Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdC
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:57
Wie kan mij een eenvoudige router adviseren met verwijderbare antennes, de reden hiervoor is dat de router in een flightcase komt met een digitale mixer (Soundcraft Ui24R en een Soundcraft SiPerformer 2), ik moet dus twee hebben. De routers moeten een IP kunnen uitdelen maar that's it. De WAN kabel komt er niet eens in :).

De antennes moeten verwijderbaar zijn, zodat ik deze middels een kort kabels via een metalen blindplaat naar buiten kan laten wijzen. De router MOET in de flightcase zitten i.v.m. mogelijke breekbaarheid.

Op dit moment gebruik ik een goedkope WR1043 router van TP link, kostte geen drol, doet het werkelijk fantastisch voor mijn doel... Alleen de antennes zijn niet verwijderbaar.

Intern zijn ze dat wel, een andere oplossing zou kunnen zijn dat ik de router modificeer met wat langere coax kabeltjes en losse antennes. De vraag is dan welke ik zou moeten gebruiken.

Bedankt alvast voor jullie tijd en expertise.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 16:49
Voor 50 euro kun je een Ubiquiti Edgerouter X kopen of anders een Mikrotik Routerboard, die hebben geen wifi/externe antennes.

[ Voor 10% gewijzigd door MewBie op 27-04-2019 20:45 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdC
Ik heb wel wifi nodig, alleen de antennes moeten buiten een kast komen waar de router zich in bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:32
Moet je bij de netgear serie kijken in de gaming serie die hebben vaak externe antennes.

Of wrt54g oud modelletje maar rock solid en kost 10x niks op mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdC
Mooie routers die van Netgear... maar duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Veel wifi routers hebben antennes voor 5Ghz en stiekem toch gewoon on-board antennes voor 2.4 Ghz. Koop een outdoor AP, daar kun je vrijwel zeker de nodige info en spullen vinden om het werkbaar te maken.
pricewatch: TP-Link 5GHz 300Mbps Outdoor Wireless Base Station

Je kunt ook een losse pcb kopen bij mikrotik. Daar een enclosure voor kopen/printen. En dan zit er een sma of smb connector op voor de antenne.

[ Voor 26% gewijzigd door jeroen3 op 27-04-2019 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdC
Aah nu begrijp ik ook Mewbie's opmerking. Dat ziet er wel geinig uit, nooit van gehoord tot nu toe :).

Dat outdoorstation van TP link is ook een mooie trouwens. Eens even zien of die ook DHCP aan boord heeft. Het hoofddoel is tenslotte om een of meerdere Wifi apparaten aan te sluiten op één enkele mixer.

[ Voor 50% gewijzigd door AvdC op 27-04-2019 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
AvdC schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:36:
Wie kan mij een eenvoudige router adviseren met verwijderbare antennes, de reden hiervoor is dat de router in een flightcase komt met een digitale mixer (Soundcraft Ui24R en een Soundcraft SiPerformer 2), ik moet dus twee hebben. De routers moeten een IP kunnen uitdelen maar that's it. De WAN kabel komt er niet eens in :).

De antennes moeten verwijderbaar zijn, zodat ik deze middels een kort kabels via een metalen blindplaat naar buiten kan laten wijzen. De router MOET in de flightcase zitten i.v.m. mogelijke breekbaarheid.

Op dit moment gebruik ik een goedkope WR1043 router van TP link, kostte geen drol, doet het werkelijk fantastisch voor mijn doel... Alleen de antennes zijn niet verwijderbaar.

Intern zijn ze dat wel, een andere oplossing zou kunnen zijn dat ik de router modificeer met wat langere coax kabeltjes en losse antennes. De vraag is dan welke ik zou moeten gebruiken.

Bedankt alvast voor jullie tijd en expertise.
Hoezo zijn de antennes niet verwijderbaar? Bij alle versies zijn dit RP-SMA connecties naar makkelijk desoldeerbare pigtails bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Laatst online: 10:32
AvdC schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:09:
Mooie routers die van Netgear... maar duur...
Zoals ik zij dan pak je toch een wrt54g van linksys? Kosten niks meer op mp maar zijn onverwoestbaar.

Goede router Linksys WRT54G met adapter
€ 10,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Die bijv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
AvdC schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:25:
Aah nu begrijp ik ook Mewbie's opmerking. Dat ziet er wel geinig uit, nooit van gehoord tot nu toe :).

Dat outdoorstation van TP link is ook een mooie trouwens. Eens even zien of die ook DHCP aan boord heeft. Het hoofddoel is tenslotte om een of meerdere Wifi apparaten aan te sluiten op één enkele mixer.
Dat TP-link ap is 5 GHz only...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AvdC schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:36:
Ik heb een UBNT nanostation loco. Voeding in de kist, ding zelf op statief en er zit alleen een netwerkkabel tussen. Doet alles wat je wil en kost minder dan 100.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdC
Misschien domme vraag, maar heeft zoiets een DHCP aan boord? Ik kan het in de manual zo niet vinden namelijk. Gedraagt zoiets zich in meer of mindere mate als een router zonder WAN poort? Of heb ik alsnog ergens een router nodig waar deze nanostation mee verbindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 18:57
Unifi AC Mesh in combinatie met een edge router?
Ik heb nog een oud Netgear WAP360, maar daar waren alleen de 2.4 antennes extern, is doorvoersnelheid/bandbreedte een issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

https://www.google.nl/sea..._AUIDygC&biw=1920&bih=963
De antenne zit via schroefdraad vast aan de kast, even los draaien met je vingers ???

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 07:36
Heb deze al eens gebruikt voor PA toepassingen, werkt super goed.

https://www.keymusic.com/be/item/nowsonic-stage-router/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdC
GoT schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:25:
https://www.google.nl/sea..._AUIDygC&biw=1920&bih=963
De antenne zit via schroefdraad vast aan de kast, even los draaien met je vingers ???
Nope... zitten vast, router ook al uit elkaar gepeuterd, die foto's komen niet overeen met mijn router iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdC
Ik begin zoetjes aan te geloven dat het beter is om een extern accesspoint toe te passen. Het vervelende is echter dat deze weer geen dhcp hebben.

De reden dat dat nodig is, is dat ik geluidsklussen doe voor bandjes die in een kroeg een uurtje spelen. Voor dat doel JUIST een compacte Soundcraft Ui24R aangeschaft. Het accesspoint wat notabene in deze mixer zit is niet helemaal je-van-het. Een los accesspoint via PoE zou ideaal zijn, het accesspoint verstop ik wel in de flightcase deksel, alleen die dingen hebben weer een DHCP... De reden dat ik dat wil is dat ik dat ding neer zet en het gewoon doet. Bandleden koppelen hun telefoons voor hun monitor mix en ik mijn ipad voor de totaal mix. Vaste IP adressen zijn uit den boze.

Wellicht moet ik op zoek naar een accesspointachtige router met DHCP :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:02
Ik heb een TP-Link Archer C7, die heeft gewoon RP-SMA connectors, hangen bij mij 2 coax kabels naar de bovenverdiepingen aan ;)

Het valt me op dat de specificaties steeds achterlijker worden: steeds meer reclameonzin en steeds minder technische info, ik zie bij TP-Link niet meer welke routers nu wel en niet afneembare antennes hebben, en helaas staat dit v.z.i.w. ook niet in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdC
@base_ Thx, wel erg maf, dat is exact dezelfde behuizing als die van mij, alleen die van mij zijn de antennes niet te verwijderen. Maar dat is wel een prijs waar ik van zeg... Ja :), daar kan ik wat mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18
TP-Link heeft er ook nogal een handje van om verschillende revisies van een model uit te brengen, waarbij dit soort dingen makkelijk kunnen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:02
pricewatch: TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7 (v1 -...

Afneembare antenne's
V1, V2, V3 en V4 hebben afneembare antenne's
V5 heeft geen afneembare antenne's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AvdC schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:07:
Misschien domme vraag, maar heeft zoiets een DHCP aan boord? Ik kan het in de manual zo niet vinden namelijk. Gedraagt zoiets zich in meer of mindere mate als een router zonder WAN poort? Of heb ik alsnog ergens een router nodig waar deze nanostation mee verbindt?
Inderdaad zonder wan poort. Al weet ik niet zeker of DHCP ook op de ethernet poort uit gegeven wordt. Waarom wil je zo graag DHCP? Hier alles vast ip met een grote sticker per apparaat zodat je altijd weet waar je naartoe moet verbinden. Aanpassen van ip staat de doodstraf op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 12-09 12:14
Zoek anders even op Draytek, bijvoorbeeld een wat oudere 2820 of 2710 via marktplaats.
Hebben sowieso afneembare antennes en eventueel kun je voor een wat nieuwe model gaan welke ook 5g hebben.

Vervolgens kun je met een SMA verleng kabel de antenne eraan prikken. Let wel op dat niet elke antenne ook dual-band (dus met 5Ghz) is.

https://www.allekabels.nl...fafVX188MbmIaAklDEALw_wcB

Of je pakt direct een antenne met verlengkabel
https://www.allekabels.nl...qfgrOCqRcixgaAoh4EALw_wcB

[ Voor 4% gewijzigd door NL_Scratch op 29-04-2019 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:04
Moet dit dubbelband zijn? Is 5GHz nodig?

Zo nee, dan kun je naar GL-inet kijken. Deze router komt daar met externe afneembare antenne's. GL-AR300M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdC
jadjong schreef op maandag 29 april 2019 @ 07:46:
[...]
Hier alles vast ip met een grote sticker per apparaat zodat je altijd weet waar je naartoe moet verbinden. Aanpassen van ip staat de doodstraf op. :P
Het IP van de mixer kan vast gezet worden inderdaad, maar verder is het een gevalletje "bring your own device", d.w.z. de bandleden kunnen op hun eigen telefoon/tablet de pagina van hun mix opvragen. Ik ga niet op al die telefoons de IP adressen vastzetten.

Maar ondanks dat ik het nog niet helemaal helder heb wordt ik wel een stuk wijzer in deze materie, waarvoor dank aan allen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:10
pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X in combinatie met pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack)

Zit je niet voor een dubbeltje op de eerste rang, maar heb je wel stabiel internet.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdC
Die kant lijkt het idd nu op te gaan, die Edgerouter is een mooi compact dingetje, die krijg ik wel kwijt. Alleen nog zoekende naar de PoE, zou mooi zijn als de PoE de router kan voeden en via de PoE uit ook het accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:10
AvdC schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:46:
Die kant lijkt het idd nu op te gaan, die Edgerouter is een mooi compact dingetje, die krijg ik wel kwijt. Alleen nog zoekende naar de PoE, zou mooi zijn als de PoE de router kan voeden en via de PoE uit ook het accesspoint.
Voila (helaas wel een stuk duurder)

pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter PoE - 5-Port

Je hebt nog wel een externe voeding nodig voor de router.

[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 29-04-2019 12:23 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
AvdC schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:46:
Dat kan die ook, Als je de edgerouter X via poe voedt (eth0), dan geeft die weer voeding af via eth1. Moet je alleen even goed de PoE standaarden nakijken (daar heeft ubiquiti wel een handje van dat ze van alles door elkaar gebruiken)

Alterniet is een airgateway:

Het accesspoint wat je nu geselecteerd hebt wordt geleverd met een PoE voeding (220 erin, lan kabel met PoE eruit).
Als je daar ipv een Edgerouter nu een Airgateway voor koopt, dan kan die Airgateway (denk ik) als DHCP server dienen voor het accespoint. De airgateway klik je zo in de PoE adapter van de voeding van het mesh accesspoint

De Airgateway zelf is ook een accesspoint maar dat zou ik uitzetten omdat je eigenlijk aan het dhcp server gedeelte nodig hebt

Afbeeldingslocatie: https://www.netwifiworks.com/images/airMAX/airGateway/airgateway_poe2.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door laurens0619 op 29-04-2019 13:11 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdC
Nou het heeft even geduurd, maar uiteindelijk is het een TP-Link EAP225 outdoor geworden (welke binnenkort een donkerdere kleur gaat krijgen) i.c.m. een Edgerouter van Ubiquiti. De Edgerouter krijgt voeding van de bijgeleverde passive POE inserter van de EAP225 en de EAP225 zit op de POE out van de Edgerouter. Werkt prima :).

Bedankt voor jullie tips en adviezen!
Pagina: 1