• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
AvdC schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:46:
Die kant lijkt het idd nu op te gaan, die Edgerouter is een mooi compact dingetje, die krijg ik wel kwijt. Alleen nog zoekende naar de PoE, zou mooi zijn als de PoE de router kan voeden en via de PoE uit ook het accesspoint.
Dat kan die ook, Als je de edgerouter X via poe voedt (eth0), dan geeft die weer voeding af via eth1. Moet je alleen even goed de PoE standaarden nakijken (daar heeft ubiquiti wel een handje van dat ze van alles door elkaar gebruiken)

Alterniet is een airgateway:

Het accesspoint wat je nu geselecteerd hebt wordt geleverd met een PoE voeding (220 erin, lan kabel met PoE eruit).
Als je daar ipv een Edgerouter nu een Airgateway voor koopt, dan kan die Airgateway (denk ik) als DHCP server dienen voor het accespoint. De airgateway klik je zo in de PoE adapter van de voeding van het mesh accesspoint

De Airgateway zelf is ook een accesspoint maar dat zou ik uitzetten omdat je eigenlijk aan het dhcp server gedeelte nodig hebt

Afbeeldingslocatie: https://www.netwifiworks.com/images/airMAX/airGateway/airgateway_poe2.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door laurens0619 op 29-04-2019 13:11 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1