Waarom zijn laser-muizen zo dik?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik moet nu echt mijn pricewatch: Logitech RX250 (Zwart) gaan vervangen.

De afgelopen 10 jaar heb ik twee keer een nieuwe muis gekocht om dit versleten exemplaar te vervangen, maar de vorm van de nieuwe muis gaf me dusdanig CANS dat ik er aggressief van werd.

Nu wil ik graag een lasermuis, maar op de pricewatch zie ik dat letterlijk alle lasermuizen dik (hoog) zijn. Waarom is dit?

De Magic Mouse van Apple is ook een lasermuis. Deze is nog platter dan mijn RX250. Heeft Apple een patent op platte muizen in combinatie met laser? Serieuze vraag. Klik alle lasermuizen maar eens aan.

offtopic:
Over aanklikken gesproken: Op de Pricewatch staan alle muizen van boven op de thumbnails. Het is dus erg lastig om een platte muis te vinden als ze er al waren. Het zou handig zijn als er een optie was om alle muizen in het resultatenoverzicht van de zijkant te kunnen zien.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 15:52

Soggney

Zeekomkommer

Wat met deze?
pricewatch: Microsoft Classic IntelliMouse Zwart
of beter: deze lijst met filter tot 32 mm hoogte:
categorie: Muizen

[ Voor 45% gewijzigd door Soggney op 15-05-2019 10:12 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:39
Die Apple muis is een on-ergonomisch gedrocht, daarom maakt niemand dat. Een platte muis is gewoon niet goed voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

https://i.imgur.com/babTZry.png

Kun je max hoogte toch doen?

ow @Soggney zei het al.. nvm

[ Voor 21% gewijzigd door MrMonkE op 15-05-2019 10:13 ]

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voor de zekerheid: Maar waarom wil je graag een lasermuis? Ze hebben namelijk maar één use case, en dat is gebruiken bij 'lastige' ondergronden, zoals een glazen bureau. Dus als je dat hebt heb je een laser muis nodig, maar verder hebben ze echt nul voordelen.

En vooral als je de neiging hebt om RSI klachten te krijgen van een muis die niet goed voor jou werkt, vraag ik me wel af of je niet beter een muismat kan gebruiken voor de algehele voordelen daarvan, en met als extra bonus dat je iig gewoon elke random optische muis kan gebruiken.

Als antwoord op je originele vraag: Ze zijn zo dik omdat het merendeel dat lekkerder vind te gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 15-05-2019 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Sissors schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:27:
Voor de zekerheid: Maar waarom wil je graag een lasermuis?
Friggin laserbeams!
Als antwoord op je originele vraag: Ze zijn zo dik omdat het merendeel dat lekkerder vind te gebruiken.
Wat ik doe (pro tip) is als mijn muis bevalt een tweede kopen. Ik heb een nieuwe deathadder in de kast staan. Dus wanneer de deathadder die aan mijn PC hangt kapot gaat.. boom.. trek ik die deathadder uit de kast en kan ik weer een paar jaar verder. Deathadder is 43mm hoog geloof ik en maar ik denk TS dat veel te hoog vindt.

Dus zodra je een lekkere muis hebt en je het je kunt veroorloven een backup kopen.
Redundancy is sowieso prettig als hij stuk gaat want dan heb je direct een nieuwe muis.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Voor de zekerheid: Maar waarom wil je graag een lasermuis?
Ik heb een lastige ondergrond, namelijk een nieuw wit bureau. Ook heb ik een hekel aan muismatten.
Ze zijn zo dik omdat het merendeel dat lekkerder vind te gebruiken.
Dat geloof ik niet. Kijk maar naar een dozijn willekeurige niet-laser optische muizen. Zijn gemiddeld een centimeter platter.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:13

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Sando schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:05:

Nu wil ik graag een lasermuis, maar op de pricewatch zie ik dat letterlijk alle lasermuizen dik (hoog) zijn. Waarom is dit?
Zie dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/gaminggem.com/wp-content/uploads/2018/03/mousegrips-1.png?fit=1080%2C432&ssl=1

Jij hebt dus een Claw of Fingertip grip.

Ik heb een palm grip en wil daarom dus graag een hoge (jij noemt het dikke) muis zodat de palm van mijn hand rust op de bolling van de muis.

Ik zweer al jaren bij de MX Master 2S, Daarvoor de MX Performance en MX Revolution. Het automatische vliegende scroll wiel is echt een must-have imo. Helemaal als je eraan gewend bent en je gaat opeens een muis gebruiken die dit niet heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door Techno Overlord op 15-05-2019 10:59 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Techno Overlord schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:56:
[...]

Jij hebt dus een Claw of Fingertip grip.
Dit klopt niet. Ik heb eerder een palm grip waarbij ik het als onprettig ervaar dat mijn hand/vingers zo ver omhoog moeten buigen ten opzichte van een pols op tafel. De palm van mijn hand steunt immers op de achterkant van de muis.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:13

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Sando schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:59:
[...]

Dit klopt niet. Ik heb eerder een palm grip waarbij ik het als onprettig ervaar dat mijn hand/vingers zo ver omhoog moeten buigen ten opzichte van een pols op tafel. De palm van mijn hand steunt immers op de achterkant van de muis.
Dan heb je wel kleine handen. Ik heb zelf hele grote handen. Als ik zo'n muis gebruik dan sleept het onderste deel van mijn hand achter de muis over de tafel. Dan ga ik dus een andere grip hanteren want dit wil ik niet en dit leidt natuurlijk weer naar kramp/irritatie/RSI. Een muis is echt zo ontzettend persoonlijk gezien iedeeen andere voorkeuren en ander formaat handen heeft.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:56

Tens

let me drink about it

Het antwoord op jouw vraag: minder hoge muizen is in de eerste reactie al gegeven.
Welke is het geworden?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Techno Overlord schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:01:
[...]

Dan heb je wel kleine handen. Ik heb zelf hele grote handen. Als ik zo'n muis gebruik dan sleept het onderste deel van mijn hand achter de muis over de tafel. Dan ga ik dus een andere grip hanteren want dit wil ik niet en dit leidt natuurlijk weer naar kramp/irritatie/RSI. Een muis is echt zo ontzettend persoonlijk gezien iedeeen andere voorkeuren en ander formaat handen heeft.
Ik heb misschien niet de grootste handen inderdaad, maar het is ook niet zo dat mijn hele hand op de muis rust. Mijn pols rust op tafel. Er moet geen ruimte zitten tussen mijn arm en de tafel. De 27 botten na de pols moeten minimaal opwaards krommend volgen. Een opwaardse curve meer dan enkele graden, zoals bij hoge muizen, is onnatuurlijk en veroorzaakt CANS/RSI achtige irritaties. Bij mij althans.

offtopic:
Deze wensen/eisen zijn overigens niet zomaar wat geneuzel. Ik heb 6 jaar CANS/RSI gehad, waarvan 1 jaar ernstig (kon geen veter strikken). Ben er af gekomen door alles wat groot/lomp/beperkend of een geforceerde houding die devieert van de normale houding (zoals met die hoge muisen) te verbannen. Het klopt dat een muis ontzettend persoonlijk is.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Bij RSI zou ik geen muis kopen maar een wacom tablet. Veel betere en natuurlijkere houding voor je polsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
@PageFault Die gebruik ik ook. Ik gebruik een combinatie van Wacom pen (links) + muis (rechts).

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-05 19:01
Wellicht klopt de informatie over jouw RX250 in de PW niet, maar daar zie ik dat 'ie 45mm hoog is.
Als ik 44mm maximale hoogte en lasermuis aanvink in de pricewatch, kom ik op meer dan honderd muizen uit.

Ook bijvoorbeeld deze lenovo van 32mm hoog

Of deze (kijk even naar de laatste 2 plaatjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sando schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:37:
[...]

Ik heb misschien niet de grootste handen inderdaad, maar het is ook niet zo dat mijn hele hand op de muis rust. Mijn pols rust op tafel. Er moet geen ruimte zitten tussen mijn arm en de tafel. De 27 botten na de pols moeten minimaal opwaards krommend volgen. Een opwaardse curve meer dan enkele graden, zoals bij hoge muizen, is onnatuurlijk en veroorzaakt CANS/RSI achtige irritaties. Bij mij althans.

offtopic:
Deze wensen/eisen zijn overigens niet zomaar wat geneuzel. Ik heb 6 jaar CANS/RSI gehad, waarvan 1 jaar ernstig (kon geen veter strikken). Ben er af gekomen door alles wat groot/lomp/beperkend of een geforceerde houding die devieert van de normale houding (zoals met die hoge muisen) te verbannen. Het klopt dat een muis ontzettend persoonlijk is.
Maar juist dan vind ik het apart dat je per se geen muismat wil, terwijl je daardoor een soepelere en consistentere ervaring heb, en dus ook elke optische muis kan kiezen.

Maar goed, zoals andere al aangeven, er zijn zat lage laser muizen in de Pricewatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:11

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Voor de zekerheid: Maar waarom wil je graag een lasermuis? Ze hebben namelijk maar één use case, en dat is gebruiken bij 'lastige' ondergronden, zoals een glazen bureau.
Volgens mij is de optische resolutie ook aanzienlijk hoger. Met name in dezelfde prijs segmenten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:40
Je zou de Xiaomi Mi Mouse kunnen overwegen.
Dat is een zeer platte laser muis. Qua ergonomie vind ik hem verschrikkelijk, maar als je juist naar zo'n muis op zoek bent kan het geen goede optie zijn.

Je zult hem wel van Aliexpress of Ebay ofzo af moeten halen, denk ik.

pricewatch: Xiaomi Mi Mouse Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Sissors schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:52:
[...]

Maar juist dan vind ik het apart dat je per se geen muismat wil, terwijl je daardoor een soepelere en consistentere ervaring heb
Muismatten maken een kader op een anders vrijwel kaderloos tafelblad, en die irritatie voel ik in mijn arm (vaker de muis oppakken en verplaatsen). Naarnaast irriteer ik me aan de rand van de mat.

Het is één van de onderdelen geweest die ik heb weggehaald tijdens mijn revalidatie, en ik wil nóóit meer opnieuw een muismat. Enerzijds omdat ik van mening ben dat het echt helemaal niets toevoegt, op het ondersteunen van inferieure muizen na. Anderzijds omdat een muismat een Pavloviaanse RSI-reactie bij mij oproept.
Maar goed, zoals andere al aangeven, er zijn zat lage laser muizen in de Pricewatch.
Ik heb inmiddels een aantal muizen bekeken en er klopt vaak niks van die afmetingen. Ik heb een aantal correcties en aanvullingen doorgevoerd in het pricewatch systeem, maar ik heb geen zin om dat voor alle muizen te doen.

Anyway, een collega heeft een pricewatch: Logitech LS1 Laser Mouse (Zwart) voor me. Lijkt me ook veel te bol, maar als alle muizen echt zo bol zijn omdat het fijn is om mee te werken, dan kan ik het op deze manier even uitproberen. (y)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
vegetoot schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:22:
Wellicht klopt de informatie over jouw RX250 in de PW niet, maar daar zie ik dat 'ie 45mm hoog is.
Dit klopt niet. Ik heb het nagemeten, hij is 33 mm hoog.

[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 15-05-2019 18:29 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sando schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:23:
[...]

Muismatten maken een kader op een anders vrijwel kaderloos tafelblad, en die irritatie voel ik in mijn arm (vaker de muis oppakken en verplaatsen). Naarnaast irriteer ik me aan de rand van de mat.

Het is één van de onderdelen geweest die ik heb weggehaald tijdens mijn revalidatie, en ik wil nóóit meer opnieuw een muismat. Enerzijds omdat ik van mening ben dat het echt helemaal niets toevoegt, op het ondersteunen van inferieure muizen na. Anderzijds omdat een muismat een Pavloviaanse RSI-reactie bij mij oproept.
Als laatste dan: Dat jij een psychologische reactie erop hebt is onhandig, maar dat is nou eenmaal zo, dus verder een prima reden om geen muismat te nemen.

Echter, een muismat voegt wel degelijk wat toe, het dan hebben over inferieure muizen zorgt er niet voor dat ik je serieuzer ga nemen. Daarnaast ga je ook echt niet vaker je muis moeten oppakken en verplaatsen, er zijn zat muismatten die groot zat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-05 19:01
Sando schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:25:
[...]

Dit klopt niet. Ik heb het nagemeten, hij is 33 mm hoog.
Goed, het klopt niet, dan blijven er dus nog wat muizen over. Je grossier t in nay-saying als reactie op dingen die je ook gewoon in je topicstart had kunnen zetten, maar lijkt weinig aan de oplossing te willen doen. Kom je om te klagen, of zoek je een oplossing voor je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
@vegetoot Zowel in de titel als in de body stel ik de vraag: Waarom zijn lasermuizen zo dik/hoog?

Hier wordt niet serieus op ingegaan, maar mijn voorkeur wordt in twijfel getrokken. Dan heb ik inderdaad niet zo'n zin meer in dit topic. De gangbare synopsis is een beetje: omdat het (1) niet goed is en (2) niemand er op zit te wachten. Dit is natuurlijk onzin, anders zouden we dit ook bij niet-laser-muizen zien.

Daarnaast geef ik in een offtopic-tag aan dat ik ook een muis zoek in de pricewatch maar dat dit lastig is. Dit is niet de hoofdzaak van dit topic, maar enkele gebruikers (waaronder de eerste reactie) hebben wel tips gegeven, die ik dan ook direct met een +1 heb beloond.

Verder antwoord ik wat vragen van medetweakers omdat dat wel zo netjes is, maar woorden als "grossieren in nay-saying" vind ik wel erg misplaatst? :/ Ik verkoop nergens nee, en zoek niet naar een oplossing. Dit was niet nodig.

Bovendien is het (offtopic)-probleem al (in ieder geval tijdelijk) opgelost:
Sando schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:23:
een collega heeft een pricewatch: Logitech LS1 Laser Mouse (Zwart) voor me. Lijkt me ook veel te bol, maar als alle muizen echt zo bol zijn omdat het fijn is om mee te werken, dan kan ik het op deze manier even uitproberen. (y)
Als deze muis niets is, dan zit ik te denken aan pricewatch: Logitech Ultrathin Touch T630 (910-003836) of pricewatch: Logitech Touch Mouse T620 (Zwart), die allebei laser hebben (maar niet in de pricewatch). Het liefst heb ik zo iets maar dan met een usb-kabel, dan heb je ook geen kans op connectivity-issues.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb zelf ook een hekel aan muismatten. Enige dat ik kan hebben is een mega grote erg platte gaming muismat. Dus dat kun je wellicht nog proberen.

Verder heb ik goede ervaringen met de formafactor die sommige razer gamingmuizen hebben (niet de naga), die hebben de knoppen weer iets omhoog lopen. Vond ik perfect.

Te bol vind ik ook niet fijn, maar zo'n behoorlijk platte muis heb ik ook weleens van alie vandaan gehaald, ik vind het helemaal niks (zal nog wel ergens in een la liggen hier).

Nu heb ik voor de verandering mijn oude microsoft trackbal explorer weer eens uit de la gevist, een trackball muis wellicht ook een optie voor je? Want dan maakt de ondergrond geen fluit uit, en ik vind het fijn dat je maar een klein hoekje tafel nodig hebt omdat de muis zelf niet beweegt, kan mijn laptop op mijn bijzetttafeltje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
@scissors Ik heb toevallig een glazen bureau en een lasermuis maar na een korte test moet ik toch echt zeggen dat de muis het niet doet op een glazen ondergrond.

@Sando Ik heb sinds kort een pols steun met een kleine inkeping in het midden, het werkt erg goed in combinatie met mijn muis.

Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fbeeldbank.prepublisher.com%2Fpictures%2FPP%2FVNK%2F5%2FVNKY5575.png&f=1

Zo een ding dus. Die inkeping is zou goed zijn voor de doorbloeding van je handen en je pezen wat meer ruimte geven. Of het echt werkt of slechts een placebo effect geeft kan ik alleen nog niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
@dragon2 Een interessant idee. Ik heb nog nooit met een trackball gewerkt. Het lijkt me wel iets minder vrij; een muis en een tablet/pen kan je optillen en neerzetten om een stuk over te slaan. Bij een trackball moet je overal "naartoe", net zoals bij een trackpoint, die ik erg fijn vind op een laptop, maar meer omdat je daarmee beter in de trein of het vliegtuig kan werken. Hoe lang moest je wennen?

@sj0nsj44k Wat is de reden dat je deze polssteun hebt aangeschaft? Is de muis niet te hoog als je zo'n steun nodig hebt?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:14
418O2 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:13:
Die Apple muis is een on-ergonomisch gedrocht, daarom maakt niemand dat. Een platte muis is gewoon niet goed voor je
But, but.. why?

Heb al meer dan 20 jaar een zo plat en licht mogelijke muis. Kan het iets persoonlijks zijn?

Of ga je me nu wijzen op een evenzolang onderzoek naar ergonomie van muizen?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Sando schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:01:
@dragon2 Een interessant idee. Ik heb nog nooit met een trackball gewerkt. Het lijkt me wel iets minder vrij; een muis en een tablet/pen kan je optillen en neerzetten om een stuk over te slaan. Bij een trackball moet je overal "naartoe", net zoals bij een trackpoint, die ik erg fijn vind op een laptop, maar meer omdat je daarmee beter in de trein of het vliegtuig kan werken. Hoe lang moest je wennen?
Ik moest wel iets, vanwege rsi-achtige klachten. Dus heb e.e.a. uitgeprobeerd. Aan een (mini/klein) tekentablet heb ik nooit kunnen wennen. Aan een polssteun ook nooit. Aan een trackball voor de duim ook niet echt. Aan mijn huidige trackball voor je vingers zeg maar heb ik wel snel kunnen wennen. Mijn ex zweerde dan weer bij de duim-trackball. YMMV ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
@Sando Het is vooral om te kijken of ik hierdoor sneller kan richten in schietspellen maar ook omdat mijn arm nu een stuk minder tegen de tafelrand aanleunt en ik bezig ben mijn bureauhouding te verbeteren.
Pagina: 1