Omdat mijn oude CM Stacker (STC-T01) zijn beste tijd wel gehad heeft (veel oppervlakte krasjes, vlekken etc.) ben ik voornemens om deze te voorzien van een nieuw laagje verf. Idealiter zou ik ook van het saaie zwart af komen en naar iets als een oranje/wit/zwart (voor het frontpanel) kleurschema gaan.
Als ik online zoek zie ik dat je idealiter de hele kast opschuurt, "self etching primer" erop spuit om krassen e.d. te vullen gevolgd door gewone primer (zal witte primer moeten zijn als ik de bovengenoemde kleuren wil gebruiken, toch?) waarna de gewenste verf erop kan. Tot slot dan een laag blanke lak om te zorgen dat de kleur goed blijft zitten.
Mijn idee is:
Relevante software en hardware die ik gebruik
Coolermaster Stacker STC-T01
Als ik online zoek zie ik dat je idealiter de hele kast opschuurt, "self etching primer" erop spuit om krassen e.d. te vullen gevolgd door gewone primer (zal witte primer moeten zijn als ik de bovengenoemde kleuren wil gebruiken, toch?) waarna de gewenste verf erop kan. Tot slot dan een laag blanke lak om te zorgen dat de kleur goed blijft zitten.
Mijn idee is:
- Basisframe / binnenkant / achterkant / onderkant wit spuiten
- Zwarte zijkanten en bovenkant warm geel / oranje spuiten
- Aluminium pilaren aan de voorkant terugbrengen naar goede staat (waarschijnlijk is dit een kwestie van poetsen/polijsten aangezien aluminium erg lastig te verven is?)
- Zwarte kappen bij 5.25" bays gewoon zwart laten, hooguit even goed schoonmaken
- Zijn alle bovenstaande stappen vereist of kan dit ook sneller met een goed resultaat?
- Omdat ik lui ben wil ik de kast graag zandstralen ipv met de hand opschuren. Waar kan dit?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Coolermaster Stacker STC-T01