iBooks van iPad verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
iPad met iBooks probleem

Mijn vrouw had op haar iPad iets van ± 1300 boeken staan. Op de e.o.a. manier zijn die ineens weg. De boeken heb ik nog wel als back-up bewaard, maar ik krijg ze nu niet meer in iBook op haar iPad.
Ik heb diverse tips geprobeerd, maar die betreffen allemaal 1 of 2 boeken overzetten (per email o.i.d.), maar dat is met die ±1300 boeken geen goed idee.

Heeft een van jullie soms nog een idee, hoe ik dit kan oplossen? :?
Ik heb de boeken op mijn iMac en op een harddisk staan, maar kan ze ook op een USB-stick zetten of zo.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-05 15:58
Staan ze niet onder verborgen of heeft ze in icloud wat aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reactie is van [iOS12] Ervaringen & Discussie afgesplitst. Problemen horen in een eigen topic :)

Waar heb je de boeken gekocht en in wat voor formaat staan ze? Wat is er veranderd dat de boeken ineens kunnen zijn verdwenen (software update? wachtwoord veranderd?). Gebruiken jullie dezelfde iCloud accounts?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:00
funske schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:52:
iPad met iBooks probleem

Mijn vrouw had op haar iPad iets van ± 1300 boeken staan. Op de e.o.a. manier zijn die ineens weg. De boeken heb ik nog wel als back-up bewaard, maar ik krijg ze nu niet meer in iBook op haar iPad.
Ik heb diverse tips geprobeerd, maar die betreffen allemaal 1 of 2 boeken overzetten (per email o.i.d.), maar dat is met die ±1300 boeken geen goed idee.

Heeft een van jullie soms nog een idee, hoe ik dit kan oplossen? :?
Ik heb de boeken op mijn iMac en op een harddisk staan, maar kan ze ook op een USB-stick zetten of zo.
Indien hetzelfde account dan sleep je ze in boeken op de Mac. Tweede optie is om via een app. bv Filebrowser de boeken vanaf de HD, FTp of Nas te kopiëren naar de Ipad.
Overigens 1800 boeken is wel erg veel!!! Kunt er maar een tegelijkertijd lezen!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Daedalus schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:40:
[mbr]Bovenstaande reactie is van [iOS12] Ervaringen & Discussie afgesplitst. Problemen horen in een eigen topic :)[/]

Waar heb je de boeken gekocht en in wat voor formaat staan ze? Wat is er veranderd dat de boeken ineens kunnen zijn verdwenen (software update? wachtwoord veranderd?). Gebruiken jullie dezelfde iCloud accounts?
Het zijn voornamelijk ePub's en een paar pdf's.
Waarschijnlijk is het gekomen na een software update, maar dat weet ik niet zeker omdat ze eigenlijk maar weinig leest tegenwoordig. Ik merkte het toevallig omdat ik een paar ePub's er bij wilde zetten.
Zij gebruikt haar eigen account, maar mijn account is gekoppeld aan haar iPad om updates van haar apps te kunnen doen.
bing69 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:06:
Indien hetzelfde account dan sleep je ze in boeken op de Mac. Tweede optie is om via een app. bv Filebrowser de boeken vanaf de HD, FTp of Nas te kopiëren naar de Ipad.
Overigens 1800 boeken is wel erg veel!!! Kunt er maar een tegelijkertijd lezen!
Zie hierboven; niet hetzelfde account.
De bedoeling is dat ze in iBooks terecht zouden komen en niet gewoon op haar iPad. Want dan weet ze niet hoe ze die dan kan gaan lezen. Het zijn er overigens geen 1800, maar slechts 1300......... O-)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Nadat ik iCloud op haar iPad uitgezet had, kon ik gewoon via iTunes alle boeken synchroniseren.
Probleem is weer opgelost, vrouw blij.......

Have Fun Funske

Pagina: 1