kabels waarvan ik geen idee heb wat ze doen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben mijn eerste pc aan het bouwen en zit met een probleem. Ik heb twee losse kabels liggen. 1 daarvan komt uit mijn powersupply en 1 daarvan komt uit mijn case. De gene uit de pc is volgens mij een molex conector. mijn conector heeft daarin tegen maar twee draden die er uit lijden, terwijl er ruimte voor vier kabels is. Deze kabels komen uit de zijkanten van mijn case en zijn totaal vier draden en worden samengevoegd naar twee. Van de andere kabel heb ik geen idee wat het is maar het lijkt er op dat de molex conector daarin moet maar als ik dat doe past het niet goed. Weet iemand wat ik met deze kabels moet doen?

Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/7jHY42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:58:
Weet iemand wat ik met deze kabels moet doen?
Er een foto van maken en hier plaatsen?

Afgezien daarvan zou ik gokken dat die uit de case naar een ventilator gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe plaats je makkelijk een foto hier? als ik op foto druk moet ik een url invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rechtsbovenin staat in de rode balk je naam sebbiedebas, klik daar op, in het menu staat Fotoalbum. Daar kan je de foto uploaden. Als je dat gedaan hebt klik je op de foto in je album. Onderaan staan de GoT-code grote thumbnail link, deze compleet kopieren en opnemen in je forum post.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:27
ronaldmathies schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:13:
Rechtsbovenin staat in de rode balk je naam sebbiedebas, klik daar op, in het menu staat Fotoalbum. Daar kan je de foto uploaden. Als je dat gedaan hebt klik je op de foto in je album. Onderaan staan de GoT-code grote thumbnail link, deze compleet kopieren en opnemen in je forum post.
Daarvoor is sebbiedebas nog niet lang genoeg lid.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Verwijderd @ronaldmathies http://www.imgur.com of iets dergelijks; je bent "te nieuw" om een foto-album te hebben op Tweakers.

Tegelijkertijd, in HDMI niet willen connecten heb je (bijna) alles al aangesloten en het draait dus ik vraag me af welke kabel je nu bedoelt en wat er niet werkt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel een molex connector head en een molex cable die naast mijn front usb ports zit en bij mijn aan knop
ik heb een sharcoon vg5-w case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:09:
hoe plaats je makkelijk een foto hier? als ik op foto druk moet ik een url invoeren
Naar https://imgbb.com/
foto uploaden
BB Code kopieren
BB Code hier in je post plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
afbeelding zit er nu bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Die witte lijkt me inderdaad de aansluiting naar een tweetal fans, die draaien alleen op 5V dus niet alle pennen in de molex zijn dan aanwezig. Die moet je inderdaad in de zwarte aansluiting steken, en die pennen zitten altijd los/scheef, dus een beetje wrikken totdat het past.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:37
Meestal is die molex om casefans op aan te sluiten. Wat zit er bij jou aan de andere kant van de molex?

@SeatRider 12v bedoel je. De meeste fans starten niet eens op bij 5v.

[ Voor 26% gewijzigd door Uszka op 02-05-2019 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb op mijn motherbord maar ruimte voor 1 fan en die zit in de achterkant. Kan ik deze kabels gewoon loslaten of moet ik ze wel samendoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:06
Je kunt deze kabel vergeten, heb je verder niet nodig.

Wil je extra airflow in je kast dan sluit je de kabels aan die uit je kast komen, en anders doe je het niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:37
Met een 1070 Ti zou ik zeker ook de front casefan gebruiken om goede airflow, voor zover mogelijk in een prutkast als de VG5W, te creëren. De koeling van die kast is al niet best en met mee één casefan blijft daar helemaal niets van over.
@Verwijderd er zitten 2 casefanheaders op het moederbord. Eén linksonder het socket en één helemaal rechtsonder op het moederbord.

[ Voor 22% gewijzigd door Uszka op 02-05-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:50:
maar ik heb op mijn motherbord maar ruimte voor 1 fan en die zit in de achterkant. Kan ik deze kabels gewoon loslaten of moet ik ze wel samendoen.
in principe kan je het negeren, ze zijn voor de case fans bedoeld.

In de zomer als het bloedheet is kan zo'n case fan wel heel goed van pas komen en ja dan kan je hem aansluiten, als je daarvoor de aansluiting mist kan je een kabel kopen die van een molex aansluiting iets anders maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Splitter gebruiken:
pricewatch: Delock Y-Cable Power > 2x 4pin Molex
(check wel even of de man/vrouw polariteit bij jouw situatie past - ik denk het wel, maar weet niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:35
Hij verbindt niet op je moederbord maar rechtstreeks met de voeding.

Sommige moederborden hebben wel fan controllers voor meerdere fans, maar dit zijn kleinere connectoren.

Afbeeldingslocatie: https://www.rellimmot.com/assets/images/posts/macfans/MolexFanConnectors.PNG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvZ
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 23:46

JvZ

SeatRider schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:40:
Die witte lijkt me inderdaad de aansluiting naar een tweetal fans, die draaien alleen op 5V dus niet alle pennen in de molex zijn dan aanwezig. Die moet je inderdaad in de zwarte aansluiting steken, en die pennen zitten altijd los/scheef, dus een beetje wrikken totdat het past.
Lijkt mij vrij duidelijk dat bovenstaande het antwoord op je vraag is. Je hebt al die verloopjes enz. niet nodig. Maar je moet ff de stekkers juist op elkaar uitlijnen zoals SeatRider aangeeft. Dat is alles.

Mijn ervaring is dat je de pinnen het beste recht kan houden door zachtjes aan de draad aan de achterkant van de male en/of female molex te trekken (niet kapot trekken natuurlijk) of deze ff beetje naar links rechts te bewegen tijdens het aansluiten. Gewoon even recht op elkaar, inprikken en klaar.

[ Voor 20% gewijzigd door JvZ op 03-05-2019 19:24 ]

Pagina: 1