Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjimmy21
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
Goedemorgen,

Ik heb een 43" tv van Sony KDL-42W829B.

Nu crashed mijn Netflix de hele tijd (bij het laden van een serie of film sluit hij af). Videoland blijft gewoon werken. Alles wat ik op internet kon vinden heb ik gedaan. Tv opnieuw opgestart, Opnieuw inloggen op Netflix, Opnieuw de internet verbinding geconfigureerd en tv terug naar fabrieks instelling. maar niks mocht helpen?

Ik gok dat dit gewoon een hardware probleem is de tv de introductiejaar is 2014. Dan zou ik een nieuwe tv moeten kopen.

Of zijn er nog andere opties?

In het geval van een nieuw kan iemand mij ook tips geven? ik heb een budget van ongeveer 650-700 euro. minimale specs zijn: 49/50", 4K/UHD, HDR, minimaal 60HZ. ik gebruik hem vooral voor het kijken van Netflix en Videoland en af toe voor de Nintendo Switch.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Waarom niet een Chromecast kopen ipv een nieuwe TV?

Een nieuwe TV, omdat je Netflix niet meer werkt is als een auto vervangen omdat de ruitenwisser stuk is.

[ Voor 51% gewijzigd door Notna op 12-05-2019 08:10 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjimmy21
Notna schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:09:
Waarom niet een Chromecast kopen ipv een nieuwe TV?
Mijn ervaring met een chromecast (de eerste generatie) is dat hij volgens mij alleen kan "casten" ik weet niet of dit nu anders is?

en ik had inderdaad niet gedacht aan een mediaspeler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:09
Ik heb hetzelfde probleem op een Sony tv. Bij mij werkt het door de app te starten een paar minuten te wachten op het overzichtsscherm (met films en series) en dan verder te gaan. Ik heb het vermoeden dat de app nog data laadt en verwerkt en als je dan gelijk een serie start gaat het mis.

//EDIT: Het gaat bij mij trouwens om de KDL42W828b ook uit 2014

[ Voor 10% gewijzigd door BernardV op 12-05-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:26

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Onderstaande twee Netflex problemen worden nog onderzocht door Sony.

2012~2018 LINUX TV: NETFLIX STUCK ON LOADING
* Hier is men nog aan onderzoeken.

2015~2018 LINUX SIPTV: NETFLIX HAVING TROUBLE PLAYING THIS TITLE (ERROR CODE TVQ-PM-100)
Tijdelijk te verhelpen door een Factory reset. Met beetje geluk hebben ze voor aantal types een fix gevonden.

Persoonlijk gebruik ik Netflix vanaf een Smart TV nooit. Gebruik hiervoor een Apple TV. Zo zijn er nog andere manier zoals hierboven genoemd.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Is al vaker langsgekomen hier:

Sony Bravia KD-65XD9305 & Netflix

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:03
Is bekend, maar wordt denk niet meer opgelost.
This is indeed known and under investigation with Netflix. However, that's been like that for quite a while now already. This is our internal agent's info we have:
  • Issue: Netflix occasionally quits during playback, hangs when loading or causes your TV to restart unexpectedly while trying to stream.
  • Reason: This symptom occurs due to a lack of memory. Sony is aware of the symptom and is discussing with Netflix a way of improving it.
  • Solution: Netflix is aware of this issue, but no fix has been announced yet.
bron

Zelf heb ik een Chromecast in mijn tv gedrukt, probleem opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door hcQd op 12-05-2019 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Sjimmy21 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:16:
[...]

Mijn ervaring met een chromecast (de eerste generatie) is dat hij volgens mij alleen kan "casten" ik weet niet of dit nu anders is?

en ik had inderdaad niet gedacht aan een mediaspeler
Ja, maar dat lost toch je probleem op? Je wilt Netflix kunnen zien op je TV, waarbij de ingebouwde app van je TV zo te zien niet meer geüpdatet gaat worden. Een Chromecast ondersteunt o.a Netflix, YouTube en nog een legio aan andere apps. Het is niet alleen een dongle die je beeld van X apparaat cast. Het streamt apps: https://store.google.com/...utm_source=chromecast.com

Koop een Chromecast, steek die in de TV en gebruik je mobiel om de film/serie te selecteren van Netflix en cast deze naar de Chromecast. De Chromecast doet dan verder het werk (data, beeldverwerking etc.); je mobiel(en de Netflix app) zijn op dat moment een veredelde afstandsbediening voor Netflix.

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 12-05-2019 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjimmy21
Maakt het dan nog uit welk casting device je gebruikt?

chromecast, mi box of firestick oid

[ Voor 4% gewijzigd door Sjimmy21 op 12-05-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Sjimmy21 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:12:

Nee, niet echt. Zolang Netflix het maar ondersteunt.

https://devices.netflix.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:25
Sjimmy21 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:12:

casten is wat anders dan de netflix app runnen op een android box of firestick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:50
Zat in hetzelfde schuitje, alles geprobeerd. Inderdaad een chromecast gekocht, werkt als een droom. Omdat ik het toch vertikte om een prima werkende tv te vervangen. Je zal dan wel de app op je telefoon moeten installeren :-)

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:40
Afhankelijk van je provider (bv kpn/Telfort, Ziggo) heeft de settopbox daarvan mogelijk prima Netflix ondersteuning. Kwestie van op het juiste kanaal zetten en even inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:38
De Mi Box S is een combinatie tussen ChromeCast en AndroidTV met een dedicated Netflix knop op de afstandsbediening, in tegenstelling tot de Google Chromecast heb je geen externe apparaat zoals een smartphone of laptop nodig en kun je Netflix en andere Apps zoals je altijd al gewend was rechtstreeks met de afstandsbediening bedienen.

Op amazon.de is de Xiaomi Mi Box S momenteel in de aanbieding ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 18:51
@Sjimmy21 ik weet dat dit een oud topic is, maar ik ondervind ook plots ineens problemen met Netflix via een Sony TV (KDL-32W655A). Eerder dit probleem ook al eens gehad, het is vervolgens jaren weggeweest om nu weer terug te komen.

Bij het zoeken naar een oplossing kwam ik dit topic tegen, helaas zonder fix. Maar ik heb inmiddels wat verder gezocht en heb een workaround gevonden; vóór het starten van een stream de ondertiteling uitschakelen. Dan starten de streams bij mij weer zonder problemen op. De ondertiteling kan je na 3 tellen in de stream weer gewoon inschakelen en de film of serie speelt probleemloos af.

De oorzaak zit hem waarschijnlijk in een vol cache geheugen, die kan je niet zelf legen.

Misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1973
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-03 22:46

Andre1973

2030 Wp op Z & 2040 Wp SF ZW

Wij hebben een Sony KDL-32W705B, daarbij crashte ook netflix voor het eerst gisteren, en dat was met een lange film (3+ uur) en we hebben daarvoor veel series gekeken, (minder dan 1 uur) en dat ging goed. Ligt dat aam het geheugen?
En Ik kan ook sinds kort geen NPO-start meer kijken, is daar n update voor?

ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!

Pagina: 1