Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-05 11:53
knoop doorgehakt en de V5 besteld bij AliExpress voor 29 eurie.
Ik vind het wel vreemd dat er op de ene verkoper over AC stroom 18v-24v staat, maar lees op fora dat 8v ook voldoende is. Heb zelf 8v op de beltrafo. Ik ga het zien. hopelijk is het voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SolarOrbiter schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:06:
knoop doorgehakt en de V5 besteld bij AliExpress voor 29 eurie.
Ik vind het wel vreemd dat er op de ene verkoper over AC stroom 18v-24v staat, maar lees op fora dat 8v ook voldoende is. Heb zelf 8v op de beltrafo. Ik ga het zien. hopelijk is het voldoende.
Je kan toch altijd een andere adapter op de huidige bekabeling aansluiten als het niet werkt?

Goede prijs trouwens. Had ik ook beter kunnen doen dan de V7, had ik er twee kunnen halen ;) (want mijn bel zit eigenlijk achter in de tuin op de poort).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij is mijn V7 ook al weer kapot. Hij connect niet meer met de wifi, ook niet als ik hem naar binnen haal. Je krijgt zo'n robotstem dat hij klaar is om te connecten maar hij reageert niet op de QR-code. De resetknop lijkt ook niks te doen, ik heb nu de batterijen er maar uitgehaald omdat hij bleef roepen (de hele nacht) dat hij klaar was om te connecten? Misschien dat hij nog iets doet na een paar uur zonder batterijen. Hij blijft wel verbonden met mijn chime maar als hij continu (dag en nacht) door de straat roept dat hij klaar is om te connecten ga ik hem ook niet terug ophangen.

Iemand tips? Of hoe die resetknop werkt, 6 seconden indrukken vind ik online, maar dat doet niks. Ik heb mijn kabelmodem al anders ingesteld dat de 2.4 Ghz wifi een andere naam heeft dan de 5 Ghz zodat dit niet fout kan gaan. Als hij kapot is (een van de schroefjes is ook al verroest terwijl hij waterdicht moet zijn en ik heb hem pas sinds 21 mei waarbij we een lange droge periode hebben gehad) ben ik wel even klaar met de wifideurbellen en koop ik weer een normale intercomdeurbel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
De v5 werkt goed bij mij.
Aangesloten op de trafo van de oude bel.
SD kaartje erin. Hangt droog onder een grote oversteek.
Twee chimes.

Krijg wel zo nu en dan een bewegingsmelding met een plaatje van een vreemde straat. Datalek bij Eken?

Wat is het max bereik van en het aantal chimes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21
te snel gepost helemaal vergeten dat ik via me router geoip filtering aan had gezet...
Bel werkt nu prima

[ Voor 77% gewijzigd door FrostBurn op 23-07-2020 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-03-2023
mpx200_05 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:42:
De v5 werkt goed bij mij.
Aangesloten op de trafo van de oude bel.
SD kaartje erin. Hangt droog onder een grote oversteek.
Twee chimes.

Krijg wel zo nu en dan een bewegingsmelding met een plaatje van een vreemde straat. Datalek bij Eken?

Dat heb ik nooit gehad. Heb wel vaak dat een of meer chimes niet afgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mpx200_05 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:42:

ik heb een V7 (of had want hij werkt nog altijd niet)

Ik weet niet wat het max is, maar bij mij hangt die op 10 meter van een V7 en dat is redelijk de max denk ik. Ik heb nog van stopcontact moeten veranderen ivm het bereik. De wifi is slechter.

Bij mij zit er wel een garage en een muur tussen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogiervanzijl
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-10-2020
Ik heb de V7 nu twee weken in gebruik. Vraag maar raak.

Accu, top, veel gebruikt, veel filmpjes gekeken etc, niet representatief voor dagelijks gebruik en maar 12% accu weg in 15 dagen.
Ik heb "goede" Panasonic 18650 cellen gekocht bij nkon voor 2,60st.

Beweging is uit te zetten en op gevoeligheid in te stellen. Bij mij staat aan het einde vd dag de zon recht in de sensor, dan reageert ie niet altijd accuraat. (blaadje of vogel geeft dan melding)

Beeld is top, geluid is top. Spreken werkt bij mij niet op dit moment, als ik weer thuis ben ga ik hier naar kijken.

App is eenvoudig, doet wat ie moet doen, niet super intuïtief, maar na een dag is het duidelijk.
De cloud werkt wmb goed. Wat je wilt zien trekt ie lokaal. Altijd filmpjes van 15sec
Live kijken kan drie minuten.

WiFi verbinding is matig. Geen 5ghz. Bij mij op ca 5m gaat het wel, maar krijg toch nog wel eens de melding van slecht bereik.

Hij zou waterdicht zijn, maar ik zie weinig wat daar op wijst. (geen o-ringen etc) Hij hangt bij mij redelijk droog, maar hier blijf ik wat sceptisch over.

Bevestiging is via montageplaat met goede zeer sterke tape of bijgeleverde schroeven.

Hij hangt bij mij dicht naast de deurpost en de infrarood leds geven veel reflecterend licht, zodat je snachts weinig ziet. Ik denk dat personen binnen 2 Meter goed te zien zijn.

Ik heb de v7 voor 26,- via alie. Chime los gekocht voor 9,-
Koppelen was zo gepiept.

V7 koppelen aan mijn galaxy s9 was ook zo gepiept.

Tot nu toe tevreden. Dat live spreken wil ik wel graag weer aan de praat hebben, hoewel ik me afvraag of ik dat ga gebruiken.

Als er nog vragen zijn, at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynelan87
  • Laatst online: 04-08-2020
-

[ Voor 99% gewijzigd door Rynelan87 op 04-08-2020 10:10 . Reden: Heb m'n oude account terug ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynelan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
Het is een topic over de V7 maar zie ook veel V5 besproken worden.

Ik heb nu ongeveer 1,5 maand de V5, waar van de eerste 3 weken probleemloos functionaliteit, ok hij is wat traag en de beweging sensor is overgevoelig. Maar hij deed wat ik wilde dat hij deed.

Ik kon ten alle tijden live meekijken en spreken en geschiedenis terug kijken vanuit de SD-kaart.

Op een nacht raakte hij van slag, uiteindelijk gereset e.d. en leek weer te functioneren, vlak daarna kwam er een firmware update en toen was het klaar.

- Live meekijken kan ik nu alleen met mazzel, als er aangebeld wordt en ik klik op de push melding, die overigens rustig pas na 10-15 seconde komt ipv vrijwel direct wat voorheen wel gebeurde en dat werkt niet altijd.

- Geschiedenis bekijken, onmogelijk, hij blijft laden maar gebeurd niet.

- Instellingen aanpassen, ik kan het proberen hopelijk pakt hij ze direct op, dat verschilt.

Ik gebruik de app Aiwit (Live Home is hetzelfde volgens mij) maar de gebruikershandleiding wilt dat ik Tosee gebruik, die vanaf dag 1 niet werkt. QR code wordt niet geaccepteerd en via wifi verbinding pakt hij het niet want de deurbel wifi begint met Doorbell ipv Tosee. Na wat zoeken kwam ik op Aitwit en die heeft eerder direct gewerkt.

De klantenservice kan niet echt helpen (ook niet geheel verassend, maar toch jammer) dus nu hoop ik dat iemand hier de gouden tip heeft om wat meer leven in dit ding te krijgen. Ik zou graag richting Nest Hello / Ring toe gaan maar die kosten zijn me nu even iets "te"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:54
Heb ook de v7 besteld en ontvangen maar zo te zien niet waterdicht. de grondplaat is dan wel waterdicht te maken met bijgeleverde sticker maar de bel waar het schuifsysteem zit kan volgens mij gewoon water doorheen komen. I
nstallatie ging vlekkeloos en reageert best snel.
Ga straks ophangen en denk dat ik siliconenkit gebruik om het waterdicht te maken, komt toch vaste voeding aan dus hoeft er in principe niet meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat was ook mijn eerste gedachte maar het lijkt toch redelijk waterdicht (mijn bel is wel kapot, maar de batterijen waren nog schoon en droog). Anders zou je er een stukje isolatietape op kunnen plakken.

De schroeven roesten trouwens ook behoorlijk voor een waterdichte bel :p

/▌

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-05 14:07
Rogiervanzijl schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:04:
Ik heb de V7 nu twee weken in gebruik. Vraag maar raak.

Accu, top, veel gebruikt, veel filmpjes gekeken etc, niet representatief voor dagelijks gebruik en maar 12% accu weg in 15 dagen.
Ik heb "goede" Panasonic 18650 cellen gekocht bij nkon voor 2,60st.

Beweging is uit te zetten en op gevoeligheid in te stellen. Bij mij staat aan het einde vd dag de zon recht in de sensor, dan reageert ie niet altijd accuraat. (blaadje of vogel geeft dan melding)

Beeld is top, geluid is top. Spreken werkt bij mij niet op dit moment, als ik weer thuis ben ga ik hier naar kijken.

App is eenvoudig, doet wat ie moet doen, niet super intuïtief, maar na een dag is het duidelijk.
De cloud werkt wmb goed. Wat je wilt zien trekt ie lokaal. Altijd filmpjes van 15sec
Live kijken kan drie minuten.

WiFi verbinding is matig. Geen 5ghz. Bij mij op ca 5m gaat het wel, maar krijg toch nog wel eens de melding van slecht bereik.

Hij zou waterdicht zijn, maar ik zie weinig wat daar op wijst. (geen o-ringen etc) Hij hangt bij mij redelijk droog, maar hier blijf ik wat sceptisch over.

Bevestiging is via montageplaat met goede zeer sterke tape of bijgeleverde schroeven.

Hij hangt bij mij dicht naast de deurpost en de infrarood leds geven veel reflecterend licht, zodat je snachts weinig ziet. Ik denk dat personen binnen 2 Meter goed te zien zijn.

Ik heb de v7 voor 26,- via alie. Chime los gekocht voor 9,-
Koppelen was zo gepiept.

V7 koppelen aan mijn galaxy s9 was ook zo gepiept.

Tot nu toe tevreden. Dat live spreken wil ik wel graag weer aan de praat hebben, hoewel ik me afvraag of ik dat ga gebruiken.

Als er nog vragen zijn, at your service
Ik heb zelf ook al een jaar de Eken V7. Wat ik echt hinderlijk ervaarde was het enorme kabaal op het apparaat zelf als je aanbelt. Dit is inmiddels aan te passen (ik heb hem daarom een hele periode niet gebruikt.)

Hij hang bij mij naast de meterkast waarin een router staat, de verbinding is dan alsnog niet optimaal. Alleen de enorme Lag is voor mij echt de bottleneck. Meestal zie ik de postbode al weglopen wanneer ik een keer verbinding heb. De pushnotificatie is wel goed.

Goede tip van de batterijen, ook gelijk maar een ander setje besteld.

Mijn vraag is welke app gebruik jij? Ik lees dat de Eken V7 op verschillende apps draaibaar is. Ik gebruik zelf Livehome.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
Heb de mijne vandaag geinstalleerd, gat gemaakt voor usbkabel en dicht gekit met siliconenkit. daarna van de houder de achterkant ook vol met kit omdat de muur niet geheel vlak is (bakstenen). als laatste het schuifgedeelte ingepapt met zwarte siliconenpakking en toen erop geschoven. ziet er waterdicht uit. voordeel van die siliconenpakking is dat het makkelijk te verwijderen is eventueel. met siliconenkit zal dat moeilijk gaan.

Tot nu toe reageert die best wel snel zodra ik op de bel druk of beweging maak. voordeel is nu ook dat de accu's op 100% blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4d3z112
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-03 17:44
Heeft iemand de V7 al op google home gekregen.
Zou wel fijn zijn om een bel te hebben die beeld via de hub laat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noname4
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-06-2021
Ik heb op Marktplaats een Eken V7 gekocht maar het koppelen (installeren) lukt niet. Na het scannen van de QR code krijg ik een stem die zegt: apparaat registratie mislukt

Heeft iemand dit ook ooit gehad en wie weet een oplossing. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprintertje
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-10-2020
Ik lees in de reacties op de aanschaf van een Eken video deurbel dat een netvoeding niet
mogelijk is en dit klopt. Ook ik liep tegen dit probleem aan terwijl ik de Eken V7 goed vindt
bevallen. Ik heb het zo gedaan: Een netvoeding van 3.7 V, gelijk aan de gemeten 3.7 V van de
bijgeleverde oplaadbare batterijen. Ik heb een pvc buisje gemaakt van dezelfde grootte
als de batterijen met aan de uiteinden een + en - contactpunt. Binnenin het pvc buisje aan een
soldeerlip bij + en - een rode en zwarte draad gesoldeerd en deze twee draden verbonden aan
de + en - draden van de 3.7V adapter en zo heb ik toch een netvoeding en nooit geen lege
oplaadbare batterijen meer, want die gebruik ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sprintertje schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:17:
Ik lees in de reacties op de aanschaf van een Eken video deurbel dat een netvoeding niet
mogelijk is en dit klopt. Ook ik liep tegen dit probleem aan terwijl ik de Eken V7 goed vindt
bevallen. Ik heb het zo gedaan: Een netvoeding van 3.7 V, gelijk aan de gemeten 3.7 V van de
bijgeleverde oplaadbare batterijen. Ik heb een pvc buisje gemaakt van dezelfde grootte
als de batterijen met aan de uiteinden een + en - contactpunt. Binnenin het pvc buisje aan een
soldeerlip bij + en - een rode en zwarte draad gesoldeerd en deze twee draden verbonden aan
de + en - draden van de 3.7V adapter en zo heb ik toch een netvoeding en nooit geen lege
Er zijn ook mensen die een usb-kabel hebben gebruikt die gewoon altijd in de bel steekt. Bij mij paste dat toen net niet door het gat in de muur (en gelukkig ben ik het ook niet speciaal uit gaan boren).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-05 16:08
ik zit zelf te denken om de eken v7 aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen welke app gebruikt wordt voor de video verbinding ed.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

squashedraven schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:31:
ik zit zelf te denken om de eken v7 aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen welke app gebruikt wordt voor de video verbinding ed.?
Aitwit

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-05 16:08
Ah helaas zoek juist een deurbel geschikt met de xiaomi home app. Dacht de Eken gevonden te hebben omdat die op de xiaomiproducts website staat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

squashedraven schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

Ah helaas zoek juist een deurbel geschikt met de xiaomi home app. Dacht de Eken gevonden te hebben omdat die op de xiaomiproducts website staat :+
Xiaomiproducts is niet echt van Xiaomi. Xiaomi heeft ook deurbellen. Ik heb er een gehad, ik vond die vrij traag en na een jaar was hij kapot (de Eken was eerder kapot trouwens)

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 06-10-2020 11:54 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogiervanzijl
  • Laatst online: 20-10-2020
Dashlane schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:38:
[...]

Ik heb zelf ook al een jaar de Eken V7. Wat ik echt hinderlijk ervaarde was het enorme kabaal op het apparaat zelf als je aanbelt. Dit is inmiddels aan te passen (ik heb hem daarom een hele periode niet gebruikt.)

Hij hang bij mij naast de meterkast waarin een router staat, de verbinding is dan alsnog niet optimaal. Alleen de enorme Lag is voor mij echt de bottleneck. Meestal zie ik de postbode al weglopen wanneer ik een keer verbinding heb. De pushnotificatie is wel goed.

Goede tip van de batterijen, ook gelijk maar een ander setje besteld.

Mijn vraag is welke app gebruik jij? Ik lees dat de Eken V7 op verschillende apps draaibaar is. Ik gebruik zelf Livehome.
Ook de aiwit. Die is recent geüpdatet, en heeft nu een ander logo.
Op dit moment krijg ik wekelijks de melding dat mijn batterijen leeg zijn, terwijl deze op 46% staan. Verder werkt de app nagenoeg probleemloos.
Ik herken de lag overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noname4
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-06-2021
De eerste Eken V7 die ik op marktplaats kocht bleek defect. Heb een nieuwe besteld op Aliexpress en wil de Eken V7 nu het liefste bedraad op de bestaande beltrafo aansluiten. Daarvoor wil ik de micro USB ingang gebruiken op de Eken V7. De batterijen hoef ik dan helemaal niet te gebruiken. Om de AC spanning van de beltrafo om te zetten in DC 5 volt, 1 Ampere en deze in te voeren in de Eken V7 met de micro USB aansluiting vond ik zoiets als deze converter: https://nl.aliexpress.com...eda2a4676a15dea4771d6450f
Heeft iemand zoiets geprobeerd en werkt dat?

[ Voor 62% gewijzigd door Noname4 op 18-10-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Noname4 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:50:
De eerste Eken V7 die ik op marktplaats kocht bleek defect. Heb een nieuwe besteld op Aliexpress en wil de Eken V7 nu het liefste bedraad op de bestaande beltrafo aansluiten. Daarvoor wil ik de micro USB ingang gebruiken op de Eken V7. De batterijen hoef ik dan helemaal niet te gebruiken. Om de AC spanning van de beltrafo om te zetten in DC 5 volt, 1 Ampere en deze in te voeren in de Eken V7 met de micro USB aansluiting vond ik zoiets als deze converter: https://nl.aliexpress.com...eda2a4676a15dea4771d6450f
Heeft iemand zoiets geprobeerd en werkt dat?
Ik heb er een normale usb lader tussenhangen, werkt perfect hier. batterij zit altijd rond de 96%
sprintertje schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:17:
Wel omslachtig terwijl die via de usb aansluiting gewoon oplaadt. draait al een tijd probleemloos hier.

[ Voor 33% gewijzigd door Toerq op 25-10-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

zwerfkater schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:54:
[...]

Wel omslachtig terwijl die via de usb aansluiting gewoon oplaadt. draait al een tijd probleemloos hier.
Ik heb dat geprobeerd maar kreeg geen usbkabel door het gat in mijn garagemuur en had ook niet zo'n zin het gat heel veel groter te maken,

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xel003
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09-2024
Of je maakt het kleine stekkertje kleiner door er plastic af te snijden tot het wel past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 17:13

agaam

dit is mijn huisdier

Ik heb de Eken geïnstalleerd, werkt allemaal goed maar ik hoor hun wel spreken maar als ik wat zeg horen ze mij niet, waar kan dat aanliggen heb android telefoon.
Al gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door agaam op 13-11-2020 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouchke
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-07-2024
Hallo, ik heb sinds een paar maanden de Eken V7, nu werkt echter de Aiwit app niet meer, heb al van alles geprobeerd. Heeft iemand een tip of deze op een andere app werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nouchke schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:15:
Hallo, ik heb sinds een paar maanden de Eken V7, nu werkt echter de Aiwit app niet meer, heb al van alles geprobeerd. Heeft iemand een tip of deze op een andere app werkt?
Blijft hij bij jou ook roepen dat hij klaar is om te connecten? Bij mij doet hij dat al sinds juli, hij ligt nu zonder batterijen in een la en ik heb terug een domme bel gehangen (want dit was mijn tweede slimme bel en ik heb geen zin om elke paar maanden bellen te vervangen en gaten in mijn muur te boren).

Ik heb nog de Wifi netwerken gescheiden (2,4 en 5 Ghz omdat ik ergens gelezen had dat dit het probleem kon zijn, maar dit heeft ook niks geholpen).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouchke
  • Laatst online: 22-07-2024
Bij mij was dit ook mijn tweede slimme deurbel, deze werkte na een tijd ook niet meer, nou ik vind er weinig slims aan zo🤔 ben alweer de halve middag hiermee bezig geweest. Heb zojuist ook contact gehad met bol.com, waar ik de deurbel gekocht heb, zij zouden de leverancier contact met mij op laten nemen. Ik denk persoonlijk dat het aan de app ligt, Maarja dat doet er niet toe, het werkt gewoon niet dus als ze geen oplossing hebben gaat deze bel mooi retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-05 16:07
Hier werkt de bel wel maar soms ook wel een te late melding.
Ik heb reserve batterijen aangekocht maar deze zijn te groot.
18650 oplaadbare batterij gekocht van Nitecore.
Deze past echter niet...
Zijn niet alle 18650 batterijen even groot?
Hoe kan je dit nagaan en welke batterij kan je me adviseren?

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Donders
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-01-2021
Wij hebben al een jaar een Eken WiFi deurbel en zijn er zeer tevreden over. Batterijen gaan tussen 4 a 5 maanden mee voor dat je ze op moet laden. Krijgt ook E mail als ze opgeladen moeten worden.
Geen abonnement net als bij andere merken.
Vanuit buitenland in te stellen en uit te lezen
En aanschaf prijs is ook veel lager als de meeste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:23
jee_r schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:40:
Hier werkt de bel wel maar soms ook wel een te late melding.
Ik heb reserve batterijen aangekocht maar deze zijn te groot.
18650 oplaadbare batterij gekocht van Nitecore.
Deze past echter niet...
Zijn niet alle 18650 batterijen even groot?
Hoe kan je dit nagaan en welke batterij kan je me adviseren?
Sloop een oude laptopbatterij dan heb je vaak al 5 of 7 geschikte batterijen. Eentje is meestal maar kapot, daar kom je snel genoeg achter bij het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhouthalen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-02-2021
Heeft de V5 ook een slot voor een micro SD kaartje ? Vroeger wel en nu verdwenen ?

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 16:30

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb bij de Eken V7 de livehome app gekregen echter de laatste weken duurt het soms wel tot 10minuten voordat de app op mijn telefoon doorkrijgt dat er iemand belt.
Ik zie ook de Aiwit app, is dat beter ? Of zijn er andere alternatieven ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-05 11:23
gjs schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:24:
Ik heb bij de Eken V7 de livehome app gekregen echter de laatste weken duurt het soms wel tot 10minuten voordat de app op mijn telefoon doorkrijgt dat er iemand belt.
Ik zie ook de Aiwit app, is dat beter ? Of zijn er andere alternatieven ?
Volgens mij wordt de Aiwit app wel beter/vaker geupdate. Probeer het eens zou ik zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 14-05 16:30

gjs

Scoobydoobydoo

Ja de Aiwit zit op versie 2.1.3 (updated February 3, 2021) terwijl de LiveHome nog op versie 2.0.0 (updated October 19, 2020) zit.
De interface is precies dezelfde en het LiveHome account werkt ook voor Aiwit.
Hij lijkt sneller over te gaan nu.

[ Voor 12% gewijzigd door gjs op 05-03-2021 16:34 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Niemand met tosee app?
Ik heb dat de chimes het vaak niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
insp.gadget schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:04:
Niemand met tosee app?
De reviews in de App Store vermelden dat er advertenties in de app zitten... nee dankje.

Met de chime heb ik geen enkel probleem gehad. Waar ik wel nog een keer in wil duiken is het protocol tussen de bel en de chime in de hoop het te kunnen afvangen in Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Niemand met tosee app?
De chime deed het bij mij beter en sneller dan de app (bij zowel de Eken als de Xiaomi die ik heb gehad). Logisch ook, want de app is via wifi van je bel, naar internet (China?), en dan weer terug naar je wifi van je telefoon.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
digital-IMEI schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:52:
[...]

De reviews in de App Store vermelden dat er advertenties in de app zitten... nee dankje.

Met de chime heb ik geen enkel probleem gehad. Waar ik wel nog een keer in wil duiken is het protocol tussen de bel en de chime in de hoop het te kunnen afvangen in Home Assistant.
Via home assistant zou echt top zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin92
  • Laatst online: 19-09-2024
Weet iemand hoe je de bewegingssensor kan aanzetten zodat de bel ook bewegingen gaat vastleggen als er niet aangebeld wordt. Via de "help" zou dit in dr aitwit app staan onder instellingen enndan bewegingen, maar dat zie ik nergens staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Justin92 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:17:
Weet iemand hoe je de bewegingssensor kan aanzetten zodat de bel ook bewegingen gaat vastleggen als er niet aangebeld wordt. Via de "help" zou dit in dr aitwit app staan onder instellingen enndan bewegingen, maar dat zie ik nergens staan..
Via het “bewegende poppetje” onder de miniatuurweergave. Het derde icoontje van links zeg maar.

Door een gevoeligheid in te stellen activeer je hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin92
digital-IMEI schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:27:
[...]

Via het “bewegende poppetje” onder de miniatuurweergave. Het derde icoontje van links zeg maar.

Door een gevoeligheid in te stellen activeer je hem.
Zie niet wat je bedoeld. Ik zie het volgende, zie bijgevoegde foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUHDq7OsQ2eiuRCa4SWpqn4qvGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKbflL3MFAE3DJIWx82v7n4g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Bij mij staat hier nog een 4de icoontje bij. Zie ook de afbeeldingen die in de AppStore staan. Heb je wellicht een ouder type bel? Ik heb de v7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin92
digital-IMEI schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:03:
Bij mij staat hier nog een 4de icoontje bij. Zie ook de afbeeldingen die in de AppStore staan. Heb je wellicht een ouder type bel? Ik heb de v7
Zie nu dat ik de V6 heb,zit die functie dan schijnbaar niet op..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 18:07
Bij mij EKEN v7 heb ik een probleem dat de bel het opeens niet meer deed. Ik kan via aiwit een qr code maken welke ingescand wordt door de deurbel, maar vervolgens zegt de deurbel dat "router niet gevonden" is... Verder kan ik niks? Iemand een idee wat ik zou kunnen checken?

Ik heb 2.4 en 5g geprobeerd en twee verschillende netwerken...

UPDATE : Na poging 10 is t gelukt... Dus blijven proberen mensen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis013 op 23-03-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dennis013 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:29:
Bij mij EKEN v7 heb ik een probleem dat de bel het opeens niet meer deed. Ik kan via aiwit een qr code maken welke ingescand wordt door de deurbel, maar vervolgens zegt de deurbel dat "router niet gevonden" is... Verder kan ik niks? Iemand een idee wat ik zou kunnen checken?

Ik heb 2.4 en 5g geprobeerd en twee verschillende netwerken...

UPDATE : Na poging 10 is t gelukt... Dus blijven proberen mensen :)
Serieus? Mijn bel ligt al een half jaar in een la vanwege dat probleem.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 18:07
Marzman schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:38:
[...]
Serieus? Mijn bel ligt al een half jaar in een la vanwege dat probleem.
Nee, nu hapert ie weer.... Ik krijg wel de melding dat het verbonden is, maar vervolgens zie je niks gebeuren in de aitwit app...

[ Voor 17% gewijzigd door Dennis013 op 23-03-2021 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca1675
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-12-2021
Hoi allemaal ik heb met de eken v5 problemen met het koppelen met de experiabox weten jullie de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel67!
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-03 15:06
Heb deze deurbel aangeschaft en vind hem waardeloos batterijen gaan 2 weken mee en de deurbel werkt zeeeeer traag.
Krijg soms pas na 10 minuten een melding op mijn telefoon.
Waardeloos apparaat 🤮

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Niemand met tosee app?
Ik heb hier 2 chimes en 1 telefoon verbonden en had geen problemen.
Toen ik een tweede telefoon verbond kwamen de problemen. Nu doet maar één chime het en één telefoon. Zet ik één telefoon uit doet die andere chime het weer wel.
Verder werkt hij goed.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Niet online
Eken V7 sinds november in gebruik.

Sinds deze week werkt de WiFi module niet meer.
Als ik de bel naar fabriek reset en de QR scan koppelt hij met de router (pas bij poging 5).

Hierna komt de bel 10 seconden online en gaat weer offline.
Router geeft aan dat de deurbel's speed maar 1,06 Mbps is.

Na het eruit halen van de batterijen herhaald de bel het bovenstaande opnieuw. Iemand dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, na 1,5 maand kreeg ik ook geen wifiverbinding meer met de wifi en bleef de deurbel dat ook op hoog volume roepen door de straat. Sindsdien weer een domme bel, was er even klaar mee. De slimme deurbel hiervoor heeft het ook maar een jaar volgehouden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:36
Deze bel in augustus gekocht, even getest en toen een aantal weken met vakantie gegaan. Na vakantie wilde ik graag de bel gaan ophangen, maar kwam ik erachter dat deze het alleen nog maar deed wanneer ik hem aansloot via de USB kabel.

De camera geeft aan dat de batterijen 100% opgeladen zijn. Helaas heeft de verkoper me op ali dusdanig lang aan het lijntje gehouden, dat ik niet doorhad dat ik geen dispute meer destijds kon aanmaken. Deze heeft me erna gezegd nieuwe batterijen op te sturen, maar dat is inmiddels ook al weer op 1 september geweest. Op verzoeken om een tracking nummer te overhandigen is niet meer gereageerd.

Ik ben dus bang dat ik met deze gemankeerde bel blijf zitten.

Resetten heb ik reeds geprobeerd, maar helaas niet het gewenste effect. Iemand anders ook dit issue aan de hand gehad en er toch nog werkend uitgekomen is? Ik kan natuurlijk een setje van die batterijen los bestellen, maar als ik de wisselden reviews lees over de bel kan ik misschien nog beter de deurbel van de action halen en kijken of ik die bedraad kan aansluiten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als het je lukt een usbkabel door je muur te krijgen naar je bel lijkt me dat niet zo verkeerd dan hoef je hem ook nooit meer los te halen en op te laden.

En de batterijen kun je ook gewoon los kopen voor een paar euro (dat is niet hoe het hoort, maar beter dan met de bel blijven zitten).

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 21-10-2021 12:45 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 101Garfield
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-04 17:32
Ik heb de EKen v5 of beter gezegd 2. Echter de ene heeft een SD card voor het opslaan van video beelden. De andere doet het in de cloud. Nu is er een probleem met de bel met SD card. Deze bel leest de SD card niet meer goed uit. Met andere kaart ook problemen.
Die met SD card heeft geen mogelijkheid om te koppelen met de cloud, wat erg jammer is. Nu heb ik alleen een bel en de mogelijkheid om als ik het wil de stream te bekijken.... Iemand ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iguest
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
Kan er iemand bevestigen dat je batterijen en de trafo gelijktijdig kan gebruiken en of de batterijen dus via de trafo op peil worden gehouden. Een usb aansluiting is geen optie vanwege te smalle muurdoorgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechPunt.nl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-03-2024

TechPunt.nl

Bedrijfsaccount XiaomiProducts
iguest schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:04:
Kan er iemand bevestigen dat je batterijen en de trafo gelijktijdig kan gebruiken en of de batterijen dus via de trafo op peil worden gehouden. Een usb aansluiting is geen optie vanwege te smalle muurdoorgang
Je kunt de transformator aansluiten inderdaad terwijl de batterijen er in zitten. Het voordeel daarvan is dat als de transformator geen stroom meer geeft voor een enige tijd, de deurbel dus niet helemaal uitgaat maar verder werkt op de batterijen. Hij laadt de batterijen dus niet op maar die zijn dan als back up als bijvoorbeeld de stroom uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

TechPunt.nl schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:11:

Hij laadt de batterijen dus niet op maar die zijn dan als back up als bijvoorbeeld de stroom uitvalt.
Hij laadt de batterijen wel op, dat zie je ook terug in de app

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.passchier
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10-08-2023
Inmiddels zwaar teleurgesteld over deze bel, kan geen video's meer kijken zonder een abbo van 35 EUR per jaar ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Voor 35 euro heb je ook de Action bel :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-05 20:34
Ik heb de eken destijds gekocht en de eufy 2k gekocht voor 150 euro. Wat een top ding en zonder abbo:)

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

maartentmm schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:11:
Ik heb de eken destijds gekocht en de eufy 2k gekocht voor 150 euro. Wat een top ding en zonder abbo:)
Als ik nog een slimme bel wil zal het ook zoiets worden, de Xiaomi bel en deze Eken was ik niet tevreden over (te snel kapot (te goedkoop waarschijnlijk), ik wil niet jaarlijks of vaker deurbellen vervangen). Ik heb nu al weer 2+ jaar een domme bel en die werk nog steeds. Op mijn voordeur (deze bellen hangen op de poort) hangt nog de originele deurbel van 50+ jaar oud :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Same here. De batterij is tegenwoordig binnen een week leeg. Terugkijken kan ineens enkel met een abbo. Pure oplichterij.

Bij mij staat de Eufy (slim) ook op de shortlist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digital-IMEI
Vandaag de eufy slim bij de Media Markt gehaald voor 75€

Nu al heel blij mee, stabiele verbinding, fatsoenlijke app en lokale opslag.
Nog even afwachten wat de batterij doet, de reviews voorspellen in ieder geval betere resultaten dan de Eken bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:51
Een kennis van mij heeft een Eken V5 (denken we, op basis van hoe hij er uit ziet) .. maar sinds kort kan hij de video deurbel niet meer "extern" bekijken (dus als hij onderweg is bijvoorbeeld)

En ook als hij thuis is lijkt de videofeed alleen te werken als iemand op de bel drukt, dus niet meer "zomaar" te bekijken.

Hebben andere gebruikers van de Eken v5 daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
duvekot schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 22:33:
Een kennis van mij heeft een Eken V5 (denken we, op basis van hoe hij er uit ziet) .. maar sinds kort kan hij de video deurbel niet meer "extern" bekijken (dus als hij onderweg is bijvoorbeeld)

En ook als hij thuis is lijkt de videofeed alleen te werken als iemand op de bel drukt, dus niet meer "zomaar" te bekijken.

Als dit sinds een week of 2 nu is, nee dit is niet onbekend. Als ik mijn firewall nakijk maakt hij wel extern connecties maar loopt het vanuit daar spaak. De ToSee app is ook niet meer in de playstore en Eken zelf reageert ook niet. Ik denk dat hun services eruit ligt. Als je thuis bent maakt de app gebruik van je lokale netwerk om de data te versturen, hierdoor werkt het wel als je de app opent en de camera benadert.

Ik denk dat we aangewezen zijn om over te stappen naar een andere deurbel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:51
d5stick schreef op zondag 5 februari 2023 @ 22:43:
Als dit sinds een week of 2 nu is, nee dit is niet onbekend.
[...]
Ik denk dat we aangewezen zijn om over te stappen naar een andere deurbel..
Thx voor de terugkoppeling ... En we gaan opzoek naar een betere vervanging.
Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunel
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik gebruik de Eken v7 nu al bijna 3 jaar. En inderdaad na 2 jaar kreeg ik de melding dat ik ervoor moest betalen. Ik heb ze gevraagd en het blijkt dat je altijd 2 jaar gratis een abbo krijgt en daarna ervoor moet betalen. Ook gekocht via Aliexpress waar stond lifetime free. Helaas is dat niet zo maar om €35,- per jaar te gaan betalen is ook geen ramp toch? Beeld bij mij is super goed. Ook krijg ik meteen een melding wanneer iemand aanbelt. Ik heb mijn deurbel wel via micro usb aangesloten zodat ik de batterijen niet elke keer hoef op te laten. Ik ben er super tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinamar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:52
duvekot schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 22:33:

Hier hetzelfde gehad begin februari, alles gereset geen oplossing. Paar dagen later werkte alles weer, denk dat de server in china er paar dagen uit gelegen heeft🤔
Pagina: 1 2 Laatste