"If you can't duck it, F*CK IT!!"
Wil je het helemaal losgetrokken hebben?
Dat dit losgetrokken wordt lijkt me ook handig.rens-br schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:47:
@xproniels we hebben een los Domotica forum: Duurzame Energie & Domotica, al valt nu nog wel samen met iets anders.
Domotica wordt steeds populairder en gaat niet altijd hand in hand met duurzame energie.
Als het zou kunnen zou het fijn zijn. Ik denk dat het dan makkelijker te vinden is.rens-br schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:47:
@xproniels we hebben een los Domotica forum: Duurzame Energie & Domotica, al valt nu nog wel samen met iets anders.
bedankt voor de snelle reactie!
MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk iPhone 14 Pro
Ik zie inderdaad ook de toename in drukte in dat forumdeel. Voor mijn gevoel is het niet té druk, maar ik zal de stats eens opvragen om te kijken of mijn gevoel klopt.
Ik begrijp je argument 'ik denk dat het dan beter te vinden is' niet helemaal. Domotica zal ook los nog wel een forumdeel onder CE blijven. Kun je wat verder uitwijden over je idee?
Lastige is alleen wel, wat Ed_L ook al benoemt, er zit vaak wel een dunne scheidingslijn tussen. De warmtepomp mensen lezen alle 1001 parameters uit om hem maximaal te tweaken. Op die manier worden de vraagstukken naar mijn idee weer wat te technisch voor het 'Wonen & Verbouwen' subforum.
Overigens is een splitsing tussen duurzame energie en domotica nou ook weer niet zo raar. Genoeg mensen die bezig zijn met home automation los van het duurzaamheidsvraagstuk.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Onder WVB lijkt mij ook niet handig. DED is op dit moment echt een domein voor techneuten.
Wat is er mis met de huidige opzet onder DED? Het gaat er toch om dat de fora er zijn?
Edit:
Of duurzame energie en domotica moeten onder consumentenelectronica weg en hun compleet eigen hoofdforum krijgen.
Dus Forum >> Duurzame Energie En Domotica
met daaronder een afsplitsing in de twee topics, duurzame energie, domotica.
Dan heb je nog wel de overlap tussen de twee maar wel een apart forum voor DE en D.
[ Voor 35% gewijzigd door mkleinman op 12-02-2018 17:25 ]
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
- Consumentenelectronica (bruingoed)
- Duurzame Energie
- Domotica
- Wonen & Verbouwen
- Witgoed
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
in principe zitten de categorieën uit jouw lijstje al bij elkaar met uitzondering van Wonen en VerbouwenSeñor Sjon schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:17:
Je zou bijna een nieuwe hoofdgroep kunnen maken met:
- Consumentenelectronica (bruingoed)
- Duurzame Energie
- Domotica
- Wonen & Verbouwen
- Witgoed
Witgoed en Duurzame Energie & Domotica hebben overigens ook al een redelijke overlap (denk aan bijv. de robotstofzuigers) welke ik verwacht alleen maar meer gaat worden de komende jaren naarmate er snufjes worden toegevoegd aan koelkasten, koffiezet apparaten en etc. Ik denk dat het dan ook goed is als die bij elkaar staan onder consumentenelektronica zoals nu het geval is.
Select * from fish
Wat mij betreft zijn er twee voorwaarden om de boel op te splitsen:
1. Het wordt onwerkbaar druk in DED
2. De combinatie zorgt voor dusdanig veel verwarring dat het men DED niet meer weet te vinden.
Volgens mij is het momenteel voor beide redenen nog niet zo ver.