Hometrainer of spinningbike

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 10:56
Nu de mooi weer dagen er weer aankomen gaat de racefiets weer uit de schuur en worden er weer km weggereden. Echter in de wintermaanden zou ik graag nog wat blijven fietsen dat kan op een tacx of iets wat samenwerkt met zwift etc. Echter...

Mijn vriendin wil zo nu en dan ook een fietsen vandaar dat we opzoek zijn naar een hometrainer of spinningbike.

Hometrainer:
-elektrische weerstand met diverse programma’s alleen niet echt aan te passen naar lengte en houding.

Spinningbike: geheel aan te passen, mechanische weerstand en weinig elektrische feiten als km/h, calorievwrbruik etc

Uitdaging: wat te kopen en waarom... mijn vriendin is 1.60 en ik zelf tik de 2.04 aan. Aanpasbaarheid zou prettig zijn al heeft vriendin weer de voorkeur aan de diverse metertjes (tijd, weerstand etc)

Wat hebben jullie gekocht en wat zijn de ervaringen.

Budget laat ik even in het midden. Want het kan alle kanten op. Lees graag eerst de ervaringen en keuzes die men heeft gemaakt alvorens ik ga voorsorteren op een model.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is simpelweg een heel andere manier van fietsen en of spin werkt hangt dan ook af van haar (en jouw) ervaring, zou ik zeggen. Als het zo nu en dan fietsen is, dan lijkt een hometrainer meer voor de hand liggen.

Die 2,04m vs 1,60m is een aandachtspunt. Er van uitgaande dat instelbaarheid je belangrijkste issue is: is het een optie om haar te laten kiezen uit https://www.coolblue.nl/h...ale-gebruikerslengte:2.05 ? Maar dan ergens in een fysieke winkel kopen zodat je ook ter plekke het verlagen/verhogen kunt proberen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Je geeft zelf aan te fietsen, maar heeft je vriendin ook een racefiets? Want dan zou je een fietstrainer kunnen gebruiken. Op die manier gebruiken jullie gewoon je eigen fiets en is aanpasbaarheid geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Vriendin heeft nog geen racefiets maar wil op den duur wel gaan fietsen..

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gropah schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:23:
Je geeft zelf aan te fietsen, maar heeft je vriendin ook een racefiets? Want dan zou je een fietstrainer kunnen gebruiken. Op die manier gebruiken jullie gewoon je eigen fiets en is aanpasbaarheid geen probleem meer.
Stiekem geeft 'ie dat ook al een beetje aan door te vragen naar een tacx. En die hebben wel dingen die beide usecases passen. Ik heb enkel ervaring met het meest basale model van 10 jaar geleden. Maar zelfs dat voldoet al. Je klemt je eigen racefiets er in, en gaat een uurtje los. Hun huidige meest basale smart trainer koppelt met apps die variëren van virtueel fietsen met je maatjes tot een hele technische training. Je zit op je eigen fiets, dus maatvoering is geen probleem (ik steek een volle centimeter boven TS uit..). En bijna een kilowatt trappen is best een opgave, zelfs voor reuzen van maatje TS en ondergetekende..

Je moet alleen wel rekening houden met de meerkosten van de speciale band en een extra wiel. Van rubber wisselen ben je na drie keer wel zat.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Voor mij persoonlijk zou een tacx prima kunnen werken aangezien ik daar mijn racefiets direct op kan zetten.
Mijn vriendin heeft geen racefiets en wil ook kunnen fietsen. Vandaar de zoektocht naar iets wat daar passend voor is.

Probleem bij de standaard hometrainers is dat alleen het zadel veelal in hoogte verstelbaar is. Voor iemand van 2m+ niet ideaal en zit je al snel met je knieën tegen het stuur. Houding is tevens geheel anders dan op een racefiets. Vandaar dat ik ook neig naar een spinningbike alleen vraag ik me af of veel mensen hier een spinningbike gebruiken...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Kun je niet voor haar een goede instapfiets kopen en voor jullie beiden een Tacx? Ben je meteen van dat lengteprobleem af en je wilt toch graag dat zij ook gaat fietsen, is veel leuker samen. En budget was geen issue zei je.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

koentjuh1987 schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:47:

Mijn vriendin heeft geen racefiets en wil ook kunnen fietsen. Vandaar de zoektocht naar iets wat daar passend voor is.
Alles met een standaard uitvalnaaf past in een tacx-achtige trainer. Ik heb mijn 'gewone' fiets er ook wel in gehad.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 13:26

racoon

mooowwww

ik kon geen recenter topic vinden, ik zat ook te twijfelen tussen een hometrainer en spinningbike, ik ga voor een spinningbike.

Iemand ervaring met apps icm een spinnigbike, ik ken alleen iconsole+ en kinomap

[ Voor 9% gewijzigd door racoon op 11-10-2019 08:18 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 16:19
koentjuh1987 schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:30:
iets wat samenwerkt met zwift etc.
Als je iets wilt wat samenwerkt met Zwift vallen de reguliere hometrainer-fietsen al af en kom je óf in het extra dure segment uit, of bij een spinningbike (ook duur).

Voor dat geld kan je dus net zo goed een instapfietsje kopen voor je vriendin met hetzelfde aantal tandjes achter als jij nu hebt. Verder een goedkoop achterwiel en een tacx. Sla je heel veel vliegen in één klap: je fietst nameijk beide op een fiets perfect op je eigen lichaam. Op één apparaat wordt dat lastig met 40 cm lengteverschil. En je vriendin kan ook het buitenfietsen ervaren. Van alleen maar Zwift worden maar heel weinig mensen blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-05 21:16
racoon schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:15:
ik kon geen recenter topic vinden, ik zat ook te twijfelen tussen een hometrainer en spinningbike, ik ga voor een spinningbike.

Iemand ervaring met apps icm een spinnigbike, ik ken alleen iconsole+ en kinomap
dit is mss wat je zoekt: Het grote indoor cycling topic
Pagina: 1