeker niet. Gebrekkige bouwkwaliteit is het niet, die lijkt wel oké te zijn, maar het geheel doet door al het plastic en gekraakt minder premium aan dan de prijs zou doen vermoeden. Dat lag deels in mijn lijn der verwachting, maar toch valt het nog wel een beetje tegen.

Of ik tevreden ben doe ik nu nog even geen uitspraak over. Ik wil de stoel eerst 1-2 weken uittesten. Eerste indruk is niet slecht, maar ook niet 'wow'. Er is ruimte voor verbetering, met name op het vlak van gebruikte materialen en kraakjes. De rugleuning is overduidelijk het sterke punt (en die kraakt bij mij niet/nauwelijks).

Beetje verwachtingsmanagement kan geen kwaad dus.

Edit: Paar maanden later. Na wat eerste dag mods aangebracht te hebben op met name de armsteuning en uitschijfbare leuning, weinig last van kraakjes. Heb me er sindsdien totaal niet meer aan gestoord en in dagelijks gebruik hoor je nauwelijks iets.

[ Voor 29% gewijzigd door Ypuh op 11-04-2022 20:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-06 15:17
Ypuh schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:17:
[...]

Ik reageer even in een ander topic, maar heb je deze stoel zelf ook en ben je er positief over? Wat spreekt je aan en heb je ook andere stoelen geprobeerd?

Een ruim jaar geleden had ik je voor gek verklaard. Inmiddels werk ik al bijna 2 jaar thuis en heb ik vorig jaar flink geïnvesteerd in een nieuwe thuiswerkplek (zit-sta bureau, bureaustoel, mechanisch toetsenbord, 49" monitor etc). Dat was de investering dubbel en dwars waard, ben zelden zo tevreden geweest met een aankoop. De stoel die ik heb zit voor 85% prima en heeft mijn rugklachten opgelost, alleen kraakt de stoel af en toe een beetje. Een upgrade is dus niet per se nodig, maar gezien ik het plezier wat ik van mijn thuiswerkplek heb, zou ik een high-end bureaustoel ook wel kunnen verantwoorden.
Hier iemand die wel al (een ruime maand) ervaring heeft met deze bureaustoel.

Ik werk ongeveer 80 tot 100 uur in de week, op meerdere plekken. 's Avonds en in het weekend op mijn H&M Embody. De overige tijd op een nog te vervangen, verouderde, bureaustoel. Als ik daar overdag op zit, zoals nu, heb ik wat last van mijn rug. Zodra ik vanavond op mijn andere plek zit, op de embody, zakt die rugpijn weer langzaam weg.

Daarnaast is de Embody erg comfortabel, op veel verschillende manieren in te stellen en geschikt voor de kleermakerszit (Hoe ik soms graag zit. Dat is dan voor een man van 1,84m. Als je langer bent zal de kleermakerszit minder comfortabel zijn op deze stoel denk ik.).

De stoel is natuurlijk niet magisch; als je een verkeerde houding hebt gaat deze stoel niet opeens je rugpijn wegnemen. Net als met elke bureaustoel is het belangrijk dat je zoveel mogelijk in een goede houding zit.

Als je meer wilt weten hoor ik het wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Generaal Pep op 01-12-2021 14:33 . Reden: toevoeging aan de kleermakerszit ]

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Beetje mixed feelings ook, maar de reactie van @Negakinu is ook niet eerlijk.

Kan nu al zeggen dat ik de rugleuning van de Embody op al mijn stoelen zou willen hebben. De bestaat uit vele bewegende delen en (zoals bij alle bureaustoelen) volledig uit plastic, maar heb hier tot dusver geen nadelen of kraakjes voor kunnen ontdekken.

De rest van de stoel is minder bijzonder, behalve het zitvlak dan misschien nog. De basis is metaal (poot + veer + deel van onderstel), maar daaromheen is alles plastic. De stoel die de Embody vervangt kostte mij een jaar geleden met 30% korting €350, maar de 4D armleuningen die deels uit metaal bestaan zijn superieur aan deze van Herman Miller.

De mixed feelings komen dan ook uit dat ze bij HM duidelijk goed weten hoe ze een stoel moeten maken, maar er voor kiezen om op primaire onderdelen te bezuinigen. Voor de ~€1.200 die ze vragen zou dat niet mogen. De marges zullen jaloersmakend zijn verwacht ik, maar dat maakt het nog geen slechte stoel.

Edit: Het is me gelukt om de meeste kraakjes op te lossen door wat vet, siliconenspray en zwarte tape op de bewegende delen te smeren/plakken. Met name het plastic op plastic in de armpads vond ik vervelend. Al met al 20 minuutjes mee bezig geweest, maar heeft de ergste frustratie weggenomen. Geluidsniveau zal zo voor iedereen wel binnen de marge vallen (vanuitgaande dat het zo blijft).

[ Voor 29% gewijzigd door Ypuh op 02-12-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:42
Ypuh schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:05:
@GekkeRipper Thanks voor de tip. Ik ben toch ook maar voor de niet-gaming versie gegaan. De Sync versie schijnt ook wel een klein beetje foam padding te hebben, iets minder dan de Logitech versie. Deze video legt de verschillen duidelijk uit.

[YouTube: The $1500 Gaming Chair. Worth the Upgrade? | Herman Miller x Logitech Embody Office Chair]
Het 'additional stiffness/pressure on the spine' argument heeft mij overtuigd, en ik heb ook erg lange benen waardoor ik het zitvlak waarschijnlijk maximaal uit zal schuiven. Eigenaren op Reddit en in de YT comments van deze video zeggen dat je het 'cutoff point' van het foam dan nadrukkelijk voelt.

Edit: Ze schrijven ook dat bij recente modellen deze padding nu doorloopt, en de normale Embody deze padding nu ook heeft (maar niet in het rugpand). Dat zou betekenen dat de normale Embody het beste van beide werelden heeft sinds Feb 2021.
Op veel van de ergonomische stoelen kun je niet netjes rechtop zitten. Zo ook de Herman Miller Embody

Daar krijg je 'nerd neck' van.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@sdk1985 Daarom moet je ook een stoel uitzoeken die bij je past. Er is geen one-size-fits-all.

Vooralsnog lijkt de Embody goed aan te sluiten bij mijn lichaam. Beter dan de 2 bureaustoelen die ik hiervoor had waarbij de lendesteun juist heel erg dwong om met mijn schouders onnatuurlijk naar achteren te zitten. In de praktijk betekende dat ik maar een klein raakvlak met de rugleuning had en pijn in de onderrug tot gevolg.

Eigenlijk precies dit probleem (links omcirkeld) waarvan ze beschrijven dat het de juiste houding is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjo6J3vHTfvdgLAVe3b8Ho7B6Nk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0bEXkJoUv7zJW9Gqym3Pl5TQ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oz3IxGKWbiZR8kQ_NKkx1GdekKY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4c9epjxcF6QgvngRu0QoOtex.png?f=fotoalbum_tile

De Embody lijkt door het flexibele achterpand beter aan te sluiten zoals in het tweede plaatje (rechts).

Je kunt de beste stoel ter wereld uitzoeken, maar als die niet aansluit bij je lichaam, dan heb je er niets aan. Die video reviewer (ik heb hem ook gezien) en ook zijn vriendin, lijken dat beide niet te begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:36
sdk1985 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:13:
[...]

Op veel van de ergonomische stoelen kun je niet netjes rechtop zitten. Zo ook de Herman Miller Embody

[YouTube: TOP 3 Reasons to Buy/NOT Buy $1500 Herman Miller Embody x Logitech Gaming Chair]
Daar krijg je 'nerd neck' van.
Ik heb de Herman Miller Embody nu een kleine 3 maanden en ik had dit veel eerder moeten doen. Ik ben rugpatient (hernia's) en ik kan hier makkelijk 8 uur per dag op zitten zonder dat ik ergens last van krijg. Ik heb tal andere stoelen geprobeerd maar niets hielp. Ook de Herman Miller Mirra 2 en Aeron niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-06 13:10
ConQuestador schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:32:
[...]

De code teruggezocht : haworthcbeu

En dan gaat de prijs inderdaad van ~800 naar 450... Interessant, ik zal me eens in deze stoel verdiepen :)
Wel hè, ik heb hem toevallig zelf ook op de gok besteld. Zat precies met dezelfde vragen. Van wat ik qua negatieve punten kon vinden was met name het assembleren af en toe een ding. Maar de customer support schijnt weer prima te zijn, dus dat risico durf ik aan.
Ik overwoog nog een Aeron Sayl, omdat die niet dat zitzak effect heeft, maar wel die voorwaartse kanteling. De Mirra 2 en Aeron zaten op de rug wel goed, maar ik ben van mening dat een teveel gedwongen statische houding niet prettig is en goed zitten begint bij de lichaamsdelen waar ik op zit + als man zijnde vind ik het ook weleens lekker om de benen iets meer uit elkaar te houden :) De Embody zat wel weer goed, maar die had weer niet die voorwaartse kanteling wat me af en toe heel prettig lijkt. De Sayl is afgevallen omdat het zitvlak iets aan de korte kant voelde, het was een beetje alsof ik tussen zitvlak en rugleuning in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Toverdoos schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:20:
[...]
Wel hè, ik heb hem toevallig zelf ook op de gok besteld. Zat precies met dezelfde vragen. Van wat ik qua negatieve punten kon vinden was met name het assembleren af en toe een ding. Maar de customer support schijnt weer prima te zijn, dus dat risico durf ik aan.
Ik overwoog nog een Aeron Sayl, omdat die niet dat zitzak effect heeft, maar wel die voorwaartse kanteling. De Mirra 2 en Aeron zaten op de rug wel goed, maar ik ben van mening dat een teveel gedwongen statische houding niet prettig is en goed zitten begint bij de lichaamsdelen waar ik op zit + als man zijnde vind ik het ook weleens lekker om de benen iets meer uit elkaar te houden :) De Embody zat wel weer goed, maar die had weer niet die voorwaartse kanteling wat me af en toe heel prettig lijkt. De Sayl is afgevallen omdat het zitvlak iets aan de korte kant voelde, het was een beetje alsof ik tussen zitvlak en rugleuning in zat.
Waar heb je dat opgevangen van die customer support? :p Ik heb toevallig net een lange "review" op reddit gegooid enkele dagen terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-06 13:10
Hier is de Zody binnengekomen. Nog geen dag op gezeten, maar eerste ervaring is positief.

De stoel is zwaar en degelijk. Stoelframe is achterop zwart staal en verder kwalitatief kunststof, oogt beter dan ik had verwacht, ondanks dat ik veel foto's en filmpjes heb gezien. Nu ik dit weet heb ik ook liever deze versie dan een gepolijst framewerk.
De zitting is wat hard, maar dat vind ik persoonlijk prettig, en is goed op diepte in te stellen.
De leuning heeft een kleinere steun onderaan, welke op de juiste plek onder tegen de rug drukt om ondersteuning te geven. Bij veel goedkope meshstoelen zie je dit niet. Verder zit er ook een lendensteun op die naar wens en hardheid is te verstellen.
De zithoek is helemaal perfect te stellen, incl. voorwaartse neiging. Het hendeltje maakt het heel makkelijk om de veerkracht aan te passen.

Het werd eerder al door een ander vermeld, volgens mij is dit een stoel waarmee je lekker kunt verzitten of even snel anders kunt instellen wanneer je daar even zin in hebt. Een statische werkhouding is evengoed ook mogelijk. Alle stelmogelijkheden zijn voorzien. Ik ben in ieder geval blij met mijn aankoop, na mijn subjectieve vergelijking met de Herman Miller Sayl / Aeron / Mirra2 / Embody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Toverdoos schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:23:
Hier is de Zody binnengekomen. Nog geen dag op gezeten, maar eerste ervaring is positief.

De stoel is zwaar en degelijk. Stoelframe is achterop zwart staal en verder kwalitatief kunststof, oogt beter dan ik had verwacht, ondanks dat ik veel foto's en filmpjes heb gezien. Nu ik dit weet heb ik ook liever deze versie dan een gepolijst framewerk.
De zitting is wat hard, maar dat vind ik persoonlijk prettig, en is goed op diepte in te stellen.
De leuning heeft een kleinere steun onderaan, welke op de juiste plek onder tegen de rug drukt om ondersteuning te geven. Bij veel goedkope meshstoelen zie je dit niet. Verder zit er ook een lendensteun op die naar wens en hardheid is te verstellen.
De zithoek is helemaal perfect te stellen, incl. voorwaartse neiging. Het hendeltje maakt het heel makkelijk om de veerkracht aan te passen.

Het werd eerder al door een ander vermeld, volgens mij is dit een stoel waarmee je lekker kunt verzitten of even snel anders kunt instellen wanneer je daar even zin in hebt. Een statische werkhouding is evengoed ook mogelijk. Alle stelmogelijkheden zijn voorzien. Ik ben in ieder geval blij met mijn aankoop, na mijn subjectieve vergelijking met de Herman Miller Sayl / Aeron / Mirra2 / Embody.
1 opmerking, denk dat het frame achterop gewoon plastic is hoor, wel heel degelijk plastic. Het is alleszinds niet magnetisch dus metaall lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:04
Ik ga een Logitech Embody bestellen. Is de laatste tijd steeds duurder geworden daarom hier nog even een oproepje of iemand weet of je ergens korting op dat ding kunt krijgen? Of dat er wellicht codes in omloop zijn voor korting?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sadlylate
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-01-2024
Artbij schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:15:
Ik ga een Logitech Embody bestellen. Is de laatste tijd steeds duurder geworden daarom hier nog even een oproepje of iemand weet of je ergens korting op dat ding kunt krijgen? Of dat er wellicht codes in omloop zijn voor korting?
Zelfde schip... Neem aan dat je niets hebt kunnen vinden? Kan ook geen informatie vinden over de levertijd.. Maar volgensmij zit hun distributie centrum wel in Nederland/België!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:11

muhda

Time & Space traveler

Artbij schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:15:
Online las ik dat er rond Pasen/Lente een 'spring sale' word verwacht omdat dan Herman Miller altijd al een sale houdt. Alleen kan ik hiervoor geen bronnen vinden of hoeveel % korting er zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

TommyGun schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:38:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe stoel, Herman Miller spreekt me wel aan maar wat een geld zeg. De afgelopen jaren heb ik op een IKEA stoel gezeten, zonder pijn overigens, dus ik vraag me af of ik iets ga merken van een stoel van 1200 euro in tegenstelling tot (wederom) zo iets van 200 euro...

https://www.ikea.com/nl/n...sle-donkergrijs-70261150/

Deze spreekt mij ook wel aan, en nog betaalbaar;
Secretlab TITAN Evo 2022
https://secretlab.eu/nl/products/titan-evo-2022-series
Herman Miller heeft helaas hun prijzen aan het begin van het jaar verhoogd met 300 euro. Voor die 1200 krijg je nu wellicht een Mira en niet meer een Aeron of Embody :/ . Herman Miller geeft aan dat het komt door de hoge transportkosten en productiekosten. Maar andere merken hebben de prijzen gelijk gehouden :X .

Het is inderdaad bakken met geld. (Je kan er voor het zelfde geld een oude 2de hands auto kopen) Maar naast dat je betaald voor de naam en design. Krijg je wel waar voor je geld als het aankomt op aanpassingsmogelijkheden, kwaliteit en garantie. Bij Steelseries en Herman Miller zelfs 12 jaar.

Of het waard is kan je alleen zelf inschatten. Er zijn goedkoper modellen bijvoorbeeld de Mira, Steelseries Leap en Haworth Fern met kortingscode. Advies is om altijd naar je eigen budget te kijken en de stoelen zelf uit te proberen voor het kopen. Aantal kanalen op Youtube die toegewijd zijn aan bureaustoelen: BTODtv en Ahnestly geven uitstekend advies.

Meeste bureaustoelen die ik heb gehad (Ikea?, Aldi en Corsair Gaming) krijgen na 2 a 3 jaar mankementen. De arm leuningen zijn dan krom, zitvlak is niet meer goed, gasveer die inzakt, gaas is niet schoon te maken of het (neppe) leer laat los door de warmte. Ik probeer staand te werken maar zit toch vaak 7 a 8 uur op een dag. Een goed stoel is dan een must.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
muhda schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:46:
[...]

Herman Miller heeft helaas hun prijzen aan het begin van het jaar verhoogd met 300 euro. Voor die 1200 krijg je nu wellicht een Mira en niet meer een Aeron of Embody :/ . Herman Miller geeft aan dat het komt door de hoge transportkosten en productiekosten. Maar andere merken hebben de prijzen gelijk gehouden :X .

Het is inderdaad bakken met geld. (Je kan er voor het zelfde geld een oude 2de hands auto kopen) Maar naast dat je betaald voor de naam en design. Krijg je wel waar voor je geld als het aankomt op aanpassingsmogelijkheden, kwaliteit en garantie. Bij Steelseries en Herman Miller zelfs 12 jaar.

Of het waard is kan je alleen zelf inschatten. Er zijn goedkoper modellen bijvoorbeeld de Mira, Steelseries Leap en Haworth Fern met kortingscode. Advies is om altijd naar je eigen budget te kijken en de stoelen zelf uit te proberen voor het kopen. Aantal kanalen op Youtube die toegewijd zijn aan bureaustoelen: BTODtv en Ahnestly geven uitstekend advies.

Meeste bureaustoelen die ik heb gehad (Ikea?, Aldi en Corsair Gaming) krijgen na 2 a 3 jaar mankementen. De arm leuningen zijn dan krom, zitvlak is niet meer goed, gasveer die inzakt, gaas is niet schoon te maken of het (neppe) leer laat los door de warmte. Ik probeer staand te werken maar zit toch vaak 7 a 8 uur op een dag. Een goed stoel is dan een must.
Met zowel de Haworth Fern en Steelcase Gesture heb ik een goede ervaring. Beide zijn fijne stoelen waar je 8 uur per dag op kunt zitten. De Steelcase voelt wel veel degelijker aan maar zit niet perse beter.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
muhda schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:57:
[...]

Ik weet niet of je nog geïnteresseerd bent in Herman Miller, maar op de gaming varianten (NL website) hebben ze nu tot 9 Mei een gaming sale.

Helaas maar 15%, dus de prijzen zijn hetzelfde als de introductie prijs vorig jaar. Maar ik ben gezwicht, zal mijn ervaringen hier later delen.

Edit:
Gebruik de kortingscode: CHOCO5 voor 5% extra korting bij je bestelling.

[...]

Binnen 4 werkdagen krijg je een vervolg email met meer details en hopelijk ook de verwachte leveringsdatum. Meeste bestellingen worden binnen 14 dagen geleverd.
Heb de knoop ook doorgehakt en de Embody besteld. Toch blij dat ik nog even ben wezen neuzen naar een extra kortings code, bedankt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 21:31
muhda schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:57:
[...]

Ik weet niet of je nog geïnteresseerd bent in Herman Miller, maar op de gaming varianten (NL website) hebben ze nu tot 9 Mei een gaming sale.

Helaas maar 15%, dus de prijzen zijn hetzelfde als de introductie prijs vorig jaar. Maar ik ben gezwicht, zal mijn ervaringen hier later delen.

Edit:
Gebruik de kortingscode: CHOCO5 voor 5% extra korting bij je bestelling.

[...]

Binnen 4 werkdagen krijg je een vervolg email met meer details en hopelijk ook de verwachte leveringsdatum. Meeste bestellingen worden binnen 14 dagen geleverd.
jmxd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:42:
[...]

Heb de knoop ook doorgehakt en de Embody besteld. Toch blij dat ik nog even ben wezen neuzen naar een extra kortings code, bedankt :P
Ook hier knoop doorgehakt en een HM besteld. Bleef tegen de prijs aan hikken, maar wilde de stoel wel heel graag. Door de zure appel heen gebeten en toch mijn CC gegevens ingevuld en na de aankoopt voelt het gelijk al een stuk beter. Zal er nu ook een feestje van maken en zal foto's posten hier van het uitpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:56
Terrie schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:14:
[...]

Ik heb je vorige posts ook bekeken en ik merkte ook dat bijvoorbeeld de stoelen van Ikea slapjes aanvoelde. Heb je alleen voor de XL gekozen omdat je zelf lang bent? (1.92?)
Ja, dat is ook precies de reden dat ik in al mijn posts specifiek mijn lengte (en ook gewicht waar van toepassing) heb benoemd. Het verschil tussen de XL en Regular is overigens ook maar minimaal (een centimeter hier en daar). Echter kan de gasveer van de XL wat verder omhoog. Deze maten had ik tevens vergeleken met mijn vorige stoel en om safe te spelen heb ik dus de XL gekozen.
Ik zit ook te kijken om deze stoel te bestellen, maar ben zelf 1.80 en 90KG (Sportieve bouw). Zou alleen voor de XL misschien moeten kiezen omdat ik vaak niet lekker zit omdat de rugleuning soms te smal is. Ik ben alleen voor de officieel size chart te 'klein' om in de XL te mogen zitten. ;(
Ik kan uiteraard niet inschatten hoe breed je precies bent, maar ik zou het gewoon eens (laten) opmeten. De maten van Secretlab staan goed beschreven én kloppen ook! Kijk ook even naar de hoogte van jouw huidige stoel. Je zult dan daarop denk ik zelf de inschatting moeten maken, maar zoals ik al aangaf; het verschil tussen Regular en XL is niet denderend. Sterker nog, de XL is ook nog te breed voor mij en ik denk dat ik qua lengte ook wel in een Regular had gepast. Ook al was dat niet ideaal geweest.
Ik denk dat het kunstleer te snel warm wordt, heb je daarom ook voor de SoftWeave stof gekozen?
Ik had dezelfde overweging. Ik ben dan ook nog eens een 'warm persoon'. Kort door de bocht: kunstleer moet ik niet.
Ik zit nu zelf op een https://www.wilkhahn.com/...ivel-chairs/at-task-chair Wilkhah 187/7 AT. Nadeel van deze stoel is dat ik altijd naar voren schuif en dus altijd krom zit met m'n rug. Daarnaast kom ik gewoon nooit echt lekker in positie. Stoelen gebruiken we op kantoor ook(daar komt die vandaan). Vind het zitvlak dus ook te kort, maar bij de variant die ik heb kun je dit niet verlengen.
Het grootste nadeel bij bijvoorbeeld Ahrend, waar je het zitvlak wel kunt verlengen, vond ik dat ik aan de achterkant dan in niets zat. Dat heb ik bij de Secretlab niet. De lengte vind ik ook erg prettig.
Ik heb al heel veel filmpjes/artikelen en topics gelezen. Het geld voor een Herman Miller heb ik niet/wil ik niet uitgeven. Daarnaast heb ik vroeger ook een stoel gehad met hoofdsteun en vond ik dat wel heel lekker.
Ik had dus dezelfde overweging. Alhoewel ik de Mirra 2 op werk heb uitgeprobeerd en het een draak van een stoel vond, vind ik de Aeron en Embody wel erg mooi. Maar niet voor mijn huidige budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjas
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-04-2024
Strider schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:26:
[...]

Heb je ondertussen de stoel al binnen? Ben benieuwd naar je ervaring.

Mijn Steelcase Gesture kan helaas niet meer terug, te laat met aanmelden. Ze zijn niet zo flexibel daar.

Nu heb ik dus 2 high-end bureustoelen staan :F
nee helaas niet, ook nog geen verdere info ontvangen :)
Hoe was jouw ervaring? En welke andere bureaustoel is dit?

Ik ga aankomende vrijdag wat herman millers uitproberen in een winkel (ogen zijn op de embody), mocht dit je andere stoel zijn, hoor ik graag je ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
jasjas schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:57:
[...]

nee helaas niet, ook nog geen verdere info ontvangen :)
Hoe was jouw ervaring? En welke andere bureaustoel is dit?

Ik ga aankomende vrijdag wat herman millers uitproberen in een winkel (ogen zijn op de embody), mocht dit je andere stoel zijn, hoor ik graag je ervaring
Naast de Steelcase Gesture heb ik ook de Haworth Fern staan. Ik zou opzich nog wel heel graag de Steelcase Gesture met een hoofdsteun uittesten.

Herman Millers heb ik uitgeprobeerd, maar bevielen helaas niet.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtam00
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-06 11:51
Ik heb de Herman Miller (Embody) ook besteld in de actieperiode op 21-4 in de avond.

Heb vervolgens helemaal niets meer gehoord en afgelopen maandag (2-5) stond er een koerier voor de deur met mijn bestelling. Op de site van HM staat nog steeds order status unfulfilled wat enigszins vreemd is.

Vervolgmail zegt dus niet zoveel denk ik bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
wtam00 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:42:
Ik heb de Herman Miller (Embody) ook besteld in de actieperiode op 21-4 in de avond.

Heb vervolgens helemaal niets meer gehoord en afgelopen maandag (2-5) stond er een koerier voor de deur met mijn bestelling. Op de site van HM staat nog steeds order status unfulfilled wat enigszins vreemd is.

Vervolgmail zegt dus niet zoveel denk ik bij hun.
Zelf heb ik de 29e de bestelling geplaatst. Ook niks meer gehoord tot op heden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasjas
jasjas schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:54:
Op 11-4 de steelcase gesture met headrest besteld, tot vandaag nog geen verdere informatie ontvangen. Is dit normaal of ben ik ongeduldig?
Update:

Gisteren een mail richting steelcase gestuurd, en vandaag een reactie ontvangen dat de stoel vanuit duitsland naar nederland kwam. Nou, vandaag toevalilig een mail gekregen van desbetreffende leverpartij en de optie om hem aankomende donderdag geleverd te krijgen. Ik ben benieuwd want ik heb hem voornamelijk ''blind'' besteld (alleen naar reviews kijkend) 8)7

Afgelopen vrijdag ook wat herman millers geprobeerd in een winkel, ik ging voor de embody, maar naar mijn ervaring zat de Aeron het beste.

Conclusie, ik deel mijn ervaring binnenkort over de steelcase, wellicht ook een aeron erbij bestellen om deze stoelen tegelijk te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 04-07 12:04

Puck

W32.Deadcode.A

Lurk al een tijdje in dit topic en na vele reviews uitgekomen op de Herman Miller Embody of Steelcase Gesture. Met de 20% kortingsactie van Herman Miller (en door een laatste review die ik zag) ging dat nog meer richting de Embody, maar door lichte twijfels (hoop geld/geen haast) had ik nog niet besteld.

Totdat ik gister bedacht dat de actie tot 9 Mei liep... Blijkt nu echter tot 12 Mei te zijn dus heb direct de Embody besteld. Vannacht al direct een verzendbevestiging gekregen (meerdere zelfs), dus communicatie lijkt bij mij in ieder geval (tot nu toe) wel op orde.
We hebben uw Herman Miller ontvangen in ons warehouse. De leverdag en track&trace gegevens zullen wij binnen 5 werkdagen aan u verstrekken.
Afkomstig van jankrediet.nl

Ben heel benieuwd!

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
jasjas schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:44:
[...]

Update:

Gisteren een mail richting steelcase gestuurd, en vandaag een reactie ontvangen dat de stoel vanuit duitsland naar nederland kwam. Nou, vandaag toevalilig een mail gekregen van desbetreffende leverpartij en de optie om hem aankomende donderdag geleverd te krijgen. Ik ben benieuwd want ik heb hem voornamelijk ''blind'' besteld (alleen naar reviews kijkend) 8)7

Afgelopen vrijdag ook wat herman millers geprobeerd in een winkel, ik ging voor de embody, maar naar mijn ervaring zat de Aeron het beste.

Conclusie, ik deel mijn ervaring binnenkort over de steelcase, wellicht ook een aeron erbij bestellen om deze stoelen tegelijk te proberen
Ik heb alle grote merken hier wel thuis gehad en wat ik zeer positief aan de Steelcase vind, zijn de gebruikte materialen. Zover ik heb begrepen worden de Steelcase stoelen op bestelling gemaakt. Zowel de Herman Millers als de Haworth hadden toch wel last van een chemische geur, typische weekmakers die vrijkomen bij nieuwe producten. Steelcase had hier helemaal geen last van. Kijkend naar je gezondheid vind ik dat toch wel positief. Uiteindelijk stopt het dampen bij HM en Hawort ook wel, maar daar gaan gerust meer dan 2 weken overheen.

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
Zo, de eerste volledige werkdag op de H&M Embody en ik moet zeggen dat ik... nog niet zo onder de indruk ben. De stoel zit echt goed en ik merk duidelijk de hele dag door ondersteuning van de stoel. Misschien moet ik er nog even aan wennen, maar de stoel voelt best iel (tenminste ieler dan mijn vorige stoel). Het uitschuif gedeelte van het zitvlak kraakt behoorlijk. Ook heb ik het idee dat, wanneer ik iets anders ga zitten dan H&M wil ik naar voren glij.

Maar het kraken van de stoel valt best behoorlijk tegen. Vooral voor een stoel van dit budget. Mijn oude stoel ging weg omdat deze volledig kraakt bij elke beweging. Maar de H&M doet bijna hetzelfde.. wel in mindere mate. Het kraken geeft op dag 1 mij al het gevoel dat de stoel een aantal jaren oud is.

Ook heb ik het idee dat de stoel wiebelt. Als ik iets naar voren en achteren gaat dan beweegt de stoel (niet de rugleuning) mee. Dat deed mijn oude stoel ook steeds meer, maar dat was puur slijtage.

Even een paar dagen aanzien, maar anders gaat hij hier retour. Ik had toch iets meer verwacht van een stoel van dit budget.

TLDR: ben flink tevreden over de rugleuning... maar het zitvlak geeft mij nog wel wat problemen.

[Edit]

@jmxd @muhda Ben wel benieuwd naar jullie ervaring.

Inmiddels na 3 dagen er veel op hebben gezeten kom ik tot de conclusie dat hij terug gaat. De volgende punten zijn voor mij een NO-GO voor een stoel van dit bedrag:

- Het gepiep en gekraak van het voorste gedeelte van het zitvlak
- Er zit bij mij een flinke wiebel in de stoel (dus niet de rugleuning, want dat vind ik wel prettig). Waardoor de stoel continue iets naar voren en naar achter gaat. Normaal geen probleem, maar doordat de stoel je naar voren drukt zit ik continue te schommelen in de stoel.
- Wanneer je niet de juiste houding aanhoud en je beven b.v languit naar voren schijft dan druk je het voorste gedeelte van het zitvlak naar beneden. Gevolg is dat ik soms het gevoel heb dat ik van de stoel af glij.

Hij zit super fijn. Ik heb een goede houding op de stoel. Maar door bovenstaande punten heb ik het idee dat ik er niet lekker op zit. Geen idee of het komt doordat ik een lange Nederlander ben, maar in de vele reviews die ik gelezen heb zie ik dit punt niet naar voren komen.

[ Voor 48% gewijzigd door grote_oever op 15-05-2022 20:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Afgelopen 3 dagen de HM Embody gebruikt. Zaterdag zelfs tijdens The Expanse Seizoen 3 marathon erop gezeten :+ . Voorlopige ervaring van mijn kant:

Kwaliteit - ★★★☆☆
Kwaliteit laat te woorden over en zorgt me soms een bezorgd blik op. De material lijkt kwetsbaar, vooral de bovenste laag stof en de Logitech logo op de rugleuning. Daarnaast is er veel plastic gebruikt. Gelukkig kraakt mijn stoel niet, maar daar zou ik wel rekening mee gehouden.

Instellen - ★★★☆☆
De stoel instellen voelt houterig aan, vooral de armsteunen. De knop om de stoel omhoog en omlaag te laten gaan heeft in eerste instantie veel kracht nodig. De overige knoppen hebben een grote marge dus hou er rekening ermee dat je lang moet draaien. Maar wanneer je stoel eindelijk goed ingesteld is hoef je niks meer verder te doen.

Design - ★★★★★
Naast dat de stoel mooi, trendy en ergonomisch eruitziet. Zie je dat er nagedacht is over het gebruik van de stoel en bij reparatie ervan. Het is makkelijk om een onderdeel te vervangen. De stoel is compact maar biedt toch overall ondersteuning aan. Jammer dat Herman Miller Gaming niet meerdere kleuren aanbied.

Comfort - ★★★★★
De stoel zit uitstekend, ik heb geen pijn en wordt niet in een houding geduwd zoals bij de Aeron. Ook niet na een lange periode. De Aeron leverde iets meer koelte op maar bij de Embody zit het ook goed, de stof lijkt ademend te zijn. Ik mis de hoofdsteun niet.

(Kant tekening, ik ben 1.80m. mocht je langer zijn dan zie ik wel uitdagingen. Vooral als je boven de 1.85m bent. De uitschuif mechanisme is dan niet toereikend. Ook omdat de stoel smaller wordt bij schouders hoogte zal de stoel minder ondersteunen.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Inmiddels is ook mijn Herman Miller Logitech Embody Zwart bezorgd. Was vorige week woensdag al gebeld om bezorgafspraak in te plannen, maar had deze gemist. 45 min later teruggebeld en toen was de bezorger al vertrokken (zonder mijn stoel). Ze zouden opnieuw bellen voor een afspraak maar vandaag belde bezorger plots dat hij er met 10 min zou zijn. Ok 8)7

Eerste uitdaging was deze naar binnen te krijgen, want de doos paste dus net niet door de voordeur. Buiten maar uitgepakt en vervolgens de lege doos achterom in de schuur gezet.

Eerste wat me opviel waren de witte wieltjes en accenten (alle knoppen zijn ook wit). Ik dacht me te herinneren dat echt alles zwart zou zijn, maar als ik (nu) op de site kijk heeft de zwarte versie inderdaad witte accenten. Is dit een update of is me dit eerder gewoon niet opgevallen?

Afstellen gaat erg makkelijk, en het voelt allemaal degelijk aan (ondanks veel plastic). Ik kan me wat dat betreft slechts deels vinden in de eerder gemaakte reviews, niet het idee dat dit snel zal gaan slijten.

Eenmaal ingesteld zit het gewoon heel goed, voor zover ik dat nu al kan zeggen. Ook voor mij is de zitting bij volledig uitschuiven eigenlijk net iets te kort, maar niet heel storend. Ik moet er wel bij vermelden dat ik afgelopen jaren veel staand heb gewerkt en dat afwissel met een "wiebelkruk". Heb dus weinig vergelijking met andere stoelen.

De rugleuning en support voelt echt fantastisch. Zelfs met mijn lengte (1.96) voel ik eigenlijk volledige support. Of het ook na een lange dag comfortabel is zal nog moeten blijken, maar eerste indruk is erg goed.

Kraken doet hij echter wel lichtelijk, zowel de rugleuning als de voorzijde van de zitting, maar is minimaal en valt alleen op als je er op let. Eigenlijk niet echt aanvaardbaar voor een bureaustoel van deze prijsklasse maar ook niet echt storend.

Wat betreft het wiebelen: de stoel helt in zijn geheel een klein beetje naar achteren als je gaat zitten, en als je echt goed naar voren buigt, helt deze naar voren. Dit hoort (blijkbaar) en heb ik vooralsnog niet als vervelend ervaren.

We gaan komende dagen zien of het een blijvertje wordt 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Puck schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:29:
Inmiddels is ook mijn Herman Miller Logitech Embody Zwart bezorgd. Was vorige week woensdag al gebeld om bezorgafspraak in te plannen, maar had deze gemist. 45 min later teruggebeld en toen was de bezorger al vertrokken (zonder mijn stoel). Ze zouden opnieuw bellen voor een afspraak maar vandaag belde bezorger plots dat hij er met 10 min zou zijn. Ok 8)7

Eerste uitdaging was deze naar binnen te krijgen, want de doos paste dus net niet door de voordeur. Buiten maar uitgepakt en vervolgens de lege doos achterom in de schuur gezet.

Eerste wat me opviel waren de witte wieltjes en accenten (alle knoppen zijn ook wit). Ik dacht me te herinneren dat echt alles zwart zou zijn, maar als ik (nu) op de site kijk heeft de zwarte versie inderdaad witte accenten. Is dit een update of is me dit eerder gewoon niet opgevallen?

Afstellen gaat erg makkelijk, en het voelt allemaal degelijk aan (ondanks veel plastic). Ik kan me wat dat betreft slechts deels vinden in de eerder gemaakte reviews, niet het idee dat dit snel zal gaan slijten.

Eenmaal ingesteld zit het gewoon heel goed, voor zover ik dat nu al kan zeggen. Ook voor mij is de zitting bij volledig uitschuiven eigenlijk net iets te kort, maar niet heel storend. Ik moet er wel bij vermelden dat ik afgelopen jaren veel staand heb gewerkt en dat afwissel met een "wiebelkruk". Heb dus weinig vergelijking met andere stoelen.

De rugleuning en support voelt echt fantastisch. Zelfs met mijn lengte (1.96) voel ik eigenlijk volledige support. Of het ook na een lange dag comfortabel is zal nog moeten blijken, maar eerste indruk is erg goed.

Kraken doet hij echter wel lichtelijk, zowel de rugleuning als de voorzijde van de zitting, maar is minimaal en valt alleen op als je er op let. Eigenlijk niet echt aanvaardbaar voor een bureaustoel van deze prijsklasse maar ook niet echt storend.

Wat betreft het wiebelen: de stoel helt in zijn geheel een klein beetje naar achteren als je gaat zitten, en als je echt goed naar voren buigt, helt deze naar voren. Dit hoort (blijkbaar) en heb ik vooralsnog niet als vervelend ervaren.

We gaan komende dagen zien of het een blijvertje wordt 😊
De witte wielen waren altijd zo bij de zwarte editie. Ik was eerst ook geneigd om de zwarte te nemen totdat ik de wieltjes zag :)

@jmxd Puck voorwoord het wiebelen beter dan ik. Ik vermoed dat ik precies op een punt zit die net in het midden zit, waardoor ik blijf "schommelen".

Als ik tijd heb zal ik vanavond even filmpje maken.

* grote_oever vraagt zich af of hij te hoge eisen heeft of een maandagmorgen model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Johan Bogle schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:40:
Die Steelcase Gesture ziet er wel goed uit. Iemand een idee waar ik die in NL kan kopen en of ze ook wel eens leuke acties hebben?
Direct bij Steelcase. Let er wel op dat Steelcase in Nederland sinds dit jaar "slechts" 5 jaar garantie aan consumenten biedt, in plaats van 12 jaar. Dat, tezamen met de flinke korting bij Herman Miller heeft mij vooralsnog voor de Embody laten gaan. Of ze ook acties hebben weet ik niet.
grote_oever schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:35:
De witte wielen waren altijd zo bij de zwarte editie. Ik was eerst ook geneigd om de zwarte te nemen totdat ik de wieltjes zag :)
Ik heb dit dus gewoon na het bekijken van vele foto's en reviews verkeerd opgeslagen in mijn hoofd :+ Nu lichtelijk spijt dat ik niet voor cyaan ben gegaan. Weet niet of ruilen er nog in zit, wellicht ga ik even contact opnemen.

[ Voor 27% gewijzigd door Puck op 18-05-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik moet even terugkomen op het "mijn nieuwe Herman Miller Embody kraakt slechts minimaal": Gisteravond ontdekte ik dat de rugleuning (plots) een behoorlijk irritant piepend/schurend geluid maakt - afhankelijk van de afstelling is dit meer of minder. Bijna nagels-over-krijtbord op sommige momenten. Totaal onacceptabel. Ik kan het nu vrij makkelijk herproducten (of zo afstellen dat dit amper gebeurd).

Ik ga Herman Miller vandaag contacteren, maar vrees dat deze toch retour gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
jmxd schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:42:
[...]

De rugleuning gaat vziw niet strakker van de knop rechtsvoor, die is alleen voor de weerstand die nodig is om te kantelen. (ik zei het verkeerd om, je moet hem naar voren draaien voor veel weerstand, en naar achter voor weinig weerstand).

Met de knop rechtsachter kan je de rugleuning los of strak zetten.

[YouTube: Complete Adjustment Guide On The Herman Miller Embody Chair]
Ik denk toch dat we over 2 verschillende dingen praten. In het filmpje zie ik mij probleem niet besproken worden. Af en toe denk ik wel het probleem te zien, maar hij gaat er niet op in en het lijkt ook minimaal in filmpje.

Als ik filmpje bekijken en hij bespreekt die knop "lean back tension" ( YouTube: Complete Adjustment Guide On The Herman Miller Embody Chair ), wat ik lees als achterover leun weerstand dan gaat het met name om de rugleuning. Als ik die knop draai moet ik veel harder drukken op de rugleuning om hem naar achter te krijgen. Mijn wiebel lijkt ook niet in de rugleuning te zitten, maar in de rugleuning met daarbij het zitvlak, waardoor ik zelf concludeer dat de wiebel in de hele stoel zit ten opzichte van het onderstel.

[edit]
In filmpje op 2:55 zie ik hem even "wippen": YouTube: Complete Adjustment Guide On The Herman Miller Embody Chair

[ Voor 6% gewijzigd door grote_oever op 21-05-2022 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 20:27
Ik heb net een retouraanvraag ingediend voor de Herman Miller X Logitech G Embody. Na veel verschillende instellingen geprobeerd te hebben was er geen positie waarbij ik lekker kon zitten. Met name de zitting had veel vervelende drukpunten waardoor ik niet langer dan een uur lekker op de stoel zat. Ook het geluid, en dan met name het kraken van de armrests is irritant. Binnenkort maar eens ergens langsgaan om wat andere modellen te testen.

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:42
Sander0105 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:04:
Ik heb net een retouraanvraag ingediend voor de Herman Miller X Logitech G Embody. Na veel verschillende instellingen geprobeerd te hebben was er geen positie waarbij ik lekker kon zitten. Met name de zitting had veel vervelende drukpunten waardoor ik niet langer dan een uur lekker op de stoel zat. Ook het geluid, en dan met name het kraken van de armrests is irritant. Binnenkort maar eens ergens langsgaan om wat andere modellen te testen.
Vrijwel elke 'ergonomische' stoel heeft dat soort drukpunten in je onderrug.

Ondertussen heb ik mijn Dxracer Prince binnen. Blijkbaar het vervangend model van mijn versleten DxRacer Racing (2017). Was nog goedkoper ook *O* . Zitten wat kleine verbeteringen op. Zo is de zitting iets ondieper en de schouder ruimte wat breder. De plastic afdek platen zitten nu vast met schroeven in plaats van een click systeem (wat altijd los ging).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 20:27
sdk1985 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:07:
[...]

Vrijwel elke 'ergonomische' stoel heeft dat soort drukpunten in je onderrug.
Voor de rug zeker, en dat is ook wat ik zoek. Alleen heb ik ze bij de embody op het zitvlak, rond mijn bovenbenen en daar verwacht ik ze niet. Meer alsof je op een kiezelstrand zit...

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjas
Creesch schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:01:
[...]

Zonder af te doen aan je ervaring. Als je lang op een "luie" bureaustoel hebt gezeten dan zijn ergonomische stoelen vaak wel moeilijk wennen. Anderhalve week is enigszins aan de korte kant en zeker in het begin kan het wat oncomfortabel zijn omdat je lichaam inderdaad in een houding zit die het niet meer is gewend.

Zeker als je van een stoel afkomt die geen (noemenswaardig) lendensteun had kan een stoel die het wel heeft in het begin wat oncomfortabel zijn voor je onderrug. Ook belangrijk is dat de steun op de juist plek moet zitten in je rug.

Ik weet uiteraard niet of dat bij jou ook het geval is, en een stoel moet sowieso in de basis wel goed zitten. Maar ik wilde het wel even delen aangezien ik verwacht dat je wellicht een andere stoel gaat proberen en dan is het misschien een extra perspectief dat je kan helpen.
Ik moet erkennen dat ik het gevoel krijg dat ik weer moet leren zitten 8)7 Anderhalve week is inderdaad een korte periode om de bureastoel af te schrijven, vooral omdat ik gewend ben om te gaan slouchen (slap zitten?). Dit komt voornamelijk omdat ik gewoon een slechtere bureaustoel gewend ben geraakt, en na jaren pas dacht oké hier moet verandering in komen.

Ik waardeer je perspectieven, ik denk dat ik moet accepteren dat de meesten even oncomfortabel kunnen zijn. Nu vraag ik me bijna af of het terecht is dat ik hem wil retouren, maar de headrest wil ik zeker niet hebben dus dat weet ik wel :)
Strider schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:20:
[...]

Op wat voor stoel zit je nu?
Na hoeveel uren vind je de Steelcase te hard aanvoelen?

De Steelcase heeft in de rechte stand nog steeds wat flex naar achteren toe (waar ik geen fan van ben), heb je dan nog steeds het idee dat je teveel in een houding wordt gedrukt? Kun je een foto maken van je zitpositie?

Ik ken de Steelcase heel erg goed, ik herken de klachten in je onderrug en schouderbladen niet. Ik waardeer de Steelcase ook een stuk hoger dan de Herman millers die hier thuis hebben gestaan. Als je de Steelcase te hard vindt dan moet je die niet gaan proberen, die zijn namelijk nog harder.

Ik denk dat je de Fern fijner zult vinden, die is zachter.
Op wat voor stoel zit je nu?
Een random bureaustoel die ik een aantal jaren geleden voor 300 euro ofzo heb gekocht
Na hoeveel uren vind je de Steelcase te hard aanvoelen?
Als ik echt blijf zitten, denk 2 à 3 uur? Soms al na 1,5 uur

De Steelcase heeft in de rechte stand nog steeds wat flex naar achteren toe (waar ik geen fan van ben), heb je dan nog steeds het idee dat je teveel in een houding wordt gedrukt?
Ik vind het irritant dat ik deze steeds moet bijstellen, ben ik dan te veeleisend?

Kun je een foto maken van je zitpositie?
Nee eigenlijk niet

Ik ken de Steelcase heel erg goed, ik herken de klachten in je onderrug en schouderbladen niet. Ik waardeer de Steelcase ook een stuk hoger dan de Herman millers die hier thuis hebben gestaan. Als je de Steelcase te hard vindt dan moet je die niet gaan proberen, die zijn namelijk nog harder.
Mijn postuur is waarschijnlijk niet ideaal, ik heb het gevoel dat ik mijn onderrug forceer in de stoel waardoor ik vermoeidheid ervaar in mijn schouderbladen. Misschien een vraag hoe het met jouw postuur zit/ welke dingen je ervaarde toen je de steelcase net binnen had?
Bij de embody/mirra/sayl kreeg ik het gevoel dat deze te hard waren. Echter had ik bij de aeron dit gevoel niet, kan jij je hierin vinden?

Ik denk dat je de Fern fijner zult vinden, die is zachter.
Heb jij deze staan/uitgeprobeerd? en voor hoe lang?
Kun je iets zeggen over de armleuningen? deze lijken best ver uit elkaar te staan

[ Voor 42% gewijzigd door jasjas op 28-05-2022 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:46

OMX2000

By any means necessary...

Saeverix schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:46:
Ik heb na een lange zoektocht eindelijk mijn stoel gevonden. Hieronder even kort mijn avontuur per stoel beschreven:
  • Ik was begonnen met de Secretlab TITAN Evo 2022. Al vrij snel begon ik me te ergeren aan de losse rammelende armleuningen, en de krakende lumbar support. De klantenservice is prima want ze hebben zowel de rugleuning als de armleuningen vervangen. Echter bleef het probleem bestaan. Toen ze voorstelden om de rugleuning voor de derde keer te vervangen heb ik aangestuurd op retour en geld terug. Dit was nogal een moeizaam traject omdat ik zelf een doos moest regelen. En waar vind je zo'n grote doos. Uiteindelijk bij een witgoedwinkel een juiste doos gevonden die ik op maat heb kunnen maken voor de stoel. Daarna had ik vrij snel mijn geld terug.
  • Mijn tweede stoel was de Herman Miller Sayl Gaming. Ik heb die met de 20% korting actie voor 620,80 euro kunnen kopen. Eerste indruk was prima, maar begon me toch vrij snel aan de armleuningen te ergeren. Ze waren opzich redelijk stabiel, maar het 4D bewegingsmechanisme was veel te slap. Bij iederen beweging op de leuning had ik kans om de leuningen te verschuiven. Ik kreeg later ook last van de lage rugleuning, dus heb besloten de stoel te ruilen.
  • Mijn derde stoel was de Herman Miller Aeron Gaming. Ik heb die met de 20% korting actie voor 1288,00 euro kunnen kopen. Ik dacht ik geeft nu flink meer geld uit, maar dan heb ik ook een top stoel. De bouwkwaliteit van de stoel is echt geweldig. Alles beweegt soepel en de stevigheid van de gehele stoel is zoals ik verwacht. Echter heeft deze stoel een groot nadeel. Hij kraakt bij iedere beweging. Ook al had ik de stoel in vaste positie, dan nog kraakte heb wanneer ik bewoog. De oorzaak heb ik gevonden, dat was het achterste kapje van het "tilt mechanisme". Het was een plastic kapje van relatief hard kunststof, en bij beweging begon dat te "schuren" tegen het metaal. Dat veroorzaakte een vervelend gekraak.
  • Uiteindelijk heb ik in overleg met de Herman Miller klantenservice gekozen voor de Herman Miller Mirra 2. Ze konden de 20% korting verplaatsen naar de nieuwe order, waardoor ik 1015,20 heb betaald voor de Mirra 2. Ik zit er nu twee dagen op en ben er erg blij mee. De mesh zitting zit voor mij comfortabeler dan die van de Aeron. Daarnaast is de stevigheid van de armleuning vergelijkbaar met de Aeron. En (afkloppen) hij is volledig geruisloos. Zowel bij het gaan zitten, opstaan als achterover leunen. Voor mij eindelijk een winnaar.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De klantenservice van Herman Miller is echt geweldig. De stoel is een aantal keer geruild zonder klagen, en ik werd steeds keurig op de hoogte gehouden van alle acties. Ook de terugbetaling van de Aeron is vandaag direct uitgevoerd.

Al met al ben ik enorm blij met mijn Herman Miller Mirra 2 en kan ik iedereen deze stoel aanraden. Zeker als je net als mij erg gevoelig bent voor gekraak en gepiep. Ook de verstelbare zitdiepte (voorkant van de zitting kun je bijstellen), forward tilt en verstelbare lumbar support is top.
Het "kraken" van de Aeron Remastered "full option" is herkenbaar. Althans bij mijn kwam er een soort van tikkend geluid van achter de rugleuning. Leek de lumbar support te zijn. Ik ergerde me daar de 1e dag best wel aan. Stoel ingesteld naar wens gedurende de 1e en 2e dag, dus ik vermoed dat de instelling van lumbar support het ongemerkt heeft opgelost. En nu ik er op let is de stoel volledig geruisloos. Als dat niet zo was geweest, had ik overwogen om de stoel terug te sturen.

Toen ik ging proefzitten vond ik trouwens de rugleuning van de Embody nog fijner dan die van de Aeron. Alleen ik vind de mesh zitting van de Aeron wel een stuk fijner dan die van de Embody. Als ze die 2 zouden hadden gecombineerd was dat echt de perfecte stoel geweest.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 21:45
Poeh, vandaag de HM Embody, Aeron en Mirra uitgeprobeerd. Het blijkt nog vrij lastig te zijn om een goede stoel te vinden!

Learnings:
- Ik heb een aantal gevoelige wervels in mijn onderrug, daardoor zit een stoel met minimale lumbar support beter dan met.
- Ik heb mijn armen graag vlak naast mijn lijf daarvoor heb ik bij HM een extra accessoire nodige welke kennelijk alleen bij de Mirra 2 geleverd kan worden.

De stoelen:
- De Embody: op zich een fijne stoel, maar de back support drukte teveel op mijn onderrug en ik kreeg deze niet goed afgesteld.
- De Aeron: zat niet slecht, maar ook niet lekker. Omdat het zitvlak niet verstelbaar is vond ik deze ook niet diep genoeg.
- De Mirra 2: deze zat eigenlijk verrassend goed. Stiekem vond ik de Triflex fijner dan de Butterfly, daar de Butterfly wat spanning in mijn onderrug leek te veroorzaken. De lumbar support kon soort van 'uit' gezet worden, wat fijn was.

Nu zou ik nog de Steelcase Gesture en Leap willen proberen, en misschien de Haworth Zody en Fern. Als ik echt absoluut minimale lumbart support wil hebben, zijn dit dan viable options?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 16:10
Het is 25% op de Logitech Embody

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus32
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-01 00:45
Scheelt toch een hoop met deze bedragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickeric
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 12:05
met cyber5 nog eens extra 5%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Voor geinteresseerden: Steelcase heeft vandaag nog een 19% kortingactie op de Steelcase Leap (met code D6ADVENT19OFF).
Was deze actie vanwege Black Friday? Ik ben ook wel geinteresseerd in de Herman Miller Embody, maar die is zonder korting wel erg duur :D Dus even benieuwd wanneer hun volgende actie zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
Twist schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:58:
Voor geinteresseerden: Steelcase heeft vandaag nog een 19% kortingactie op de Steelcase Leap (met code D6ADVENT19OFF).

[...]

Was deze actie vanwege Black Friday? Ik ben ook wel geinteresseerd in de Herman Miller Embody, maar die is zonder korting wel erg duur :D Dus even benieuwd wanneer hun volgende actie zou zijn.
Ja, daarna was er ook bij de gewone Herman Miller 25% korting. Toen attendeerde ik LoyalBrand hier op en toen gingen zij nog lager. Uiteindelijk 1211,- voor deze betaald, die momenteel 1396,- kost: https://loyalbrand.nl/sho...siness-editie-sync-black/

En de grijze kun je krijgen voor 1371,- : https://loyalbrand.nl/sho...el/slate-grey-sync-promo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Laatste kans vandaag voor de Steelcase sale, vandaag met o.a. de Amia, Gesture en Leap allemaal met 19% korting:
https://nl.steelcase.com/...air,Leap+Chair,Amia+Chair
echthard schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:05:
[...]

Ja, daarna was er ook bij de gewone Herman Miller 25% korting. Toen attendeerde ik LoyalBrand hier op en toen gingen zij nog lager. Uiteindelijk 1211,- voor deze betaald, die momenteel 1396,- kost: https://loyalbrand.nl/sho...siness-editie-sync-black/

En de grijze kun je krijgen voor 1371,- : https://loyalbrand.nl/sho...el/slate-grey-sync-promo/
Nog bedankt. Op welke site was er toen op de gewone Embody 25% korting trouwens? Op Herman Miller Gaming zie ik hem niet staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• echthard
Twist schreef op zondag 25 december 2022 @ 14:05:
Laatste kans vandaag voor de Steelcase sale, vandaag met o.a. de Amia, Gesture en Leap allemaal met 19% korting:
https://nl.steelcase.com/...air,Leap+Chair,Amia+Chair

[...]

Nog bedankt. Op welke site was er toen op de gewone Embody 25% korting trouwens? Op Herman Miller Gaming zie ik hem niet staan.
De gewone Embody wordt op de gewone Herman Miller site verkocht. HM had op BF zelf ook 25% korting op alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:05
Ik ben in de markt voor een herman miller embody of aeron, wat is volgens jullie de goedkoopste optie?
Workbrands lijkt het goedkoopste te zijn met prijzen van rond de 1.4k.

Ik had eigenlijk liefst max 1.2 uitgegeven aan stoel van daar mijn vraag...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:12
izzet3838 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:24:
Ik ben in de markt voor een herman miller embody of aeron, wat is volgens jullie de goedkoopste optie?

Loyalbrand heeft nog steeds een aantal acties lopen, misschien zit daar iets tussen?

(verder geen ervaringen mee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-07 22:04
izzet3838 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:24:

Loyalbrand heeft soms nog wat in de outlet staan die vaak met flinke kortingen worden verkocht, dus wellicht kan je daar ook naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
kyrillajax schreef op zondag 29 januari 2023 @ 16:31:
[...]

Loyalbrand heeft soms nog wat in de outlet staan die vaak met flinke kortingen worden verkocht, dus wellicht kan je daar ook naar kijken.
Oke, dankje.
Heb ondertussen ook al contact gehad het bowerkt, als ik een embody neem en die zelf ga afhalen kost die daar 1330.
Maar ik wil hem dan uiteraard ook eens wat uitgebreider testen en hem dan evt direct meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Juancho schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:21:
Thanks! Ik ga even verder zoeken, dit topic doorspitten en zeker kijken of ik in de omgeving wat goede winkels kan vinden. Uiteindelijk is zelf zitten de beste testcase... :)
als je budget het toelaat zijn de herman miller aeron en embody ook zeker het proberen waard, ook genoeg winkels die deze hebben dus je zou ze kunnen uittesten...

De meeste gamestoelen zijn ruk(heb er zelf eentje nu(zonder merk van ca 300 euro) in mijn stdententijd was het prima maar nu met 10 uur per dag voel ik het toch aan men rug.
Ze zeggen idd dat secretlab best goed is maar geen free returns en geen test mogelijkheden maken het voor mij sws geen optie.

En sowieso worden door reviewers de betere office chairs meer aanbevolen.

[ Voor 29% gewijzigd door izzet3838 op 31-01-2023 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-07 14:46
izzet3838 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:20:
[...]

als je budget het toelaat zijn de herman miller aeron en embody ook zeker het proberen waard, ook genoeg winkels die deze hebben dus je zou ze kunnen uittesten...

De meeste gamestoelen zijn ruk(heb er zelf eentje nu(zonder merk van ca 300 euro) in mijn stdententijd was het prima maar nu met 10 uur per dag voel ik het toch aan men rug.
Ze zeggen idd dat secretlab best goed is maar geen free returns en geen test mogelijkheden maken het voor mij sws geen optie.

En sowieso worden door reviewers de betere office chairs meer aanbevolen.
Heb nog even contact gehad met mijn werkgever en ze schrokken behoorlijk van die Secretlab wat ik me ook wel kan voorstellen overigens. We hebben zelf niet direct kantoren dus in dat kader ook geen leveranciers etc waar we kantoormeubels vandaan halen dus het is soms een beetje zoeken.

Toevallig hadden een paar collega's onlangs deze gekocht:

https://www.bol.com/nl/nl...pIJA.2_45.54.ProductImage

En een andere collega had weer deze:
https://www.ikea.com/nl/n...l-bomstad-zwart-80507608/

Geen idee of het wat is, ik kan het altijd even op locatie proef zitten, maar liever ga ik zelf naar een kantoor zaak in mijn stad waar je echt advies krijgt en meerdere stoelen kan proberen. Een stoel blijft toch persoonlijk en het moet passen bij jouw lichaam.

Ik denk dus wel dat ik het in de range van 200 tot laten we zeggen 400 euro moet zoeken. Dus tips zijn zeker welkom! En misschien is het dan zelfs een optie om een refurbished top stoel te nemen waar ze bijv. een nieuwe stof over hebben gedaan. Zo kan je wellicht alsnog in het hogere/betere segment een stoel krijgen. Bijv. iets als deze: https://www.bureaustoelpr...WfX5PzIEZ-vBoCVZQQAvD_BwE

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 31-01-2023 10:07 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
SeatRider schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:39:
In mijn zoektocht naar een betaalbare HM Aeron kom ik deze tegen: https://www.kantoorinrich...ron-b-remastered-mineral/, dat is niet te veel geld voor een nieuwe volgens mij. Zo te zien zit alles erop wat je nodig hebt, incl lumbar, of mis ik hier nog een belangrijke optie?
Hier zaterdag een Embody gekocht(winkel heet bowerkt), zelf gaan afhalen(krijg je korting) de Embody was 1104 ex btw en dus veel goedkoper als veel concurrenten, ook keurig geholpen en ze hadden al de stoelen op voorraad, ik had zelf ook gekeken naar de Aeron en deze zijn idd full optie, duurdere modellen hebben volgens mij gewoon wat luxere materialen.

Zelf vond ik de witte Aeron wel niet zo mooi als op de foto dus indien je deze niet in het echt hebt gezien misschien rekening mee houden, hij was precies meer creme dan wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:15

EiT

Vandaag wezen proefzitten. Wilde een Embody, maar wordt een HM Aeron, die zat het beste. Nu nog kijken waar ik deze het goedkoopste kan kopen.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
Zelf al enkele weken een hm embody in gebruik en zeer tevreden van behalve de kraakjes, het is niet slecht te noemen maar voor deze prijs vond ik het toch niet kunnen mijn oude stoel van 200 euro kraakte namelijk evenveel.

Online gaan zoeken en toen kwam ik op reddit volgende guide tegen:
https://imgur.com/a/LO1Cbkg

Heb dit toegepast en de stoel is idd veel stiller nu, 95% van de kraakjes lijkt verdwenen.

Had ook wat gekraak id armpads en heb daar hetzelfde toegepast(2 torx 20 schroeven onder de pads en zo komen los) en die zijn nu ook volledig stil.

Jammer dat ze dit kennelijk niet in de fabriek kunnen voor +1k, maar als je de stoel hebt en je wilt hem nog beter maken is dit het zeker waard.

(Wd 40 silicone gekocht bij hubo voor ca 12€)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@Mj2sL bij loyalbrand dus, hoewel hun website momenteel plat lijkt te liggen en dat misschien wat minder vertrouwen wekt ;)

Je kunt ook rechtstreeks bij herman miller bestellen als je voor de gaming variant gaat (dat is gewoon een zwarte, verder niks speciaals). Toen ik mijne heb gekocht kreeg je bij herman miller zelf ook 20-25% korting, waardoor de prijs ongeveer gelijk lag met andere aanbieders. Momenteel niet zo te zien, maar volgens mij zijn daar regelmatig aanbiedingen.

Had destijds bij HM zelf een embody gaming besteld, en bij loyalbrand een aeron, om ze naast elkaar een tijdje te kunnen testen.

Maar zo lang je bij een officiële dealer koopt moet het wel goed komen lijkt me. Gewoon de goedkoopste nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door defusion op 27-02-2023 20:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
Mj2sL schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:48:
Ik heb laatst proef gezeten en heb mijn zinnen op een Aeron gezet! Waar hebben jullie gekocht en kun je dat aanraden? Wil graag nieuw/retour kopen ivm garantie.

Wat partijen (dealers) die ik tegenkom:
Loyalbrand
Scholtens werkplek
Kantoorinrichting kopen

Ook nog even gekeken naar bijv. Zillions, die hebben een goede prijs maar de vraag is maar of je dan daadwerkelijk 12jr garantie hebt. Koop liever bij een dealer maar als het kan natuurlijk wel voor een leuke prijs.
Heb mijne gekocht bij bowerkt(embody) https://www.kantoorinrichtingkopen.nl/

Ben hem wel gaan afhalen aangezien ik was gaan proefzitten dus geen idee hoe de leveringen lopen maar ze waren zeer vriendelijk en behulpzaam, op vraag van mij kon ik zelfs langsgaan op een zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-07 22:04
Hebben mensen hier ervaring met de Herman Miller Embody? Ben er wel benieuwd naar wat jullie ervan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:57

Creesch

bla bla!

kyrillajax schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:53:
Hebben mensen hier ervaring met de Herman Miller Embody? Ben er wel benieuwd naar wat jullie ervan vinden.
Bovenaan een topic staat een zoek functie, hiermee kan je ook door het topic zoeken. Bureaustoel 8 uur per dag

Het antwoord op je vraag is "ja" en dit topic bied een berg aan ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:15

EiT

kyrillajax schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:53:
Ik wilde deze, maar toen ik hem zag en er op zat vond ik deze te klein, dus toch maar een Aeron besteld. Zat voor mij behoorlijk beter en dat was eigenlijk een stoel die ik absoluut niet wilde hebben (lelijk). Maar toen ik er opzat was ik verkocht.

Je hebt er in principe weinig aan wat een ander vind, je moet zelf kijken wat je het beste vind zitten. Natuurlijk kan er wel een mening gegeven worden over kwaliteit, maar daar is ook voldoende over te vinden.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Pagina: 1 2