Bestanden op harde schijf niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Goedemorgen,
Ik heb een harde schijf van LaCie, en deze schijf is 1TB groot. Als ik op mijn mac kijk bij de schijf is 377 GB beschreven, maar als ik de schijf open staat er maar 50MB op. Ik weet dat er meer op moet staan. Nu wil ik graag een foto van de schijf hebben voor een begrafenis van mijn oma, maar ik kan dus niet bij het bestand komen. Is deze schijf volledig verloren of is dit nog op te lossen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Stellar Phoenix Mac Data Recovery, maar deze geeft eigenlijk hetzelfde probleem. Hij is wel 377GB aan het overzetten, maar deze bestanden zijn ook weer onleesbaar.

Bedankt voor jullie tijd,

Lotte

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En wat gebeurt er als je hem in een normale pc probeert te lezen?
Overigens nooit meteen met datarecovery aan de slag gaan. Zo te horen is het nu goed gegaan, maar kan natuurlijk ook misgaan en dan ben je alles kwijt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In een Windows computer leest hij hem helemaal niet. Vrees dat ik deze ooit nog geformatteerd had in mac modus en niet dat hij ook door Windows gelezen kon worden.

Ah, zal er geen datarecovery opgooien. Ben niet heel erg thuis in het oplossen van deze problemen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:55
Dan stop er nu meteen mee, je helpt de situatie alleen maar achteruit.

De beste kansen heb je als je met Linux-commando "dd" eerst een volledige 1 op 1 kopie maakt van de harde schijf op een andere harde schijf en dan op die kopie bezig gaat met datarecovery.
zie Thematopic: Datarecovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eh, dd is een mooi commando maar daar moet je wel weten wat je doet. Gezien de vorige resultaten zou ik dat sterk afraden :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Runtime GetDataBack recovery software.
Kan ook overweg met Apple HFS+, APFS
Als er nog (leesbare) data op de schijf staat zal deze het wel kunnen vinden is mijn ervaring.
Met de demoversie kan je in ieder geval testen/previewen of er nog wat te recoveren valt.
Tip: gebruik de temp map bij het previewen van je bestanden. O-)
Maar zoals al aangegeven niet naar de HDD schrijven/recoveren en als de de HDD of USB interface stuk is help er geen software meer.
Eventueel nog rechtstreeks aansluiten op SATA van een PC?
Pagina: 1