Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In Maart 2016 heb ik bij megekko een gigabyte 980ti gaming g1 gekocht. Deze kaart heeft het goed gedaan tot begin mei 2019, ongeveer 1-2 maanden na de 3 jarige garantie.

Er is nooit iets met de kaart geweest en het is heel verdacht dat hij er opeens mee opgehouden is (een van de connectors is gesneuveld geloof ik). De temperaturen en het onderhoud zijn altijd goed geweest.

Natuurlijk vind ik dit heel jammer en hoopte ik op een reparatie of op compensatie.

Nadat ik bij megekko ben doorverwezen naar GIGABYTE, heb ik een mail in keurig nederlands naar het RMA email gestuurd, binnen 30 seconden krijg ik een gebrekkig engelse reactie van ene *knip* . Hierin stelt zij (als het geen automatische respons is...) dat ze de kaart niet zullen aannemen. Het feit dat ik in 30 seconden een "stock" reactie in het engels krijg doet mij vermoeden dat ze ofwel niet echt is, ofwel de mail niet leest.

Nu is het zo dat men, geloof ik, per nederlandse wet recht heeft op een reparatie als deze binnen de verwachte levensduur kapot gaat, (dus ook buiten garantie).

Bron:
https://www.consumentenbo...advies/garantie-reparatie

Ik heb met gigabyte eindhoven proberen te bellen maar ik werd weer van het kastje naar de muur gestuurd (ik moest een mail sturen, automatische respons van de robot aan de telefoon). Ik vind het ondermaatse kwaliteit van Gigabyte dat men indien er een probleem zich voordoet dat men niet eens het bedrijf kan bereiken.
Ik zal nooit meer een product kopen bij dit ondermaatse bedrijf.

Ik heb nu geen idee hoe nu verder te gaan, sta ik hier in mijn recht? Moet ik voet bij stuk houden? Wie kan ik hiervoor bereiken?
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Hopelijk heeft iemand van dit forum ervaring met deze situatie en heeft nuttig advies, als er niets meer te doen valt zou ik dat natuurlijk ook willen weten. Toch heb ik echt het gevoel dat ze met dit soort retourneer situaties proberen in te spelen op kopers die niet naar de wet kijken...

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 13-05-2019 20:14 . Reden: Namen van medewerkers posten we niet op Tweakers. ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Je hebt een koopcontract bij Megekko, niet bij Gigabyte. Megekko is verantwoordelijk voor jouw garantie (afhandeling), niet Gigabyte.
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:57:
Ik zal nooit meer een product kopen bij dit ondermaatse bedrijf.
Gigabyte heeft 0 verplichting richting jouw als consument, alles wat ze doen is vanuit coulance/goodwill. Op de website van Gigabyte staat ook vrij duidelijk aangegeven dat je contact op moet nemen met de originele verkoper voor de garantie / garantievoorwaarden. Wees blij dat ze je überhaupt proberen te helpen, ze hadden ook doodleuk kunnen wijzen naar Megekko.

[ Voor 107% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2019 13:05 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben me nooit proberen te helpen, ik heb letterlijk gevraagd wat onze opties waren aan gigabyte en ik krijg een geautomatiseerde reactie terug, die niet eens lijkt op de vragen uit mijn mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:15:
Ze hebben me nooit proberen te helpen, ik heb letterlijk gevraagd wat onze opties waren aan gigabyte en ik krijg een geautomatiseerde reactie terug, die niet eens lijkt op de vragen uit mijn mail.
Je spreekt jezelf tegen:
(ik moest een mail sturen, automatische respons van de robot aan de telefoon).
Heb je die mail al gestuurd? Is er / heb je ze de kans wel gegeven om op de mail te reageren?

Maar goed, nogmaals; Je moet bij Megekko zijn - niet Gigabyte.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welk GTX2080ti merk
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:47:
Dus als ik het goed begrijp maakt het eigenlijk weinig uit, en dat vooral de winkel zelf uitmaakt?

In dat geval, ik heb goede ervaringen met megekko. En daar ben ik ook van plan mijn bestelling te plaatsen. Verder dan maar kijken welke kaart het waard is, nog specifieke aanbevelingen?

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 13-05-2019 13:24 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 10:04
Zoals hierboven al meerdere keren aangegeven is, moet je inderdaad je klacht bij Megekko leggen en niet bij Gigabyte. Voorbeeld: Ik had voor het laatst een probleempje met mijn auto. Dan ga ik ook naar de garage en niet naar Japan mailen om aan te geven dat mijn Mazda stuk is.

Ik zou je zeker adviseren om even telefonisch contact op te gaan nemen met Megekko en netjes uit te leggen dat je het vreemd vind dat de videokaart net buiten de garantie periode stuk gaat. Ik ga er trouwens van uit dat je de videokaart even in een andere pc hebt geprobeerd om zeker te zijn dat het om een defecte videokaart gaat.

Mocht je bang zijn dat Megekko moeilijk gaat doen, kan je nog even telefonisch contact op gaan nemen met de consumentenbond. Uiteraard moet je aan kunnen tonen dat het defect niet jou schuld is. Ik lees dat je vermoedt dat er een connector stuk is, is het fysiek te zien? Want stel je voor dat de moederbord een kortsluiting heeft gegeven, kan Megekko er ook niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel readdy. Volgens het reparatiebedrijf is het inderdaad te zien, ookal heb ik er zelf niet zo veel verstand van. De 980ti is geprobeerd in een andere pc, die deed het niet, en er is een 2060 in mijn pc geprobeerd en dat werkte.

Hackus ik geloof niet dat je me begrijpt, ik stuur een mail aan gigabyte over hoe het met garantie zit wat mijn mogelijkheden zijn en ik krijg een geautomatiseerde reactie terug die mij sterk de indruk geeft dat het gewoon een bandje als reactie is (engelse mail, niet mijn vraag beantwoorden).

Ik zal het nog wel proberen bij de megekko klantenservicre, en hopen op coulantie, anders pech gehad dan maar.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Later bel ik en krijg ik een, stuur een mail reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:45:
Dankjewel readdy.

Hackus ik geloof niet dat je me begrijpt, ik stuur een mail aan gigabyte over hoe het met garantie zit wat mijn mogelijkheden zijn en ik krijg een geautomatiseerde reactie terug die mij sterk de indruk geeft dat het gewoon een bandje als reactie is (engelse mail, niet mijn vraag beantwoorden).
het is niet heel netjes van Gigabyte dat het een automatische response is maar ze hebben tegelijk ook helemaal niets met jou te maken.
Ik zal het nog wel proberen bij de megekko klantenservicre, en hopen op coulantie, anders pech gehad dan maar.
Je zou kunnen beargumenteren dat een top model GPU langer dan 3 jaar verwachte gebruiksduur heeft. Een wasmachine zit in praktijk ook vaak meer dan 5 jaar garantie op. Een dure kaptop van €1500 ook vaak meer dan 3 jaar.

Kijk eens of je de richtlijnen kan vinden en via die weg proberen er iets uit te slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:45:
Dankjewel readdy.

De winkel van aankoop moet 'garantie' regelen. zij kunnen je evt doorsturen, maar dan is het vanuit hen, en niet jij op eigen houtje

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt allemaal, nu kan ik weer verder en hopen dat megekko coulant is (ik had het via de rma service daar geprobeerd, dus ik doe het nu wel via de mail om het verhaal uit de leggen). Ik kan nu weer verder, dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Harde Waren is voor technische discussies. Garantievragen horen in Shopping Forum. Ik verplaats even.

Move VB -> SF

Verder inhoudelijk:
Zoals al meermaals gezegd is, geldt in NL (en rest EU) dat je een overeenkomst hebt met de leverancier en alleen de leverancier. Gigabyte is jou niets verplicht en is dus ook niet waar je contact mee moet opnemen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erg bedankt iedereen, ik heb via de klantenservice email van megekko het probleem uitgelegd (had hem ervoor gewoon als rma ingediend op de website).

Megekko vond het oké dat ik de kaart opstuurde, ze gaan nu kijken wat er mis mee is en ze doen (misschien, als hij niet helemaal verloren is) een reparatie. (Ben eigenlijk ook wel benieuwd, want hij sneuvelde heel erg opeens, kom ik misschien te weten wat voor technische (of misschien mijn eigen, wat ik betwijfel) fout het was.

Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren, misschien repareren ze hem wel, of sturen ze wel een nieuwe, of krijg ik wat geld terug, of misschien wel niets, de tijd zal het leren. Ik heb nog weinig ervaring met dit soort dingen.

Ik weet niet wat ze nog kunnen doen (het is immers na de garantie) maar we shall see.

Overigens erg coulant van Megekko dat ze er even naar willen kijken, top!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2019 00:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AORUS – GIGABYTE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-09 12:47

AORUS – GIGABYTE

Bedrijfsaccount AORUS - GIGABYTE
Hoi Tovric,

We vinden het heel spijtig te horen dat het contact met ons kantoor in Nederland niet naar behoren is gelukt. Ondanks dat de garantie van je grafische kaart verlopen is willen we zeker kijken hoe we je probleem samen met Megekko kunnen oplossen.

Kan je ons een mail naar marketing@giga-byte.nl sturen met vermelding van het SN nummer van de kaart en het Megekko RMA nummer dan gaan we samen kijken hoe we dit naar behoren kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,

AORUS - GIGABYTE Benelux team

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 16:40
Er is nooit iets met de kaart geweest en het is heel verdacht dat hij er opeens mee opgehouden is (een van de connectors is gesneuveld geloof ik). De temperaturen en het onderhoud zijn altijd goed geweest.
Als er iets verdachts aan is, is het dat er een connector afbreekt (user abuse?)

Maar aardig van Gigabyte dat ze er buiten de garantieperiode iets aan willen doen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Tens schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:59:
[...]

Als er iets verdachts aan is, is het dat er een connector afbreekt (user abuse?)

Maar aardig van Gigabyte dat ze er buiten de garantieperiode iets aan willen doen.
Weet niet wat die kaart heeft gekost, maar drie jaar en dan stuk is wel snel wellicht. Juridisch is er geen harde garantietermijn (consument), en gaat het om wat je mag verwachten obv omstandigheden, product, prijs etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 16:40
LucyLG schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:06:
[...]

Weet niet wat die kaart heeft gekost, maar drie jaar en dan stuk is wel snel wellicht. Juridisch is er geen harde garantietermijn (consument), en gaat het om wat je mag verwachten obv omstandigheden, product, prijs etc.
Je hebt gelijk, maar; iets afgebroken?
Het kan natuurlijk zijn dat ze tegenwoordig mechanisch zwakkere videokaarten maken, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een kaart (video of andere) vanwege een afgebroken connector heb moeten vervangen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Tens schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:21:
[...]

Je hebt gelijk, maar; iets afgebroken?
Het kan natuurlijk zijn dat ze tegenwoordig mechanisch zwakkere videokaarten maken, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een kaart (video of andere) vanwege een afgebroken connector heb moeten vervangen.
Dat maakt het nog vreemder toch? Zouden ze wellicht kunnen aanmerken als eigen schuld c.q. dat je zelf hebt zitten rommelen.

Maakt niet zoveel uit, gewoon claimen en kijken waar ze mee komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb er nooit aangezeten, hij begaf het er opeens mee, kaart is geinstalleerd door een professional, dus waarschijnlijk gewoon pech.

EDIT:
Ik weet ook niet zo goed wat er precies mee is, er is niets afgebroken, alleen doet het het niet meer volgens het reparatiebedrijf waar ik de hele computer naar heb gestuurd toen ik het probleem wilde vinden.

De kaart stopte er gewoon mee mid-game en wilde niets meer doen, we gaan zien wat de professionals ervan zeggen.

Temperaturen zijn altijd in orde geweest.

Beste Aorus Team,

Erg bedankt voor het aanbod, ik zal u zeker weten een mail sturen.

Met vriendelijke groet,

Tovric

Graag in vervolg eigen post editten en niet dubbelposten. Dank

[ Voor 76% gewijzigd door Perkouw op 14-05-2019 15:30 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• AORUS – GIGABYTE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-09 12:47

AORUS – GIGABYTE

Bedrijfsaccount AORUS - GIGABYTE
Hoi Allemaal,

We zijn samen met Tovric tot een nette oplossing gekomen.
Mochten er in de toekomst toch nog nieuwe problemen op het tweakers forum gepost worden, dan zouden wij het zeer op prijs stellen als jullie weer een seintje kunnen geven, mochten wij het nog niet gezien hebben. We willen ten alle tijden kijken of we het gezamelijk kunnen oplossen en zo ook onze aftersales service naar de eindgebruiker verbeteren.

Iedereen bedankt. _/-\o_

Groetjes,

AORUS - GIGABYTE Benelux Team
Pagina: 1