Bol.com vandaag nog retour €2,50

Pagina: 1
Acties:
  • 4.668 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

Heb 2 weken geleden iets besteld bij Bol.com. Met de optie vandaag nog. Vervolgens wil ik het terug sturen en informeer of je die 2,50 euro extra kosten dan terug krijg bij Bol.com. Ja is mogelijk, alleen dan met tegoed bon. Hier ben ik het niet mee eens en vraag of ik het gewoon in geld terug kan krijgen.

Wordt nagevraagd en nu blijkt zelf dat ik niks van vandaag terug optie terug krijg.

Nou is dit een principe kwestie aan het worden, want op de website van Bol.com staat nergens iets over dit vandaag nog bezorging retour gebeuren. Zie https://www.bol.com/nl/m/retourneren/.
Sta ik in mijn recht dat ik gewoon die €2,50 kosten terug krijg of moet ik me laten afschepen met cadeaubon?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:38
Hoezo afschepen? Je krijgt toch de verzendkosten vergoed? Alleen de extra optie vandaag nog niet.
Wat is de volgende stap, 100 euro voor een koerier als optie betalen en die ook terug willen bij een retour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jopie schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:35:
Hoezo afschepen? Je krijgt toch de verzendkosten vergoed? Alleen de extra optie vandaag nog niet.
Wat is de volgende stap, 100 euro voor een koerier als optie betalen en die ook terug willen bij een retour?
Het is me toegezegd, en nu krijg ik niks. Tevens staat nergens op retouren pagina de optie vandaag nog dat je niet bedrag terug krijgt. Dan moeten ze dat maar in de voorwaarden zetten. Dit is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:17

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Was die 2,50 de gehele verzendkosten of alleen voor vandaag bezorgd?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
42dpi schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:38:
Was die 2,50 de gehele verzendkosten of alleen voor vandaag bezorgd?
Alleen vandaag bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:13
Verzendkosten hoor je terug te krijgen, maar dat gaat je waarschijnlijk aardig wat moeite kosten aangezien ze dat niet vrijwillig willen doen.
Als het goed is zijn die cadeaubonnen 3 jaar geldig, ik weet zeker dat je binnen 3 jaar wel weer iets besteld bij bol.com dus ik zou het gewoon zo laten, het is het niet waard hier verder werk van te maken.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JohanNL schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:40:
Verzendkosten hoor je terug te krijgen, maar dat gaat je waarschijnlijk aardig wat moeite kosten aangezien ze dat niet vrijwillig willen doen.
Als het goed is zijn die cadeaubonnen 3 jaar geldig, ik weet zeker dat je binnen 3 jaar wel weer iets besteld bij bol.com dus ik zou het gewoon zo laten, het is het niet waard hier verder werk van te maken.
Krijg nu niks van vandaag bezorgd optie terug. Ook geen cadeaubon.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Die service heb je toch geleverd gekregen? Het is een extra iets dat ze je een cadeaubon doen is nog schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
42dpi schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:42:
[...]

Die service heb je toch geleverd gekregen? Het is een extra iets dat ze je een cadeaubon doen is nog schappelijk.
Krijg nu dus niks meer terug. Eerst toegezegd, doen ze dus opeens niet meer. Waar staat in hun voorwaarden dat ik niet die 2,50 terug krijg?
Zeg het me maar, heb alle voorwaarden doorgenomen. Is nu principe kwestie aan het worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2019 22:44 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:11
Principes zijn natuurlijk mooi maar maak je niet zo druk voor 2,50.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:41:
[...]

Krijg nu niks van vandaag bezorgd optie terug. Ook geen cadeaubon.
Vreemd! Ik zou ze dan even opbellen want je hoort het gewoon terug te krijgen, en niet als cadeaubon maar op de wijze hoe je het hebt betaald, maar als ze hier moeilijk over doen zou ik ook een cadeaubon accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:43:
[...]

Krijg nu dus niks meer terug. Eerst toegezegd, doen ze dus opeens niet meer.
Toezegging is wat anders dan zwart op wit (tenzij het per mail is geweest of brief)

Extra service heb je zelf aangevraagd, alleen verzendkosten is iets standaard bij iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaer schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:44:
Principes zijn natuurlijk mooi maar maak je niet zo druk voor 2,50.
Zo komen ze er te makkelijk vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Extra bezorgkosten die verder gaan dan de reguliere bezorgkosten (bijvoorbeeld voor express bezorging) mogen bij retour ook bij de consument in rekening worden gebracht, althans, zolang de consument ook hier goed over is geïnformeerd.
https://www.thuiswinkel.o...wetgeving-koop-op-afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JohanNL schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:44:
[...]

Vreemd! Ik zou ze dan even opbellen want je hoort het gewoon terug te krijgen, en niet als cadeaubon maar op de wijze hoe je het hebt betaald, maar als ze hier moeilijk over doen zou ik ook een cadeaubon accepteren.
Heb het zwart op wit via social media. Maar omdat ik contant wilde is het gehele verzoek nu afgewezen. Ik citeer:

Maar daar kan ik wel een andere oplossing voor bieden. Ik zet een cadeaubon van €2,50 in je account die je bij je volgende bestelling kunt gebruiken.

En nu vanavond op Twitter als ik dan vraag naar cadeaubon.

Klopt, maar deze heb je afgewezen is antwoord nu.
Ik ben hierover niet geinformeerd dus heb ik recht op geld terug. Zoals ik al dacht.

Dubbelposten is neit de bedoeling. Ik heb ze nu voor je samengevoegd.

[ Voor 22% gewijzigd door Yorinn op 02-05-2019 22:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Contant kan sowieso niet, jij hebt digitaal betaald dan hoeven ze je het niet contant terug te geven.
Of je bedoeld terug overmaken. Maar zie mijn vorig bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:11
Mist er dan niet een stukje in je communicatie met bol? Heb je het afgewezen ? Kan je dat stukje ook delen?

En ik snap echt wel dat je nu denkt ze komen er te makkelijk mee weg. Maar is je zo opwinden 2.50 waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaer schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:50:
Mist er dan niet Eem stukje in je communicatie met bol? Heb je het afgewezen ? Kan je dat stukje ook delen?

En ik snap echt wel dat je nu denkt ze komen er te makkelijk mee weg. Maar is je zo opwinden 2.50 waard?
Goed dat je het vraagt, nee heb gewoon gevraagd om coulance of ze navragen voor geld in plaats van cadeaubon. En dat is afgewezen en krijg ik nu niks meer terug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ach ja, het is inderdaad maar 2,50.
Maar of je er nou wel of geen recht op hebt, bel ze morgen eens op en ik weet vrijwel zeker dat ze je wel een 2,50 cadeaubon geven, die dingen geven ze soms ook '' uit het niets '' op feestdagen en op verjaardagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onder andere communicatie naar me vanavond via social media Twitter:

“Er staat toch ook nergens dat je wel je extra verzendkosten terug krijgt als je retourneert?”

Tsja...klantvriendelijk :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2019 22:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:48
Vandaag nog is een extra optie waarvoor betaald moet worden waarom zou een winkel dit zelfs moeten vergoeden bij een retour....

Wees blij dat retourneren gratis is en er komt een dag dat dit niet meer zo zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
jopie schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:35:
Inderdaad, daar zie ik TS ook nog wel voor aan dat hij het in dat geval ook nog wilt terughebben, ondanks eigen keuze spoedbezorging. Als je bij 'vandaag nog in huis' de 2,50 ook nog zou terugkrijgen, lijkt me niet logisch anders zou je deze truck kunnen doen:

- je bestelt product A met vandaag nog: 2,50 bijbetalen.
- je bestelt een dag later nog een keer product A met normale verzendtijd.

je hebt vandaag al het product in huis. Drie dagen later komt product A nog een keer (reguliere verzending). Vervolgens annuleer je product A met vandaag nog voor 2,50 maar stuur niet het uitgepakte product A terug, maar het later ontvangen product A. Je hebt nu toch vandaag al product A in huis en krijgt later alsnog de 2,50 terug.

Lijkt me niet logisch.

Maar het is natuurlijk niet netjes dat ze eerst zeggen dat je het vergoed krijgt en daarna niet meer. Dat is het enige waar TS een punt heeft - maar om over 2,50 nou zo door te drammen. Misschien heeft die medewerker wel een foutje gemaakt en iets beloofd wat ie niet had mogen beloven, kan gebeuren toch. We maken allemaal wel eens een foutje - en eigenlijk heb je er helemaal geen recht op. Dus om nu op je strepen te gaan staan terwijl je er eigenlijk helemaal geen recht op hoor te hebben 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door CyberMania op 02-05-2019 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beezjeh schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:55:
Vandaag nog is een extra optie waarvoor betaald moet worden waarom zou een winkel dit zelfs moeten vergoeden bij een retour....

Wees blij dat retourneren gratis is en er komt een dag dat dit niet meer zo zal zijn.
Snap ik zeer zeker. Maar hier gaat toch heel wat mis qua communicatie.

2 dingen, het staat nergens op de site iets over vermeld.
En B het is me al toegezegd ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
In beginsel heb je geen recht op geld terug voor de kosten voor extra snelle verzending, zie art. 6:230r BW:
Onverminderd het bepaalde in lid 1 is de handelaar niet verplicht de bijkomende kosten terug te betalen, indien de consument uitdrukkelijk voor een andere wijze dan de door de handelaar aangeboden minst kostbare wijze van standaardlevering heeft gekozen.
Extra bezorgkosten die verder gaan dan de reguliere bezorgkosten (bijvoorbeeld voor express bezorging) mogen bij retour ook bij de consument in rekening worden gebracht, althans, zolang de consument ook hier goed over is geïnformeerd.
Dit is simpelweg niet waar. Er is geen informatieplicht met betrekking tot het bepaalde in art. 6:230r BW. Wel moet het bij het bestellen duidelijk zijn dat je voor een duurdere bezorgoptie kiest.

Het enige dat TS hier helpt, is de toezegging via Twitter. TS kan bol.com daaraan houden.

[ Voor 4% gewijzigd door GlowMouse op 02-05-2019 22:57 ]

Acties:
  • +32 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voorzie dat dit een geniaal topic gaat worden.

Aangezien het een principe kwestie is geworden zou ik alles maar dan ook alles uit de kast halen.

We beginnen met een incassobureau. Om snel door te schuiven naar een uitspraak van een rechter omdat bol die 2.50euro niet wil uitkeren.
Dan met de uitspraak naar een deurwaarder om de deurmat van 200 euro in beslag te nemen. Dat zal ze leren.

En nu iets serieuzer, chill
Relax, adem in en uit.

En als die 2.50 je zo hoog zit, stuur me even je rekening nummer.
Krijg je van mij 2.50..

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Je koopt voor 2.50 een extra dienst. Namelijk dat het vandaag bezorgd wordt. Die dienst is toch geleverd?

Ik mag hopen dat ze dit niet vergoeden, want de consumenten(wij) betalen hier met zijn allen tenslotte voor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:57:
In beginsel heb je geen recht op geld terug voor de kosten voor extra snelle verzending, zie art. 6:230r BW:

[...]

[...]

[...]

Dit is simpelweg niet waar. Er is geen informatieplicht met betrekking tot het bepaalde in art. 6:230r BW. Wel moet het bij het bestellen duidelijk zijn dat je voor een duurdere bezorgoptie kiest.

Het enige dat TS hier helpt, is de toezegging via Twitter. TS kan bol.com daaraan houden.
Snap ik allemaal, maar hoeveel moeite is het voor Bol om een regel toe te voegen bij algemene retour voorwaarden dat je niks terug meer ziet van €2,50 vandaag nog als je je product terug stuur? Lijkt me hele kleine moeite _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd In 1e instantie heb je geen recht op kosten van retour onder bedenktijd. alleen de aanschafkosten en evt vzk om het te ontvangen. de rest is een gunst van de verkopende partij.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:48
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:57:
[...]

Je betaald er extra voor dus denk een beetje reëel zeg ik dan weer.

Personeel kan het toch ook verkeerd hebben die het heeft toegezegd en blijkbaar vergoeden ze dit terecht niet.
Maar uiteraard kan Bol je deze alsnog tegemoetkomen gezien je er serieus mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:02:
@Verwijderd In 1e instantie heb je geen recht op kosten van retour onder bedenktijd. alleen de aanschafkosten en evt vzk om het te ontvangen. de rest is een gunst van de verkopende partij.
Waar staat dat op de bol website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:04
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:01:
[...]

Snap ik allemaal, maar hoeveel moeite is het voor Bol om een regel toe te voegen bij algemene retour voorwaarden dat je niks terug meer ziet van €2,50 vandaag nog als je je product terug stuur? Lijkt me hele kleine moeite _/-\o_
Aan dit topic te zien is deze gang van zaken voor de meeste mensen gewoon logisch. Ik zou ook niet verwachten dat ik geld terugkrijg als ik het perse op een specifiek moment geleverd wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

GlowMouse schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:57:

[...]

[...]

[...]

Dit zegt Thuiswinkel en consumentenbond
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren

Ik neem aan dat zij het beter weten.
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:03:
[...]

Waar staat dat op de bol website?
Dat zegt de wet, dat zij de verzendkosten vergoeden is een gunst geen plicht, alleen bij defect of ondeugdelijk product moeten ze vergoeden.

Dit is het hele probleem met rechten plichten elke kleding online shop doen van alles en iedereen neemt aan dat het standaard is. Alleen als ze het beloven moeten ze het doen. Maar ze moeten dus wel communiceren dat kosten voor extra service niet retour krijgt.

[ Voor 29% gewijzigd door 42dpi op 02-05-2019 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier hadden ze het prima kunnen vermelden op de website

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:
iDEAL of achteraf: binnen 3 werkdagen
Creditcard: binnen 5 werkdagen
Cadeaubon: direct opgewaardeerd. Tip: check de waarde in je account
Air Miles: direct teruggestort. Tip: check je saldo op airmiles.nl
Heb je betaald met een cadeaubon en een andere betaalmethode? Dan betalen we je op dezelfde manier terug. We waarderen eerst de cadeaubon op en storten het restbedrag op de rekening waarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
42dpi schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:05:
[...]

[...]

Dat zegt de wet, dat zij de verzendkosten vergoeden is een gunst geen plicht, alleen bij defect of ondeugdelijk product moeten ze vergoeden.

Dit is het hele probleem met rechten plichten elke kleding online shop doen van alles en iedereen neemt aan dat het standaard is. Alleen als ze het beloven moeten ze het doen. Maar ze moeten dus wel communiceren dat kosten voor extra service niet retour krijgt.
Voila, dat is mijn punt. Dat communiceren doen ze dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:10:
[...]
Voila, dat is mijn punt. Dat communiceren doen ze dus niet ;)
Staat het ook niet als je de optie aanvinkt, met een (i) drop over ofzo?

Let even op met je post je kan vorig berichten wijzigen en dubbel posten mag niet.

[ Voor 16% gewijzigd door 42dpi op 02-05-2019 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Ik probeer er via de virtuele assistent van Bol ook achter te komen, maar daar kom je ook niet verder dan:

'' Wanneer je bestelling maar 1 artikel bevat en je de bestelling geannuleerd of geretourneerd hebt, krijg je de betaalde verzendkosten terug binnen 2 weken. Zitten er meer artikelen in 1 bestelling en zijn ze niet allemaal geannuleerd of geretourneerd, dan kunnen we de verzendkosten helaas niet terugbetalen. Heb je misschien nog een vraag? ''

Maar blijkbaar is het dus niet zo simpel.
Ik zou ze dus morgen even bellen en je verhaal aan ze uitleggen, krijg je vast een cadeaubon van €2,50 voor de moeite ;)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Het staat gewoon in de Algemene Voorwaarden die ze duidelijk op de website hebben staan en waar je zelf akkoord mee bent gegaan:
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Art 9 lid 4 Algemene Voorwaarden: https://www.bol.com/nl/m/...oopvoorwaarden/#artikel-9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

CyberMania schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:13:
Het staat gewoon in de Algemene Voorwaarden die ze duidelijk op de website hebben staan en waar je zelf akkoord mee bent gegaan:

[...]

Art 9 lid 4 Algemene Voorwaarden: https://www.bol.com/nl/m/...oopvoorwaarden/#artikel-9
Was het net aan het lezen maar idd daar staat het, of dat nou duidelijk is nee maar goed je moet met de voorwaarden van bestellen akkoord gaan en die zou je dan moeten gelezen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
42dpi schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:15:
[...]

Was het net aan het lezen maar idd daar staat het, of dat nou duidelijk is nee maar goed je moet volgens mij met de voorwaarden akkoord gaan en die zou je dan moeten gelezen hebben.
Ok, duidelijk. Is wel heel goed zoeken op de site >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
42dpi schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:05:
[...]

Ik zie daar niets specifieks over de teruggaaf van verzendkosten als de koper specifiek voor een duurdere methode van verzenden kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Nouja, ongeacht dat dit een principekwestie is, betekend dit niet dat dit principe terecht is.

Zoals eerder aangegeven; die €2,50 zal buiten de standaard verzending vallen, dus is het ook begrijpelijk dat deze buiten het retourrecht valt. (Anders kan iedereen alles wel zo gaan bestellen en loopt bol.com zich onredelijk hard achter de feiten, en ook de omzet aan)

Daarbij; de medewerker was al coulant om je die tegoedbon aan te bieden. Jij wilde daaropvolgend 'meer', waardoor deze navraag deed en niets mocht geven.

Kort gezegd; je hebt jezelf in de vingers gesneden, balen, en weer door :)

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:15:
[...]

Ok, duidelijk. Is wel heel goed zoeken op de site >:)
Er zal wel bij bestellen een hyperlink staan ''voorwaarden'' maar niemand leest dat ik ook niet maar goed dat weten ze ook.
GlowMouse schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:17:
[...]

Ik zie daar niets specifieks over de teruggaaf van verzendkosten als de koper specifiek voor een duurdere methode van verzenden kiest.
Het is een service (tenzij je er bij zet dat je het teruggeeft) en in de voorwaarden bij bol.com staat gewoon conform wet extra verzendservice wordt niet vergoed.

[ Voor 42% gewijzigd door 42dpi op 02-05-2019 23:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
42dpi schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:30:
[...]

Het is een service (tenzij je er bij zet dat je het teruggeeft) en in de voorwaarden bij bol.com staat gewoon conform wet extra verzendservice wordt niet vergoed.
Je kunt het creatief gaan formuleren, maar voor deze service heeft de wet een specifieke bepaling, en die bepaling is uitgezonderd van de informatieplicht. Het is voldoende dat de consument uitdrukkelijk kiest voor een andere wijze dan de door de handelaar aangeboden minst kostbare wijze van standaardlevering. De pagina die je eerder linkte behandelt deze bepaling niet.

[ Voor 4% gewijzigd door GlowMouse op 02-05-2019 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Waarom deze optie?
Zolang je je order nog retour kunt melden, lijkt me dit niet nodig. Het artikel hoeft niet binnen 14dagen in hun ontvangstcentrum te zijn. Consumenten mogen de koop of het contract ongedaan maken tot het eind van de 14e dag. Valt die 14e dag in het weekend of op een feestdag? Dan eindigt de bedenktijd pas op de eerstvolgende werkdag. Daarna moet het artikel binnen 14 dagen opgestuurd worden.

Edit: bij Bol.com is dat btw 30 dagen 'bedenktijd'

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 03-05-2019 00:12 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:57:
[...]

Zij zeggen hier heb je tegoedbon en jij weigert die omdat je kontant geld terug wilt en vervolgens zeggen ze ok dan niet (misschien een principe kwestie van ze) en dan ga jij zitten klagen over slechte klantenservice ?? 8)7 8)7 8)7

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 20-09 22:45

Oekol

waka waka hey hey

*knip* De laatste keer dat ik keek, stond dit topic niet in de Huiskamer.

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 03-05-2019 07:33 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:15
Hackus schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 00:09:
@Verwijderd Waarom deze optie?
Zolang je je order nog retour kunt melden, lijkt me dit niet nodig. Het artikel hoeft niet binnen 14dagen in hun ontvangstcentrum te zijn. Consumenten mogen de koop of het contract ongedaan maken tot het eind van de 14e dag. Valt die 14e dag in het weekend of op een feestdag? Dan eindigt de bedenktijd pas op de eerstvolgende werkdag. Daarna moet het artikel binnen 14 dagen opgestuurd worden.

Edit: bij Bol.com is dat btw 30 dagen 'bedenktijd'
Het gaat hier niet om de kosten van retour zenden, het gaat om de extra kosten voor het 'vandaag nog afleveren' waar TS voor gekozen had om zijn product te ontvangen. Deze kosten krijgt hij niet terug (wat natuurlijk niet zo raar is).

Ik vind wel dat TS op hoge poten hier een topic opent en zeker weet dat hij gelijk heeft, vervolgens ten eerste niet in zijn recht staat (want wet, duidelijk inmiddels hierboven uiteen gezet), ten tweede beweert dat het nergens staat op de site (niet waar want staat duidelijk in algemene voorwaarden) en dan vervolgens nog bol.com slechte communicatie verwijt en door blijft gaan dat het toch echt aan bol.com ligt?

Als ik TS was zou ik eerst maar hand in eigen boezem steken en minder opgefokt doen en beseffen dat je gewoon zelf fout zat.

[ Voor 25% gewijzigd door Arjant2 op 03-05-2019 08:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incapable
  • Laatst online: 03-07 18:13
Laat het duidelijk zijn dat je in principe geen recht hebt op die 2,50. Het zijn kosten die bovenop jouw bezorgkosten komen omdat je het pakket snel wilde. Die service is in zijn volledigheid geleverd en valt weinig aan te retourneren.

Het feit dat we in de Nederlandse wet zeggen dat je tegenwoordig bezorgkosten teruggestort krijgt en voor retouren al niet hoeft te betalen is dan al "extra" te noemen.

Vervolgens ga jij naar de klantenservice, vraag je of je die 2,50 terug kunt krijgen, wat ze absoluut niet hoeven te doen, geïnformeerd of niet. Zij zeggen "ja is goed, met een cadeaubon", jij zegt "nee dank je, ik wil gewoon geld". Dit willen ze niet doen, waar ik ook in kan komen, immers, ze hoeven je dat überhaupt al niet terug te betalen en die cadeaubon was puur coulance.

Dan kom je terug op jouw "nee" antwoord, en zeg je, doe maar dan. En dan kijk je raar op dat ze zeggen "dat gaan we niet meer doen, je hebt het al afgewezen dus jammer dan", en noemt het een principe kwestie.

In wat voor wereld leef jij dat je vind dat je nog gelijk hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

42dpi schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:30:
[...]

Er zal wel bij bestellen een hyperlink staan ''voorwaarden'' maar niemand leest dat ik ook niet maar goed dat weten ze ook.
Niet zo gek ook, want
1) het is gewoon heel redelijk en de consument kan dit gewoon verwachten, en
2) het is wettelijk gewoon toegestaan.

Dus iemand bij bol.com denkt "zet het voor de volledigheid ook maar even formeel neer" en daar is de algemene voorwaarden de prima plek voor. Als je dit soort details op de bestelpagina zelf gaat zetten wordt die net zo lang als de algemene voorwaarden zelf. Dat de klant dat dan niet leest en wel gaat discussiëren over details, tsjah, zijn probleem...

Eens met bovenstaande, als je 10 keer beweert dat ze het nergens vermelden is het een beetje slordig om niet de algemene voorwaarden door te lezen.

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 03-05-2019 09:01 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Arjant2 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:16:
[...]

Het gaat hier niet om de kosten van retour zenden, het gaat om de extra kosten voor het 'vandaag nog afleveren' waar TS voor gekozen had om zijn product te ontvangen. Deze kosten krijgt hij niet terug (wat natuurlijk niet zo raar is).

Ik vind wel dat TS op hoge poten hier een topic opent en zeker weet dat hij gelijk heeft, vervolgens ten eerste niet in zijn recht staat (want wet, duidelijk inmiddels hierboven uiteen gezet), ten tweede beweert dat het nergens staat op de site (niet waar want staat duidelijk in algemene voorwaarden) en dan vervolgens nog bol.com slechte communicatie verwijt en door blijft gaan dat het toch echt aan bol.com ligt?

Als ik TS was zou ik eerst maar hand in eigen boezem steken en minder opgefokt doen en beseffen dat je gewoon zelf fout zat.
Ah, oke. Niet goed gelezen. :)
"Bol.com vandaag nog retour €2,50"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

bwerg schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:59:
[...]

Niet zo gek ook, want
1) het is gewoon heel redelijk en de consument kan dit gewoon verwachten, en
2) het is wettelijk gewoon toegestaan.

Dus iemand bij bol.com denkt "zet het voor de volledigheid ook maar even formeel neer" en daar is de algemene voorwaarden de prima plek voor. Als je dit soort details op de bestelpagina zelf gaat zetten wordt die net zo lang als de algemene voorwaarden zelf. Dat de klant dat dan niet leest en wel gaat discussiëren over details, tsjah, zijn probleem...

Eens met bovenstaande, als je 10 keer beweert dat ze het nergens vermelden is het een beetje slordig om niet de algemene voorwaarden door te lezen.
Jij en ik snappen het maar genoeg mensen ook weer niet de gemiddeld consumenten is door alle postorder/winkel bedrijven retour ''service'' in de veronderstelling dat alles zomaar terug kan en een recht is zelfs buiten WKOA of direct terug naar de winkel.

WKOA is wettelijk binnen 14 dagen melden en aankoop bedrag terug.
Fysieke aankoop in winkel hoeft niet terug genomen te worden, koop is gemaakt (tenzij defect natuurlijk)
Tegoed bon mag ook, waarbij vele al beginnen te schuimbekken waarom ze het geld contant niet terug krijgen.

Wat winkels beloven (buiten wet om) is een gunst geen recht ze zijn het wel verplicht als ze het roepen, of als het op de bon/aankoopcontract staat.

Vele gaan pas voorwaarden lezen als ze iets willen na de aankoop.

Dit is niet inhoudelijk op TS bedoeld.

[ Voor 3% gewijzigd door 42dpi op 03-05-2019 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:38:
[...]

Het is me toegezegd, en nu krijg ik niks. Tevens staat nergens op retouren pagina de optie vandaag nog dat je niet bedrag terug krijgt. Dan moeten ze dat maar in de voorwaarden zetten. Dit is niet het geval.
Staat er wel dat je het wel terug krijgt dan?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:01:
[...]

Ik begrijp je hele punt even niet. Je kiest er zelf voor om €2,50 extra te betalen om je product dezelfde dag in huis te hebben, je hebt het product vervolgens ook dezelfde dag in huis. De extra service (die dus los staat van het product) is gewoon geleverd. Dat jij het product vervolgens retour wil sturen is niet het probleem van Bol.com, en heeft ook niks te maken met die extra service.

Buiten dat vraag ik me af hoe druk je je moet maken over €2,50 voor een service die je gewoon gekregen hebt. Principe kwestie of niet, dan kies je de volgende keer toch voor een normale levering als het je zo dwars zit?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 16:35
Je hebt een product besteld en aangegeven dat je het vandaag nog wilt hebben. Voor de dienst 'Vandaag nog geleverd' betaal je extra geld. Je kan het ook zo zien:
- Je koopt een product
- Je koopt een dienst (Vandaag nog geleverd)
- Je betaalt al dan niet verzendkosten

Je wilt het product retourneren, en Bol.com gaat de verzendkosten vergoeden. De dienst 'Vandaag nog geleverd' vergoeden ze niet, omdat dat in de voorwaarden staat, en omdat die dienst gewoon geleverd is. Dat ze in eerste instantie wel hebben toegezegd dat je dat krijgt, kan betekenen dat niet iedere medewerker van bol.com op de hoogte is van de voorwaarden, of dat iemand iets te gul is geweest, in ieder geval hoogstwaarschijnlijk een 'human error' (of medewerker A heeft dat uit coulance aangeboden en medewerker B dacht 'nee sorry zo werkt dat hier niet'), hoe dan ook niet fijn, maar ook geen wereldramp.

Misschien, héél misschien, als je die dienst nou teruglevert, dat je het dan wél terugkrijgt! Ofwel, spring op te fiets en breng het product Vandaag nog terug :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SharpY
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-05 22:26
De TS mist denk ik het punt dat de € 2,50 geen verzendkosten zijn, maar een dienst die additioneel is afgenomen. Vergelijk het met een inpakservice, je koopt bij je bestelling voor € 1 dat het pakketje wordt ingepakt voor je. Vervolgens krijg je het thuis, wordt het uitgepakt en stuur je het terug. Dat betekent niet dat je dan ook je geld voor het inpakken terug krijgt.

Zo ook met de dienst "vandaag in huis" waarbij iemand direct voor JOU aan de slag gaat, voor slechts €2,50. Daarbij komt dat TS aangeeft dat het op de website van Bol zou moeten staan dat je die niet terug krijgt. Dat lijkt mij de omgekeerde wereld. Mijn inziens hoeft niet te worden gemeld dat indien een dienst of product "geconsumeerd" is, deze dan niet zal worden vergoed bij retour. De verplichting bestaat enkel uit het melden dat de vandaag in huis dienst additionele kosten met zich mee brengt, en dat is volgens mij duidelijk geweest voor TS.

Daarnaast begrijp ik uit het verhaal van TS dat er een voorstel is gedaan uit coulance en dat onvoldoende was voor TS waarna Bol de coulance heeft "ingetrokken". Niet chique en in het bijzonder niet heel klantvriendelijk, maar op zich niet onjuist, het betreft immer coulance.

i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Maar het is toch jij besteld een product bij bol.com ter waarde van xx,xx
Dan zitten er eventueel verzendkosten bij van xx,xx
en dan kies je zelf nog voor een extra optie van vandaag bezorgen ter waarde van 2,50 euro?

Nu wil je het terugsturen.
Dan krijg je de aankoopwaarde van xx,xx terug, eventueel zie ik je de verzendkosten ook nog wel terug krijgen daarbij, maar dat is al minder.

Maar je hebt betaald voor "snelle bezorging" Is het diezelfde dag nog bezorgd? Dan is dat die 2,50 toch geweest, dat staat dan los van of je wel of niet het product houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argonar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-08 14:08
JohanNL schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:53:
Ach ja, het is inderdaad maar 2,50.
Maar of je er nou wel of geen recht op hebt, bel ze morgen eens op en ik weet vrijwel zeker dat ze je wel een 2,50 cadeaubon geven, die dingen geven ze soms ook '' uit het niets '' op feestdagen en op verjaardagen.
Dat is al een tijdje niet meer zo hoor, week geleden ongeveer jarig geweest, geen mail van €2,50 korting mogen ontvangen. Tijden veranderen.

Ik denk daarom ook dat die €2,50 nog een strijd zal worden, zeker vanwege het feit dat het om een extra service gaat en niet om verzendkosten.

Echter natuurlijk wel raar dat ze je het op het begin als cadeaubon aanbieden en na het vragen om cash gewoon helemaal niks meer bieden.

[ Voor 9% gewijzigd door Argonar op 03-05-2019 11:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 17:16
Argonar schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:24:
[...]

Echter natuurlijk wel raar dat ze je het op het begin als cadeaubon aanbieden en na het vragen om cash gewoon helemaal niks meer bieden.
Tja vind ik niet heel gek
Er is niet voor niets een spreekwoord: "Wie het onderste uit de kan wil hebben, krijgt het deksel op z'n neus".

Bol.com zegt: wij doen dit niet, maar we kunnen eventueel cadeaubon geven
Hij: Nee, ik wil het geld gewoon overgemaakt hebben
Zij: dat kan niet
Hij nou doe maar dan die cadeaubon
Zij: Je zei nee toen we dat aanboden.

Tja, best menselijk denk ik. Jij wilde het niet toch? Het is misschien niet leuk, maar ja, ik snap het wel

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:09
Je zou maar de hele dag met klanten als jou om moeten gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 03-05-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heemels
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:43:
[...]

Krijg nu dus niks meer terug. Eerst toegezegd, doen ze dus opeens niet meer. Waar staat in hun voorwaarden dat ik niet die 2,50 terug krijg?
Zeg het me maar, heb alle voorwaarden doorgenomen. Is nu principe kwestie aan het worden.
Waar in de voorwaarden staat dat je die 2,50 wel terug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Lieve mensen, graag ontopic verder. Oneliners en dergelijke mogen achterwege worden gehouden. Gaat het wel weer die kant op dan zal ik het topic sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:48
Echt, types zoals jou zijn NIET waar een retailer blij mee is. Snap je niet dat je met deze attitude helemaal niets bereikt? JIJ hebt gekozen voor extra snelle bezorging, ervoor betaald en die dienst is zoals gezegd dus geleverd. Lijkt me belachelijk dat Bol.com dan iets moet gaan doen als jij dit retourneert. Ze zijn nog coulant om het in bontegoed aan te bieden, jij zegt, nee ik wil dat terug op mijn rekening hebben, dan zeggen ze 'je krijgt helemaal niets meer verwende milennial dat je bent' en vervolgens ga jij er 'een principekwestie van maken'.

Team Bol.com hier. Dim maar eens een beetje in, als iedereen dat zou doen zou de wereld een stuk relaxter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 15:20

nlboy

Alles kitz?

-foutje, niet goed gelezen-

[ Voor 77% gewijzigd door nlboy op 03-05-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:48
Nee, want daar werd de dienst van snelle bezorging hier waargemaakt, hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hindelaufen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-04 12:41
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:58:
Ik voorzie dat dit een geniaal topic gaat worden.

Aangezien het een principe kwestie is geworden zou ik alles maar dan ook alles uit de kast halen.

We beginnen met een incassobureau. Om snel door te schuiven naar een uitspraak van een rechter omdat bol die 2.50euro niet wil uitkeren.
Dan met de uitspraak naar een deurwaarder om de deurmat van 200 euro in beslag te nemen. Dat zal ze leren.

En nu iets serieuzer, chill
Relax, adem in en uit.

En als die 2.50 je zo hoog zit, stuur me even je rekening nummer.
Krijg je van mij 2.50..
Deze verantwoordelijkheid zou niet op de schouders van slechts 1 Tweaker moeten rusten.
Ik stel voor de bedrag met elkander bij elkaar te crowd-funden en voortaan onze spullen via reguliere verzending bij Bol.com te bestellen. Opdat wij nimmer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

In de tijd die je hier nu in hebt gestoken voor 2,50 had je ook gewoon langs de deuren bij mensen kunnen langsgaan voor lege flessen. had je misschien wel meer dan 2,50 gehad en nog contant ook.
Manmanman. Dat je de moeite aanmaakt om hier een topic voor aan te maken bij Tweakers en ook nog eens in discussie te gaan met Bol.com...
Wellicht een idee om wat productievers te gaan doen met je tijd. Dan is 2,50 mislopen ook opeens minder erg.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:08

eagle00789

Est. November 2005

het is een service die geen deel uitmaakt van de verzendkosten. TS moet niet zeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Ik zie dat het topic weer op dezelfde voet verder gaat. Bij deze een slotje. Het gros is nu inmiddels toch wel gezegd over dit onderwerp.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.