Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Thuis blijven bij schilderwerk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:45

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ja. Als ie de boel leeghaalt, is ie binnen no-time bajesklant ipv schilder. Het meest kritisch bij deuren/ramen is de aansluiting op het kozijn. Ze doen dat vaak eerst zodat het de grootste deel van de dag kan drogen voordat ze gesloten moeten worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-02 21:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, als je een vakman, die je via via kent, al niet kan vertrouwen; dan toch maar vrij nemen?

Zowel bij stukadoor als badkamer: sleutel aan "de baas" gegeven, mailtje laten bevestigen dat verlies een kostenpost is van €412 (nieuwe cylinders) en dat was het.

Als je panisch bent over je spullen; elke ochtend voordat je weggaat een inventarisatie schieten met je smartphone?

Xbox Live: OctagonQontrol

Acties:
  • +8Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15:19
Ik zou thuis blijven, naast het feit dat ik me er persoonlijk niet prettig bij voel de deur open te laten terwijl ik van huis ben vind ik het ook netjes om een kop koffie en iets fris aan te kunnen bieden wanneer iemand aan mijn huis aan het werk is.

Moet wel zeggen dat ik een beroep heb waarbij ik makkelijk wat thuis kan werken, dus dat maakt het natuurlijk wel iets makkelijker.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:27
N1ckk schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:01:
Hoi mede-Tweakers,

Wij moeten binnenkort het schilderwerk laten doen van onze woning (buitenkant; ramen / kozijnen, voordeur). Ik weet nog niet precies hoe lang dit duurt, maar ik verwacht wel dat de deur open moet bijvoorbeeld om hem te schilderen.

Het idee om het te laten doen is naast vakmanschap, ook gewoon een kwestie van (geen) tijd met m’n werk. Ik kan niet een paar extra dagen op nemen dit jaar. Daar begint ook mijn vraag - geven jullie een schilder zomaar je sleutel en is dat gewoon iets wat je maar moet doen of zijn daar slimmere wegen voor te bedenken?

Schilder kennen we via een vriend, die door hem voor een leeg huis had ingehuurd. Lijkt een aardige gozer, ZZP’er, komt uit schildersfamilie - schijnt ook wat werk in de buurt te hebben gedaan etc. - dus opzich.... maar ben nogal snel wantrouwend (helaas)
Kun je niet thuiswerken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:03
(jarig!)
De kans dat het verkeerd gaat is natuurlijk erg klein. Maar om jezelf toch iets gemoedsrust te geven kan je in 1 deur tijdelijk een andere cilinder doen, zodat jij je eigen sleutel niet uit hoeft te lenen. Vast wel ergens een oude cilinder te vinden.

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 13:04
Ik snap de terughoudendheid, en ik zal niet zeggen dat ik elke schilder in het land ken, maar 99,99% is er gewoon om hun werk te doen. Als je ze een marktconform tarief betaald, waarom zouden ze dan het risico nemen hun hele business op het spel te zetten voor een laptop en een TV? Tenzij de ligging van je huis buiten het zicht van de hele wijk is kunnen ze toch niet het huis leeghalen, want dat valt wel op.

Een beun die op Zaterdag een wandje komt zetten zou voor mij ook een ander geval zijn, maar een schilder, uit een schildersfamilie ook nog, gaat echt zijn reputatie daarvoor niet op het spel zetten denk ik.

Bij ons komt in de hele familie dezelfde schilder al jaren. Als mijn grootvader schilderwerk binnen heeft dan laat hij dat gewoon doen terwijl hij op vakantie is. Schilder krijgt de sleutel en als hij terugkomt is het gedaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13:46

N1ckk

404 - title not found

Topicstarter
Ik lees “boel leeghalen” en dat de buren het kunnen zien als die weggaat met de TV, maar ik bedoelde meer subtielere dingen to be honest haha. Maar ik ben blij met het grotendeels positivisme van jullie!

De tip van @MAX3400 neem ik zeker mee, slim!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16-12-2019

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Als ik dit draadje lees, zeg ik: thuisblijven

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Was hem net aan het zoeken ;)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Wat als jij op je werkt zit, de schilder klaar is en de deur open moet laten voor het drogen?
Het hoeft natuurlijk niet de schilder te zijn die even komt shoppen.

AP3X wijzigde deze reactie 13-05-2019 13:55 (27%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:19

Punkrocker

Mostly harmless

Veel schilders willen graag dat er iemand thuis is om gezeik te voorkomen. Als jij iets niet meer kan vinden na afloop hoeft dat niet te betekenen dat de schilder het gejat heeft...
Sommige schilders stellen dus zelfs als voorwaarde dat er altijd iemand thuis is.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18-02 16:19

SeatRider

Wait, wut?

Ik zou 1 van mijn ouders met een puzzelboekje in de huiskamer parkeren denk ik :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:12
Tweakers style:

https://nuki.io/en/

Kun je hem in ieder geval een bluetooth token sturen voor de unlock. Eventueel eenmalig, zodat ie je moet appen als ie naar binnen wil.

(Ow ja, wees niet verbaasd als je schilder nog een nokia 3310 heeft en niks met je smartphoneapp kan ;-))

__fred__ wijzigde deze reactie 13-05-2019 14:55 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:31

PB-powell

Mr. Laziness

Wij hebben twee weken lang bouwvakkers over de vloer gehad toen keuken, wc en badkamer overhoop gingen (ja alles tegelijk, leuk woningcorporaties). Wij zijn alleen bewust thuis gebleven op de eerste en laatste dag (m'n vrouw was tussendoor een dagje vrij omdat ze niet fulltime werkt).
99,99% van die lui wilt gewoon z'n boterham verdienen en weet ook dat als er iets mist of iets beschadigt dat direct gezeik oplevert en hij op straat staat. Vertrouwen in de medemens bestaat nog en in het slechtste geval is het verzekeringen werk en het bedrijf een aanklacht aan de broek.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13:46

N1ckk

404 - title not found

Topicstarter
Bizar verhaal, maar niet precies de reden waar ik twijfels op had. Overigens hangen er camera's en lijkt mijn vader gestrikt om even te house-zitten. Vind die prima, want we wonen aan water en hij wil vissen :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14:41

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

N1ckk schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:40:
[...]

Bizar verhaal, maar niet precies de reden waar ik twijfels op had. Overigens hangen er camera's en lijkt mijn vader gestrikt om even te house-zitten. Vind die prima, want we wonen aan water en hij wil vissen :9
Als je zelf niet thuis kan of wil blijven is dit de beste oplossing, maar ik zou wel zorgen dat er iemand is die weet wat er moet gebeuren en toezicht kan houden. Het is niet raar dat er een opzichter/opdrachtgever in de buurt is en heeft niks met wantrouwen te maken.

Ik zorg dat ik altijd thuis ben als er een klusman komt. Ik wil kunnen overleggen en toezicht houden.

Al hebben wij onlangs voor hetzelfde dilemma gestaan, maar dan voor een interieurhulp (schoonmaakster dus). Maar na 2 keer erbij te zijn gebleven, mag ze de volgende keer zelfstandig aan de slag.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True