Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Topicstarter
Ik heb een Sony Bravia KD-65XD9305 TV.
Daarop draait Android TV, heb ook de Netflix app in gebruik.

Het volgende gebeurd sinds een paar maanden steevast:

- TV aan
- Netflix app openen
- Netflix app hangt op Netflix logo (10 min laten staan een keer, gebeurd niks)

Enige oplossing:
- Via de App Store de updates van de app de-installeren
- App weer updaten
- Inloggen
- Netflix kijken.

(Daarna sluit de app nog 1x na ~2 minuten kijken) en blijft vervolgens stabiel.

Ook een factory reset van de tv heeft niet geholpen.
Er is geen nieuwere firmware voor het apparaat.
De meest recente heeft het issue ook niet opgelost.

Daarnaast heb ik ook een pihole draaien in mijn netwerk, de tv een fixed IP gegeven (ip DHCP) met directe DNS lookup naar die van de ISP ipv de pihole.
Dat maakt geen verschil.

TV is aangesloten via ethernet kabel op een 1Gbit switch met diverse andere apparaten die geen issues hebben.

Netflix draait stabiel op een Windows 10 pc en op mijn Android Phone.
Geen andere devices in huis om mee te testen.

De workaround is 'leuk' maar niet prettig. Kost je toch elke keer weer een paar minuten die niet nodig zouden hoeven zijn.
Zit dit em nu in de TV of de netflix app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shazjia
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik ervaar soortgelijke problemen op mijn KD-49X8305C.
Bij het starten van Netflix blijft hij hangen op het 'N' logo en er draait een circel rond.
Mijn work-around is om de app op te zoeken via systeeminstellingen en dan de app geforceerd te sluiten.
Daarna open ik hem werkt hij gewoon.

Het rare is dat het probleem zich niet altijd voor doet.
Wellicht dat je mijn oplossing kan proberen (= sneller dan je huidige work-around).

Een structurele oplossing zou uiteraard beter zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die werkt idd iets simpeler. Maar dan nog een oplossing zou fijner zijn.

Netflix heeft me inmiddels doorgestuurd naar Sony. Kijken hoe lang het duurt voor die naar Netflix gaan wijzen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-05 18:14
En als je Netflix via chromecast naar je TV stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DamnDutchGuy schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:18:
En als je Netflix via chromecast naar je TV stuurt?
Na 2x proberen wel.
De app op de tv lijkt dan eerst te crashen en opnieuw te starten.
Zelfde euvel dus, maar wel iets makkelijker dan dat geklooi op de tv in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
En dit is enkel de Netflix app. YouTube, prime, videoland etc... Geven verder geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Correct.
Youtube en Prime openen probleemloos.
Videoland en andere streaming diensten heb/gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
Anoniem: 111246 schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:22:
Correct.
Youtube en Prime openen probleemloos.
Videoland en andere streaming diensten heb/gebruik ik niet.
Dan is het probleem de netflix app. Je kan de app zeker niet verwijderen en herinstalleren, aangezien het een sony geinstalleerde netflix app is.

Draait de TV trouwens op Oreo? zo niet dan zou je firmware update hiervan kunnen installeren. Die update heeft sony sinds 14 feb stilgelegd wegens problemen met arc.

https://www.sony.nl/elect...5xe9305/articles/00206881

En heb je geprobeerd om netflix via wifi te starten. (dan hebben we die mogelijkheid ook afgevinkt)

[ Voor 7% gewijzigd door DamnDutchGuy op 14-04-2019 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
- Oreo is niet beschikbaar voor mijn TV (XD93), stom genoeg.
- De app is inderdaad niet te-deinstalleren. Alleen de updates kunnen worden verwijderd
- Wifi is niet verbonden met de TV, de kabel komt ook in hetzelfde kastje en netwerk uit.

Dat het issue in de Netflix app zit, ben ik met je eens.
Netflix verwijst me zoals aangegeven door naar Sony.
Daarvan wacht ik nog op antwoord, al verwacht ik dat ze mij naar Netflix zullen doorverwijzen.
Time will tell. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
Ja, dan is het afwachten wat sony te zeggen heeft.

Ik vraag me af of een losse Chromecast jouw probleem zou kunnen oplossen, of dat deze gewoon weer de Netflix app in de tv triggered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:19
DamnDutchGuy schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:20:
Ja, dan is het afwachten wat sony te zeggen heeft.

Ik vraag me af of een losse Chromecast jouw probleem zou kunnen oplossen, of dat deze gewoon weer de Netflix app in de tv triggered?
Dat triggert de Netflix applicatie niet. Je cast namelijk nar de chromecast en niet de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
paragon schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:29:
[...]

Dat triggert de Netflix applicatie niet. Je cast namelijk nar de chromecast en niet de tv.
Dat zou dan een goedkope tussen oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forzaspw
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
DamnDutchGuy schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:50:
[...]

Dan is het probleem de netflix app. Je kan de app zeker niet verwijderen en herinstalleren, aangezien het een sony geinstalleerde netflix app is.

Draait de TV trouwens op Oreo? zo niet dan zou je firmware update hiervan kunnen installeren. Die update heeft sony sinds 14 feb stilgelegd wegens problemen met arc.

https://www.sony.nl/elect...5xe9305/articles/00206881

En heb je geprobeerd om netflix via wifi te starten. (dan hebben we die mogelijkheid ook afgevinkt)
Hier zelfde issue, maar dan met een oudere tv namelijk een Sony KDL48w605B. Nooit geen problemen gehad maar sinds een maand of 2/3 deze kuren. Ik heb in Netflix meerdere gebruikersprofielen ingesteld. Wanneer ik het profiel van 1 van de kids gebruik lijkt Netflix wat stabieler te zijn. De andere profielen worden ook op andere apparaten gebruikt, met daarbij ook lokale downloads. (tablet/telefoon) Zou hij ook op zo’n gebruikersprofiel kunnen crashen?
Herinstallatie van Netflix is helaas geen optie want deze is voorgeïnstalleerd. Geen idee trouwens wat het besturingsysteem van mijn tv is. (Volgens mij niet eens Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
Forzaspw schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:35:
[...]

Hier zelfde issue, maar dan met een oudere tv namelijk een Sony KDL48w605B. Nooit geen problemen gehad maar sinds een maand of 2/3 deze kuren. Ik heb in Netflix meerdere gebruikersprofielen ingesteld. Wanneer ik het profiel van 1 van de kids gebruik lijkt Netflix wat stabieler te zijn. De andere profielen worden ook op andere apparaten gebruikt, met daarbij ook lokale downloads. (tablet/telefoon) Zou hij ook op zo’n gebruikersprofiel kunnen crashen?
Herinstallatie van Netflix is helaas geen optie want deze is voorgeïnstalleerd. Geen idee trouwens wat het besturingsysteem van mijn tv is. (Volgens mij niet eens Android)
Misschien iets voor Derice om te proberen. Zichzelf afmelden in de Netflix app en een nieuw tijdelijk account creëren om te zien of het aan het gebruikersprofiel ligt.

Jouw tv is niet op Android gebaseerd Forzaspw. Ik had de 32 inch versie hiervan voordat ik overstapte op m'n huidige sony tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:48
Dubbele post.

[ Voor 94% gewijzigd door Blastpe op 14-04-2019 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:48
Hier een 50w809c met hetzelfde probleem met de netflix app. Ik heb hiervoor nog geen oplossing gevonden. Maar er is wel een makkelijkere manier om de netflix app te herstarten. Long press home en dan netflix sluiten. Hierna kan je de netflix app weer gewoon starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Interessante toevoeging @Forzaspw, dat is idd bij dit account ook het geval.
Zal eens testen met een ander profiel om te kijken of het issue zich daar ook bij voordoet.

@DamnDutchGuy Betreft een Chromecast kopen, ik heb er een Intel NUC op aangesloten. Daar werkt de Netflix App prima.
Maar ik vind het onzin om een extra device aan te schaffen (+ energiekosten) hiervoor. Netflix/Sony moet dit oplossen lijkt mij.

@Blastpe, thanks, handige toevoeging. Scheelt weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:55
Ik heb het probleem ook met een 55XE9305 uit 2017. Best irritant

Ik doe met de standby knop lang inhouden een harde reset en dan doet hij het wel.
Schat dat het ongeveer een minuut kost om de tv opnieuw op te starten.

Zelfs mensen met 2018 modellen hebben het, je zou toch denken dat zo iets eenvoudig op te lossen is door Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forzaspw
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
Wat interessante informatie gevonden in dit topic : https://community.sony.nl...w828b/td-p/2180002/page/3

Lijkt een issue te zijn dat al langer speelt, en te worden veroorzaakt door het geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Reactie van Sony:
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.

Wij begrijpen dat het vervelend is als de Netflix app niet naar behoren functioneert.

Graag vragen wij om de volgende stappen uit te voeren:

U kunt ook de aan/uit-knop op de meegeleverde afstandsbediening ingedrukt houden (10 sec) om opnieuw te starten.
Na het opnieuw starten van de televisie probeert u Netflix opnieuw te starten

Wat betreft het probleem.

We zijn in gesprek met Netflix hierover, Netflix maakt altijd een update op zijn app, onze techniekers zijn dit aan het onderzoeken en we zullen dit zo vlug mogelijk oplossen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Kortom, je met een kluitje in het riet sturen en niets concreet aangeven wanneer het opgelost zal zijn.
Doen die mensen niet aan Agile/Scrum? :+
Maak je afspraken (met leveranciers ook) eens S.M.A.R.T. en communiceer dat ook zo richting je klanten. ;)

Het trucje met de "home" knop werkt idd nog het meest snelle om de boel werkend te krijgen.

Wellicht iemand die het al voor elkaar heeft gekregen om zijn tv van meer RAM te voorzien? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Wow... wat een ultiem slechte support van Netflix...
Netflix: Goedendag, je chat met <naam>. Met wie heb ik het genoegen?
Jij:Derice
Jij: <TS issue nogmaals omschreven>
Jij:Heb Sony al gesproken van de week, en die geven aan dat het 't probleem is van Netflix.
Netflix: Als je op de Netflix: app drukt zie je dan wel iets laden?
Jij: Ja het N logo komt in beeld en blijft eeuwig staan.
Jij:ik kan verder geen profiel kiezen.
Netflix: Dank je
Netflix: Je ziet dus ook een cirkeltje laden?
Ja, daar draait zo'n rondje onder.
Netflix: Dank je
Netflix: Klik hier Voor de stappen die dit probleem oplost. Let wel op onze verbinding kan dan wegvallen. Je mag kijken voor de stappen onder smart tv.
Jij: Dat heb ik al allemaal geprobeerd.
Jij: Er zou een aantekening bij dit account gemaakt zijn.
Jij: Ik moest contact opnemen met Sony en met hen antwoord weer naar jullie terug komen.
Netflix: Dan geldt het volgende: Als je de bovenstaande stappen hebt uitgevoerd maar nog steeds geen verbinding met Netflix: kunt maken, kun je het beste contact opnemen met je internetprovider. Deze kan je helpen problemen met de netwerkverbinding op te lossen door te bepalen of je router correct is ingesteld voor communicatie met de overige apparaten in je thuisnetwerk.
Netflix: Dus even contact opnemen met je provider. Zeker dit zijn de vervolg stappen op de stappen die je met mijn collega hebt doorlopen
Jij: Het is geen netwerk probleem.
Jij: Netflix: werkt perfect op mijn: PC, Tablet, Telefoon, Mediacenter. Alleen niet op de tv.
Jij: Zit op exact hetzelfde netwerk aangesloten.
Jij: Alles behalve de telefoon en tablet zijn met een netwerkkabel verbonden aan dezelfde router.
Jij: Ik heb een 250Mbit verbinding. En die snelheid haal ik ook met gemak op alle devices.
Jij: Heb ook al de kabel tussen de TV en de router veranderd om dat uit te sluiten.
Jij: Daarnaast heb ik ook nog andere apps (Amazon, Youtube) op de tv staan.
Jij: ALLEEN Netflix: geeft het probleem.
Jij: Dit is dus echt een Netflix: issue, niet iets van mijn ISP.
Netflix: Dit is wel echt ons advies Derice. Helaas hebben wij geen andere stappen. Maar gelukkig kan je provider je verder helpen met dit probleem.
Jij: Dit ligt niet aan mijn netwerk. Mijn provider kan dit ook niet oplossen het is een issue in jullie app.
Jij: Het is thuis prima in orde.
Jij: Netflix: wijst eerst naar Sony, Sony naar Netflix en nu Netflix naar Ziggo
Jij: Ik geef toch aan dat het prima werkt op ALLE apparaten in mijn netwerk, behalve op de TV.
Netflix: En wij geven aan dat je provider je verder kan helpen hoor. Daar zijn wij van overtuigd
Jij: Snap dat dit niet in je script past. Maar dit moet naar de developers.
Jij: Want waarom ligt het dan aan mijn ISP?
Jij: Dan zou Netflix: ook op mijn andere apparaten niet moeten werken.
Jij: Dat is niet het geval.
Jij: Waarom ben je er dan van overtuigd dat het ziggo is?
Netflix: De context kan je in de mail vinden hoor.
Jij: welke mail?
Jij: maar goed, Ziggo heb ik gebeld. Die geven aan dat alles oké is.
Netflix: Helaas hebben wij geen andere stappen voor je, je kan even de context voorleggen die je in de mail kan vinden.
Netflix: Zij zijn de instantie die het op kunnen lossen
Jij: welke mail?
Netflix: De provider kan je helpen problemen met de netwerkverbinding op te lossen door te bepalen of je router correct is ingesteld voor communicatie met de overige apparaten in je thuisnetwerk.
Jij: Ziggo net gebeld en aangegeven dat Netflix: aangeeft dat de app op alleen de tv niet goed werkt dat dat door de internet verbinding kan komen.
Jij: Zij hebben gekeken en alles staat ingesteld volgens specificaties.
Jij: De router staat ook goed.
Netflix: Dan zou ik even doorvragen naar een supervisor bij ziggo, want zij zijn de enige instantie die jou kunnen helpen. Wij hebben helaas geen andere stappen.
Jij: Net of een supervisor dat kan oplossen. Is er bij Netflix: geen supervisor?
Netflix: Had je verder nog vragen voor mij?
Jij: Wat gaat netflix nou doen om het issue met de netflix app op te lossen?
Netflix: Je provider kan je echt verder helpen,wij hebben helaas geen andere stappen. Ik vrees dat we ook in herhaling vallen. Had je verder nog vragen voor ons?
Jij: Ziggo geeft aan dat alles in orde is en niets kan betekenen voor mij in deze.
Netflix: Ik vrees dat we in herhaling vallen, je kan even doorvragen bij ziggo of even vragen naar een supervisor. Ik wens je een fijne dag verder en wens je veel kijk plezier voor later vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:10
Ik heb ook het probleem met mijn 55" Sony dat Netflix vaak hangt op het laadscherm. Een veel kortere work-around, die voor mij goed werkt, is echter om de TV opnieuw op te starten. Dan werkt Netflix altijd weer prima.

Opnieuw opstarten doe ik door naar Home te gaan, helemaal naar beneden naar Settings en dan via About (niet de meest logische plek, maar goed, daar zit Restart dus) de tv opnieuw opstarten via Restart. Dan ben je binnen 30-60 seconden weer klaar om te kijken, zonder opnieuw te hoeven inloggen.

edit:
Ik wist niet dat je via de Home-knop ingedrukt te houden in een soort task manager kon komen, dat is nog veel makkelijker :) Alsnog niet ideaal, maar even Netflix killen en opnieuw opstarten kan ik zelf wel mee leven :P

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 16-04-2019 17:58 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij mij is het inmiddels opgelost.
Weet niet of het d.m.v. een update van de Netflix app is geregeld of door een update van Sony.
Pagina: 1