Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

In juli studeer ik af bij de opleiding mediavormgeving. Op dit moment werk ik naast mijn studie voor 21 uur in Amsterdam als visual designer en verdien ik ongeveer €1.350 bruto per maand. Zelf kom ik uit Enschede, dus de reisafstand is redelijk groot. De reiskosten kunnen nu nog mooi gedekt worden door studenten OV, maar dat kan straks niet meer. Reiskosten komen dan straks op ruim €300 per maand.

De reiskosten zijn iets waar we allemaal nog over twijfelen, maar wat ik mijzelf ook afvraag is wat ik kan verwachten qua salaris voor 35-40 uur per week (fulltime), als ik dit nu zou verdienen voor 21 uur en nu ben ik nog student, straks dus afgestudeerd.

Ik hoor graag wat jullie meningen hierover zijn. Ook hoor ik het graag als mensen tips hebben om wellicht goedkopoer te kunnen reizen voor 2 dagen per week naar Amsterdam en terug. 3 dagen zal ik vanuit huis werken overigens.

- Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:19

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:18:
Beste leden,

Op dit moment werk ik naast mijn studie voor 21 uur in Amsterdam als visual designer en verdien ik ongeveer €1.350 bruto per maand.
21 uur per wat? Dag/week/jaar?
Zelf kom ik uit Enschede, dus de reisafstand is redelijk groot. De reiskosten kunnen nu nog mooi gedekt worden door studenten OV, maar dat kan straks niet meer. Reiskosten komen dan straks op ruim €300 per maand.

De reiskosten zijn iets waar we allemaal nog over twijfelen, maar wat ik mijzelf ook afvraag is wat ik kan verwachten qua salaris voor 35-40 uur per week (fulltime), als ik dit nu zou verdienen voor 21 uur en nu ben ik nog student, straks dus afgestudeerd.

Ik hoor graag wat jullie meningen hierover zijn. Ook hoor ik het graag als mensen tips hebben om wellicht goedkopoer te kunnen reizen voor 2 dagen per week naar Amsterdam en terug. 3 dagen zal ik vanuit huis werken overigens.

- Robert
Wat is nou precies je vraag? Wat een goed startsalaris is voor jou als beginner voor zeg 40 uur in de week?
Als je je zorgen maakt over de reiskosten, dan kan onderdeel van het contract zijn dat die reiskosten vergoed worden.... Dus: basisinkomen voor de 40 uur + reiskostenvergoeding. Als je dat uit onderhandeld ben je er toch?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, 21 uur per week, dus 84 per maand.

Ik ben gewoon benieuwd wat ik als salaris ongeveer zou kunnen verwachten wanneer ik er 40 uur zou gaan werken. Kan ik gewoon doortellen met het huidige salaris (bijna verdubbeling dus) of zit het anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:19

Wish

ingwell

Je kunt je hier registeren en een indicatie opzoeken: https://elect.tweakers.net/

anders eens lurken in dit topic voor een beetje gevoel: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Met 21 uur in de week verdien je € 1.350.
Reken om wat 40 uur in de week doet... Dat zou je dan minimaal moeten krijgen plus nog wat eventuele extra's (zoals reiskosten, secundaire arbeidsvoorwaarden voor zover je die nu nog niet hebt).
Daarnaast zou je nog reiskosten (€ 0,19 per km is veelal standaard) kunnen krijgen (of een andere vorm van vergoeding van reiskosten, zoals een trein abbo of lease auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25
Ik zou na het afstuderen inderdaad vragen om reiskosten maar ook om een (kleine) verhoging van het uurloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:59
2500-2600 bruto op basis van fulltime plus onkostenvergoeding OV zou je kunnen vragen, dat is hetzelfde wat je nu verdient maar dan voor 40u. Maar ik raad je eerder aan hun een aanbod te laten doen wat zij vinden dat je waard bent en daarna kun je eventueel overwegen of dat goed of slecht is en hier of elders om feedback vragen. En als je zeker wilt zijn van een goed aanbod kan het ook geen kwaad om elders te solliciteren in vergelijkbare functies ook al wil je hier beginnen kan het goed zijn om de arbeidsmarkt te verkennen.
Pagina: 1