Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:10
Mijn vraag
Zijn er mensen die ervaring hebben met de slimme deurbel van Eken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Iphone X

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er zijn een aantal video's die kan vinden (zoals deze:https://www.youtube.com/watch?v=uLLGYzi83-A) en daarnaast staan er op aliexpress reviews.

Ik vraag me vooral af waarom ik voor een ring zou moeten kiezen en niet bijvoorbeeld deze eken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik sluit hier even bij aan, voordat ik hem ook koop.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:29
Heb deze ook op het oog wat mij een beetje onduidelijkheid geeft is dat ik graag een deurbel elecktrisch wil aansluiten maar het signaal doorstuurt via wifi bestaat dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:54
Philtjens schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:55:
Heb deze ook op het oog wat mij een beetje onduidelijkheid geeft is dat ik graag een deurbel elecktrisch wil aansluiten maar het signaal doorstuurt via wifi bestaat dit ?
Zodat je niet met batterijen zit?
De Eken kan dit in elk geval niet, kijk maar naar deze foto.
De Ring kan dit wel weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Schumaster schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:01:
[...]

Dan is dit niet voor mij hebben nu een bel op batterijen wat na 4 weken niks meer doet omdat de batterij op is vrij vervelend dus dan zoeken we nog even verder 👍
BertP schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:10:
Mijn vraag
Zijn er mensen die ervaring hebben met de slimme deurbel van Eken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Iphone X

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er zijn een aantal video's die kan vinden (zoals deze:https://www.youtube.com/watch?v=uLLGYzi83-A) en daarnaast staan er op aliexpress reviews.

Ik vraag me vooral af waarom ik voor een ring zou moeten kiezen en niet bijvoorbeeld deze eken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Met 2x 18650 batterijen er in houd hij best een half jaar vol lijkt mij.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Ze geven inderdaad aan dat met de 2x18650 batterijen hij het 8 maanden zou moeten volhouden. Dat lijkt mij wat optimistisch maar met een reserve setje (of een dagje zonder) bel kom je volgens mij een heel eind. Ik mis alleen even wat ervaringen uit de praktijk om in te kunnen schatten of de kwaliteit goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
BertP schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:20: Ik mis alleen even wat ervaringen uit de praktijk om in te kunnen schatten of de kwaliteit goed is.
YouTube?

[ Voor 8% gewijzigd door Supertip op 08-05-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Ja gechecked maar daar zijn echt maar een paar filmpjes te vinden, en dan vaak vanuit China waarbij er niet meer gebeurd dan een kleine unboxing. Ik ben benieuwd of de sensoren goed werken, of mensen bijvoorbeeld veel last hebben van vertraging in signaal etc. Dat zou het prijsverschil met een Ring kunnen verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Tja dat je wat laat liggen mbt de ring dat lijkt me wel.
Maar een interne opslagruimte dmv micro SD lijkt me ook wel fijn.
De Chinezen hoeven immers niet te zien hoe vaak Trump aanbelt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Supertip schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:48:
Tja dat je wat laat liggen mbt de ring dat lijkt me wel.
Maar een interne opslagruimte dmv micro SD lijkt me ook wel fijn.
De Chinezen hoeven immers niet te zien hoe vaak Trump aanbelt .
Volgens mij slaat hij het sowieso in de cloud op, als je er een microSD in doet slaat hij het daar óók op. Zo werkt het ook met een camera die ik van Xiaomi heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 14:13
Mijn collega heeft deze. Daar kan je een voeding bij kopen. Ben je van de batterijtjes af.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.54444c4doMfyqH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Meester_J schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:08:
Mijn collega heeft deze. Daar kan je een voeding bij kopen. Ben je van de batterijtjes af.
Thanx! Opzich vind ik het niet zo'n heel groot probleem dat er batterijen in gaan, er is nu 1 stroompunt en daar zit de lamp op aangesloten. Anders zou ik kabels e.d. moeten trekken.

Gebruikt hij de bel naar tevredenheid? Zijn de beelden ook met 720p scherp genoeg?
Meester_J schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:22:
[...]

Hij heeft hem pas een week of twee, maar tot nu toe is hij tevreden. :) . Of de beelden scherp genoeg zijn. Tja, ik heb even op zijn scherm meegekeken, ziet er fraai uit.
Volgens mij is het gewoon een white label bel die meerdere fabrikanten 'claimen' met hun eigen merk. De ene heet eken V5, de ander ZWN V5. Volgens mij allemaal dezelfde hardware maar dan met een ander naampje.

De V7 is de opvolger van wat ik nu kan zien (1080p), maar die ZWN V5 die je collega heeft ziet er goed uit. Zowel qua reviews als foto's uit de praktijk.

Voor die 35 euro die een V7 kost kan je haast geen miskoop doen zou je zeggen :)

[ Voor 36% gewijzigd door BertP op 08-05-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
BertP schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:18:
[...]

Thanx! Opzich vind ik het niet zo'n heel groot probleem dat er batterijen in gaan, er is nu 1 stroompunt en daar zit de lamp op aangesloten. Anders zou ik kabels e.d. moeten trekken.

Gebruikt hij de bel naar tevredenheid? Zijn de beelden ook met 720p scherp genoeg?
Hij heeft hem pas een week of twee, maar tot nu toe is hij tevreden. :) . Of de beelden scherp genoeg zijn. Tja, ik heb even op zijn scherm meegekeken, ziet er fraai uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik zie niets terug over een voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Ryan_ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:25:
[...]

Ik zie niets terug over een voeding.
In de productomschrijving staat eeb universele adapter: https://www.aliexpress.co....1000023.3.10916c2dhiRRPk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

BertP schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:20:
Ze geven inderdaad aan dat met de 2x18650 batterijen hij het 8 maanden zou moeten volhouden. Dat lijkt mij wat optimistisch maar met een reserve setje (of een dagje zonder) bel kom je volgens mij een heel eind. Ik mis alleen even wat ervaringen uit de praktijk om in te kunnen schatten of de kwaliteit goed is.
Batterijen verwisselen is niet zo erg, maar een belangrijk pakketje of een monteur missen omdat je bel het niet doet wel. Maar je zou toch ook altijd nog zelf een adapter met het juiste voltage er aan kunnen hangen?

Nu zijn wifibellen toch al wat onbetrouwbaarder dan gewoon draadloze bellen (niet dat het mij verder tegen houdt, ik heb de bel van Xiaomi in bestelling)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-07 21:42
Ik heb zowel een Ring 1 als een "China" Kobwa video deurbel gehad.

De Ring 1 heb ik geretourneerd, kwaliteit van de video was bedroevend, de app reageerde veel te laat (de beller was al weg). en de wifi verbinding was slecht (afstand router 1 meter).

De Kobwa heb ik hierna gekocht. Zelfde problemen. De accu welke minimaal een half jaar mee moest gaan was na 3 weken al leeg en dezelfde problemen als de Ring.

Het idee is super, maar de uitwerking is in deze prijsklasse beroerd.

Wat ik zoek is een video deurbel met POE. De draad van de huidige deurbel kan ik eenvoudig vervangen door UTP (deze komt uit in de meterkast).

Deze zijn echter in een prijsklasse onder € 100,00 niet te vinden, alleen in China (Aliexpress). Ik wacht nog wel even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
Volgens mij om de accu los op te laden. NIET om permanent te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Zal waarschijnlijk wel werken met de https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.6ca94c4dJzARy5

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB16GMkX5zxK1Rjy1zkq6yHrVXa1.jpg

Niet echt duidelijk of je de batterijen er nou wel of niet in moet laten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Marzman schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:26:
[...]

Batterijen verwisselen is niet zo erg, maar een belangrijk pakketje of een monteur missen omdat je bel het niet doet wel. Maar je zou toch ook altijd nog zelf een adapter met het juiste voltage er aan kunnen hangen?

Nu zijn wifibellen toch al wat onbetrouwbaarder dan gewoon draadloze bellen (niet dat het mij verder tegen houdt, ik heb de bel van Xiaomi in bestelling)
Ja eens, wat is voor jou de reden geweest om de Xiaomi te kopen (en niet een alternatief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
BertP schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:37:
[...]

Ja eens, wat is voor jou de reden geweest om de Xiaomi te kopen (en niet een alternatief).
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jouw bevindingen met de Xiaomi deurbel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

BertP schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:37:
[...]

Omdat ik meer spullen van Xiaomi heb en daar tevreden over ben (telefoons, Bluetooth speaker, Band2, box3)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Marzman schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:48:
[...]

Omdat ik meer spullen van Xiaomi heb en daar tevreden over ben (telefoons, Bluetooth speaker, Band2, box3)
Heb zelf de roborock (stofzuiger) en de camera en die bevallen ook prima. Zal mij eens wat meer verdiepen in de deurbel, wellicht ook handiger om alles in 1 app te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
Noppesnada schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:27:
Ik heb zowel een Ring 1 als een "China" Kobwa video deurbel gehad.

De Ring 1 heb ik geretourneerd, kwaliteit van de video was bedroevend, de app reageerde veel te laat (de beller was al weg). en de wifi verbinding was slecht (afstand router 1 meter).

De Kobwa heb ik hierna gekocht. Zelfde problemen. De accu welke minimaal een half jaar mee moest gaan was na 3 weken al leeg en dezelfde problemen als de Ring.

Het idee is super, maar de uitwerking is in deze prijsklasse beroerd.

Wat ik zoek is een video deurbel met POE. De draad van de huidige deurbel kan ik eenvoudig vervangen door UTP (deze komt uit in de meterkast).

Deze zijn echter in een prijsklasse onder € 100,00 niet te vinden, alleen in China (Aliexpress). Ik wacht nog wel even.
-> en gewoon de huidige bel kan laten werken.

Ik heb dus mijn huidige bel maar "smart" gemaakt met een Sonoff en een optocoupler. Die stuurt een berichtje naar Domoticz. Vervolgens een pushnotificatie via Pushsafer met snapshot van de camera op de oprit. Dan maar geen gesprekken met de postbode voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
Ryan_ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:35:
Zal waarschijnlijk wel werken met de https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.6ca94c4dJzARy5

[Afbeelding]

Klopt. Adapterplaat zit er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Meester_J schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:55:
[...]

-> en gewoon de huidige bel kan laten werken.

Ik heb dus mijn huidige bel maar "smart" gemaakt met een Sonoff en een optocoupler. Die stuurt een berichtje naar Domoticz. Vervolgens een pushnotificatie via Pushsafer met snapshot van de camera op de oprit. Dan maar geen gesprekken met de postbode voorlopig.
Ik heb nu nog een ouderwetse intercom, maar die hoor ik meestal niet (is denk ik gewoon kapot, zat al in het huis maar de bel klinkt door de luidspreker die in de hoorn zit en dat is veel te zacht). Ik moet zeggen dat ik ook weinig gesprekken voer.

Een slimme bel met camera en intercom lijkt me handig omdat
1) de bel op de poort van de achtertuin zit (daar zit ook de brievenbus) en dan moet ik door de achterdeur, de verandadeur, de tuin en vervolgens de poort open maken. Dat duurt even.
2) ik werk thuis, maar kan niet altijd meteen reageren als de bel gaat (de buren en familie weten dat). Dan kan ik in elk geval zien hoe belangrijk het is en dan bepalen of ik wel of niet open doe.

Als het goed werkt ga ik misschien nog wel meer smart producten kopen. Een camera die ik op de tuin en garage kan richten bijvoorbeeld. Eventueel gekoppeld aan de deurbel. Van slimme lampen zie ik nog niet direct het nut. Elke lamp heeft hier minimaal drie knoppen om hem aan of uit te doen en in de slaapkamers ook nog met een touwtje bij het bed.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:17
Een wat late reactie, maar topic niet eerder gezien.
Ik heb zelf de Eken V5 gekocht voor € 30,- op AliExpress. Betreft hier de versie zonder SD kaart, zonder batterijen maar met chime.

Voordeel van de V5 is dat deze ook op 8V werkt, hierdoor kan deze op de bestaande 8v beltransformator (die bij mij in de meterkast hangt) en zo heb je dus geen gedoe met batterijen.

Beeld is 720p en dat is ruim voldoende. App werkt verder netjes. Bel zelf is wat groter dan een ring bijvoorbeeld maar voor € 30,- kan je niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
Kun je lokaal opslaan en eventueel domoticz?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zubidingasir
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 12:55
Ik heb de eken v7 binnen. Ik heb hem zojuist volgeladen en ga hem even testen. Wel met de motion functie uit (dus niet constant opnemen bij beweging). Alleen als iemand belt moet die een seintje geven op mijn mobiel en moet ik kunnen communiceren. Ik ga even aankijken hoe lang die mee gaat. Kan wellicht wat beelden delen hier als iemand daar interesse in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
Ik probeer hem in een hoek te plaatsen tussen het deurkozijn en de muur, maar heb een montage beugel nodig, net als bij de nest. Iemand enig idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-03-2023
Eigenlijk wil ik ook een v7, maar niet aan te sluiten met een adapter. Dus ik overweeg een v5. Maar die zijn niet waterdicht. Hij hangt wel droog bij mij, maar mogelijk ontvangt hij soms een spatje water bij een zeldzaam harde regenbui. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordp!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Die v5 lijkt me ook beter, kan gewoon aan de beltrafo. Punt van aandacht is wel de cloudopslag... Iemand ervaring met de integratie in domoticz? Dat zou het veel interessanter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:35

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De Eken V5 maakt gebruik van de app ToSee. De V5 ondersteund alleen het wegschrijven naar een lokaal geplaatste Mini-sd card. Via de app toeganglijk.

Vanaf V7 is de app ToSee Plus nodig, deze geeft cloud storage mogelijkheden. Maar of dit dan je eigen server kan zijn is mij niet duidelijk.

De V5 werkt goed op de trafo van een standaard deurbel. Standaard hangen deze op buik hoogte, ik heb daarom een langere schroef gebruikt met rvs-afstandhouders zodat de camera iets in een hoek op de buitenmuur is geplaatst.

Het nat worden van de deurbel ga ik mee maken, hij hangt in iedergeval aan op een plek waar het vaak niet super nat word.

En voor die 35 euro via Ali, vind ik het ook wel best.. zien we dan wel weer 😊

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josplo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10-2020
Volgens mij voeding zowel batterij als 2-draad aansluiting op trafo. Zie specs op site van bol.com

Kan een bezitter dit bevestigen!

https://www.bol.com/nl/p/...ProductPageUrl#modal_open

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insp.gadget
Ik heb ondertussen veel gemailt met China. Eken v7 kan niet met draad. Ombouwen zie ik niet zitten.
Heb een ctvman v7 besteld op Ali. Die is waterdicht, klein en kan met draad. Wel met SD, heeft geen cloud. Is 720p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Falcon schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:56:

Het nat worden van de deurbel ga ik mee maken, hij hangt in iedergeval aan op een plek waar het vaak niet super nat word.

En voor die 35 euro via Ali, vind ik het ook wel best.. zien we dan wel weer 😊
Bevalt de microfoon hierin een beetje? Las dat die matig is.
Klopt, voor 35 kun je wat riskeren, alleen is onhandig als de bel het ineens niet meer blijkt te doen. Altijd op de meest onhandige momenten komt dat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

insp.gadget schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:51:
[...]

Bevalt de microfoon hierin een beetje? Las dat die matig is.
Klopt, voor 35 kun je wat riskeren, alleen is onhandig als de bel het ineens niet meer blijkt te doen. Altijd op de meest onhandige momenten komt dat uit
Ik vind het goed genoeg! Wel even in de app volume op zijn hoogst zetten.. zodat die gene voor bij de deur het ook goed kan verstaan.

Nog geen belletje gemist tot nu toe en ik heb flink aantal keren geprobeerd. Stabiel wifi netwerk helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
V7 geïnteresseerd en gebruik hem nu enkele dagen. Beeldkwaliteit is zeer goed, audio vind ik te zacht op de camera. Ook de tijd die hij nodig heeft om verbinding te maken is net te langzaam. Duurt ong 6s voordat die verbinding heeft gemaakt om te kunnen communiceren. Wel handig dat die elke keer als iemand aanbelt opneemt. Wat wel weer jammer is, dat de beelden live bekijken erg smooth lopen, maar de opnames in de cloud worden opgenomen met een fps van 5 lijkt het wel. Absoluut niet soepel.
Batterij is nu na 5 dagen 23 procent afgenomen. Dus verwacht dat de batterij max 20 dagen mee gaat. Dit is zonder motion sensor. Dus die 4 tot 6 maanden op 1 lading is grote onzin. Jammer dat die niet op constante voeding kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRinus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07 21:30
insp.gadget schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:22:
Ik heb ondertussen veel gemailt met China. Eken v7 kan niet met draad. Ombouwen zie ik niet zitten.
Heb een ctvman v7 besteld op Ali. Die is waterdicht, klein en kan met draad. Wel met SD, heeft geen cloud. Is 720p
Bedankt ik denk dat ik ook maar voor de cctvman ga.
Elke maand opladen zie ik niet zo zitten.
Wel jammer van de 720p. enig idee hoeveel FPS die kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1226934

Ik gebruik deze bel al anderhalve maand ben A technisch uit luiheid maar die voldoet prima aan mijn verwachtingen.
Ik heb het zelf op het aansluitpunt van de standaard deurbel aangesloten en de oude bel binnen ontkoppeld en de 2 draden om mekaar gedraaid.
Had eerst zonder de batterijen getest maar beviel niet bij 1 batterij deed het et goed maar met alle 3 doet het et prima.
Motioncontrole op low gezet.
De cameras doen het ook bij nightvision prima en duidelijk zie zelfs de spinnen en motten;snachts de Chime heb ik boven op de overloop en met de speaker hoort mijnbuuf aan de overkant mij op haar stoep praten en ik alles wat langs gaat als de mic aanstaat.
Voor dit geld in vergelijking met de ring hoef ik echt niet op de eerste rij te zitten hun abo is kolder maar goed voor gemakzuchtigen die niet zelf de notivicaties op hun mobiel zelf willen bijhouden en de tijd zelf niet willen nemen om de boel naar eigen voorkeur in te stellen.
Ik zou het aan meerderen aanraden. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:46
Heb de v7. Ik dacht dat het mogelijk was om buitenshuis (dus via 4G op de mobiel) mogelijk was om bijvoorbeeld Live View te kunnen doen. Maar helaas niet mogelijk. Tenminste, niet bij mij. ToSee Plus app vindt de deurbell ook niet. Gebruik nu de app LiveHome.

Edit:
Ik vermoed dat het apparaat weer "geactiveerd" moest worden oid. Zag net melding op mijn telefoon dat de postbode langs was geweest. En ik kan nu inderdaad weer via wifi/4g elders Live View zien

[ Voor 28% gewijzigd door toastingnow op 01-07-2019 13:31 . Reden: Update van werking hardware ]

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07 13:21
Schumaster schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:01:
[...]

Ik heb zelf ook een Eken en is bedraad aangesloten voor stroom.
Wel gaan de beelden via Wifi. Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4daRccz5

Hiervoor een Rind 1 gehad. Geluidskwaliteit is wel wat minder, maar prima te doen.
Ik heb mijn Ring 1 verkocht vanwege de abonnementskosten. Geen spijt van.
toastingnow schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:57:
Heb de v7. Ik dacht dat het mogelijk was om buitenshuis (dus via 4G op de mobiel) mogelijk was om bijvoorbeeld Live View te kunnen doen. Maar helaas niet mogelijk. Tenminste, niet bij mij. ToSee Plus app vindt de deurbell ook niet. Gebruik nu de app LiveHome.
Ik heb de V5, kan gewoon via Wifi en via 4G live beelden bekijken....

[ Voor 35% gewijzigd door Tremio op 01-07-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07 13:21
Ryan_ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:35:

[Afbeelding]

Ik heb deze, batterijen heb ik er in gelaten. Werkt prima.
insp.gadget schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 23:13:
Eigenlijk wil ik ook een v7, maar niet aan te sluiten met een adapter. Dus ik overweeg een v5. Maar die zijn niet waterdicht. Hij hangt wel droog bij mij, maar mogelijk ontvangt hij soms een spatje water bij een zeldzaam harde regenbui. Iemand hier ervaring mee?
Haha, ik dacht dat die waterdicht was 8)7 Hoosbuien heeft die in ieder geval overleefd _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Tremio op 01-07-2019 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insp.gadget
DeRinus schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:24:
[...]

Bedankt ik denk dat ik ook maar voor de cctvman ga.
Elke maand opladen zie ik niet zo zitten.
Wel jammer van de 720p. enig idee hoeveel FPS die kan?
25 FPS. 720 heeft misschien in theorie een voordeel. Minder data, dus sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
Ik vind de eken v7 zeer slecht. Hebben meer mensen hier problemen mee? Als iemand aanbelt duurt het veel te lang voordat die werkelijk verbinding maakt. De persoon voor de deur is dan al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kan je meerdere chimes koppelen aan één deurbel? En reageren die wel gelijk bij aanbellen? (Gezien de berichten van gebruikers dat het soms vrij lang duurt voordat je een melding op je telefoon krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
Er is een update uit voor de eken v7,, maar als ik erop klik via de app crasht de app, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5388
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-01-2023
Kunnen hier ook meerdere apparaten op gekoppeld worden telefoon en tablet of is dat maar voor 1 apparaat mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Volgens de specs kunnen meerdere apparaten en meerdere chimes gekoppelt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
hier hebben we https://tweakers.net/aanbod/ voor.

[ Voor 76% gewijzigd door teacher op 03-09-2019 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoe tevreden zijn jullie over deze deurbel? Ik heb de Xiaomi deurbel en die is te langzaam met het opzetten van een videoverbinding. De mensen zijn al weer weg tegen dat de bel een wifiverbinding heeft gemaakt, een message naar mijn telefoon heeft gestuurd en mijn telefoon de app geopend heeft en verbinding met de camera wil maken. De videokwaliteit is wel goed, zowel overdag als 's nachts met de infrarood. Als gewone draadloze deurbel (met intercom) is hij wel snel genoeg.

Is deze deurbel sneller?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insp.gadget
insp.gadget schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:37:
Volgens de specs kunnen meerdere apparaten en meerdere chimes gekoppelt worden
Dit bleek zo te zijn. Heb 3 chimes gekoppeld.
Ik vind hem ook langzaam, metname als het een verbinding via 4g is. (ja mijn 4g is wel snel op dat moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Iemand ervaringen met de ezviz db1 ?
Zou naar het schijnt ook zeer fijn moeten zijn voor zijn prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvi800
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-05-2021
Goedemiddag, had ik deze topic maar eerst gelezen. Zojuist de Eken V7 gemonteerd omdat de duurdere versie de ring in de reviews op google er niet best uitkwam. Dus gekozen voor de goedkopere maar vraag mij nu af of dit een goede koop is of dat ik iets verkeerd doe.
Ik kan hoor bij een beweging een melding te krijgen? Ik krijg geen push bericht hoe kan dit? Ik heb de Samsung s10e en alle meldingen staan aan?? Kan iemand mij helpen? Tx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:14
Robbie T schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:30:
Een wat late reactie, maar topic niet eerder gezien.
Ik heb zelf de Eken V5 gekocht voor € 30,- op AliExpress. Betreft hier de versie zonder SD kaart, zonder batterijen maar met chime.

Voordeel van de V5 is dat deze ook op 8V werkt, hierdoor kan deze op de bestaande 8v beltransformator (die bij mij in de meterkast hangt) en zo heb je dus geen gedoe met batterijen.

Beeld is 720p en dat is ruim voldoende. App werkt verder netjes. Bel zelf is wat groter dan een ring bijvoorbeeld maar voor € 30,- kan je niet alles hebben.
Ik heb hem.ook maar ik kán mijn opnames niet bekijken op afstand,zit een 16GB FAT32 in,in de pc spelen ze gewoon áf als ik hem eruit haal

Oja tosee werkt er niet op,livehome en aiwat wel vaag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rayring
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-06 18:00
Ik heb ook de Eken V7 binnen nu een aantal dagen mee aan het stoeien, is momenteel nog verre van stabiel.
In eerste instantie aangesloten op mijn TP-Link Mesh netwerk maar V7 blijkt alleen te werken op 2.4 Ghz. Vervolgens op mijn Fritzbox een 2.4 Ghz netwerkje draaien en de V7 installatie gestart, apparaat wordt herkent en de bel functionaliteit (push bericht op telefoon) werkt, echter geen beeld en audio!

Vervolgens maar een telefoon als hotspot gebruikt en hier werkt het, maar.... traag...

Kortom de combinatie Fritzbox / V7 op 2.4 Ghz werkt niet, wellicht door WP2A security? Of spaties in de SSID? Ik ben te lui om dit allemaal aan te passen en al mijn domotica te voorzien van een andere SSID, dus....

Maar... ik heb nog een WRT54G! linksys routertje (nostalgie om die weer op te hangen :)) dus daar even de firmware naar 2012! versie gezet en gaan, inderdaad het werkt! Echter net zo traag als op de hotspot.

Wanneer je aanbelt duurt het een seconde of 10 (maar soms ook helemaal niet) voordat de app een push notificatie stuurt. Vervolgens open je de app en freezed het beeld 10 tot 15 seconden, dan lopen de frames even lekker door om vervolgens weer te freezen.. zucht niet echt een solide oplossing.....

Hebben meer mensen dat probleem, tips? wat kan ik nog tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacqueddo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-06 21:42
Die is hetzelfde als de Eken v5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jacqueddo schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:58:
[...]

Die is hetzelfde als de Eken v5
Dan kun je daar dus ook een voeding voor kopen :) Dat is al een stuk beter.

Lidl heeft trouwens ook een deurbel in de aanbieding momenteel voor 50 euro. Op het plaatje staan zowel een stekker als batterijen. Kan zijn dat de stekker voor de luidspreker binnen alleen is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDerks
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik wil met een adapter mijn Eken V5 aansluiten voor permanente voeding. Maakt het uit hoe de draden aangesloten moeten worden? Men heeft het over een rode en blauwe draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-07 17:08
Er is misschien ook een hoek mount beschikbaar voor de Eken v7?
Mijn deurbel hangt te ver naar rechts en als iemand aan de deur staat is deze niet helemaal in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1323414

Hallo, pas een Eken V7 gekocht. Op zich tevreden met beeld en geluid maar nu was mijn batterij op en krijg deze niet meer gekoppeld naar mijn telefoon en de ring kleurt steeds paars. Weet iemand wat die paarse kleur betekend en hoe krijg ik deze in hemels naam weer gekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Weet iemand of het heel slecht is voor die deurbellen om constant video te streamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:13
Iemand de V5 of v7 al aan home assistant kunnen koppelen? Ik zou graag de drukknop en het video signaal door willen krijgen. (Naar synology mag ook)

Heb nu een gewone deurbeld via zwave naar home assistant zodat ik mijn Google home apparaten kan gebruiken voor het geluid. (Deurbel.mp3 wordt dan afgespeeld vanaf mijn home assistant server)

Edit: de v7 nu voor 28 euro bij gearbest besteld. Batterijen e.d. niet nodig, ik ga hem met een Buck converter ertussen aansluiten op de 24V die ik in huis heb voor dit soort apparaatjes.

Zal zien of ik de boel aan synology en/of home assistant kan koppelen. Hoop vooral ook dat ik de drukknop aan home assistant kan krijgen, dan kan de huidige deurbel weg.

[ Voor 34% gewijzigd door warcow op 15-04-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinamar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:56
@warcow Ik ga dit eens volgen, heb een v5 met ToSee in gebruik maar als het via HA zou werken dan zou ik dit liever lokaal met een Raspberry gebruiken dan dat alles via een Chinese server moet.

BE/3000Wp 155°/ 1 Venus E (Gen2) V151, CT003 (v115) , Lilygo+HA, DM XS212,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Wat interessant. Ik zou hem ook wel op mijn Ha willen hebben. Waarom zou je hem op de su llogy wollen hebben? Als beveiligingscamera?
warcow schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:52:
Iemand de V5 of v7 al aan home assistant kunnen koppelen? Ik zou graag de drukknop en het video signaal door willen krijgen. (Naar synology mag ook)

.... Knip...

Zal zien of ik de boel aan synology en/of home assistant kan koppelen. Hoop vooral ook dat ik de drukknop aan home assistant kan krijgen, dan kan de huidige deurbel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Iemand trouwens al de tuya app in gebruik met de eken of ctvman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisgalle
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-06-2021
Volg even mee heb ook de v7 zou die ook wel ik home Assistant willen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:13
insp.gadget schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:13:
Wat interessant. Ik zou hem ook wel op mijn Ha willen hebben. Waarom zou je hem op de su llogy wollen hebben? Als beveiligingscamera?

[...]
Heb nog geen ervaring met camera's in synology of HA dus mocht het werken is het ook vooral even uitproberen wat wel en niet goed werkt. Ik denk dat het nog lastig wordt, de fabrikant laat iig niks van zich horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 16:45
Philtjens schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:02:
[...]

Dan is dit niet voor mij hebben nu een bel op batterijen wat na 4 weken niks meer doet omdat de batterij op is vrij vervelend dus dan zoeken we nog even verder 👍
[...]
Review bekeken van de V5 en daar spreken ze van een levensduur met volle batterijen van een half jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Ik heb een V5 en heb even gekeken naar het netwerkgebruik ervan via Wireshark.
De app en de camera verbinden zich uitsluitend naar buitenlandse servers.
Er is dus geen verkeer tussen de app en de camera. Daarom ook hoeven ook geen poorten geopend te worden en heb je altijd verbinding waar je ook bent.

Dus ik vermoed dat je eerst de firmware moet aanpassen op de camera/deurbel om domotica mogelijk te maken. Tot nu toe nog geen gevonden. Betwijfel of dat ooit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xel003
  • Laatst online: 08-09-2024
ik heb de Eken v7 gebruikt vanaf januari. Verschillende updates van de firmware en de IOS app gehad. Voornamelijk de bewegingsdetectie is gewijzigd. Het blijft echter te langzaam. Langslopen levert meestal een lege opname op. Het beeld is echter erg mooi (1080). Achterop de v7 zit een micro USB aansluiting. Deze had ik constant aangesloten. Dat werkt goed. Eventueel sluit je voeding een keer per maand aan. Dan hoeft de bel niet van de gevel.
Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 01-07 14:25
@Falcon ik lees dat jij de V5 op de trafo hebt gezet.
ik ben van plan om de v5 te kopen. Op de huidige deurbel plaatsen, bestaande electra dus gebruiken.
enige vraag rest: gaat de oude bel binnen ook af? of is het pjuur alleen gebruik maken van de electra?

[ Voor 12% gewijzigd door SolarOrbiter op 20-05-2020 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

SolarOrbiter schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:08:
@Falcon ik lees dat jij de V5 op de trafo hebt gezet.
ik ben van plan om de v5 te kopen. Op de huidige deurbel plaatsen, bestaande electra dus gebruiken.
enige vraag rest: gaat de oude bel binnen ook af? of is het pjuur alleen gebruik maken van de electra?
Puur voor powerrrr... je kunt een losse “chim” erbij bestellen of gelijk een pakket nemen.

In de app dodge ik het verzoek om gps aan te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Falcon op 20-05-2020 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Falcon schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:47:
[...]

Puur voor powerrrr... je kunt een losse “chim” erbij bestellen of gelijk een pakket nemen.
Dit. De chime heb je erbij nodig om een losse rinkel te hebben. De oude bel koppel je af en er bestaat geen mogelijkheid om die nog weer aan te koppelen met de V5.

Tip: De V5 kan nogal traag zijn met notificeren als je de energiebesparing aan zet. Kan tot wel 30sec duren voordat je telefoon begint te rammelen.
Zet je dat uit, is het bijna instant.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er zijn nu wel mensen die deze bel een jaar ongeveer hebben? Mijn Xiaomi bel is kapot en ik zoek een opvolger. De Ring vind ik een beetje duur voor wat je er voor krijgt en dan moet je ook nog een abo nemen.

- Heb je een chime (zijn die eigenlijk uitwisselbaar tussen merken? Ik heb nu een Xiaomi Chime)
- Blijft hij heel? (waterdicht enzo, hoe lang heb je hem al? Mijn Xiaomi bel is na precies een jaar overleden.)
- Gebruik je batterijen of heb je hem aan een voeding hangen?
- Snelheid kan ok zijn als ik McKaamos zijn reactie lees.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Marzman schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:37:
Er zijn nu wel mensen die deze bel een jaar ongeveer hebben? Mijn Xiaomi bel is kapot en ik zoek een opvolger. De Ring vind ik een beetje duur voor wat je er voor krijgt en dan moet je ook nog een abo nemen.

- Heb je een chime (zijn die eigenlijk uitwisselbaar tussen merken? Ik heb nu een Xiaomi Chime)
- Blijft hij heel? (waterdicht enzo, hoe lang heb je hem al? Mijn Xiaomi bel is na precies een jaar overleden.)
- Gebruik je batterijen of heb je hem aan een voeding hangen?
- Snelheid kan ok zijn als ik McKaamos zijn reactie lees.
Mijn ervaringen tot nu toe en das al een tijdje:

1. Ik heb een chime, de energiebespaarstand uitzetten want ook de verbinding met de chime wordt onderbroken en op 1 of andere manier pakt die niet goed op wanneer er aangebeld word. En dus hoor je geen bel en krijg best wel laat de notificatie vanuit de app.

Zorg daarnaast ook voor de Eken V5 zelf een goede wifi dekking krijgt, maar das logisch.

2. Hij blijft heel, nu moet ik wel zeggen dat hij bij ons aan de kant hangt waar het minste de wind op staat en dus ook de regen niet tegen aan stort. Verder prima kwaliteit. Geen condens bijv. op de camera-lens.

3. Ik heb zowel de batterijen erin zitten en op de powerrrr .. ik heb mijn wifi ap's/routers & glas-converter/modem ook op een ups aangesloten, dus dan geen problemen bij een stroomstoring en kans op een blijvende werkende internetverbinding.

4. Snelheid is opzich prima, de app kan beter. Wel een kanttekening dat het via een chinese server gaat... dit heb ik geaccepteerd (en ik geef mijn locatie in de app dan ook niet door) voor het gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bedankt @Falcon , ik heb de V7 besteld. Vooral omdat daar bij staat dat die waterdicht is. Mijn Xiaomi is daaraan denk ik namelijk kapot gegaan (bij hevige regen ging hij ook altijd af :) )

Ik hoop dat hij sneller is dan de Xiaomi, want daar was ik niet tevreden over. Maar wat ik lees over een paar seconden klinkt wel hoopvol. Ook nog gekeken naar de Ring (slechte kwaliteit, duur en abonnement), Eufy (duur op batterijen en de goedkopere versie is hier niet leverbaar en via de VS door verzenden ook duur) en EZVIZ DB1 (niet compleet geleverd en onduidelijk) en toen kwam ik dit topic met de Eken weer tegen en dat klinkt dan eigenlijk wel goed :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 22-05-2020 20:51 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb de bel nu, hij is sneller dan de Xiaomi. Maar dat reageren op beweging is wel heel opvallend. *LUIDE KLIK* knipperende blauwe led rond de knop en de infraroodleds. Ik weet niet of ik dat aan laat staan.

Misschien dat ik ook nog iets verzin om de micro-usb aangesloten te laten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 15:57

racoon

mooowwww

Mijn deurbel heeft het begeven en zoek een nieuwe, ik kwam uit bij de eken v7, raden jullie deze aan of juist af en waarom.

Hoelang duurt het voordat ik op de app zie wie er voor de deur staat en ik kan praten?
En hoe bevestig ik de bel aan de deur, mijn huidige bel zat met dubbelzijdig tape vast

[ Voor 17% gewijzigd door racoon op 25-05-2020 18:44 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

racoon schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:43:
Mijn deurbel heeft het begeven en zoek een nieuwe, ik kwam uit bij de eken v7, raden jullie deze aan of juist af en waarom.

Hoelang duurt het voordat ik op de app zie wie er voor de deur staat en ik kan praten?
En hoe bevestig ik de bel aan de deur, mijn huidige bel zat met dubbelzijdig tape vast
Er zit tape bij, via de app duurt de melding een paar seconden.

Verder heb ik geen advies. Moet hem zelfs nog ophangen. Ik vind het filmen bij beweging wel te opvallend en dat kan denk ik niet uit (hangt bij de straat bij mij)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

ik lees dat deze deurbel via cloud storage werkt, iemand enige idee welke link ik nodig heb om daar bij te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

racoon schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:34:
ik lees dat deze deurbel via cloud storage werkt, iemand enige idee welke link ik nodig heb om daar bij te komen?
Het is een app. Het werkt wel snel (vergeleken met die Xiaomi)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Marzman schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:40:
[...]

Het is een app. Het werkt wel snel (vergeleken met die Xiaomi)
de livehome app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vraag me trouwens ook wel af hoe waterdicht de V7 echt is. Het ziet er namelijk niet heel waterdicht uit. Ik denk dat ik ook permanent een kabel er in stop (ik heb daar al een gat in de muur van een vorige bel, ik moet alleen een extra gat in het plastic maken) en het afplak met zwarte isolatietape over de naden. Dan kun je ook moeilijker bij de schroefjes om hem te stelen.
De app heet Aiwit

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 27-05-2020 08:59 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

inmiddels een eken v7 besteld van iemand die hier ook adverteert, echter na betaling geen enkele reactie meer ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Marzman schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:33:
[...]

Verder heb ik geen advies. Moet hem zelfs nog ophangen. Ik vind het filmen bij beweging wel te opvallend en dat kan denk ik niet uit (hangt bij de straat bij mij)
Hij hangt nu bij mij en met de gevoeligheid op zijn laagst of langzaamst neemt hij practisch niet op. Dus dan staat het soort van uit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vraagje, wanneer laden jullie hem op, of hebben jullie extra opgeladen batterijen erbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

racoon schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:29:
Vraagje, wanneer laden jullie hem op, of hebben jullie extra opgeladen batterijen erbij?
Het handigste is een usbkabel er altijd in te hebben, maar die krijg ik niet door de muur. Dan kun je die makkelijk inpluggen als het nodig is. Verder laat ik hem alleen beweging filmen als ik iets verwacht (pakketje, vuilnis dat buiten staat)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 04-06-2020 23:03 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

ik krijg continue gemiste message pir meldingen\video's daardoor loopt de batterij sneller leeg, is dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

racoon schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:17:
ik krijg continue gemiste message pir meldingen\video's daardoor loopt de batterij sneller leeg, is dit aan te passen?
Wat bedoel je? Meldingen kun je uitzetten, beweging filmen kun je ook uitzetten door het op de minst gevoelige stand te zetten. Was bij mij ook niet duidelijk, maar dan filmt hij helemaal niks.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

ik heb alleen aan staan als er iemand belt dat ik een melding krijg, als hij beweging detecteert geen melding geeft, echter krijg ik nog steeds korte filmpjes die gemiste message pir heten, denk dat de pir sensor di doorgeeft, heb hem nu op gemiddeld gezet

[ Voor 15% gewijzigd door racoon op 25-06-2020 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

racoon schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:28:
ik heb alleen aan staan als er iemand belt dat ik een melding krijg, als hij beweging detecteert geen melding geeft, echter krijg ik nog steeds korte filmpjes die gemiste message pir heten, denk dat de pir sensor di doorgeeft, heb hem nu op gemiddeld gezet
Als je dat uit wilt hebben moet je die zo laag mogelijk zetten?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReisTipsAmerika
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-06-2021
Ik heb nu net de V5 van Eken.
Waarom deze? Deze slaat de videos zelf op een sd card op en kun je met de app bekijken. Een dure Ring heeft een abonnement nodig om video beelden te kunnen bekijken. De v5 is de enige van Eken die dat doet zonder cloud geloof ik.
Ik heb hem zonder batterijen rechtstreeks op mijn deurbel trafo aangesloten. En zit ongeveer 2 meter van mijn mesh router af. Ik krijg redelijk snel een reactie als er iemand aanbelt.
Ik denk dat de V5 de beste keus is van alle deurbellen.
Tot nu toe tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertjan456
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-06 09:49
Ik ben ook van plan om een camera deurbel te kopen. Heb op ali express gekeken er zijn er vele soorten. Ik lees hier vele reacties maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik zoek een camera deurbel die ik op constante spanning kan aansluiten. Een die resolutie van1080p heeft. Hebben jullie een tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

robertjan456 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:57:
Ik ben ook van plan om een camera deurbel te kopen. Heb op ali express gekeken er zijn er vele soorten. Ik lees hier vele reacties maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik zoek een camera deurbel die ik op constante spanning kan aansluiten. Een die resolutie van1080p heeft. Hebben jullie een tip!
De V5, alleen die is niet waterdicht. Daarom heb ik de V7, mijn Xiaomi deurbel was ook niet waterdicht en na een jaar kapot.

Misschien kun je de V5 zelf waterdicht maken, stukje tape er over ofzo, hij hoeft toch niet open voor batterijen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ReisTipsAmerika schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:36:
Ik heb nu net de V5 van Eken.
Waarom deze? Deze slaat de videos zelf op een sd card op en kun je met de app bekijken. Een dure Ring heeft een abonnement nodig om video beelden te kunnen bekijken. De v5 is de enige van Eken die dat doet zonder cloud geloof ik.
Ik heb hem zonder batterijen rechtstreeks op mijn deurbel trafo aangesloten. En zit ongeveer 2 meter van mijn mesh router af. Ik krijg redelijk snel een reactie als er iemand aanbelt.
Ik denk dat de V5 de beste keus is van alle deurbellen.
Tot nu toe tevreden.
heb je er als back-up ook batterijen in. Dus dat er geladen wordt via de deurbel trafo? ik wil nu bestellen, maar twijfel of ik de package met batterijen moet nemen, of alleen de V5+chime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SolarOrbiter schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:04:
[...]

heb je er als back-up ook batterijen in. Dus dat er geladen wordt via de deurbel trafo? ik wil nu bestellen, maar twijfel of ik de package met batterijen moet nemen, of alleen de V5+chime.
Wat moet je met backup batterijen in een bel? Als je geen stroom hebt werkt je wifi niet en je chime niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Marzman schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:05:
[...]

Wat moet je met backup batterijen in een bel? Als je geen stroom hebt werkt je wifi niet en je chime niet.
ik hoop dan dat de Eken blijft opnemen (Sd kaartje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SolarOrbiter schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:07:
[...]

ik hoop dan dat de Eken blijft opnemen (Sd kaartje).
Ik weet niet wat je er extra voor betaald? Zo vaak komt dat denk ik niet voor dat de stroom uitvalt (ik heb het afgelopen jaar 0 keer gemerkt), en als je boevengilde verwacht die je stroom kan uitschakelen dan zijn ze ook wel zo slim om die hele bel of het sdkaartje weg te halen.

/▌

Pagina: 1 2 Laatste