Ik probeer een simpele scheduled task te maken die een api aanspreekt en de values daarvan naar de lokale phpMyAdmin MariaDB10 wegschrijft. Ik ben echter geen krak als het aankomt op de shell-scripting die hier gebruikt wordt en kan maar amper informatie terugvinden.
De api die ik aanspreek, geeft json terug en dat is al meteen het eerste probleem. Iedereen is maar jq aan het aanraden, maar ik weet niet eens hoe ik dit op mijn nas zou kunnen krijgen.
Wat ik al heb gevonden is da manier om de api aan te spreken. Dit heb ik momenteel in mijn script staan als curl. Dan krijg ik de volgende call:
Dit heb ik als een scheduled task gezet en de output daarvan is als volgt:
Maar dan moet ik dat dus opsplitsen en naar de database kunnen wegschrijven, maar daar kan ik dus geen goede manieren voor vinden. Momenteel ben ik dus met een .sh script bezig aangezien het op zich geen zwaar of moeilijk script zou mogen zijn. Met Powershell zou ik dit heel snel geschreven hebben, maar Bash is me toch nog net even een ander beest.
Enige tips of pointers to the right direction?
De api die ik aanspreek, geeft json terug en dat is al meteen het eerste probleem. Iedereen is maar jq aan het aanraden, maar ik weet niet eens hoe ik dit op mijn nas zou kunnen krijgen.
Wat ik al heb gevonden is da manier om de api aan te spreken. Dit heb ik momenteel in mijn script staan als curl. Dan krijg ik de volgende call:
result=$(curl -X GET --header "Accept: */*" "https://www.albion-online-data.com/api/v1/stats/Prices/T5_CLOTH?locations=Thetford%2CCaerleon")
Dit heb ik als een scheduled task gezet en de output daarvan is als volgt:
JavaScript:
1
| [{"item_id":"T5_CLOTH","city":"Caerleon","quality":0,"sell_price_min":2042,"sell_price_min_date":"2019-04-25T20:46:00","sell_price_max":2042,"sell_price_max_date":"2019-04-25T20:46:00","buy_price_min":2,"buy_price_min_date":"2019-04-25T20:46:00","buy_price_max":1954,"buy_price_max_date":"2019-04-25T20:46:00"},{"item_id":"T5_CLOTH","city":"Thetford","quality":0,"sell_price_min":1819,"sell_price_min_date":"2019-04-24T21:11:00","sell_price_max":5000,"sell_price_max_date":"2019-04-24T21:11:00","buy_price_min":1,"buy_price_min_date":"2019-04-24T23:56:00","buy_price_max":1,"buy_price_max_date":"2019-04-24T23:56:00"}] |
Maar dan moet ik dat dus opsplitsen en naar de database kunnen wegschrijven, maar daar kan ik dus geen goede manieren voor vinden. Momenteel ben ik dus met een .sh script bezig aangezien het op zich geen zwaar of moeilijk script zou mogen zijn. Met Powershell zou ik dit heel snel geschreven hebben, maar Bash is me toch nog net even een ander beest.
Enige tips of pointers to the right direction?
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 26-04-2019 19:18 . Reden: Code tags gebruikt ]
BNet tag: whodares#1162