Buitenlands kenteken gestolen van motor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Hallo allemaal,

Ik heb een opknap motor staan bij de ingang van ons appartementen complex, waar helaas de kentekenplaat van af is gestolen. Het gaat om een Franse motor, waarvan de eigenaar ondertussen al in Nederland woont en helaas door ziekte al 3 jaar niet meer kon rijden.

Dat de kentekenplaat gejat is vind ik heel vreemd (wat je moet in godsnaam met alleen een kenteken?) en vervelend, maar waar ik nu mee zit is de aangifte. Ik heb bij de (Nederlandse) politie diezelfde avond nog online aangifte gedaan, maar omdat het om een Frans kenteken gaat vraag ik mij af of ik dan ook nog iets aan de Franse politie o.i.d. moet doorgeven? Bijkomende moeilijkheid is dat de motor nog niet op mijn naam staat en ik dus instructies moet geven aan de dochter van de eigenaar (die overigens wel ivm ziekte bevoegd is over alles van de eigenaar).

Kortom; is aangifte bij de Nederlandse politie genoeg om verder gezeik te voorkomen? :) Als ik zoek op 'buitenlands kenteken gestolen' kom ik eigenlijk alleen maar hits tegen die helemaal niet over buitenlandse kentekens gaan..

Alvast bedankt voor jullie hulp/informatie!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-07 19:52
Zeker niet vanuit dit topic? :+
Verlaten motorscooter op privé terrein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Nu online
Hahah nee, deze opknap motor staat er pas 1 maand en ga ik gelijk verkopen als hij weer rijdend is :) Tevens stond de motor voorheen in een eigen achtertuin ;)

[ Voor 8% gewijzigd door IceBlackz op 29-04-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F18679
Volgens deze website melden bij politie of gendarmerie als je terugkomt in Frankrijk.

Wellicht dat jij of genoemde dochter contact kan opnemen met politie / gendarmerie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

IceBlackz schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:37:
Dat de kentekenplaat gejat is vind ik heel vreemd (wat je moet in godsnaam met alleen een kenteken?)
"gratis tanken" of "gratis te hard rijden zonder boetes"
:)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:52
Gratis tanken, gratis te hard rijden, überhaupt gratis rijden, en kan evt. ook in het buitenland worden gebruikt. Aan de Spaanse/Franse Rivièra heb ik ook al vaak genoeg Nederlandse kentekens gezien met klinkers erin of dat soort rare combi's. Dus zelfs domme mensen komen er daar blijkbaar prima mee weg :)

Ik denk dat een Frans kentekentje dan ook wel goed bruikbaar is in Frankrijk zelf om lekker 'te blenden' tussen het overige verkeer op de peripherique zonder risico's op bekeuringen (en je bent zo ontsnapt van de politie).

[ Voor 10% gewijzigd door Divak op 29-04-2019 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Nu online
Cheesy schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:28:
https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F18679
Volgens deze website melden bij politie of gendarmerie als je terugkomt in Frankrijk.

Wellicht dat jij of genoemde dochter contact kan opnemen met politie / gendarmerie.
Bedankt voor deze link! Ik heb hem doorgestuurd naar de dochter, maar die komt voorlopig niet terug in Frankrijk.. Ik ga maar eens goed zoeken of er niet een complete online variant is..

'Gratis' tanken en boetes snap ik, maar is het dan zoveel handiger om een buitenlands kenteken te hebben? Mijn eigen motor stond er naast, daar zit de kentekenplaat met kruiskopschroeven vast, dat had dan makkelijker geweest lijkt mij? Anders vind ik het wel heel toevallig dat hij/zij precies het Franse kenteken pakt..
Pagina: 1