Garantie retina scherm mbp 2017

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ook ik heb last van de veelvoorkomende vlekken in mijn MacBook pro 2017 scherm. Heb de Mac ongeveer 1,5 jaar geleden bij de mediamarkt gekocht en vorige week ter reparatie aangeboden bij het service centrum. Kreeg diezelfde week een mail dat mijn Mac Total loss verklaard was door het Apple repair centrum omdat het vocht- en drukschade geconstateerd was. Ik geloof best dat er vochtschade is. Heb nooit een glas water over erover heen gemorst, maar ooit wel per ongeluk een nacht in de koude auto laten staan dus zou goed daarvan kunnen zijn. Daar gaat het dus ook niet om. Waar het me wel om gaat is het volgende. Omdat er nu dus deze schade is geconstateerd wordt mijn scherm niet vervangen, terwijl dit duidelijk wel onder de garantiebepalingen van Apple valt, want is gewoon een productiefout. Volgens de mediamarkt is dit zo omdat het repaircentrum dit scherm alleen mag vervangen als ze ook alle andere reparaties uitvoeren. Dat zou moeten omdat anders geen garantie geboden kan worden dat mijn Mac het blijft doen.
Ik heb nog nooit problemen gehad, Mac werkt perfect op die vlekken na. Ik wil dus ook helemaal niet dat die andere schade opgelost wordt, ik wil gewoon een nieuw scherm.
Weet iemand of het klopt wat de mediamarkt mij nu vertelt? Kan ik geen nieuw scherm krijgen tenzij ik alles laat repareren? Dat zou meer kosten dan een nieuwe laptop dus zou ik nooit doen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een vriendin van mij had ook het schermprovleem, bij haar was de webcam kapot maar haar scherm werd gewoon gerepareerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2019 17:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties passen beter in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

MS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Vochtschade? Welke Apple Repair Centrum? Drukschade? Ik zet daar wel mijn vraagtekens bij.

Overigens is het wel zo, dat als er een vorm van schade is geconstateerd door Apple, dat zij niet overgaan tot reparatie. Ook al heeft het verder niets te maken met het defect. De schade moet eerst gerepareerd worden.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een gecertificeerd apple repair centrum in Goes.
Het is toch super vreemd dat zij nu niet fit scherm repareren? Dat is toch hetzelfde als ik een auto met olielek wil laten repareren maar dat ze dat niet doen omdat de airco het niet doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt dat ding bij de MM gekocht en twee jaar volledige garantie. MM is je aanspreekpunt. En hoe zij regelen dat jij een naar behoren werkende machine hebt, is hun probleem. Hoef jij je niet druk om te maken.

Je claimt garantie op 2 jaar werking bij de MM. Ze regelen het maar.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:50:
Het is een gecertificeerd apple repair centrum in Goes.
Het is toch super vreemd dat zij nu niet fit scherm repareren? Dat is toch hetzelfde als ik een auto met olielek wil laten repareren maar dat ze dat niet doen omdat de airco het niet doet.
Klopt inderdaad dat het vreemd is. Ik zou anders even wat foto's gaan opvragen over de 'schade' die zij claimen. Post ze hier even, want het gebeurt namelijk heel vaak dat ze iets onder 'vochtschade, drukschade' bestempelen, om er vervolgens van af te komen. Dat heb ik ook meegemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door MysticX op 04-05-2019 17:05 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://ibb.co/wz0n7Ry
https://ibb.co/r5KcmXw

Ik heb de images gehost via externe partij. Weet niet zo goed hoe ik het anders moet doen.
Fijn dat je erna wil kijken. Een foto is dus van de vochtschade (erg vage foto) andere foto is de druksvhade, dat is eigenlijk een krasje in de balk onder het scherm. Is recent gebeurd, denk dat er een kruimeltje oid tussen heeft gezeten terwijl ik het scherm dichtklapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:41:
https://ibb.co/wz0n7Ry
https://ibb.co/r5KcmXw

Ik heb de images gehost via externe partij. Weet niet zo goed hoe ik het anders moet doen.
Fijn dat je erna wil kijken. Een foto is dus van de vochtschade (erg vage foto) andere foto is de druksvhade, dat is eigenlijk een krasje in de balk onder het scherm. Is recent gebeurd, denk dat er een kruimeltje oid tussen heeft gezeten terwijl ik het scherm dichtklapte.
Zucht. Super vage foto's. Ik kan niet zien of dat nou vochtschade is en de foto met betrekking tot drukschade, dat is al helemaal vreemd. Dat lijkt inderdaad op een krasje.

Ik zou zsm contact met ze opnemen, melden dat de foto's onduidelijk zijn, het apparaat nooit met vloeistof in contact is geweest en jij op basis van de foto's geen drukschade constateert. Bovendien moet je ook vragen naar een second opinion, dat je zelf de laptop naar een Apple Store wilt brengen voor reparatie. Er is gewoon een reparatieprogramma hiervoor.

Het ziet er gewoon echt naar uit alsof ze hier onderuit willen komen. De vochtindicatoren zijn ook niet verkleurd!

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja foto’s zijn inderdaad mega vaag. Zeker voor een leek als ik is die vochtschade foto nietszeggend. Ga inderdaad maar een second opinion aanvragen. Bedankt allemaal voor de reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij moet echter bewijzen dat het niet zo is: bewijslast ligt na 6 maanden bij de consument, dus dat kan nog weleens lastig worden. Hoe ga je bewijzen dat er geen waterschade is opgetreden? Je zegt zelf, dat ding heb je in de auto laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:41
The Eagle schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:54:
Je hebt dat ding bij de MM gekocht en twee jaar volledige garantie. MM is je aanspreekpunt. En hoe zij regelen dat jij een naar behoren werkende machine hebt, is hun probleem. Hoef jij je niet druk om te maken.

Je claimt garantie op 2 jaar werking bij de MM. Ze regelen het maar.
Dit is natuurlijk wel eeg makkelijk gezegt. Loki Gooit MAC uit het raam en tja MM regel maar een naar behoren werkende machine. Ik heb hem nooit uit het raam gegooid. Alleen ben ik offroad gaan rijden met dat ding op de achterbank. Maar toen ik hem eruit haalde werkte hij nog prima hoor. (Nu wil ik niet zeggen dat het TS shuld is)

MM stuurt hem op. En hun reparateur ontdenkt vocht en drukschade.

@Verwijderd NEE NEE NEE en nog eens NEE!!! De wet zegt dat je na 6 maanden er niet direct vanuit mag gaan dat het een product fout is. Zelfs een aantal posts met een zelfde probleem is al voldoende. Tevens geeft de Winkel 2 jaar winkel garantie. En binnen die tijd mag je er alsnog vanuit gaan dat het een defect product betreft.

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

@ TS het is aan MM om te bewijzen dat de vochtschade de oorzaak is van het defect.
Een deukje op bv je achterbumper is ook geen reden om je motor niet te vervangen terwijl die wel kapot is.

[ Voor 7% gewijzigd door loki504 op 04-05-2019 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dus niet dat de vochtschade de oorzaak hiervan is. De vlekken zitten duidelijk aan de buitenkant van het scherm zeg maar. Je kunt mijn toetsenbord terugzien in mijn scherm, lijkt me niet dat dat door vochtschade komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 18:04:
Jij moet echter bewijzen dat het niet zo is: bewijslast ligt na 6 maanden bij de consument, dus dat kan nog weleens lastig worden. Hoe ga je bewijzen dat er geen waterschade is opgetreden? Je zegt zelf, dat ding heb je in de auto laten liggen.
Ik hoop dat een laptop van 2k+ wel een nachtje in de auto mag liggen. Ik zie eigenlijk ook niet hoe het klimaat in een auto buiten de specificaties van de laptop valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
Dat krijg je met Apple. Zoek op youtube maar eens naar Louis Rossman. Apple houdt er smerige praktijken op na. Een weigeren te repareren issue is voor mij de reden geweest op naar android over te stappen.

Verder lijkt me dat je de druk er bij MM op moet houden een passende oplossing te bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:12

LankHoar

Langharig tuig

@Verwijderd volgens mij lees je langs het feit heen dat het reparatiecentrum in deze geen partij is voor jou. Je zuljt je claim bij Media Markt neer moeten leggen. Daar heb je deze laptop gekocht, dus daar heb je recht op conformiteit. Het is me niet duidelijk of je zelf naar dat centrum in Goes bent gestapt of dat MM het daar simpelweg op afschuift. Indien dat eerste, zsm alsnog naar MM stappen (je hebt kans dat je dan onderzoekskosten bij dat centrum in Goes moet betalen, wat normaal is want zij hebben verder niets me je laptop van doen).

Indien dat laatste, dan zit het anders. Het lijkt erop dat MM je claim qua vlekken wel toekent, maar wil zich verschuilen achter eventuele andere schade, die ze dan ook zouden moeten herstellen. Kort gezegd is dit het probleem van MM. Zij hoeven gebruiksschade niet te herstellen, maar mochten zij niet anders kunnen dan meer herstellen om jouw scherm te repareren, dan heb je geluk en komt dat voor hun rekening. Er zijn meerdere topics over geweest met goede (juridische) onderbouwingen. Ik kan ze zo niet 1,2,3, terugvindne maar hier heb je al iets: Telefoon speaker reparatie zonder scherm te repareren

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Pagina: 1