Ruitschade en veiligheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-04 19:00
Vandaag kwam ik er achter tijdens mijn rit naar huis dat ik schade op mijn voorruit had. Toen ik thuis uitstapte merkte ik dat het flink wat groter was dan ik had verwacht:

Ruitschade

Voor morgen heb ik een lange rit gepland richting Duitsland en ik vroeg mij af of ik dit nu nog wel veilig kon doen in deze auto. Het is een nieuw model auto uit 2019.

Weet iemand wat raadzaam is?

Beste antwoord (via Robertobananas op 23-04-2019 21:24)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Robertobananas schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:27:
Bedankt voor de reacties. Mijn auto stond voor een bandenwissel gepland bij de MB dealer voor deze vrijdag (ochtend). Ik neem aan dat zij niet ook ruitonderhoud kunnen uitvoeren? Ik zal morgen contact opnemen met Alphabet. Via hun site word ik doorverwezen naar Glassdrive. Ik vermoed dat ik daar zal moeten zijn voor reparaties.
De LM geeft je telefonisch via de calldesk alléén de meest voordelige optie (met een voor hén goede reden). De MB dealer kan en zal die ruit ook voor je gaan vervangen áls ze een contract hebben met de LM (en waarschijnlijk is dat ook wel zo).

Bel gewoon even met de dealer en laat er direct een originele ruit in plaatsen, je zit niet te wachten op het proces wat je ingaat als er iets niet in orde te krijgen is aangaande de vele sensoren welke opnieuw ingeregeld en af gesteld moeten worden (die dingen welke je auto semi-intelligent maken).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Alle reacties

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:36:
[...]

En op welk artikel mag een enkelvoudige scheur niet?
Edit: Want volgens mij staat in mijn vorige post het artikel benoemd waar staat dat dit wel mag.
Als je verder zoekt kom je inderdaad toch weer op uitzonderingen, ze zullen het eens gewoon op 1 plek in 1 document zetten inclusief de eisen en uitzonderingen.

Afbeeldingslocatie: https://wetten.overheid.nl/afbeelding?toestandid=BWBR0025798/2018-05-20_0&naam=244464.png

[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 24-04-2019 10:55 ]

Pagina: 1