Bluetooth speaker <€150

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-07 00:09
Ik zoek een?
Bluetooth speaker voor muziek en games

Wat is je budget?
€150

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor ......
Muziek (Spotify) en misschien games (zie reacties op dit topic), ook YouTube filmpjes maar daar is vrijwel elke speaker geschikt voor. Wordt voornamelijk gebruikt in mijn studeer- / werkkamer en soms in een gemiddelde woonkamer tijdens feestjes. Zal vrijwel nooit buiten gebruikt worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben niet echt bekend in de speakerwereld, dus ik ken de merken nog niet zo goed. Tot nu toe heb ik deze gevonden:

JBL Xtreme: pricewatch: JBL Xtreme Zwart
+Goed geluid
-Zwaar vergeleken met andere speakers
-Net boven budget

JBL Charge 4: pricewatch: JBL Charge 4 Zwart
+Handzaam formaat
+Ruim binnen budget
-Minder krachtig dan de Xtreme

Bose Soundlink Mini II: pricewatch: Bose SoundLink Mini II Zwart
+Compact
+Gewoon goede allrounder?

Accuduur is voor mij niet heel belangrijk, overal waar ie gebruikt zal worden is wel een oplader / powerbank / stopcontact in de buurt.
Formaat en gewicht is ook niet van belang, zolang het geluid maar goed is :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ze zijn allebei goed! Ik beide in gebruik gehad. Bose meer Crisp geluid, goed voor stemmen, klassiek, minder volume. JBL kan luider, kan tegen stoot, meer bas maar minder gebalanceerd vooral op lagere volumes.
Voor nu en dan een feestje zou ik de JBL nemen. Houd je van glasheldere details, dan zou ik de Bose nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Zo'n feestje waar ik het over heb is voor op vakanties met vrienden, dit is dus hooguit een aantal dagen per jaar. Qua games gaat het alle kanten op, de ene heeft wat hardere muziek / effecten dan de ander. Qua muziek luister ik vooral naar wat rustigere muziek als Coldplay en Kygo, dus geen hardcore e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb laatst die Charge 4 (of was het nou de Flip 4) gekregen en daar is niks mis mee. Prima geluidje zit er in. Gebruik hem buiten bij het tuinieren en moet hem echt zachter zetten wil ik een gesprek kunnen voeren. Sure, het is geen high end audio zoals ik in de woonkamer heb staan, maar daar zit ook een factor 50 prijsverschil in :P
Accuduur nog niet getest maar is volgens mij voldoende.

offtopic:
Vw je oude topic: JBL Extreme, Charge 4 of toch een andere? je had ook gewoon een topicreport aan kunnen maken om die te laten verhuizen door een modje. Handje linksbovenaan je post klikken en TR invullen. Mag je nu alsnog doen met de vraag hem te sluiten ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48
Aanvullende op mijn reactie" in je vorige topic
De JBL zijn (spat)waterdicht, de bose is dat volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:34
De Bose Soundlink Mini II heeft een lage maximale volume, ik denk dat deze dan niet geschikt zal zijn voor feestjes.

Als je de speaker niet vaak gaat meenemen is het gewicht van ondergeschikt belang, over het algemeen kun je stellen dat (bij de betere merken zoals Bose, JBL en Sony) hoe zwaarder de bluetooth speaker hoe beter het geluid is.

De pricewatch: Sony SRS-XB41 (Zwart) kun je ook opnemen in jouw lijstje. Deze speaker komt goed uit de reviews en valt in dezelfde categorie als de JBL Xtreme, de JBL Charge 4 zit een categorie lager.

Bijkomend voordeel van de Sony XB41 is dat er ook een netvoeding aansluiting opzit naast een micro usb aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 10:13
Copy/paste uit een ander topic:

Zoek op YouTube is naar het kanaal van Clavinetjunkie.
Deze man uit Duitsland reviewd bijna alle wireless/bluetooth speakers.
Tevens heeft hij een database waar je zelf verschillende speakers met elkaar kan vergelijken.

http://switcher.oluvsgadgets.net/

Vanwege de zeer goede prijs/prestatie verhouding heb ik gekozen voor de Tribit x-Boom speaker gekozen. Zeer strakke speakers met een mooi en bovenal kloppend geluid. Niet base heavy, maar meer geluid zoals het bedoeld is.

De Sony XB41 is eigenlijk wat minder als de oudere serie. Als je nog een XB30 kunt krijgen zou ik daar voor gaan. (zie ook de review van Oluf)
YouTube: Sony SRS-XB30 & XB40 - sound analysis & résumé
YouTube: Sony SRS-XB31 soundcheck (get the XB30 instead)

[ Voor 30% gewijzigd door NL_Scratch op 29-04-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07 15:48
Allemaal prima adviezen, maar erg duur. De gemiddelde China bluetooth speaker zal je ook bevallen als je geen complete audiofiel bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-07 11:23
zelf heb ik de JBL Charge 3 en ik ben er echt groot fan van. zeer grote accu gaat lang mee is heel robuust en water dicht. als je de speaker per ongeluk op blaast (of expres) krijg je goeie service van JBL. verder klink de box ook gewoon heel goed goede bass en mooie hoge en lage tonen.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
De Sony XB41 is eigenlijk wat minder als de oudere serie. Als je nog een XB30 kunt krijgen zou ik daar voor gaan. (zie ook de review van Oluf)
Bedoel je dat de XB30 beter is dan zijn opvolger de XB31? De Sony XB41 is de opvolger van de XB40. De XB4xx valt in dezelfde categorie als de JBL Extreme terwijl de XB3xx in dezelfde categorie valt als de JBL Charge x serie.
Brammos85 schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:49:
Allemaal prima adviezen, maar erg duur. De gemiddelde China bluetooth speaker zal je ook bevallen als je geen complete audiofiel bent.
Er zijn inderdaad aardige bluetooth speakers te vinden op Chinese websites, vaak zitten deze speakers een paar categorieën lager waarbij de lage tonen en maximale volume zonder vervorming tegen vallen (wat ook logisch is gezien de afmetingen en gewicht).

@Mark22, je geeft aan dat je de Bluetooth speaker ook voor games en YouTube wilt gaan gebruiken, houdt er dan wel rekening mee dat er audio lag kan optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
PROnline schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:58:
Aanvullende op mijn reactie" in je vorige topic
De JBL zijn (spat)waterdicht, de bose is dat volgens mij niet.
Voor mij maakt het niet veel uit of ie (spat)waterdicht is, hij zal toch nauwelijks buiten / in de buurt van water komen.
Freshouttheoven schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:59:
De Bose Soundlink Mini II heeft een lage maximale volume, ik denk dat deze dan niet geschikt zal zijn voor feestjes.

Als je de speaker niet vaak gaat meenemen is het gewicht van ondergeschikt belang, over het algemeen kun je stellen dat (bij de betere merken zoals Bose, JBL en Sony) hoe zwaarder de bluetooth speaker hoe beter het geluid is.

De pricewatch: Sony SRS-XB41 (Zwart) kun je ook opnemen in jouw lijstje. Deze speaker komt goed uit de reviews en valt in dezelfde categorie als de JBL Xtreme, de JBL Charge 4 zit een categorie lager.

Bijkomend voordeel van de Sony XB41 is dat er ook een netvoeding aansluiting opzit naast een micro usb aansluiting.
Is de Bose echt te zacht voor een niet al te groot feest? Het is niet alsof de hele ruimte vol staat met schreeuwende mensen 8)7

De Sony ziet er inderdaad ook interessant uit, ik zal deze wat beter bekijken d:)b
NL_Scratch schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:40:
Copy/paste uit een ander topic:

Zoek op YouTube is naar het kanaal van Clavinetjunkie.
Deze man uit Duitsland reviewd bijna alle wireless/bluetooth speakers.
Tevens heeft hij een database waar je zelf verschillende speakers met elkaar kan vergelijken.

http://switcher.oluvsgadgets.net/

Vanwege de zeer goede prijs/prestatie verhouding heb ik gekozen voor de Tribit x-Boom speaker gekozen. Zeer strakke speakers met een mooi en bovenal kloppend geluid. Niet base heavy, maar meer geluid zoals het bedoeld is.

Die vergelijkingssite is zeer interessant, ik zal die zeker gebruiken (y)
Brammos85 schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:49:
Wat versta jij onder een gemiddelde China speaker? Ik heb aardig wat verschillende oortjes gehad, ook enkele speakers. Ik hoor zelf zeker een verschil tussen een goedkope en duurdere speakers, dus ik voorkom liever een gevalletje goedkoop is duurkoop.
Freshouttheoven schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:15:
[...]

Bedoel je dat de XB30 beter is dan zijn opvolger de XB31? De Sony XB41 is de opvolger van de XB40. De XB4xx valt in dezelfde categorie als de JBL Extreme terwijl de XB3xx in dezelfde categorie valt als de JBL Charge x serie.

[...]

Er zijn inderdaad aardige bluetooth speakers te vinden op Chinese websites, vaak zitten deze speakers een paar categorieën lager waarbij de lage tonen en maximale volume zonder vervorming tegen vallen (wat ook logisch is gezien de afmetingen en gewicht).

@Mark22, je geeft aan dat je de Bluetooth speaker ook voor games en YouTube wilt gaan gebruiken, houdt er dan wel rekening mee dat er audio lag kan optreden.
Hoe storend is die audio lag? Is het nauwelijks merkbaar of kan het echt storend zijn? Ik kan er zelf nogal slecht tegen als het beeld en geluid niet gelijk is |:(
Is het trouwens mogelijk om een bluetooth speaker ook met USB kabel te gebruiken, waardoor je deze lag niet meer hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Mark22 schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:08:
[...]

Is de Bose echt te zacht voor een niet al te groot feest? Het is niet alsof de hele ruimte vol staat met schreeuwende mensen 8)7

De Sony ziet er inderdaad ook interessant uit, ik zal deze wat beter bekijken d:)b

Hoe storend is die audio lag? Is het nauwelijks merkbaar of kan het echt storend zijn? Ik kan er zelf nogal slecht tegen als het beeld en geluid niet gelijk is |:(
Is het trouwens mogelijk om een bluetooth speaker ook met USB kabel te gebruiken, waardoor je deze lag niet meer hebt?
Of dat de Bose te zacht is zou je zelf moeten beoordelen, wat de een te zacht vindt, vindt een ander weer meer dan voldoende.

Audio lag kan behoorlijk storend zijn, (spatwater dichte) draagbare bluetooth speakers zijn bedoelt om muziek mee te luisteren en niet bedoelt voor low-latency doeleinden. De JBL's hebben wel een aux aansluiting, echter ervaren gebruikers ook via de aux aansluiting audio lag.

Wat misschien in jouw situatie een betere oplossing is, is een 2.0 setje.

De https://tweakers.net/prod...8847/edifier-r1850db.html wordt als goed beoordeeld en qua geluidskwaliteit/ stereo beleving overtreft deze alle bluetooth speakers uit jouw OP. Qua aansluiten kan je er alle kanten mee op: aux, bluetooth, optical en rca ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Freshouttheoven schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:52:
[...]

Of dat de Bose te zacht is zou je zelf moeten beoordelen, wat de een te zacht vindt, vindt een ander weer meer dan voldoende.

Audio lag kan behoorlijk storend zijn, (spatwater dichte) draagbare bluetooth speakers zijn bedoelt om muziek mee te luisteren en niet bedoelt voor low-latency doeleinden. De JBL's hebben wel een aux aansluiting, echter ervaren gebruikers ook via de aux aansluiting audio lag.

Wat misschien in jouw situatie een betere oplossing is, is een 2.0 setje.

De https://tweakers.net/prod...8847/edifier-r1850db.html wordt als goed beoordeeld en qua geluidskwaliteit/ stereo beleving overtreft deze alle bluetooth speakers uit jouw OP. Qua aansluiten kan je er alle kanten mee op: aux, bluetooth, optical en rca ;).
Ik heb momenteel al 2 speakers met USB aansluiting. De bluetooth speaker is vooral om mee te kunnen nemen en om makkelijk te bedienen via m'n telefoon. Ik hoef de (bluetooth) speaker eigenlijk niet te gebruiken voor games, aangezien mijn huidige speakers daar wel voldoende voor zijn. Dus het probleem van audio lag is eigenlijk geen probleem meer, maar het zou mooi zijn als ik de nieuwe speaker voor alles kan gebruiken.

Dus als je alleen kijkt voor muziek (spotify) via de telefoon, wat is dan de beste optie? De Charge 4 heeft als voordeel dat ik m'n telefoon er mee kan opladen (ookal heb ik altijd wel een powerbank bij me).

Ook heb ik gister een filmpje gezien waar de Charge 3 met de Charge 4 werd vergeleken, in de comments waren vrij veel mensen die de Charge 3 beter vonden. Ook is de Charge 3 stereo en de Charge 4 mono?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-07 11:23
8)7 Als aanvulling op mijn vorige post, bij de JBL charge X heb je Pairing function, dit is echt een "fun" functie, iets wat je waarschijnlijk een paar keer gebruikt maar mocht iemand anders de zelfde speaker of een gelijke (zelfde range) speaker hebben met dat Pairing function knopje dan kan je ze linken. dit houdt in dat als je verbonden bent met je Charge 4 en er zit een Charge 3 of Extreme aan verbonden deze het zelfde geluid zonder vertraging ook zullen afspelen. Dit heb ik meerdere keren gebruikt omdat ik ook nog een Extreme thuis heb staan voor feestjes. dan ga je zeker wel over de schreeuwende mensen heen komen als het geluid van alle kanten komt. 8)7

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-07 18:17

JTfoto

Work hard

Ik heb zelf eerste de Xtreme gehad en daarna heb ik die verkocht en voor het geld een charge 3 gehaald. Redenen? De Xtreme was toch wel erg groot en wat lomp. Daarnaast vond ik het geluid van de charge 3 zelf wat fijner, iets minder gericht op bas en iets meer op balans. Gaat ook hard zat én kan ook nog goed tegen een stoot en water.

Zou even naar een winkel gaan om ze allemaal te beluisteren, dan pas weet je wat voor jou het beste klinkt. Echter kan ik je nu al vertellen dat een charge 3 of 4 prima aan je wensen gaat voldoen, zowel op zacht als harder volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

Ik heb ook de Charge 3. Heerlijk geluid. Ik denk dat ie kwa grootte precies de juiste balans heeft tussen mobiliteit en goed geluid. De Xtreme inderdaad wat aan de lompe kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Mark22 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:47:
[...]

Ik heb momenteel al 2 speakers met USB aansluiting. De bluetooth speaker is vooral om mee te kunnen nemen en om makkelijk te bedienen via m'n telefoon. Ik hoef de (bluetooth) speaker eigenlijk niet te gebruiken voor games, aangezien mijn huidige speakers daar wel voldoende voor zijn. Dus het probleem van audio lag is eigenlijk geen probleem meer, maar het zou mooi zijn als ik de nieuwe speaker voor alles kan gebruiken.

Dus als je alleen kijkt voor muziek (spotify) via de telefoon, wat is dan de beste optie? De Charge 4 heeft als voordeel dat ik m'n telefoon er mee kan opladen (ookal heb ik altijd wel een powerbank bij me).

Ook heb ik gister een filmpje gezien waar de Charge 3 met de Charge 4 werd vergeleken, in de comments waren vrij veel mensen die de Charge 3 beter vonden. Ook is de Charge 3 stereo en de Charge 4 mono?
Wanneer je de speaker vooral wilt meenemen zou ik voor een Charge 3, Charge 4, Sony XB30 of Sony XB31 kiezen.

Charge 4 heeft een usb-c aansluiting en een grotere accu vergeleken met de Charge 3.

Charge 4 is inderdaad mono en de Charge 3 stereo.

Met de hierboven genoemde Sony modellen kun je ook jouw telefoon opladen.

Ik zou persoonlijk voor de Sony XB30 kiezen in een aantal kleuren nu te koop voor 90 euro op Amazon.de: https://www.amazon.de/Son...56701239&s=gateway&sr=8-3

Hier een vergelijking video: https://www.amazon.de/Son...613&s=gateway&sr=8-1&th=1

Geluid blijft natuurlijk persoonlijk, beste advies die wij jou kunnen geven is om eerst in een winkel te gaan luisteren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Freshouttheoven schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:04:
[...]

Wanneer je de speaker vooral wilt meenemen zou ik voor een Charge 3, Charge 4, Sony XB30 of Sony XB31 kiezen.

Charge 4 heeft een usb-c aansluiting en een grotere accu vergeleken met de Charge 3.

Charge 4 is inderdaad mono en de Charge 3 stereo.

Met de hierboven genoemde Sony modellen kun je ook jouw telefoon opladen.

Ik zou persoonlijk voor de Sony XB30 kiezen in een aantal kleuren nu te koop voor 90 euro op Amazon.de: https://www.amazon.de/Son...56701239&s=gateway&sr=8-3

Hier een vergelijking video: https://www.amazon.de/Son...613&s=gateway&sr=8-1&th=1

Geluid blijft natuurlijk persoonlijk, beste advies die wij jou kunnen geven is om eerst in een winkel te gaan luisteren ;).
Ik zal zeker even langs een winkel gaan die deze speakers hebben. Dat is natuurlijk wel de beste manier om te bepalen wat ik goed vind.

Die Sony speakers zien er ook goed uit, de prijs zit ook dik in orde zo te zien, maar de XB-30 lijkt niet meer te koop te zijn in fysieke winkels, dus dat wordt een beetje lastig.

[ Voor 4% gewijzigd door Mark22 op 01-05-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Mark22 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:47:
[...]

Ik zal zeker even langs een winkel gaan die deze speakers hebben. Dat is natuurlijk wel de beste manier om te bepalen wat ik goed vind.

Die Sony speakers zien er ook goed uit, de prijs zit ook dik in orde zo te zien, maar de XB-30 lijkt niet meer te koop te zijn in fysieke winkels, dus dat wordt een beetje lastig.
De Sony XB31 is de opvolger van de Sony XB30 maar volgens de reviews beter dan zijn opvolger. Je zou naar de opvolger kunnen luisteren en als dit al goed bevalt weet je dat je met de XB30 een nog betere deal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 19:06

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik heb zelf op kantoor een Caliber Multi-Fi 6 speaker staan - €79 op Bol.com:

https://www.bol.com/nl/p/..._all&originalSection=main

Goed geluid (2x 5W front speakers en 1x 10W woofer), doet NFS, BT en Wifi (plus nog een jack aux-in, en een USB-poort voor een USB-stickje met MP3tjes wat natuurlijk niemand meer gebruikt tegenwoordig); vooral door die wifi is hij geweldig voor Spotify want dankzij Spotify Connect hoor je dan niet steeds je notificaties door de muziek heen blèren. Met Spotify Connect is het namelijk de speaker zelf die de muziek speelt, en de Spotify app op je telefoon fungeert dan alleen als afstandsbediening voor de speaker.

[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 01-05-2019 13:20 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1