Stoplicht bij snelwegoprit

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 15.738 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Techneut schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:47:
[...]

Beetje verbaasd dat deze situatie nieuw was voor die persoon. Ik kwam dit al minstens 10 jaar geleden tegen op een oprit van de A10, westelijk van Amsterdam waar ik van een P+R-terrein kwam bij Sloterdijk.. Inderdaad een doseersysteem, één auto laten passeren en weer rood. Het was inderdaad buitengewoon druk op die snelweg, dus het duurde echt een poos voor we eindelijk door konden rijden.
Het idee is dat als iedereen probeert in te voegen, dat het dan juist nog erger wordt, dus dit systeem helpt jou en alle anderen op die weg om 'zo snel mogelijk' te gaan.

Het is als automobilist natuurlijk wel lastig te zien of dat dan echt helpt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 18:48
BladeSlayer1000 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 00:09:
Blij om te horen, scheelt mij een brief en geld :)

Eigenlijk wel vreemd dat er geen uitleg over wordt gegeven bij je theorie. Ik kom uit de regio Arnhem Nijmegen en daar kennen we dit soort situaties niet..
Zeker weten? Afslag de A50 op vanaf de A15 heeft er namelijk één staan. Kom er wekelijks een paar keer langsop. Wordt overigens alleen gebruikt wanneer er op de A50 richting Oss een file staat, maar die is sinds de verbreding van de Tacitusbrug eigenlijk buiten werking omdat de file zich verplaatst heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Jeroenneman schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:05:
[...]

Het is toch allemaal niet zo moeilijk? Als het stoplicht groen is, dan rijd er één auto door. De volgende wacht tot het stoplicht weer groen wordt. En als er toevallig een auto voor je staat die zijn beurt mist, dan knal je natuurlijk niet door zijn bumper heen...

Echt, hoe functioneren sommige mensen in het verkeer?
Ik heb zelfs geen rijbewijs en ik weet het :+

:7

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushroomician
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-05 15:36
Onderbord met tekst "bij groen, één auto" is ook lekker duidelijk voor buitenlandse automobilisten...

Voor een Spanjaard is dat natuurlijk net Chinees. Erg gemeen. Maar een Nederlands sprekende tweaker... komop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mushroomician schreef op zondag 5 mei 2019 @ 04:35:
Onderbord met tekst "bij groen, één auto" is ook lekker duidelijk voor buitenlandse automobilisten...

Voor een Spanjaard is dat natuurlijk net Chinees. Erg gemeen. Maar een Nederlands sprekende tweaker... komop.
In Spanje kan ik ook de meeste tekst-borden niet lezen maar door een beetje logisch nadenken, plaatjes kijken en kijken wat de rest doet, moet je een heel eind komen. En de flitspaal ernaast zou ook al een indicatie moeten zijn dat het serious business is :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:48

Eigenlijk wel vreemd dat er geen uitleg over wordt gegeven bij je theorie. Ik kom uit de regio Arnhem Nijmegen en daar kennen we dit soort situaties niet..
Bij Velperbroek stonden ze ook, oprit richting westen. Die zijn bij de laatste verbreding weggehaald. (2012 of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
Mushroomician schreef op zondag 5 mei 2019 @ 04:35:

Ik ken hem met "Bij groen een auto, bij rood een foto", vond ik altijd zo'n knullige tekst als ik daar langs reed. Maar dat bord is er inmiddels niet meer, waarschijnlijk idd teveel buitenlandse boetes :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-06 10:35
Langs de A1 kom je dit soort situaties heel vaak tegen, vooral op punten waar het vaak ellende is (file).
De stoplichten mag je negeren als ze uit staan. (ook als ze aan staan maar dan krijg je wel een boete)

ze zijn bedoeld om mondjesmaat verkeer door te laten zodat er minder gedruk komt bij het invoegen en de doorstroming beter gaat.

Deze palen staan onder andere ook bij Naarden, Barneveld en bij Apeldoorn

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:01

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Callewaert schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:52:
Hier in België nog een betere: [Afbeelding]

[Afbeelding]

Zijn stoplichten die geplaatst zijn ipv een bocht om verkeer om te leiden van de R8 naar de A19. Heel absurde situatie die al bijna 20 jaar aansleept om omtevormen tot een gewone normale bocht: [Afbeelding]
Het ei van Kortrijk -O-
Echt de uitvinding van de eeuw dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 22:56

Agent47

I always close my contracts.

https://www.google.com/ma...bfov%3D100!7i13312!8i6656

Dichtbij Arnhem :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauji
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-03 01:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gk_i8xbtk54PkK34eI8WA-EGEQY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zG0pnT7cEVtjawxDBWxwYjQx.png?f=fotoalbum_large

A28 bij Leusen, verderop bij Soesterberg staat er nog één.
Flitsen deze kasten ook op snelheid bij oranje licht/ groen licht/geen licht? Zo ja, hoe doen ze dat dan? Ik zie enkel een blauw bord ``autosnelweg`` op de oprit voor de kast staan, maar laat je nu net overdag 100 mogen rijden en `s avonds 130..

[ Voor 61% gewijzigd door Lauji op 25-05-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:30
Los van het feit dat dit topic al ruim 2 jaar oud is...

Maakt toch niet uit hoe en of ze dat doen?
Als je door rood rijd met 100 of 130 heb je sowieso zitten slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

GeeEs schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:43:

Hij is waarschijnlijk terwijl de stoplichten niet aan stonden er hard door heen gereden en nu bang dat hij misschien een boete krijgt. Dat is ook een doel van flitskasten, de afschrikkende werking :p

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 25-05-2021 18:45 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:00
@Lauji
Die stoplichten gaan aan wanneer de filestaatbeveiliging in werking treed ofwel matrixborden op de snelweg aan gaan dat er een opstopping elders plaatsvind, ze branden eerst op groen bij aan gaan en gaan dan langzaam naar rood dat merk je wel.

Net als bij een kruispunt als de stoplichten uit staan hoor je de tekens/verkeersborden op de weg te volgen, dit geeft wel eens grappige situaties want bijna niemand weet meer wat ze moeten doen omdat het nooit voorkomt waar je langs rijdt.

Die flitspalen zijn vaak dummy,s omdat ze niet wettelijk voldoen aan een roodlicht camera, ze zijn erneer gezet om mensen af te schrikken en doen ook niks op snelheid.

Pin mij er niet op vast maar de kans is groot dat dit ook een dummy betreft.

Edit: Oops ik reageer op een topic van 2 jaar oud niet gezien...

[ Voor 65% gewijzigd door mr_evil08 op 25-05-2021 18:54 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 12:01
GeeEs schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:43:

Als zo'n doseerlicht op rood staat heb je een groter probleem als je er met 130 langs rijdt. Namelijk dat je 100m verder in een file crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:30
Mwoah... 100 of 130 maakt dan ook niet veel meer uit gok ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:57

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Beetje nutteloze kick van een topic van 2 jaar oud, en bovendien lijkt het een vage topic kaping te zijn. Ik gooi deze daarom op slot.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.