Thuis blijven bij schilderwerk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:06

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Topicstarter
Hoi mede-Tweakers,

Wij moeten binnenkort het schilderwerk laten doen van onze woning (buitenkant; ramen / kozijnen, voordeur). Ik weet nog niet precies hoe lang dit duurt, maar ik verwacht wel dat de deur open moet bijvoorbeeld om hem te schilderen.

Het idee om het te laten doen is naast vakmanschap, ook gewoon een kwestie van (geen) tijd met m’n werk. Ik kan niet een paar extra dagen op nemen dit jaar. Daar begint ook mijn vraag - geven jullie een schilder zomaar je sleutel en is dat gewoon iets wat je maar moet doen of zijn daar slimmere wegen voor te bedenken?

Schilder kennen we via een vriend, die door hem voor een leeg huis had ingehuurd. Lijkt een aardige gozer, ZZP’er, komt uit schildersfamilie - schijnt ook wat werk in de buurt te hebben gedaan etc. - dus opzich.... maar ben nogal snel wantrouwend (helaas)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:57
Ja. Als ie de boel leeghaalt, is ie binnen no-time bajesklant ipv schilder. Het meest kritisch bij deuren/ramen is de aansluiting op het kozijn. Ze doen dat vaak eerst zodat het de grootste deel van de dag kan drogen voordat ze gesloten moeten worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 14:00

garriej

Ik las ondertieten.

Ja dat moet je toch echt zelf bedenken, je zegt "wij", is er iemand anders die (deels) thuis kan blijven? Daarnaast zijn het meestal eerlijke mensen, die zijn er om hun werk te doen niet om je huis leeg te halen. Maar toch ben ik zelf ook altijd wat terughoudend.

[ Voor 42% gewijzigd door garriej op 13-05-2019 13:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, als je een vakman, die je via via kent, al niet kan vertrouwen; dan toch maar vrij nemen?

Zowel bij stukadoor als badkamer: sleutel aan "de baas" gegeven, mailtje laten bevestigen dat verlies een kostenpost is van €412 (nieuwe cylinders) en dat was het.

Als je panisch bent over je spullen; elke ochtend voordat je weggaat een inventarisatie schieten met je smartphone?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Ik zou thuis blijven, naast het feit dat ik me er persoonlijk niet prettig bij voel de deur open te laten terwijl ik van huis ben vind ik het ook netjes om een kop koffie en iets fris aan te kunnen bieden wanneer iemand aan mijn huis aan het werk is.

Moet wel zeggen dat ik een beroep heb waarbij ik makkelijk wat thuis kan werken, dus dat maakt het natuurlijk wel iets makkelijker.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 14:54

Agent47

I always close my contracts.

Als die uit een schildersfamilie komt en een naam heeft opgebouwd lijkt me de kans erg klein, die willen ook geen slechte naam krijgen of een slechte review.

Anders een filmpje maken van je spullen voordat je vertrekt?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:02
N1ckk schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:01:
Hoi mede-Tweakers,

Wij moeten binnenkort het schilderwerk laten doen van onze woning (buitenkant; ramen / kozijnen, voordeur). Ik weet nog niet precies hoe lang dit duurt, maar ik verwacht wel dat de deur open moet bijvoorbeeld om hem te schilderen.

Het idee om het te laten doen is naast vakmanschap, ook gewoon een kwestie van (geen) tijd met m’n werk. Ik kan niet een paar extra dagen op nemen dit jaar. Daar begint ook mijn vraag - geven jullie een schilder zomaar je sleutel en is dat gewoon iets wat je maar moet doen of zijn daar slimmere wegen voor te bedenken?

Schilder kennen we via een vriend, die door hem voor een leeg huis had ingehuurd. Lijkt een aardige gozer, ZZP’er, komt uit schildersfamilie - schijnt ook wat werk in de buurt te hebben gedaan etc. - dus opzich.... maar ben nogal snel wantrouwend (helaas)
Kun je niet thuiswerken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De kans dat het verkeerd gaat is natuurlijk erg klein. Maar om jezelf toch iets gemoedsrust te geven kan je in 1 deur tijdelijk een andere cilinder doen, zodat jij je eigen sleutel niet uit hoeft te lenen. Vast wel ergens een oude cilinder te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-04 16:54
Ik snap de terughoudendheid, en ik zal niet zeggen dat ik elke schilder in het land ken, maar 99,99% is er gewoon om hun werk te doen. Als je ze een marktconform tarief betaald, waarom zouden ze dan het risico nemen hun hele business op het spel te zetten voor een laptop en een TV? Tenzij de ligging van je huis buiten het zicht van de hele wijk is kunnen ze toch niet het huis leeghalen, want dat valt wel op.

Een beun die op Zaterdag een wandje komt zetten zou voor mij ook een ander geval zijn, maar een schilder, uit een schildersfamilie ook nog, gaat echt zijn reputatie daarvoor niet op het spel zetten denk ik.

Bij ons komt in de hele familie dezelfde schilder al jaren. Als mijn grootvader schilderwerk binnen heeft dan laat hij dat gewoon doen terwijl hij op vakantie is. Schilder krijgt de sleutel en als hij terugkomt is het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier hetzelfde, schilders, loodgieters, timmerlui krijgen van mij een sleutel. Voorwaarde is wel dat ik ze in ieder geval via via ken, weet waar ze wonen en ze mij vooraf doorgeven wanneer ze komen en hoelang ze bezig zijn.

Dan zorg ik dat het koffieapparaat klaar staat zodat ze een bakkie kunnen doen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter
Ik lees “boel leeghalen” en dat de buren het kunnen zien als die weggaat met de TV, maar ik bedoelde meer subtielere dingen to be honest haha. Maar ik ben blij met het grotendeels positivisme van jullie!

De tip van @MAX3400 neem ik zeker mee, slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Cheesy schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:15:
De kans dat het verkeerd gaat is natuurlijk erg klein. Maar om jezelf toch iets gemoedsrust te geven kan je in 1 deur tijdelijk een andere cilinder doen, zodat jij je eigen sleutel niet uit hoeft te lenen. Vast wel ergens een oude cilinder te vinden.
Alle deuren die geschilderd moeten worden moeten open. Verder best goed bedacht, wij hebben maar een houten deur.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 21:32

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Als ik dit draadje lees, zeg ik: thuisblijven

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Was hem net aan het zoeken ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 21:32

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Hackus schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:41:
[...]

Was hem net aan het zoeken ;)
Dat verhaal stond me nog helder voor de geest ;)
En gewaarschuwd mens telt voor 2

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik zeg ook thuisblijven. Uiteindelijk is het resultaat nooit (helemaal) zoals je het zelf voor ogen had, als je thuis bent kun je het tenminste bijsturen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat als jij op je werkt zit, de schilder klaar is en de deur open moet laten voor het drogen?
Het hoeft natuurlijk niet de schilder te zijn die even komt shoppen.

[ Voor 27% gewijzigd door AP3X op 13-05-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:57
Daarom doet ie die aansluitingen eerst, dan kan ie gewoon afsluiten. Als je zelf bij thuiskomst de deuren weer open zet, dan plakken je deuren en ramen ook niet vast.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:35

g0tanks

Moderator CSA
Is een of twee beveiligingscamera's ophangen een idee?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:00

Punkrocker

Mostly harmless

Veel schilders willen graag dat er iemand thuis is om gezeik te voorkomen. Als jij iets niet meer kan vinden na afloop hoeft dat niet te betekenen dat de schilder het gejat heeft...
Sommige schilders stellen dus zelfs als voorwaarde dat er altijd iemand thuis is.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:24

SuBBaSS

-has Ryzen

Chaser2600 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:55:
Wat als jij op je werkt zit, de schilder klaar is en de deur open moet laten voor het drogen?
Het hoeft natuurlijk niet de schilder te zijn die even komt shoppen.
Dit dus.

Heb hier zelf ook een situatie meegemaakt waarbij bouwlieden de voordeur rustig de hele dag open lieten staan (ja zelfs als ze zelf aan de schaft gingen).
In dat geval was ik er zelf wel bij, maar bijv. mijn buurvrouw niet toen hetzelfde bij haar gebeurde. Die had daar (terecht) een punt van gemaakt.
Jan en allemaal kan er naar binnen lopen (groot project/ veel werklieden van verschillende partijen) en dan kan je schilder/bouwvakker nog zo eerlijk zijn...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:05

SeatRider

Hips don't lie

Ik zou 1 van mijn ouders met een puzzelboekje in de huiskamer parkeren denk ik :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 09:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ach pas geleden nog de boel laten doen door schilders en bij ons was er altijd (of voor een groot deel van de dag) iemand thuis. Dat had niets te maken dat we die mannen niet vertrouwen maar dat kwam gewoon zo uit. Kijk ik ben toen ook een dag thuisgebleven maar ben wel gewoon mijn ding gaan doen (boodschappen / kinderen ophalen van school / enz).

Schilder was een bekende en zijn collega's waren allemaal prima lui. Regelmatig koffie/soep gegeven en nog een stel koeken en daarbij konden ze "gewoon" naar het toilet. Mannen hebben echt prima werk afgeleverd.

Als je echt geen vertrouwen hebt dan moet je zelf de boel gaan schilderen. Maar wat ik al zei kijk of je kunt thuiswerken.

Afgelopen vrijdag (was toevallig vrij) heeft een bedrijf een zonnescherm opgehangen en die mannen vertelden ook verhalen van dichte huizen (waardoor ze niet naar het toilet konden en naar een pompstation moesten rijden ... ), geen koffie (terwijl de klant voor het raam lekker staat te drinken) en dat soort ellende.

Ik denk dat je iemand moet inschakelen waarbij jij het beste gevoel /vertrouwen hebt. Dat is soms niet de goedkoopste maar levert meestal wel het beste werk. En ik verwacht echt niet dat een erkend schildersbedrijf ook maar iets met diefstal te maken wil hebben want als zoiets bekend wordt dan zijn ze zo al hun klanten kwijt..

[ Voor 17% gewijzigd door Frostbite op 13-05-2019 14:25 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Vandaag is net de laatste dag dat de schilder bij ons thuis is om de laatste stukjes te lakken.
Ik had hem de sleutel van de achterpoort gegeven en de (boven)ramen welke ie zou gaan verven van het slot gehaald elke keer dat ie zal gaan verven.
Die kan ie dan met de ladder zelf opentrekken van buiten.

Een sleutel van het huis heb ik niet gegeven. Er zijn dagen waarbij ik thuiswerk, en dan krijgt ie gewoon koffie en hou ik de tuindeur van het slot.
Maar als ik niet thuis ben, dan kan hij inderdaad het huis niet in via de deuren (of ie via het raam naar binnen komt weet ik niet en maak ik me niet zoveel zorgen over)
Het is meer dat ik geen gezeur wilt hebben van anderen die via een ongesloten deur binnen kunnen komen terwijl hij op lunchpauze is.

We bleven ook thuis toen de voorkant geverfd moest worden en de voordeur dus de hele dag open moest blijven. Voorraadje koffiebonen was toen wel heel snel op :P

(ik had trouwens alle tochtstrippen van de ramen gehaald. Deze aluminium strips waren toch al aan vervanging toe, en zo kunnen de ramen "dicht" zonder dat er iets gaat plakken. Natuurlijk wel weer balen dat het schilderen net weer in een koudste week in mei moest gebeuren :X )

[ Voor 22% gewijzigd door kmf op 13-05-2019 14:37 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik had er ook wat moeite mee om tijdens het plaatsen van nieuwe kozijnen de sleutel aan het bedrijf te geven, maar ik wilde die mensen ook niet steeds op de vingers kijken (dat doe je toch als je thuis bent). Ik had het er over met een collega en die gaf de sleutel gewoon.

Dat heb ik dus ook gedaan en na het werk hebben ze hem netjes weer in de brievenbus gegooid en de deur dicht getrokken. Ik heb thuis wel security camera's hangen, dus kon wel zien wat er gebeurde en als er iets weg is/beschadigd is weet ik wie het kan zijn. Ze mochten van mij ook gewoon zelf koffie pakken en ik had er een pak koeken bij gelegd.

[ Voor 7% gewijzigd door rimave op 13-05-2019 14:49 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:31
Tweakers style:

https://nuki.io/en/

Kun je hem in ieder geval een bluetooth token sturen voor de unlock. Eventueel eenmalig, zodat ie je moet appen als ie naar binnen wil.

(Ow ja, wees niet verbaasd als je schilder nog een nokia 3310 heeft en niks met je smartphoneapp kan ;-))

[ Voor 23% gewijzigd door __fred__ op 13-05-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Vraag of een bekende of je ouders langs willen gaan, of iig als hij weg gaat terwijl er nog wel zaken open moeten blijven?
Zelfs bij de fijne lui heb ik ze wel eens ergens op moeten wijzen. En de eerste keer dat er niemand was ging er ook gelijk wat fout :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hindelaufen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-04 12:41
Cheesy schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:15:
Een slimme oplossing, echter je hebt wel meer cilinders nodig. Bij ons komen ze binnenkort ook de buitenkant schilderen en daarbij is aangegeven dat alle deuren open moeten kunnen ivm de deur kozijnen.
Gelukkig heb ik nog wel alle oude cilinders van de deuren, dus ik ga je tip opvolgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dwarlorf schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:45:
Ik zeg ook thuisblijven. Uiteindelijk is het resultaat nooit (helemaal) zoals je het zelf voor ogen had, als je thuis bent kun je het tenminste bijsturen.
^^

Dit..!

Ik zit nu nog midden in een verbouwing maar je wilt niet weten hoeveel toekomstige irritatiepuntjes ik heb laten corrigeren (tegels die bijv. net niet 100% aansluiten enzo :X) en dat kon alleen maar omdat ik er was. Naderhand heb ik wel wat meer vertrouwen gekregen in de werklui dus heb ik het was losgelaten. Als er dan vragen waren werd ik gebeld maar toch..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 28-04 20:55

PB-powell

Mr. Laziness

Wij hebben twee weken lang bouwvakkers over de vloer gehad toen keuken, wc en badkamer overhoop gingen (ja alles tegelijk, leuk woningcorporaties). Wij zijn alleen bewust thuis gebleven op de eerste en laatste dag (m'n vrouw was tussendoor een dagje vrij omdat ze niet fulltime werkt).
99,99% van die lui wilt gewoon z'n boterham verdienen en weet ook dat als er iets mist of iets beschadigt dat direct gezeik oplevert en hij op straat staat. Vertrouwen in de medemens bestaat nog en in het slechtste geval is het verzekeringen werk en het bedrijf een aanklacht aan de broek.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierraHotel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Terwijl ik juist in dit soort gevallen (je geeft vrijwillig de sleutel van jouw eigendommen weg aan een vreemde) er erg over twijfel of de verzekering iets voor je doet...
Even de voorwaarden controleren daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-04 12:24
Ligt eraan wat voor een klus, als het een klus is van een dag en ik ken ze niet, dan werk ik thuis. De meeste klusjesmannen werk ik al langer mee en krijgen een sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

vrij nemen, of lekker zelf gaan schilderen... ze gaan hun naam echt niet te grabbel gooien voor zoiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter
Bizar verhaal, maar niet precies de reden waar ik twijfels op had. Overigens hangen er camera's en lijkt mijn vader gestrikt om even te house-zitten. Vind die prima, want we wonen aan water en hij wil vissen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

N1ckk schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:40:
[...]

Bizar verhaal, maar niet precies de reden waar ik twijfels op had. Overigens hangen er camera's en lijkt mijn vader gestrikt om even te house-zitten. Vind die prima, want we wonen aan water en hij wil vissen :9
Als je zelf niet thuis kan of wil blijven is dit de beste oplossing, maar ik zou wel zorgen dat er iemand is die weet wat er moet gebeuren en toezicht kan houden. Het is niet raar dat er een opzichter/opdrachtgever in de buurt is en heeft niks met wantrouwen te maken.

Ik zorg dat ik altijd thuis ben als er een klusman komt. Ik wil kunnen overleggen en toezicht houden.

Al hebben wij onlangs voor hetzelfde dilemma gestaan, maar dan voor een interieurhulp (schoonmaakster dus). Maar na 2 keer erbij te zijn gebleven, mag ze de volgende keer zelfstandig aan de slag.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
PB-powell schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:18:
Wij hebben twee weken lang bouwvakkers over de vloer gehad toen keuken, wc en badkamer overhoop gingen (ja alles tegelijk, leuk woningcorporaties). Wij zijn alleen bewust thuis gebleven op de eerste en laatste dag (m'n vrouw was tussendoor een dagje vrij omdat ze niet fulltime werkt).
99,99% van die lui wilt gewoon z'n boterham verdienen en weet ook dat als er iets mist of iets beschadigt dat direct gezeik oplevert en hij op straat staat. Vertrouwen in de medemens bestaat nog en in het slechtste geval is het verzekeringen werk en het bedrijf een aanklacht aan de broek.
Dit dus.

Als vakman is het ook niet superfijn als de eigenaar heel de dag op z'n vingers staat te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:38

Theo

moederbord

Toen bij mij de buitenkant geschilderd werd zorgde ik er voor dat vriendin of ik thuis waren; dit geeft gewoon een stukje rust dat er niks raars gebeurd, en zorgt er ook voor dat de schilders niet nodeloos vertraging krijgen omdat er niemand is die hun vragen kunnen beantwoorden.
Die vragen kunnen gaan over kleine onduidelijkheden (welke kleur een bepaald kozijn moest krijgen), kleine schades en meerwerk (een rotte plek in het kozijn die ze tegen waren gekomen; moest de regenpijp wel/niet worden geschilderd) of gewoon random zaken (extra emmertje sop nodig)

Vriendin en ik waren niet altijd aanwezig, maar we zorgden er wel voor dat ze max een uur 'onbeheerd' thuis waren.
Je kan ze dan ook gemakkelijk voorzien van koffie, lunch of wat dan ook (in mijn geval, ijs omdat het erg warm was). Mijn ervaring is als je ze op die manier pampert dat ze efficiënter werken; die 20 euro aan lunch, broodjes, koffie en ijs is dan ook heel snel terugverdient :P (op 90 manuur aan werk is de TVT al bij 1% efficiënter werken)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 08:39
Vorige week toevallig de boel laten schilderen, eerste dag gewoon thuis. Daarna de schilder gewoon de sleutel gegeven.Ik heb er wel voor gezorgd dat ik er was als hij begon en hij kon bellen en appen.

Het is altijd een vertrouwensdingetje. Ik had een goed gevoel bij deze jongen (werkte praktische de hele dag alleen alleen bij het opbouwen van de steiger had hij hulp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

N1ckk schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:01:
......
Om te beginnen lenen wij nooit de originele sleutels van de hufterproof profielcylinders uit.

Voor dat soort situaties koop je voor dit specifieke doel beter een stel (gelijksluitende) budget cylinders bij de bouwmarkt of Amazon, zo duur zijn die niet en je kunt ze iedere keer weer tijdelijk inzetten.
Na de klus zet ik de originele sloten weer terug.

Het is dan wel handig als alle vervangende cylinders met 1 sleutel kunnen worden bediend.
Het wisselen van de cylinders is in no-time gebeurd.

Als wij zelf weg zijn dan lopen er ook nog een stel erg oplettende wolfjes in huis rond, doen die ook eens iets nuttigs voor hun eten. ;)

Lang geleden probeerde iemand eens de tuin in te klimmen, wie het was weet ik nog steeds niet, maar zijn verscheurde broek ligt hier nog steeds op hem te wachten.
Hij heeft hem nog niet opgehaald. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:30
PB-powell schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:18:
Wees blij dat ze in 1 keer alles doen en niet drie keer apart...! Verder eens, doorgaans zijn het vaklui die trots willen zijn op het geleverde werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:35
Theo schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:49:
Toen bij mij de buitenkant geschilderd werd zorgde ik er voor dat vriendin of ik thuis waren; dit geeft gewoon een stukje rust dat er niks raars gebeurd, en zorgt er ook voor dat de schilders niet nodeloos vertraging krijgen omdat er niemand is die hun vragen kunnen beantwoorden.
Die vragen kunnen gaan over kleine onduidelijkheden (welke kleur een bepaald kozijn moest krijgen), kleine schades en meerwerk (een rotte plek in het kozijn die ze tegen waren gekomen; moest de regenpijp wel/niet worden geschilderd) of gewoon random zaken (extra emmertje sop nodig)

Vriendin en ik waren niet altijd aanwezig, maar we zorgden er wel voor dat ze max een uur 'onbeheerd' thuis waren.
Je kan ze dan ook gemakkelijk voorzien van koffie, lunch of wat dan ook (in mijn geval, ijs omdat het erg warm was). Mijn ervaring is als je ze op die manier pampert dat ze efficiënter werken; die 20 euro aan lunch, broodjes, koffie en ijs is dan ook heel snel terugverdient :P (op 90 manuur aan werk is de TVT al bij 1% efficiënter werken)
Helemaal eens met dat het goed is de bouwvakkers een beetje enthousiast te houden met koffie/thee/ijs etc. Maar die berekening van de TVT gaat natuurlijk alleen op als je mensen op uur-tarief basis laat werken. In mij ervaring spreken mensen toch vaak gewoon een fixed-fee af. Dus dan heb je er weinig aan dat ze efficiënter werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-04 21:32
SuBBaSS schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:13:
[...]

Dit dus.

Heb hier zelf ook een situatie meegemaakt waarbij bouwlieden de voordeur rustig de hele dag open lieten staan (ja zelfs als ze zelf aan de schaft gingen).
In dat geval was ik er zelf wel bij, maar bijv. mijn buurvrouw niet toen hetzelfde bij haar gebeurde. Die had daar (terecht) een punt van gemaakt.
Jan en allemaal kan er naar binnen lopen (groot project/ veel werklieden van verschillende partijen) en dan kan je schilder/bouwvakker nog zo eerlijk zijn...
Precies dit.

Ik denk dat je je eerder zorgen moet maken over andere gelegenheidsdieven die hun kans schoon zien als de deur(en) open staat/staan.

Persoonlijke ervaring; renovatie huizenblok. Midden op de dag bij de buurvrouw een compleet aanrechtblad meegenomen dat in huis klaar stond om de volgende dag gemonteerd te worden.
Er zijn ook zat verhalen te vinden over inbraak in (lege) huizen die verbouwd worden. Hop, weg nieuwe keuken.

Nu is renovatie met continu 2-4 werklieden in huis wel iets anders dan een (enkele) schilder, maar een minuut onoplettendheid is genoeg voor het gappen van kostbare spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-04 09:42
Ouderwetse gedachte: Kunnen buren geen oogje in het zeil houden?

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:58
Zelf heb ik een schilder die ik al jaren ken, die krijgt gewoon een sleutel en dan komt het goed. Bij een onbekende zou ik dat minder snel doen denk ik.

Kan je niet thuiswerken in die tijd?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otandreto
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-04 15:47
Mocht dat helpen kun je altijd even met je verzekering contact opnemen, dan weet je eventueel ook als je verzekerd ben. Kan wat extra zekerheid geven.
Pagina: 1