"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Oh, toch? Ik twijfelde nog.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
200 fish found!
Ik ben het overigens best met je eens. Domotica is best groot en ik kom er ook steeds vaker.Room42 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:40:
Ok, dus dan wordt mijn verzoek eigenlijk gereduceerd naar het verplaatsen van de aankoopadviezen voor zonnepanelen naar een eigen forum, dan wel naar Consumentenelektronica Aankoopadvies
Mij lijkt een verdeling zoals @Señor Sjon had bedacht in: Señor Sjon in "Domotica forum op tweakers", nog steeds een goede optie.
Kan iemand wellicht de topics mergen?
Voor alle andere subfora binnen consumenten elektronica wordt aankoopadvies in Consumentenelektronica Aankoopadvies besproken. Wellicht kunnen @ThinkPad @teacher of @Edmin als beheerders van DED/ Admin input geven op dit verzoek.Room42 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:40:
Ok, dus dan wordt mijn verzoek eigenlijk gereduceerd naar het verplaatsen van de aankoopadviezen voor zonnepanelen naar een eigen forum, dan wel naar Consumentenelektronica Aankoopadvies
200 fish found!
Hier kan ik mij opzich wel in vinden. Al heb je bijv. ook weer topics over dataloggen van je PV-installatie, de scheidingslijn tussen PV/Domotica is bij dat soort topics erg dun.rens-br schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:43:
[...]
Mij lijkt een verdeling zoals @Señor Sjon had bedacht in: Señor Sjon in "Domotica forum op tweakers", nog steeds een goede optie.
Maar om heel eerlijk te zijn, het DED-forum vind ik opzich prima functioneren zoals het nu is. Verandering is voor mij niet perse nodig. Het zijn vaak toch mensen met een bepaalde mindset/interesse en dat sluit naar mijn idee wel goed aan bij de topics daar. Er staan veel topics, maar het is een gezellig subforum met eigenlijk weinig 'gedoe'.
Het klopt dat er veel aankoopadvies topics zijn, in de basis is dat vaak: "Ik heb een dak van X bij Y meter op noord/oost/zuid/west en budget Z, wat moet ik hebben?". Ik heb niet echt het idee dat men dat storend vind, omdat de gebruikers die in DED komen dat juist vaak léuk vinden om te beantwoorden
[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 02-05-2019 13:54 ]
Ik zie dat er best vaak gereageerd wordt op dat soort topics, inderdaad, maar het zijn er wel heel erg veel en voor mij trekt het DED onderuit, omdat ik ze juist niet interessant vind maar de rest van DED wel zou willen volgen. Alle andere AA*-forums heb ik ook weggefilterdThinkPadd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:53:
[...]
Het klopt dat er veel aankoopadvies topics zijn, in de basis is dat vaak: "Ik heb een dak van X bij Y meter op noord/oost/zuid/west en budget Z, wat moet ik hebben?". Ik heb niet echt het idee dat men dat storend vind, omdat de gebruikers die in DED komen dat juist vaak léuk vinden om te beantwoorden
Vandaar mijn verzoek.
Door jouw ogen kijkende kan ik mij wel vinden in de verdeling die @Señor Sjon eerder aangaf.
Maar opsplitsen vind ik lastig omdat ze, imho, hand in hand gaan: duurzame energie is ook slimme energie (meten, loggen, slim schakelen, iot, etc) en waar je dan de scheidslijn trekt is te onduidelijk.
Ook herken ik de hoeveelheid PV aankooptopics; die stonden voorheen in het opwekken met PV topic, maar door de hoge omloopsnelheid van dat topic stonden er tientallen adviezen door elkaar heen, werden berichten 5 dubbel gepost en was(en is nog steeds) relevante informatie lastig te vinden. Vandaar het losweken uit het PV topic.
Maak je overigens gebruik van tags? Zodat je daarop kan filteren?
Overigens kan ik mij ook vinden in de senor sjon verdeling, maar...... ook domotica is steeds meer een kant en klaar produkt; waarbij je 5 jaar geleden nog echt moest tweaken, zelf dingen schrijven kan je nu wat kant en klaar spul in je huis gooien en via een appje instellen. Is dat dan domotica of consumentenelektronica (bruingoed)?
[ Voor 20% gewijzigd door teacher op 02-05-2019 14:29 ]
Wise enough to play the fool
Nee, ik gebruik het forumfilter in https://gathering.tweakers.net/forum/preferences en bekijk dan via MyReact de Actieve Topicsteacher schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:26:
[...]
Maak je overigens gebruik van tags? Zodat je daarop kan filteren?
Hoe zou jij die tags inzetten voor algemeen bezoek (dus niet als je specifiek ergens naar op zoek bent)?
Daar is alweer een evolutie van, maar die ligt intern in de week.ThinkPadd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:25:
Dat kan ik begrijpen, mijn bericht was dan ook meer geschreven vanuit mijn rol als moderator.
Door jouw ogen kijkende kan ik mij wel vinden in de verdeling die @Señor Sjon eerder aangaf.
Ik heb zelf zoiets in gedachte als een hoofdgroep. WVB is net als DED een druk bezocht forum met veel kruisbestuiving onderling.
Bouwen en Wonen
- Bouwen & Klussen <- projecten, nieuwbouw, omgevingsvergunning etc.
- Wonen & woningmarkt
- Tuinen & Buitenruimtes
- Installaties <- elektra, klimaat, wateraan- en afvoer.
- Duurzame energie <- opwekking >>> warmteopwekkers e.d. naar installaties.
- Domotica <- Homey, Domoticz, etc.
- Witgoed
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Een wasmachine / koelkast op wifi valt goed in witgoed, niet hele spannende functies. Maar of je nu Homey, Philips Hue, Xiaomi Aqua (standaard systemen) of Domoticz, HomeAssitant of Zigbee2MQTT gebruikt (Zelf dingen schrijven) ik vind dat alle 6 bij Domoticz horen.teacher schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:26:
ook domotica is steeds meer een kant en klaar produkt; waarbij je 5 jaar geleden nog echt moest tweaken, zelf dingen schrijven kan je nu wat kant en klaar spul in je huis gooien en via een appje instellen. Is dat dan domotica of consumentenelektronica (bruingoed)?
Dingen waar de overlap zit is bijvoorbeeld robotstofzuigers en airconditioning. Twee erg populaire onderwerpen in witgoed. Verder gaan vragen over witgoed ook vaak hand in hand met bijv. 'hoe zit het nu met de krachstroom aansluiting voor mijn elektrische kookplaat?' Daar zit weer wat overlap met wonen en verbouwen.rens-br schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:12:
[...]
Een wasmachine / koelkast op wifi valt goed in witgoed, niet hele spannende functies. Maar of je nu Homey, Philips Hue, Xiaomi Aqua (standaard systemen) of Domoticz, HomeAssitant of Zigbee2MQTT gebruikt (Zelf dingen schrijven) ik vind dat alle 6 bij Domoticz horen.
Bovenaan het forum staat een balk met tags. Zo staat er bijv. een tag Domoticz die aan de tag gekoppelde topics geeftRoom42 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:48:
[...]
Nee, ik gebruik het forumfilter in https://gathering.tweakers.net/forum/preferences en bekijk dan via MyReact de Actieve TopicsMyReact is mijn GoT-startpagina vanwege het overzicht van Actieve Topics en mijn Post History.
Hoe zou jij die tags inzetten voor algemeen bezoek (dus niet als je specifiek ergens naar op zoek bent)?
200 fish found!
Daar heb je inderdaad een goed punt.Zeehond schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:07:
Dingen waar de overlap zit is bijvoorbeeld robotstofzuigers en airconditioning.
Als het afsplitsen geen optie is vanwege overlap (wat ik overigens op wel meer plekken terugzie, zelfs dit TF deel vind ik vaak erg onduidelijk in zijn indeling), is het wellicht een idee om de domotica topics een eigen symbool of prefix te geven in de topictitel.