JBL Extreme, Charge 4 of toch een andere?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.426 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-06 14:37
Ik ben van plan om binnenkort een draadloze speaker te kopen, voor zowel thuis op m'n studeer/werkkamer als in een normale woonkamer tijdens bijvoorbeeld een feest.
Op het gebied van audio en speakers ben ik nieuw en daardoor niet echt bekend met de verschillende merken. Wel heb ik mijn oog laten vallen op de JBL Charge 4 en de JBL Xtreme.
Inmiddels heb ik al begrepen dat de Xtreme net iets groter, zwaarder en krachtiger is dan de Charge 4, maar wel wat duurder. Op Tweakers zijn er nog geen reviews van de Charge 4, dus dat maakt het een beetje lastiger.

Welke zouden jullie mij aanraden? Accuduur is niet heel belangrijk, op de plaatsen waar ik 'm ga gebruiken is altijd wel een oplader / stopcontact / powerbank in de buurt. Qua prijs is de Xtreme eigenlijk net wat te hoog, maar als het de meerprijs waard is t.o.v. de Charge 4, dan ben ik bereid om wat meer te betalen.
Ik neig naar de Charge 4, deze is ongeveer €50 goedkoper en handzamer, maar wellicht is de Xtreme toch de extra moeite waard :P

Eventuele suggesties voor andere speakers zijn ook zeker welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Excuses, ik zie net dat ik deze topic in het verkeerde subforum heb geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:05
Ik heb sowel een charge 2 en een aantal sonos speakers.
Voor onderweg of mee te nemen zou ik voor een JBL charge 4 gaan. Wil je er een flink feestje van maken, dan eventueel de Xtreme, maar er komt al een bak volume uit de charge.

Maar voor gebruik in de woonruimte zou ik eerder voor een smart speaker gaan. (in mijn geval Sonos).
Veel meer mogelijkheden en niet continue verbonden aan je smartphone (o.a. accuverbruik)
Wel iets minder mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-07 09:30

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

PROnline schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:23:
Ik heb sowel een charge 2 en een aantal sonos speakers.
Voor onderweg of mee te nemen zou ik voor een JBL charge 4 gaan. Wil je er een flink feestje van maken, dan eventueel de Xtreme, maar er komt al een bak volume uit de charge.

Maar voor gebruik in de woonruimte zou ik eerder voor een smart speaker gaan. (in mijn geval Sonos).
Veel meer mogelijkheden en niet continue verbonden aan je smartphone (o.a. accuverbruik)
Wel iets minder mobiel.
De geluidskwaliteit van de Charge speakers is wel niet heel geweldig. Als je in een stille kamer zit en je luistert gefocust dan hoor je de compressie goed, net als een soort 'blur' over tonen heen. Ik heb zelf 3 maal de Charge 3 (vraag niet waarom :+) en er komt inderdaad een bak geluid uit die dingen. Je kunt je ook koppelen zodat je in feite meer speakers hebt die exact hetzelfde spelen voor meer geluid. Dat werkt.. maar niet intuïtief. Ik zit zelf altijd een minuut of 2 te kloten om dat werkend te krijgen.

Sonos vind ik overigens ook niet geweldig qua geluid, als ik de prijs ook meereken. Een vriend van me heeft een UE Boom als ik het goed heb, en die klinkt ook wel goed.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Ik heb een nieuw topic gemaakt in de juiste subforum, dus ik zou daar graag de discussie verder willen voeren :P
Bluetooth speaker <€150
Kuusj schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:30:
[...]

De geluidskwaliteit van de Charge speakers is wel niet heel geweldig. Als je in een stille kamer zit en je luistert gefocust dan hoor je de compressie goed, net als een soort 'blur' over tonen heen. Ik heb zelf 3 maal de Charge 3 (vraag niet waarom :+) en er komt inderdaad een bak geluid uit die dingen. Je kunt je ook koppelen zodat je in feite meer speakers hebt die exact hetzelfde spelen voor meer geluid. Dat werkt.. maar niet intuïtief. Ik zit zelf altijd een minuut of 2 te kloten om dat werkend te krijgen.

Sonos vind ik overigens ook niet geweldig qua geluid, als ik de prijs ook meereken. Een vriend van me heeft een UE Boom als ik het goed heb, en die klinkt ook wel goed.
Die speakers zijn voor mij niet goedkoop, dus een helder geluid (vooral bij games) is zeker een grote plus. Als je met "blur" het tegenovergestelde van helder bedoeld in ieder geval..

[ Voor 75% gewijzigd door Mark22 op 29-04-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-07 09:30

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mark22 schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:36:
Ik heb een nieuw topic gemaakt in de juiste subforum, dus ik zou daar graag de discussie verder willen voeren :P
Bluetooth speaker <€150

[...]

Die speakers zijn voor mij niet goedkoop, dus een helder geluid (vooral bij games) is zeker een grote plus. Als je met "blur" het tegenovergestelde van helder bedoeld in ieder geval..
Ik zou even een moderator waarschuwen zodat de topics gemerged kunnen worden.

Het ligt een beetje aan het soort muziek. Het is niet enorm storend maar ik hoor het wel. Ga anders eens naar de Mediamarkt, daar kun je een hele hoop speakers uitproberen :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Ik was sowieso al van plan om een aantal te proberen, alleen is de dichtstbijzijnde Mediamarkt een uur met OV / half uur rijden. Ik zal dus even een (mid)dag moeten vrijmaken hiervoor :/
Vandaar dus ook dit topic, zodat ik ook jullie ervaringen kan gebruiken voor mijn keuze :P

[ Voor 19% gewijzigd door Mark22 op 29-04-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Mark22 schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:53:
Excuses, ik zie net dat ik deze topic in het verkeerde subforum heb geplaatst.
Dan gaan we in Bluetooth speaker <€150 verder :).

Select * from fish

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.