Geen product ontvangen, geld weg, tweakers blokkeert user

Pagina: 1
Acties:
  • 765 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 22:17
Ik wilde een videokaart kopen voor de vrijwilligersorganisatie waar ik ook vrijwilliger ben. Een GTX1050 Ti viel mijn oog op. Ik deed een bod en dat werd akkoord bevonden, tot zo ver alles normaal. User zei er zelfs nog een oude cpu bij te willen doen als ik daar wat aan had. Hij zou de videokaart goed verpakken want had de doos niet meer.
Geld overgemaakt, berichtje gehad dat het geld binnen was en dat hij het zou versturen.
Berichtje dat het door overwerk niet gelukt was te verzenden, maar dat hij het de volgende dag in zijn pauze zou doen.

En sindsdien is het stil. Geen antwoorden meer, geen videokaart. Het leek allemaal genuine, alles leek te kloppen, naam klopte bij de rekening.
Dus advertentie na 5 dagen stilte maar gerapporteerd bij Tweakers, die verwijderde de advertentie en blokkeerde de user. Die kan ik nu dus helemaal niet meer bereiken.
Geld weg (nota bene geld van een non-profit vrijwilligersorganisatie, schaam je!) en Tweakers doet niets. Op mails naar Tweakers wordt niet gereageerd. Ik had altijd het gevoel dat het hier iets beter geregeld was, niet dus. Jammer hoor.

User: Rensbrink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Balen, maar lees ook eens How to - Help! Ik ben opgelicht!!

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
Maar nu is mij de mogelijkheid contact met deze user op te nemen ontnomen, zeer vervelend.
Wellicht is er iets anders aan de hand, maar nu kom ik dat nooit meer te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
RealAlcatraZ schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:59:
Maar nu is mij de mogelijkheid contact met deze user op te nemen ontnomen, zeer vervelend.
Wellicht is er iets anders aan de hand, maar nu kom ik dat nooit meer te weten.
Tweakers geeft netjes aan dat ze geen partij zijn dus je kan ze niet aanrekenen dat ze 'niets' doen. Overigens doen ze wel iets, ze proberen namelijk te voorkomen dat er nog meer mensen de dupe worden van eventuele oplichting.

Wat je zelf nog kan proberen als je denkt dat er iets anders aan de hand is dan oplichting.
- 1ct overmaken op de bankrekening met een omschrijving of hij\zij even contact met je wil opnemen en er een telefoonnummer of email bij zetten.

En denk je wel dat het oplichting is dan zou ik aangifte doen.

Mosterd na de maaltijd maar de gebruiker heeft een nieuw account 15-04 en 0 beoordelingen en bied je extra gratis spullen aan. Dat is natuurlijk reden om voorzichtig te zijn.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
Een oude cpu, echt een hele oude. Daar kijk ik niet raar van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@RealAlcatraZ Zoals hierboven en via de mail ook al toegelicht: Tweakers is geen partij in jouw transactie, dus kunnen we niets voor je betekenen. Bij vermoeden van oplichting kan je aangifte doen bij de politie. Indien zij ons vragen om gegevens zullen we die overleggen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.