TBeste tweakers,
Ik ben toe aan het laatste project in mijn huisje. Het betreft isoleren van een zolder van een jaren 70 rijtjes woning.
De vorige bewoners hebben piepschuim platen onder de dakpannen laten monteren.
Echter merken we toch nog in koude winters dat de zolder koud is, ondanks 2 flinke radiatoren.
Bij harde wind voelen we wat lichte tocht door het hout.
Nu is mijn vraag hoe kan ik het dak het beste isoleren.
Wat ik weet is dat er van buiten af eerst dakpannen, dan piepschuim platen van +/- 10 cm dik, dan houten planken zoals je vaak ziet bij jaren 70 woningen.
Omdat buiten kant ook isolatie heeft is heel veel isolatie denk ik niet nodig, meer het tegen gaan van tocht.
Is het nu verstandig om tegen het hout van binnenuit te gaan isoleren met:
1) dampfolie
2)raggelwerk met piepschuim
3) gipsplaat
Is dit een goede manier en als ik deze folie toe pas heb ik dan geen risico op rot?
Voor zover ik kan zien is er geen folie zichtbaar bij de aangebrachte piepschuim aan de buiten zijde.
Alvast dank voor jullie inzicht.
https://share.icloud.com/photos/0Qg-9SHi1azFFbDNVQaRQNmxw
Tim
Ik ben toe aan het laatste project in mijn huisje. Het betreft isoleren van een zolder van een jaren 70 rijtjes woning.
De vorige bewoners hebben piepschuim platen onder de dakpannen laten monteren.
Echter merken we toch nog in koude winters dat de zolder koud is, ondanks 2 flinke radiatoren.
Bij harde wind voelen we wat lichte tocht door het hout.
Nu is mijn vraag hoe kan ik het dak het beste isoleren.
Wat ik weet is dat er van buiten af eerst dakpannen, dan piepschuim platen van +/- 10 cm dik, dan houten planken zoals je vaak ziet bij jaren 70 woningen.
Omdat buiten kant ook isolatie heeft is heel veel isolatie denk ik niet nodig, meer het tegen gaan van tocht.
Is het nu verstandig om tegen het hout van binnenuit te gaan isoleren met:
1) dampfolie
2)raggelwerk met piepschuim
3) gipsplaat
Is dit een goede manier en als ik deze folie toe pas heb ik dan geen risico op rot?
Voor zover ik kan zien is er geen folie zichtbaar bij de aangebrachte piepschuim aan de buiten zijde.
Alvast dank voor jullie inzicht.
https://share.icloud.com/photos/0Qg-9SHi1azFFbDNVQaRQNmxw
Tim
[ Voor 8% gewijzigd door timspr op 24-04-2019 08:16 ]