Waar op letten bij aanschaf+installatie split-unit airco?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.822 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:10
Beste medetweakers,

In de slaapkamer van mijn woning (omgeving Krimpen) zou ik graag airco willen hebben. De ruimte is plm. 14m2.
De slaapkamer is op de 1e etage, en grenst aan de aanbouw van de woonkamer en uitgebouwde garage. De buitenunit zou daar dus op kunnen staan, enkele meters van de slaapkamer verwijderd. Er moet dan wel door een stenen muur geboord worden. Het bedienen van de airco via internet/wifi is 'nice to have'.

Vragen die ik nu heb:
- Wat is een redelijke prijs voor een dergelijke installatie (inclusief montage).
- Welk merk/type airco adviseren jullie? En welke moet ik absoluut vermijden?
- Waar moet ik verder op letten bij uitkiezen installateur en bij het laten plaatsen?

Alle tips worden zeer gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:56
Ik leech even mee. Omgeving Rotterdam, zelfde verhaal ;)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Slaapkamer dus ik neem aan dat je een stil apparaat wil. Familie heeft ooit een Daikin aangeschaft en deze hangt direct boven het hoofdkussen. De buiten unit hangt naast het slaapkamerraam. De binnenunit kan op standje onhoorbaar stil en de buitenunit hoor je binnen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06 22:55
Ik heb zelf 3 Daikin’s met online controllers, 2 in de slaapkamers en 1 op de benedenverdieping. Vrijwel onhoorbaar op de nachtstand. Als je een beetje handig bent dan kan je de installatie perfect zelf doen. Nadien laat je een STEK monteur langs komen voor de inbedrijfstelling.

Ik heb 2 weken geleden nog een Panasonic R32 inverter geplaatst bij mijn moeder, voor minder als €900,00 had ik alles in huis inclusief elektra etc.

Op 5 uurtjes had ik de gehele installatie gereed, dus je bent er ook geen dagen mee zoet als je een beetje handig bent.

Doorgaans zal je prijzen tegenkomen rond de €1500,00 voor een complete installatie afhankelijk van de opties en wensen.

[ Voor 9% gewijzigd door Nicklazzz op 24-04-2019 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
Hier is al een uitgebreid topic over, zie: Het grote airconditioning topic - Deel 2

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Dit topic is gesloten.