Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Systeem van ongeveer 5 jaar oud vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-11 13:08

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, surfen, RTS games zoals Civ VI, Assassin's Creed Origins, FC5, GTAV, standaard surf werk. Ik gebruik nu een ultrawide 1080p en wil in de toekomst in ieder geval naar 1440p ultrawide

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 400 a 500 max waarbij ik mijn moederbord, processor en geheugen van nu verkoop

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]SSD's mogen mee, de koeler die ik heb zal moeten volstaan en ook de kast, ventilatoren en naar mijn idee ze voeding/i]

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-4790K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenWD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB€ 72,95€ 72,95
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 81,05€ 81,05
1MonitorenLG 29WK600 Zwart€ 219,-€ 219,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom€ 26,-€ 26,-
4VentilatorenFractal Design Dynamic GP-14 White blades, 140mm€ 11,30€ 45,20
1ToetsenbordenCM Storm QuickFire XTi - Brown Switch€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 0,-€ 0,-
1VoedingenSeasonic G-Serie 550Watt PCGH Edition€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 830 series SSD 256GB€ 0,-€ 0,-
1OverclockingArctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g)€ 6,-€ 6,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 450,20

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk alleen een moederbord, processor en werkgeheugen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Seen AMD processor, MSI moederbord en minimaal geheugen met een snelheid van 3000 cas15

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alles werkt nu stil en dan hou ik graag zo

Ga je overklokken?
Het is fijn als er ruimte hiervoor is maar zal dit voornamelijk automatisch laten doen

Wat verwacht je van ons?
Ik vind het heel moeilijk om te wachten op Ryzen 3000 en ben bang dat mijn Componenten straks helemaal niks meer opleveren. Ik heb zelf niet het idee dat de nieuwe moederborden heel veel nieuws gaan brengen waar ik ook echt daadwerkelijk iets mee kan. Ik zat er aan te denken om te kijken naar een jong gebruikt exemplaar van een 2700x voor een leuk prijsje rondom 239 euro icm niet al te duur werkgeheugen en een nieuw moederbord en dan over een jaar ongeveer voor een Ryzen 3000 processor te gaan wanneer deze ook weer iets in prijs gezakt zijn.

Dit is hetgeen wat ik van plan was aan te schaffen:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 129,-€ 129,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 524,95

Graag ontvang ik advies, ben ik op mijn hoofd gevallen en moet ik toch echt wachten op Ryzen 3000 of is dit een mooie set als opvolger van mijn setup van een aantal jaar oud?

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
4790K is zo slecht nog niet. Wacht toch nog ff wat Ryzen 3*** gaat doen.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:26

Aganim

I have a cunning plan..

Ik vraag me vooral af wat je verwachtingspatroon is bij het vervangen van je PC, waar denk je in vooruit te gaan of waar loop je nu tegenaan?

Zelf draai ik nog met vergelijkbare setup, alleen een CPU generatie eerder ( i7 3770k @ stock frequentie) en zou nauwelijk een reden kunnen noemen om te upgraden. Alles draait prima, ik vraag me af of die paar FPS nu echt deze uitgave waard is.

Kan je niet beter doorsparen en tegelijk met die 1440p ultrawide de boel upgraden? Het voelt een beetje als onnodig geld uitgeven eerlijk gezegd en tegen de tijd dat je gaat upgraden naar een ander scherm loop je qua CPU weer achter de feiten aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Aganim op 10-05-2019 15:55 ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Met een Haswell i7 zou ik nu wachten op Ryzen 3000 en dan vervangen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Hmm ok.. beter dus toch wachten op Ryzen 3000 is het advies? Had gedacht dat er na al die jaren wel een leuke winst te halen zou vallen maar dat is dus niet de moeite waard nu? Zijn er verder nog zaken waarvan er evt een nieuwe versie qua componenten de moeite waard is? Wil uiteindelijk de HDD straks weg doen en er een extra M2 SSD in stoppen maar dat doe ik pas in een nieuw moederbord. Is een nieuwe PSU bijvoorbeeld de moeite waard?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:05
Idem hier. Draai een i7 3770k en alles draait eigenlijk prima zover. Ik zou op dit moment nog niet upgraden of je moet echt tegen beperkingen aan lopen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Voeding kan nog makkelijk een systeem mee.
Wil je betere prestaties dan is een upgrade van de videokaart voor de hand liggend als je naar een 1440p ultrawide gaat.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Is een Vega 64 een upgrade met de huidige drivers of kan ik beter naar een 1080ti kijken in V&A? Tot nu toe neem ik altijd gebruikte GPU's

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:50
Tweakriez schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:41:
Is een Vega 64 een upgrade met de huidige drivers of kan ik beter naar een 1080ti kijken in V&A? Tot nu toe neem ik altijd gebruikte GPU's
Kom je nu fps tekort dan met een 1080 GTX op 1080p ? Ik zit zelf nog comfortabel met een 1070ti op 1440p. Al is dat dan geen ultrawide dus geen idee hoe dat schaalt.

Een 1080ti is zeker een leuke upgrade en ze zijn inmiddels al tussen 500-600 euro te vinden. Maar of het dat het nu waard is weet ik niet.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tweakriez schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:41:
Vega64 presteert ongeveer gelijk aan GTX1080. op 1080p vaak minder dan.
oa hier terug te zien https://www.techpowerup.c...Radeon_RX_Vega_64/31.html

va RTX2080 of 1080Ti merk je verbetering, maar op 1080p lijkt mij een GTX1080 prima

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tweakriez schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:51:
Hmm ok.. beter dus toch wachten op Ryzen 3000 is het advies? Had gedacht dat er na al die jaren wel een leuke winst te halen zou vallen maar dat is dus niet de moeite waard nu? Zijn er verder nog zaken waarvan er evt een nieuwe versie qua componenten de moeite waard is? Wil uiteindelijk de HDD straks weg doen en er een extra M2 SSD in stoppen maar dat doe ik pas in een nieuw moederbord. Is een nieuwe PSU bijvoorbeeld de moeite waard?
Nu naar een 2700X gaan is meer een sidegrade dan een upgrade. Sinds Haswell heeft Intel echt het uiterst minimale gedaan qua CPU verbeteringen. Ryzen 2000 is iets sneller dan Haswell en net iets langzamer dan Skylake. Onder de streep win je dus weinig met de overstrap. Beter dus te wachten op Ryzen 3000 waar er hopelijk een flinke IPC sprong komt samen met 5GHz clocks. Dat is gewoon een veel betere upgrade. Het zou ook heel goed kunnen dat Ryzen 3000 met 8c/16t CPU's gaat komen voor minder dan €300. Waarschijnlijk gaat het €300+ Ryzen 7 segment namelijk naar 12c/24t. :)

Verder is een GTX1080 gewoon nog steeds erg goed. Nvidia heeft het ook verzuimd om echt iets beters te brengen en AMD is het echt wachten op Navi en wat ze daarmee bereiken. Waarschijnlijk nog steeds niet veel beter dan een GTX1080.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Duidelijk. Voor nu misschien vast een keer een schone installatie doen tussendoor en vast de HDD er tussen uit gooien. Voor de rest nog geen gekke dingen doen dus. Is het trouwens straks bij overstap naar nieuw moederbord e.d. of steeds dat ik een nieuwe Windows licentie moet kopen? Of is dat tegenwoordig gewoon inloggen met Microsoft account? Heb nog wel de Windows sticker van destijds Windows 8 die ik gekocht had

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tweakriez schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:21:
Duidelijk. Voor nu misschien vast een keer een schone installatie doen tussendoor en vast de HDD er tussen uit gooien. Voor de rest nog geen gekke dingen doen dus. Is het trouwens straks bij overstap naar nieuw moederbord e.d. of steeds dat ik een nieuwe Windows licentie moet kopen? Of is dat tegenwoordig gewoon inloggen met Microsoft account? Heb nog wel de Windows sticker van destijds Windows 8 die ik gekocht had
Met W10 kan je de licentie aan een account koppelen. Simpel te googlen hoe dat moet. Aardige kans dat Windows alsnog niet zomaar installeert, maar dan kan je Microsoft opbellen en dan regelen ze het. :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tweakriez schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:21:
Van 8 weet ik het niet, maar 7 en 8.1 kun je gewoon gebruiken. zowel pro als home premium.
alles compleet installeren en niet direct de code invoeren. nadat je alles klaar hebt ga je naar activeren, en voer je de code in. als dat niet lukt, kies je de optie hardware vervangen.(niet getest met hotmail account)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1