Hi,
Net heb ik via een behulpzame webwinkel een tweede P1 USB kabel ontvangen, om uit te sluiten of het aan de kabel of aan de configuratie ligt. Mijn hardware is:
sensor dsmr:
- platform: dsmr
port: /dev/ttyACM0
dsmr_version: 4
Hardware info via Hass.io:
serial:
/dev/ttyACM0
/dev/ttyUSB1
/dev/ttyAMA0
input:
disk:
gpio:
gpiochip0
gpiochip128
audio:
0:
name: bcm2835_alsa - bcm2835 ALSA
type: ALSA
devices:
[object Object]
[object Object]
Let op: /dev/ttyUSB1 is niet de P1 kabel, maar mijn ZWAVE stick. De P1 kabel verschijnt dus als 2 seriële poorten:
/dev/ttyAMA0 en /dev/ttyACM0
Wat doe ik hier fout?
volgens de documentatie gebruik ik de juiste dsmr versie:
http://domoticx.com/p1-poort-slimme-meter-hardware/
Kunnen jullie mij verder helpen - of mij in ieder geval een zetje in de juiste richting geven? Ik heb alle verschillende DSMR versies al geprobeerd zonder resultaat. Ik kreeg wel op een gegeven moment de sensoren door - maar zonder data, waardoor de waarde 'unknown' blijft.
Dank!
Net heb ik via een behulpzame webwinkel een tweede P1 USB kabel ontvangen, om uit te sluiten of het aan de kabel of aan de configuratie ligt. Mijn hardware is:
- P1 USB kabel
- Raspberry PI met Home Assistant - HASSIO
- slimme meter van het type Kaifa MA105C
sensor dsmr:
- platform: dsmr
port: /dev/ttyACM0
dsmr_version: 4
Hardware info via Hass.io:
serial:
/dev/ttyACM0
/dev/ttyUSB1
/dev/ttyAMA0
input:
disk:
gpio:
gpiochip0
gpiochip128
audio:
0:
name: bcm2835_alsa - bcm2835 ALSA
type: ALSA
devices:
[object Object]
[object Object]
Let op: /dev/ttyUSB1 is niet de P1 kabel, maar mijn ZWAVE stick. De P1 kabel verschijnt dus als 2 seriële poorten:
/dev/ttyAMA0 en /dev/ttyACM0
Wat doe ik hier fout?
volgens de documentatie gebruik ik de juiste dsmr versie:
http://domoticx.com/p1-poort-slimme-meter-hardware/
Kunnen jullie mij verder helpen - of mij in ieder geval een zetje in de juiste richting geven? Ik heb alle verschillende DSMR versies al geprobeerd zonder resultaat. Ik kreeg wel op een gegeven moment de sensoren door - maar zonder data, waardoor de waarde 'unknown' blijft.
Dank!