Beleid omtrent gepinde posts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:32

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Lieve Adjes,

Sinds december vorig jaar is het voor mods en topicstarters mogelijk om forumposts te pinnen. Nu kan ik voldoende vinden wát het is maar niet waarvóór het is. Ik vermoed dat dit bedoeld is om reacties die 'erboven uit springen' beter vindbaar/zichtbaar te maken. Maar -vreemd genoeg- kom ik nergens een exacte uitleg tegen. Nu zou ik bijvoorbeeld in Forum FAQ wel wat uitleg en richtlijnen verwachten, maar die staat er niet. Alleen bij het forumonderdeel Algemene Zaken kom ik wat informatie tegen. Maar geldt dit ook voor andere delen van het forum?

Zou het een idee zijn om ergens een (beknopte) uitleg geven / te omschrijven wat de bedoeling hiervan is. Denk aan de vraag wanneer een reactie hiervoor in aanmerking kan komen? Kun je een reactie nomineren (bijv. door TR)? etc. Ik vind het nu nog een beetje een vaag en willekeurig fenomeen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je in dit topic rechtsboven klikt op de pin, zie je alleen gepinde posts :)

Dat is dus een manier om alleen de 'belangrijke' posts te zien als snel overzicht.

Edit: en wat belangrijk/relevant is, verschilt per topic...

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 25-04-2019 23:00 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Dank voor je antwoord. Het is alleen geen antwoord op mijn vraag.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik denk dat mn edit dat zegt: wat / wanneer verschilt per topic. In een groter topic kan het nuttig zijn, maar verschilt het hoe en wat per topic. Beperkt (!) via TR ‘nomineren’ lijkt me een prima plan. Beperkt, als meer dan x% is gepind wordt pinnen zinloos, en in kleine topics is het ook weinig zinvol.

Formele algemeen geldende regels lijkt me niet heel zinvol, of tenminste nog niet. Kan altijd nog als het een jaar lang te veel of te weinig is.

/mening, maar suggereer vooral andere inzichten

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 26-04-2019 00:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:59:
(...)

Dat is dus een manier om alleen de 'belangrijke' posts te zien als snel overzicht.
Je geeft aan dat dat de pin voor 'belangrijke' posts bedoeld is. Misschien ligt dat voor de meeste bezoekers voor de hand, maar dan lijkt het me alsnog goed dat dit ergens is beschreven? Daarnaast is 'belangrijk' een vaag begrip; belangrijk voor jou als TS, belangrijk voor een mogelijke lezer, belangrijk in de zin van 'deze reactie past goed in mijn straatje'? Ook dat Mods hierop (gaan) modereren, lijkt het me wel goed om een paar piketpaaltjes te slaan.
Edit: en wat belangrijk/relevant is, verschilt per topic...
F_J_K schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 00:13:
Ik denk dat mn edit dat zegt: wat / wanneer verschilt per topic. In een groter topic kan het nuttig zijn, maar verschilt het hoe en wat per topic. Beperkt (!) via TR ‘nomineren’ lijkt me een prima plan. Beperkt, als meer dan x% is gepind wordt pinnen zinloos, en in kleine topics is het ook weinig zinvol.

(...)
Allemaal terechte overwegingen :) Dat is juist de reden dat ik dit topic heb geopend. Wellicht dat ik aan het muggenziften ben -en dan kun je dat gerust zeggen- maar ik zie nu dat deze feature nu wat willekeurig wordt gebruikt. Dat vind ik jammer wat het kan best een zinvolle toevoeging aan dit mooie forum zijn!