Mijn vraag
Ik zit heel erg te tubben tussen een d7500 en een d810. Ik heb zelf nu een d90, die heb ik de afgelopen 10 jaar in de meest ruige omgevingen gebruikt en daar eigenlijk wel tevreden over. Ik schiet voornamelijk landschap en portretten. Dat leent zich uitstekend voor fx uiteraard, maar ik heb de groothoek problemen ansich wel opgelost met de fisheye.
Waarom aan fx denken?
1. Hogere pixel count
2. Wil meer portret foto's maken
3. Moet toch al een zoom kopen, dus kan meteen voor fx zoom gaan
4. Met de z-mount vraag ik mij af of dx nog veel aftrek zal hebben.
5. Toch beter bestand tegen regen etc.. (hoewel mijn d90 het prima deed in de moesson
waarom toch bij DX blijven?
1. Hogere Iso
2. Kleiner (kwa lenzen maar ook kwa body)
3. betere video (4k is toch wel leuk voor af en toe)
4. remote shutter met je telefoon (erg handig)
5. digital image stabilization
Relevante software en hardware die ik gebruik
Lensen:
- 10.5mm fisheye voor de panorama
- 35mm 1.8 dx
- 18-105mm (deze is gestolen)
Uiteindelijk schiet ik het meest met de zoom en daarna met de fisheye. 35mm heb ik nagenoeg niet gebruikt.
Ik moet wel zeggen. De prijzen van een d810 en een d7500 ontlopen elkaar niet. Ik denk dat het enige wat mij echt heel erg tegenhoud om een d7500 te kopen voornamelijk is dat de mpix niet veel hoger is dan de vorige generatie toestellen. Ik denk dat de 36mpix van de d810 daarom ook wel echt een pluspunt is.
Ik vraag me ook af of de d500 uberhaupt nog toegevoegde waarde heeft boven de d7500. Ik denk het persoonlijk niet.
Ik zit heel erg te tubben tussen een d7500 en een d810. Ik heb zelf nu een d90, die heb ik de afgelopen 10 jaar in de meest ruige omgevingen gebruikt en daar eigenlijk wel tevreden over. Ik schiet voornamelijk landschap en portretten. Dat leent zich uitstekend voor fx uiteraard, maar ik heb de groothoek problemen ansich wel opgelost met de fisheye.
Waarom aan fx denken?
1. Hogere pixel count
2. Wil meer portret foto's maken
3. Moet toch al een zoom kopen, dus kan meteen voor fx zoom gaan
4. Met de z-mount vraag ik mij af of dx nog veel aftrek zal hebben.
5. Toch beter bestand tegen regen etc.. (hoewel mijn d90 het prima deed in de moesson
waarom toch bij DX blijven?
1. Hogere Iso
2. Kleiner (kwa lenzen maar ook kwa body)
3. betere video (4k is toch wel leuk voor af en toe)
4. remote shutter met je telefoon (erg handig)
5. digital image stabilization
Relevante software en hardware die ik gebruik
Lensen:
- 10.5mm fisheye voor de panorama
- 35mm 1.8 dx
- 18-105mm (deze is gestolen)
Uiteindelijk schiet ik het meest met de zoom en daarna met de fisheye. 35mm heb ik nagenoeg niet gebruikt.
Ik moet wel zeggen. De prijzen van een d810 en een d7500 ontlopen elkaar niet. Ik denk dat het enige wat mij echt heel erg tegenhoud om een d7500 te kopen voornamelijk is dat de mpix niet veel hoger is dan de vorige generatie toestellen. Ik denk dat de 36mpix van de d810 daarom ook wel echt een pluspunt is.
Ik vraag me ook af of de d500 uberhaupt nog toegevoegde waarde heeft boven de d7500. Ik denk het persoonlijk niet.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)