Inruilen voor een Suzuki Celerio: true story, ik kreeg nog € 50 voor mijn Peugeot 205 toen ik deze inruilde met kapotte startmotor. En waarschijnlijk ook lekke koppakking, versleten koppeling en nog wel wat meer kwaaltjes.
Laten maken van koppakking is erg duur, voor dat geld vind je wellicht een ander koekblik: maar dan kun je beter naar Suzuki's of een andere Aziaat kijken, want een goed onderhouden 205 is in die prijsklasse zeldzaam.
PS voor de 205 zijn er veel beunhazen, die doen het goedkoper: maar het is wel altijd een gezeur: want ze doen het zwart en zijn niet erg flexibel kwa tijd. Maar bij een garage ben je zoveel kwijt, dat je net zo goed een andere auto kunt kopen.
Ik weet trouwens wel een goede beunhaas, maar je moet dan ook een brug huren en de beste man woont in Zuid-Limburg: hij is echter wel echt goed met 205's, omdat het een liefhebber is. Zo heb ik de mijne laten onderhouden, tot ik het zat was. Maar reken zeker € 400 voor de koppakking bij een beunhaas en tegen de € 1000 bij een witte garage, dus je auto is basically financiëel total-loss.
Ha echt niet hoor, alleen als je een bijzondere uitvoering hebt zoals een GTi. Gewone 205's zijn geen drol waard

KVanL schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:28:
[...]
Ik heb er zelf een 205 die nu op 125.000km staat, rond 110.000 had ik ook een lekke koppakking. Ik heb hem toen zelf bij huis in een dagje sleutelen vervangen, was nog geen €100,- kwijt voor een nieuwe pakkingsset en een setje cilinderkopbouten.
Ik had destijds al een geruime tijd de onderdelen gekocht, maar nooit laten doen omdat de lekke koppakking nog in beginfase was en uiteindelijk toch nog dik 25.000km mee gereden. De koppakking i.v.m. kosten nooit laten maken en zelf sleutelen was geen optie.
Enige wat echt fijn bij deze auto's is: de onderdelen kosten geen drol, erg goedkoop allemaal. Maar zodra je het uurtarief van een witte monteur moet betalen, dan is het game over.
[
Voor 57% gewijzigd door
Anoniem: 1068241 op 01-05-2019 22:21
]