Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Default-tweaker
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-09 17:14
Ik was opzoek naar een tweedehands volledig zwarte NZXT H400.
Vervolgens reageerde iemand op mijn vraag en vroeg of ik misschien geïnteresseerd was in de zwart/blauwe variant. Hierdoor ontstond bij mij het idee om misschien deze case over te kopen en de blauwe stukken te verven.

Onderbouwing
Hierdoor zijn er een aantal vragen bij mij ontstaan.
Ik heb nog nooit een case geverfd maar heb wel alvast wat over internet zitten zoeken, maar de meeste vragen zijn ongeveer drie jaar geleden beantwoord.

Vaak wordt er geadviseert om het mat te schuren, er vervolgens primer op te doen en als laatst de ververf/kleur er op te doen.

Maar tijdens mijn zoek toch kwam ik ook deze ververf tegen Hammerite Direct en bij het product wordt vermeldt dat je dit zonder primer kan opspuiten.

Vragen
Ik heb hierdoor twee vragen zou ik Hammerite Direct gebruiken incombinatie met het schuren van de blauwe stukken?

Of heb je mogelijk een betere aanpak voor mij?

Foto case
Foto van de zwart/blauw case
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2qZQ1T7Tb2zRF0YcW6jg6K78Vk=/fit-in/656x/filters:strip_icc()/i/2001999973.jpeg?f=imagenormal

Links
Link verf - Hammerite Direct
https://www.karwei.nl/ass...at-zwart-400-ml/p/B277096

Link zwart/blauw case - NZXT H400
pricewatch: NZXT H400 Zwart/Blauw

Link - PC kast verven (Deze post vond ik tot nu het duidelijkst wat ik kon vinden over het onderwerp)
PC kast verven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28

Yucon

*broem*

Is dat blauwe plastic of ijzer?

Wat het ook is, in dit geval wil je plaatselijk gaan spuiten. Dat is tricky want hoewel je met zwart niet zo snel kleurverschil zult krijgen zul je wel een verschil in glans kunnen krijgen. Het origineel benaderen wordt lastig dus ik zou dit alleen doen als de prijs echt heel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Default-tweaker
Alles in deze case is van ijzer op het glas na dan.
Voor de rest kan het blauwe U vormige stuk uit de case worden gehaald.
Yucon schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:02:
Is dat blauwe plastic of ijzer?

Wat het ook is, in dit geval wil je plaatselijk gaan spuiten. Dat is tricky want hoewel je met zwart niet zo snel kleurverschil zult krijgen zul je wel een verschil in glans kunnen krijgen. Het origineel benaderen wordt lastig dus ik zou dit alleen doen als de prijs echt heel goed is.
Oke dat is inderdaad handig om te weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59

World Citizen

FreeReef.nl

Als dat blauwe geanonizeerd aluminium is, dan zou ik die anonizatielaag eraf biijen met gootsteenontstopper, dan in de primer en dan in de lak.

- Primer en lak van MoTip
- Gootsteenontstoppen van het merk HG met GEEL etiket pakken. NIET die met groen etiket
(eerst met scotsch bright een beetje dof maken, dan 5/10 min laten weken.)
Afbeeldingslocatie: https://nl.hg.eu/assets/image-cache/site/HG/images/products1000/NL/139100100.MAIN.8e86a9f5.png

[ Voor 10% gewijzigd door World Citizen op 22-04-2019 15:29 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Dat wel buiten doen ivm dampen, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Default-tweaker
World Citizen schreef op maandag 22 april 2019 @ 15:28:
Als dat blauwe geanonizeerd aluminium is, dan zou ik die anonizatielaag eraf biijen met gootsteenontstopper, dan in de primer en dan in de lak.

- Primer en lak van MoTip
- Gootsteenontstoppen van het merk HG met GEEL etiket pakken. NIET die met groen etiket
(eerst met scotsch bright een beetje dof maken, dan 5/10 min laten weken.)
Zover ik weet is het geen aluminium, alleen als je dat doet komt er dan niet veel meer bij kijken?

Zoals dat je moet gaan op passen voor de zuren en het aluminium zelf? Plus kan je de verfer er dan meteen op doen zonder primer of is dat nog wel nodig? En vanaf wanneer kan je op het aluminium gaan verven?

[ Voor 7% gewijzigd door Default-tweaker op 22-04-2019 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-09 10:18
Dit is niet geanodiseerd. Dat spul is gewoon geverfd,

Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van dat alles wat blauw is, van staal is.

Als je dit netjes wil doen, gaat er een hele hoop tijd in zitten, en best wat geld. Veel goedkoper en makkelijker om gewoon een zwarte kast te kopen.

Je kan alle lak zonder primer gebruiken, de vraag is hoe lang het blijft zitten. Opschuren zou ik in ieder geval wel doen, anders valt het er snel af.
Een goede laklaag is voor 99% voorbereiding. Dat wil jij nu gaan weglaten, dan kan ik je vertellen dat je waarschijnlijk geen mooi resultaat gaat krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door WEBGAMING op 22-04-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08 10:07
Ik denk dat het juist mooi is als je de blauwe delen in hoog/zijde glans lak spuit, mooi contrast met de matte delen.
Als je het inderdaad hetzelfde wil krijgen als de rest van de case kom je van een koude kermis thuis vrees ik.. of je herspuit de gehele case natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Ik zou ook als ik de blauwe delen zwart zou gaan maken, de gehele case gaan schuren en verven. Om kleurverschil tegen te gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Default-tweaker schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:26:
[...]

Zover ik weet is het geen aluminium, alleen als je dat doet komt er dan niet veel meer bij kijken?

Zoals dat je moet gaan op passen voor de zuren en het aluminium zelf? Plus kan je de verfer er dan meteen op doen zonder primer of is dat nog wel nodig? En vanaf wanneer kan je op het aluminium gaan verven?
Het valt wel mee qua kracht. Het gaat een beetje bruisen als je het erin legt of insmeert, en dan bruist als het ware de anolaag van het aluminium af. Er komen niet echt dampen vrij, maar je moet het niet op je huid krijgen. Ik had niet in de gaten dat er ergens een toefje schuim op mijn arm zat, en 5 min later had ik een brandplek.

Als je het er langer dan een kwartier in legt dan kun je witte corrosie op je aluminium krijgen. Maar je moet er gewoon bij blijven en met een kwast eroverheen wrijven. Het werkt binnen 1 seconden, en is klaar na dik 5 min.

Maar als het metaal is zou je het ideaal gezien willen stralen en dan primer + lak. In jouw geval zou ik het echter met scotsch bright een beetje dof maken en dan aflakken met of zonder primer. Dat is wel goed genoeg lijkt me....
Knee-Buckler schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:50:
Ik zou ook als ik de blauwe delen zwart zou gaan maken, de gehele case gaan schuren en verven. Om kleurverschil tegen te gaan...
Nou ja of juist niet. Het is nogal werk de hele kast blank te krijgen zonder straalmachine. Dus wellicht doe je er verstandiger aan die blauwer delen allemaal hetzelfde te maken zodat het als geheel afwijkt van de rest van de kast. Desnoods maak je ze glanzend zwart.

Primer klinkt kut... maar je moet het gewoon doen. Ja het kost weer 10 euro, maar is echt de moeite waard. En eerst even 10 Youtube filmpjes kijken.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 08:30
Plastidip misschien een oplossing?
De blauwe delen goed schoonmaken en er in meerdere dunne laagjes plastidip op spuiten.
Ben je het zat, kan je het heel gemakkelijk in orginele staat terug brengen.
Vroeger ook gebruikt om een grijze binnenkant van een computer case helemaal zwart te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door wPlayNL op 25-04-2019 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Die Hammerite Direct is sowieso niet echt een geweldige lak voor dit soort projecten. Dat is bedoelt voor grove dingen die buiten staan en die lak is behoorlijk dik en daardoor vaak niet glad aan te brengen. Kijk maar eens naar tuinhekjes, daar zit vaak een normale Hammerite lak op en daar zie je bijna altijd wel oneffenheden in.

Motip, zoals al eerder werd vermeld, is een stuk betere lak en ook makkelijker om een mooi glad resultaat mee te krijgen. Tevens is deze standaard al leverbaar in vele kleuren. Moet het echter niet teveel kosten, dan kan ik Montana gold ook aanraden. Montana is eigenlijk een graffiti verf, maar met de Gold op waterbasis kun je erg mooie resultaten krijgen. Tevens is dit ook beschikbaar in heel veel gave kleuren en kost het maar een paar euro.

Als je het toch graag volledig zwart wilt maken, pak dan trouwens gewoon de spuitbussen van de Action. Met die primer en zwarte spuitbus kun je ook prima resultaat halen en dat scheelt je veel geld.

[ Voor 11% gewijzigd door zynex op 25-04-2019 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
Voor een dergelijke bedrag ga je zelf toch niet zitten hannessen. Accepteer het blauw of haal gewoon de zwarte kast. Straks heb je een lelijke kast en geen geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
De kast is nieuw 90 euro. Ik weet niet wat iemand voor de blauw/zwarte wil hebben, maar je wil 65 betalen voor de goede kleur. Hoeveel is het je waard aan (spuit)lak, primer e.d.? Want je bent zo al 30 euro aan materiaal kwijt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik denk dat de kosten die je gaat maken hoger zijn zoals aangegeven hierboven. Dus tenzij je echt een custom kleur wilt zou ik gewoon een nieuwe halen. Heb je ook nog lange garantie. Niet dat je dat vaak nodig hebt bij een kast. Maar toch.

Ik snap wel je motivatie, dit is echt de lelijkste kleurcombinatie die ik ooit gezien heb met zwart als 1 van de 2 kleuren. Dus deze kast moet je daarom eigenlijk kopen en spuiten, gewoon zodat hij niet langer in de huidige kleurstelling bestaat. Ot er in elk geval 1 minder op de wereld is zodat het zien van deze kast een aantal mensen bespaard blijft.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
Blauw/zwart kan prima in een Tron thema met blauwe leds in een casemod.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

De meeste projecten die ik zelfbouw eindigen niet veel goedkoper dan kant en klaar kopen, maar het is natuurlijk ook gewoon leuk om te doen.

Zelf iets maken geeft in ieder geval bij mij meer waarde dan kan en klaar kopen :)

Als je het leuk vind wat te hobbyen...

Overigens heb je bij de Verfkampioen een hele grote bak met restspuitbussen. Daar staan ook Motip bussen tussen en dacht dat die voor een knaak weg gingen. Maar het kan ook 5 euro zijn.

Kans is groot dat er wel een kleur bij zit die je tof vind.

Maar als het een geld kwestie is, pak dan een grote zwarte marker :D, en stift hem zwart.

FreeReef.nl

Pagina: 1