Verlaten motorscooter op privé terrein

Pagina: 1
Acties:

• koen0s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-09 15:46
Hey Tweakers,

Ik was benieuwd of iemand al een soortgelijke situatie heeft meegemaakt. En wat je in zo'n situatie het beste kan doen.

Ik woon in het centrum van Eindhoven, het appartementencomplex heeft zijn eigen parkeerterrein naast het gebouw waar voor een x bedrag een plek gehuurd kan worden. Er is een hoekje op dit terrein waar geen auto in past, en dus enkele motorrijders (incl. mijzelf) hun motorfiets neerzetten. Dit wordt gedaan omdat er (zeer) regelmatig snachts malloten langs het gebouw lopen en motorfietsen omver gooien. Dan is het toch fijner als hij ergens op een afgesloten terrein staat..

Nu is het zo dat er al bijna 3 jaar een oude motorscooter op Frans kenteken in dat hoekje staat. Dat ding heeft in al die tijd nooit gereden, en gezien de staat waarin hij nu verkeerd zal hij dat ook nooit meer gaan doen.. :+ Ik ben er vrij zeker van dat het een verlaten motor is. En zou daarom ook eigenlijk graag zien dat deze weggehaald wordt zodat er meer ruimte is voor motorrijders. Nu staan er regelmatig mensen buiten het terrein en vinden dan hun fiets op zn zijkant.. :(

Na een beetje onderzoek zie ik dat de gemeente/politie over het algemeen verlaten voertuigen opruimt. Maar hoe zit dat in geval van privé terrein? Heeft de verhuurder van het parkeercomplex de macht om het voertuig te verwijderen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 07:20
Hoi koen0s,

Ik heb het vorig jaar ook bij de hand gehad in Eindhoven. Er stond op een soortgelijke parkeerplaats al een paar jaar een auto onbeheerd. Dit heb ik toen gemeld via de BuitenBeter app. Het proces ging wel sneller omdat er op den duur de achterruit was ingeslagen, en toen meerdere mensen aangegeven dat het nu wel eens tijd werd om hem op te ruimen.

Het 'helpt' wel als duidelijk is dat hij er al heel lang staat: zand eronder/onkruid etc

Succes!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-11 13:04
Herkenbaar, wij hebben op kantoor eenzelfde soort situatie. Ik ben ook erg benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor de verhuurder.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk het wel, oude fietsen worden ook wel eens opgeruimd. Die worden regelmatig achtergelaten door ex bewoners.

Heb je het al gemeld? De eigenaar zal hem toch niet direct weghalen waarschijnlijk maar eerst alle bewoners aanschrijven.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:34
Ken de nederlandse wet niet, maar in België is het zo dat je op privéterrein niet moet rekenen op de politie.

Bij ons bedrijf stond er op een maandagmorgen ook ineens een auto zonder kenteken in bedenkelijke staat.
Politie gebeld met de vraag wat te doen, en die gaven het advies om een week of 2 te wachten, en daarna konden we doen met die auto wat we wilden.

Uiteindelijk is die vanzelf verdwenen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Verwijderd

.

[ Voor 159% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:48 ]

• koen0s
wuppie007 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:39:
Hoi koen0s,

Ik heb het vorig jaar ook bij de hand gehad in Eindhoven. Er stond op een soortgelijke parkeerplaats al een paar jaar een auto onbeheerd. Dit heb ik toen gemeld via de BuitenBeter app. Het proces ging wel sneller omdat er op den duur de achterruit was ingeslagen, en toen meerdere mensen aangegeven dat het nu wel eens tijd werd om hem op te ruimen.

Het 'helpt' wel als duidelijk is dat hij er al heel lang staat: zand eronder/onkruid etc

Succes!
Alles wat ijzer was, is nu krokant. En het plastic is er letterlijk van ellende al afgevallen, dus het is zeker duidelijk dat de motorscooter er al erg lang stil staat.

Bedankt voor de tip! ik ga even kijken naar de BuitenBeter app.
Marzman schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:40:
Ik denk het wel, oude fietsen worden ook wel eens opgeruimd. Die worden regelmatig achtergelaten door ex bewoners.

Heb je het al gemeld? De eigenaar zal hem toch niet direct weghalen waarschijnlijk maar eerst alle bewoners aanschrijven.
Fietsen worden al met regelmaat verwijderd uit de kelder aangezien hier naar verloop van tijd geen ruimte meer is door alle verlaten fietsen. Dit komt mede doordat veel appartementen short-stay zijn en veel buitenlandse studenten die terug naar land van herkomst gaan hun spullen gewoon achterlaten uit luiheid. Ik denk dat ze het simpelweg niet weten van de motorscooter.

Ik heb het nog niet vermeld, was eerst aan het kijken of zij wel de bevoegdheid hebben om de motorscooter überhaupt te verwijderen.
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:50:
Ik zou gewoon een oud-ijzerboer bellen. Die halen 'oud ijzer' eigenlijk altijd gratis op. Misschien krijg je er zelfs geld voor!

Wil je de officiële weg bewandelen:
1) Aangifte doen bij de gemeente, dat je iets gevonden hebt.
2) Als je na één jaar niets hebt gehoord, is de scooter jouw eigendom geworden.
3) De oud-ijzerboer bellen.
Zoiets is een optie, al is een jaar wachten wel erg lang.. :X Zou het eigenlijk ideaal vinden als de motorscooter weg is voor iedereen zijn motorfiets weer naar buiten haalt.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je weet natuurlijk niet of hij van iemand is, dus ik zou allicht een briefje bij iedereen van het complex in de bus doen met de mededeling dat het voertuig verwijderd zal worden tenzij de eigenaar op duikt, met een uiterste datum erop?

Aan de andere kant ben je dan wel aanwijsbaar fout bezig als je niet via de aangifte/jaar wachten route gaat ;)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-11 14:14
Je zou contact kunnen opnemen met de Stadstoezicht Eindhoven. Al denk ik eerlijk gezegd dat zij uitsluitend gaan over het publieke domein (Staat er wel groot bij "Openbare Ruimte" :)) - dan heeft die Buiten Beter app ook weinig zin. Dan zou ik er eerst maar eens een melding van maken bij de eigenaar van het terrein (als ze toch al ervaring hebben met het opruimen van oude fietsen, lijkt me dit geen moeilijk punt voor ze).

[ Voor 10% gewijzigd door eric.1 op 10-04-2019 16:16 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:10
Is het ding niet gewoon in Frankrijk gejat en daar achtergelaten ofzo? Dan zou ik politie ff bellen, mogelijk van diefstal afkomstig en laat hun contact op nemen met hun wijn drinkende collega's.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 10-04-2019 16:20 ]

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:22
Waarom niet het heft in eigen handen nemen en dat ding zelf ff naar de vuilstort brengen?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42
_eLMo_ schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:13:
Je weet natuurlijk niet of hij van iemand is, dus ik zou allicht een briefje bij iedereen van het complex in de bus doen met de mededeling dat het voertuig verwijderd zal worden tenzij de eigenaar op duikt, met een uiterste datum erop?
Idd. Fotootje en wat NL/FR/EN tekst om eigenaar op te roepen zich te melden.
Kaaswagen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:20:
Waarom niet het heft in eigen handen nemen en dat ding zelf ff naar de vuilstort brengen?
Omdat je mogelijk schadeplichtig bent.

Maar: als je documenteert wat de toestand is en de dagwaarde erbij opzoekt dan kun je nog wel eens tot de conclusie komen dat je zo'n barrel zonder veel problemen af kunt laten voeren zonder groot financieel risico.

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-11 11:29
Doet me hieraan denken:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190402_04297226

Besluit: politie mag niet reageren omdat het op privé terrein is. De eigenaar van het terrein kan dit wel, maar riskeert klacht van de eigenaar van de bromfiets.

• koen0s
_eLMo_ schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:13:

Aan de andere kant ben je dan wel aanwijsbaar fout bezig als je niet via de aangifte/jaar wachten route gaat ;)
Ook aan gedacht om briefjes in de bussen te doen. Echter hoe gaat iemand zich dan melden zonder dat ik mijn contactgegevens met iedereen deel. Niet iedereen in het gebouw hoeft namelijk mijn gegevens te hebben..
eric.1 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:14:
Je zou contact kunnen opnemen met de Stadstoezicht Eindhoven. Al denk ik eerlijk gezegd dat zij uitsluitend gaan over het publieke domein (Staat er wel groot bij "Openbare Ruimte" :)) - dan heeft die Buiten Beter app ook weinig zin. Dan zou ik er eerst maar eens een melding van maken bij de eigenaar van het terrein (als ze toch al ervaring hebben met het opruimen van oude fietsen, lijkt me dit geen moeilijk punt voor ze).
Het is overduidelijk privé terrein, daarom vraag ik mij ook af inderdaad of de gemeente/politie überhaupt iets kunnen betekenen.
FastFred schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:19:
Is het ding niet gewoon in Frankrijk gejat en daar achtergelaten ofzo? Dan zou ik politie ff bellen, mogelijk van diefstal afkomstig en laat hun contact op nemen met hun wijn drinkende collega's.
Wie weet. Al denk ik niet dat de politie dit daadwerkelijk zou behandelen. Een Nederlandse gestolen motor/scooter wordt al niet naar opgekeken, laat staan een fransse. |:(
Kaaswagen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:20:
Omdat ik de wet niet wil overtreden en/of misschien iemand zijn eigendom wil jatten. :+

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42
koen0s schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:26:
[...]

Ook aan gedacht om briefjes in de bussen te doen. Echter hoe gaat iemand zich dan melden zonder dat ik mijn contactgegevens met iedereen deel. Niet iedereen in het gebouw hoeft namelijk mijn gegevens te hebben..
Binnen een minuut heb je een gmail adres gefixed?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:39

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Voertuigen achtergelaten op privé terrein vallen onder verantwoording van de eigenaar van het terrein. Als die onterecht is achtergelaten/foutief is geparkeerd mag je die in bewaring nemen en eventueel aanmelden als gevonden voorwerp. Vergeet dat het een voertuig is, dat maakt namelijk uit, hetzelfde geldt voor telefoons of andere zaken die je op een privé terrein vindt namelijk. Hier heb ik in het verleden al eens uitgebreid contact over gehad met de wijkagent omdat bij mijn eerste woning op een privé parkeerterrein volop illegaal geparkeerd werd.

Als je het als gevonden voorwerp meldt, krijg je doorgaans de keuze of je het zelf voor een jaar in bewaring wilt houden of dat het door de gemeente/politie in bewaring wordt gehouden. In dit geval zou ik voor de laatste optie kiezen als je die krijgt. Maar de kans is wel groot dat zelf voor transport moet zorgen.

Ziet hij eruit alsof hij elk moment van ellende uit elkaar kan vallen en overduidelijk achter is gelaten, zou ik eigenlijk gewoon het grofvuil bellen en hen hem laten ophalen (wel even foto's maken van te voren, zodat je kan aantonen dat hij duidelijk verwaarloosd was).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:35

Het is overduidelijk privé terrein, daarom vraag ik mij ook af inderdaad of de gemeente/politie überhaupt iets kunnen betekenen.
Ik heb wel eens gehoord dat er kabouters zijn die s'nachts wakker worden, en die dan zomaar ineens een Franse motorscooter naar de andere kant van een hek verplaatsen. :+

• koen0s
metteko schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:25:
Doet me hieraan denken:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190402_04297226

Besluit: politie mag niet reageren omdat het op privé terrein is. De eigenaar van het terrein kan dit wel, maar riskeert klacht van de eigenaar van de bromfiets.
Zo'n soort akelige situatie zat ik ook al aan te denken ja.. 8)7
Het is dan vaak nog makkelijker om het heft in eigen handen te nemen en het ding gewoon is weg te halen. Zodra de eigenaar het merkt (als er nog een eigenaar is) is er al zoveel tijd verstreken dat ik er zelf waarschijnlijk al lang niet meer woon.. :P Maar dat zou toch echt een laatste middel zijn, ik los het liever netjes op.
Rukapul schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:27:
[...]

Binnen een minuut heb je een gmail adres gefixed?
Is inderdaad wel een optie. Ik probeer het denk ik eerst via de verhuurder en onderneem anders zelf actie.
deepbass909 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:28:
Voertuigen achtergelaten op privé terrein vallen onder verantwoording van de eigenaar van het terrein. Als die onterecht is achtergelaten/foutief is geparkeerd mag je die in bewaring nemen en eventueel aanmelden als gevonden voorwerp. Vergeet dat het een voertuig is, dat maakt namelijk uit, hetzelfde geldt voor telefoons of andere zaken die je op een privé terrein vindt namelijk. Hier heb ik in het verleden al eens uitgebreid contact over gehad met de wijkagent omdat bij mijn eerste woning op een privé parkeerterrein volop illegaal geparkeerd werd.

Als je het als gevonden voorwerp meldt, krijg je doorgaans de keuze of je het zelf voor een jaar in bewaring wilt houden of dat het door de gemeente/politie in bewaring wordt gehouden. In dit geval zou ik voor de laatste optie kiezen als je die krijgt. Maar de kans is wel groot dat zelf voor transport moet zorgen.

Ziet hij eruit alsof hij elk moment van ellende uit elkaar kan vallen en overduidelijk achter is gelaten, zou ik eigenlijk gewoon het grofvuil bellen en hen hem laten ophalen (wel even foto's maken van te voren, zodat je kan aantonen dat hij duidelijk verwaarloosd was).
Goede info, bedankt!
Ik ben er vrij zeker van dat je hem niet als één geheel op een aanhangwagen krijgt. Hij staat er echt slecht bij. Wellicht dus inderdaad een optie om hem gewoon weg te laten halen.
dehardstyler schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:31:
[...]

Ik heb wel eens gehoord dat er kabouters zijn die s'nachts wakker worden, en die dan zomaar ineens een Franse motorscooter naar de andere kant van een hek verplaatsen. :+
Daar zat ik ook al aan te denken! dan kan de politie/gemeente er wel iets mee. Al staat die er dan wel pas een dag i.p.v. 3 jaar.. :+

[ Voor 7% gewijzigd door koen0s op 10-04-2019 16:34 ]

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:36
Via kenteken is de eigenaar toch wel te achterhalen en/of hoe lang hij er al staat zonder verzekering etc?
Is de eigenaar vertrokken dan ?

Het probleem waarmee je zit als terreineigenaar wanneer je hem laat afslepen zijn de sleepkosten voor je eigen rekening, zeker wanneer de eigenaar niet bereikbaar is.

[ Voor 24% gewijzigd door mr_evil08 op 10-04-2019 16:36 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-11 15:13
[...]

Omdat ik de wet niet wil overtreden en/of misschien iemand zijn eigendom wil jatten. :+
Dan ''verplaats'' je de motorscooter toch richting openbare straat.
Mits die natuurlijk met zekerheid van niemand eigendom is ( je buren enz )

• koen0s
mr_evil08 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:34:
Via kenteken is de eigenaar toch wel te achterhalen en/of hoe lang hij er al staat zonder verzekering etc?

Het probleem is wanneer je hem laat afslepen de sleepkosten voor rekening zijn van de opdrachtgever.
In dat geval zou ik hem zelf in een busje van werk laden en ergens afleveren. Echter kan je via het kenteken niet veel omdat het een Frans voertuig is.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:35
koen0s schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:33:

Daar zat ik ook al aan te denken! dan kan de politie/gemeente er wel iets mee. Al staat die er dan wel pas een dag i.p.v. 3 jaar.. :+
Ja dat is wel zo, maar als hij er helemaal verloederd uit ziet en een Frans kenteken heeft, dan zal de politie hem wel in bewaring willen nemen denk ik.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:23

Nibbz

Postmaster General

als hij geen APK meer heeft, mag de RDW hem toch in beslag nemen? Als hij er al 3 jaar staat, zal hij wel geen APK meer hebben (of nu bedenk ik me.. hebben motoren wel een APK?)

13:37

• koen0s
Nibbz schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:41:
als hij geen APK meer heeft, mag de RDW hem toch in beslag nemen? Als hij er al 3 jaar staat, zal hij wel geen APK meer hebben (of nu bedenk ik me.. hebben motoren wel een APK?)
Motorfietsen hebben geen APK. Tevens, moet een buitenlands voertuig een (Nederlandse) APK hebben?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Probeer het frame- + bloknummer te achterhalen, en geef dit samen met kenteken door aan de politie met de mededeling dat je een schijnbaar achtergelaten motorscooter gevonden hebt.

Dan gaan zij -als ze tijd en zin hebben- wel kijken of er een melding is mbt. bijv. diefstal of vermissing van dat ding.

Zo ja: dan is het hun pakkie aan en komen ze 'm ophalen voor je.
Zo nee: er zijn al wat suggesties geopperd hierboven ;)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Op de site van de RDW kun je van Nederlandse kentekens informatie opvragen, bijv. of een voertuig verzekerd is, of als gestolen staat geregistreerd. Daar is niet de eigenaar mee te achterhalen, dat is namelijk een persoonsgegeven en dat valt onder de AVG.
Misschien hebben de Fransen ook wel zo'n kentekenregister ?

Edit: misschien hier, op basis van het chassisnummer: https://www.kentekencheck.nu/kentekencheck-frankrijk/

[ Voor 14% gewijzigd door u_nix_we_all op 10-04-2019 17:50 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29

Rmg

Regel het via de/je vve, laat hun een briefje in de bus doen, die kunnen dan ook aanspreek punt zijn hoef jij je gegevens niet te delen

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 21:23

TheBorg

Resistance is futile.

Ik zou helemaal niets doen.

Bij mij heeft er onder het appartementencomplex 5 jaar lang een auto met buitenlands kenteken gestaan. Niemand wist van wie het ding was. Totdat de eigenaar (een buitenlander) het ding na al die jaren zelf heeft laten bergen. Misschien was er een taal barriere, misschien gebrek aan kennis met Nederlandse procedures om het eerder op te lossen, of misschien was er geen geld om de BPM te betalen om een Nederlands kenteken te krijgen.

Wat je wel zou kunnen doen is bij de brievenbussen/bellen een briefje op hangen met de vraag of iemand weet van wie de scooter is.

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Is de motorfiets niet al lang geleden in Frankrijk gestolen en hier uit het zicht gedumpt? Bij een aangifte zou de politie dat kunnen ontdekken en je dan van het bewijsmateriaal kunnen verlossen.

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 02:43
Leg je probleem bij de beheerder van het parkeerterrein neer. Die zal actie kunnen ondernemen en kan het ding denk ik wel laten verwijderen na een aankondiging. Staat vast wel iets vermeld over in de huisregels.

En dat verwijderen kan heel makkelijk zijn. Ding verplaatsen naar openbare weg :) En de rest is dan aan de gemeente.

Verwijderd

Kan je hem niet verplaatsen naar buiten je terrein?

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:42
In ieder geval de politie bellen, en het probleem voorleggen.
Stel hij is wel gestolen, weet je niet waarvoor hij is gebruikt.
Laatste dat je wilt is betrokken worden in een onderzoek omdat er sporen naar jou leiden.

Als de politie niks wil/kan doen stel dan de subtiele vraag "en als die nou buiten de poort zou staan?" Met de ondertoon duidelijk aanwezig.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:11
Wel eens aan de hand gehad met een auto in de straat, dat is weliswaar geen prive terrein maar meerdere buren hadden al gebeld met de politie over een tijdsbestek van 1 jaar en die doen dan eigenlijk niets.
Uiteindelijk ook maar eens gebeld en nadat ik vertelde dat dat ding olie lekte kwamen ze er in no-time aan, moest wel even wat olie aan de caterpan smeren voordat ze er waren maar dezelfde middag was die auto weg.

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-11 11:08
koen0s schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:36:
[...]
Echter kan je via het kenteken niet veel omdat het een Frans voertuig is.
Jij misschien niet, de politie wel hoor. Die vragen dat gewoon aan hun collega's. Daar zijn verdragen voor.

Maar als die al in zo'n verre staat van ontbinding is, misschien klacht indienen wegen 'sluikstort'?

[ Voor 14% gewijzigd door cadsite op 11-04-2019 08:47 ]

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-11 17:27
Maak er een milieudelict van en meld het dan aan de politie.
Wat @kosz ook aan geeft.

Dan komen ze het direct oplossen en gaan ze zelf de eigenaar achterhalen voor de boete.
Ook wanneer hij geen olie lekt is het een gevaar voor het milieu, de grond en het grondwater wanneer er er nog smeer- en koelmiddelen in zitten, of remvloeistof, brandstof etc.

Vooral wanneer het voertuig zoals je aangeeft al in verre staat van "vergaan" is. Voor je het weet breek je een remleiding af, of al hij om valt scheurt de (olie) tank.

Mocht hij niet zo rot zijn, meer dan idd wat olie aan de fiets en leg er een doos onder waar je ook wat op lekt.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:28

Agent47

I always close my contracts.

Versleep dat ding gewoon naar het hek

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• veltnet
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-10 14:32
Gewoon verplaatsen en op de openbare weg zetten. Dan kan de politie er wel wat mee.
Pagina: 1