Preciese benodigheden voor een gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyPanda
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-05-2020
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil kunnen gamen, video en foto's kunnen bewerken.
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil gaan gamen, video-/beeldbewerking
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nu een budget van circa 1000 euro.
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn maximum budget is rond de 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
CPU: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G
Moederbord: ASRock B450M Pro4
Geheugen: Team Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01 ( 16 GB)
Voeding: BitFenix Formula Gold 550 Watt
Monitor: AOC AGON AG271QX
Ventilator: Arctic F12 PWM, 120mm
Behuizing: Fractal Design Focus G Mini
SSD: Crucial MX500 2,5" 500GB
HDD: WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200 RPM), 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik hierboven heb neergezet, maar ik weet niet zeker of deze onderdelen handig zijn, of dat ik geld kan besparen, of andere onderdelen kiezen die beter zijn. Dat ik die pak.
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik wil zonder veel moeite, zware games als Overwatch, Rainbow Six Siege etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, wel merken waar genoeg reviews van zijn, dat het een beetje te vertrouwen is

Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb zelf niet echt voorkeuren, als het maar merken zijn die een beetje bekendheid hebben en dat meerdere mensen het goede kwaliteit hardware vinden. Ik heb zelf nu de meeste van mijn onderdelen van een best buy guide gepakt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Niet te duur :) , en het liefste ook stil genoeg dat ik me niet ga storen aan het geluid.
Ga je overklokken?
Misschien, ik weet het nog niet.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Maximum prestaties is niet heel erg nodig. Maar wel fijn.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag van jullie een lijstje willen, met tips voor betere/goedkopere hardware voor mijn computer. En als dit mijn hele lijst omgooid wil ik er samen met jullie over spreken wat die andere onderdelen nou zo veel beter maakt dan de onderdelen die ik nu heb gekozen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:55
Als je de voorbeeldantwoorden weghaalt, leest het wat makkelijker.
Welke games, resolutie en fps?
Je kan de M.2 versie van de MX500 overwegen.
Zet je lijstje even in de Pricewatch, dan zie je meteen de totale kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyPanda
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-05-2020
Overwatch, Destiny 2, naruto shippuden storm 4 high resolution 60 fps