Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, surfen, RTS games zoals Civ VI, Assassin's Creed Origins, FC5, GTAV, standaard surf werk. Ik gebruik nu een ultrawide 1080p en wil in de toekomst in ieder geval naar 1440p ultrawide
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 400 a 500 max waarbij ik mijn moederbord, processor en geheugen van nu verkoop
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]SSD's mogen mee, de koeler die ik heb zal moeten volstaan en ook de kast, ventilatoren en naar mijn idee ze voeding/i]
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk alleen een moederbord, processor en werkgeheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Seen AMD processor, MSI moederbord en minimaal geheugen met een snelheid van 3000 cas15
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alles werkt nu stil en dan hou ik graag zo
Ga je overklokken?
Het is fijn als er ruimte hiervoor is maar zal dit voornamelijk automatisch laten doen
Wat verwacht je van ons?
Ik vind het heel moeilijk om te wachten op Ryzen 3000 en ben bang dat mijn Componenten straks helemaal niks meer opleveren. Ik heb zelf niet het idee dat de nieuwe moederborden heel veel nieuws gaan brengen waar ik ook echt daadwerkelijk iets mee kan. Ik zat er aan te denken om te kijken naar een jong gebruikt exemplaar van een 2700x voor een leuk prijsje rondom 239 euro icm niet al te duur werkgeheugen en een nieuw moederbord en dan over een jaar ongeveer voor een Ryzen 3000 processor te gaan wanneer deze ook weer iets in prijs gezakt zijn.
Dit is hetgeen wat ik van plan was aan te schaffen:
Graag ontvang ik advies, ben ik op mijn hoofd gevallen en moet ik toch echt wachten op Ryzen 3000 of is dit een mooie set als opvolger van mijn setup van een aantal jaar oud?
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, surfen, RTS games zoals Civ VI, Assassin's Creed Origins, FC5, GTAV, standaard surf werk. Ik gebruik nu een ultrawide 1080p en wil in de toekomst in ieder geval naar 1440p ultrawide
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 400 a 500 max waarbij ik mijn moederbord, processor en geheugen van nu verkoop
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]SSD's mogen mee, de koeler die ik heb zal moeten volstaan en ook de kast, ventilatoren en naar mijn idee ze voeding/i]
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-4790K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 81,05 | € 81,05 |
| 1 | Monitoren | LG 29WK600 Zwart | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Phantom | € 26,- | € 26,- |
| 4 | Ventilatoren | Fractal Design Dynamic GP-14 White blades, 140mm | € 11,30 | € 45,20 |
| 1 | Toetsenborden | CM Storm QuickFire XTi - Brown Switch | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic G-Serie 550Watt PCGH Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 830 series SSD 256GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Overclocking | Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g) | € 6,- | € 6,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 450,20 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk alleen een moederbord, processor en werkgeheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Seen AMD processor, MSI moederbord en minimaal geheugen met een snelheid van 3000 cas15
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alles werkt nu stil en dan hou ik graag zo
Ga je overklokken?
Het is fijn als er ruimte hiervoor is maar zal dit voornamelijk automatisch laten doen
Wat verwacht je van ons?
Ik vind het heel moeilijk om te wachten op Ryzen 3000 en ben bang dat mijn Componenten straks helemaal niks meer opleveren. Ik heb zelf niet het idee dat de nieuwe moederborden heel veel nieuws gaan brengen waar ik ook echt daadwerkelijk iets mee kan. Ik zat er aan te denken om te kijken naar een jong gebruikt exemplaar van een 2700x voor een leuk prijsje rondom 239 euro icm niet al te duur werkgeheugen en een nieuw moederbord en dan over een jaar ongeveer voor een Ryzen 3000 processor te gaan wanneer deze ook weer iets in prijs gezakt zijn.
Dit is hetgeen wat ik van plan was aan te schaffen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 96,95 | € 96,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 524,95 | ||
Graag ontvang ik advies, ben ik op mijn hoofd gevallen en moet ik toch echt wachten op Ryzen 3000 of is dit een mooie set als opvolger van mijn setup van een aantal jaar oud?