Ik wil graag een beveiligingscamera installeren in mijn woning vanwege preventie doeleinden en het is natuurlijk altijd prettig als je de buurt kan helpen bij het opsporing van strafbare feiten mocht dit nodig zijn. Vooralsnog wil ik er een installeren aan de voorgevel maar ik houd de optie open voor als de verbouwing klaar is om er later nog een of twee aan de achterzijde te installeren.
Omdat ik door de bomen het bos moeilijk kan zien wilde ik jullie om hulp en advies vragen. Ik weet namelijk niet precies waar ik het beste mee geholpen ben. Wat mij betreft kan ik nog alle kanten uit, ik moet het nog aanleggen. Wel heb ik enkele harde eisen en als het kan ook enkele wensen.
Harde eisen:
Het camerasysteem moet..:
- kwalitatief goed zijn
- waterdicht zijn en geschikt voor buiten
- zeer goede beeldkwaliteit hebben (minimaal full HD)
- 'snachts ook goede opnames kunnen maken waar bijvoorbeeld een herkenning van een persoon mogelijk is
- zelf de data op kunnen slaan (ik moet mijn pc er niet continu voor hoeven laten draaien)
- uitbreidbaar zijn met een of twee camera's
Wensen:
Het zou fijn zijn als het camerasysteem..:
- enigszins betaalbaar is
- te besturen is ipv enkel handmatig in te stellen
- met een app kan werken
- tenminste 14 dagen kan opnemen ( lees beelden wegschrijven)
- niet te opzichtig zijn aan de gevel vanwege het straatbeeld
- audio op kan nemen (naast het videospoor)
Op zich moet het aansluiten niet veel problemen met zich meebrengen. De plek waar hij komt de hangen grenst aan de meterkast waar de router en netwerkswitch zich bevinden. Ik heb eerder al eens een systeem gezien wat geheel zelfstandig draait en waar je beelden kan veiligstellen met enkel een muis en een beeldscherm. Dit zou fijn zijn, maar als er een link naar de pc komt vind ik dit ook prima.
Ik hoor het graag en bij voorbaat al veel dank
Omdat ik door de bomen het bos moeilijk kan zien wilde ik jullie om hulp en advies vragen. Ik weet namelijk niet precies waar ik het beste mee geholpen ben. Wat mij betreft kan ik nog alle kanten uit, ik moet het nog aanleggen. Wel heb ik enkele harde eisen en als het kan ook enkele wensen.
Harde eisen:
Het camerasysteem moet..:
- kwalitatief goed zijn
- waterdicht zijn en geschikt voor buiten
- zeer goede beeldkwaliteit hebben (minimaal full HD)
- 'snachts ook goede opnames kunnen maken waar bijvoorbeeld een herkenning van een persoon mogelijk is
- zelf de data op kunnen slaan (ik moet mijn pc er niet continu voor hoeven laten draaien)
- uitbreidbaar zijn met een of twee camera's
Wensen:
Het zou fijn zijn als het camerasysteem..:
- enigszins betaalbaar is
- te besturen is ipv enkel handmatig in te stellen
- met een app kan werken
- tenminste 14 dagen kan opnemen ( lees beelden wegschrijven)
- niet te opzichtig zijn aan de gevel vanwege het straatbeeld
- audio op kan nemen (naast het videospoor)
Op zich moet het aansluiten niet veel problemen met zich meebrengen. De plek waar hij komt de hangen grenst aan de meterkast waar de router en netwerkswitch zich bevinden. Ik heb eerder al eens een systeem gezien wat geheel zelfstandig draait en waar je beelden kan veiligstellen met enkel een muis en een beeldscherm. Dit zou fijn zijn, maar als er een link naar de pc komt vind ik dit ook prima.
Ik hoor het graag en bij voorbaat al veel dank