Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GroMat
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-07-2022
Hallo, nieuw forumlid hier, ik heb thuis een lg 55ub820v en een onkyo 9800thx av receiver, voorlopig nog met chromecast aan. Ik zit met enkele vragen.

- Ondanks dat ik een 4k tv heb, heb ik op nog geen enkele manier er 4k beelden op kunnen afspelen. Chromecast, ps4 is maar hd, via de tv apps zelf blijft het ook maar 1080p, ondanks dat bv netflix 4k zegt. Weet iemand wat er hier mis gaat? Allemaal hdmi 2.0 kabels

- Ik zie dat veel leden hier films afspelen met Kodi of plex, wat is hier precies het voordeel van? Voorlopig speel ik vaak films af via laptop aangesloten via hdmi op versterker, die dan met hdmi naar de arc ingang vd tv gaat. Voordeel hiermee is dat de films via philips hue app mn lichten laten meekleuren. Gaat dit ook via externe mediaplayers?

- ik ga upgraden eind dit jaar naar een lg 65c9, is het nog de moeite om een externe mediaplayer te kopen?

- Ik zoek dus eigenlijk een goede snelle mediaplayer, maar vind er letterlijk tientallen en kan niet kiezen. 4k, castfunctie, netflix, prime video verplicht. Atmos, dv, hdr10+ optioneel. Wat kunnen jullie aanraden?
(Veel producten hebben enkele opties maar niet alles)

- kan je casten naar een vero 4k+?

Mvg,
GroMat.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:26
GroMat schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:35:
Hallo, nieuw forumlid hier, ik heb thuis een lg 55ub820v en een onkyo 9800thx av receiver, voorlopig nog met chromecast aan. Ik zit met enkele vragen.

- Ondanks dat ik een 4k tv heb, heb ik op nog geen enkele manier er 4k beelden op kunnen afspelen. Chromecast, ps4 is maar hd, via de tv apps zelf blijft het ook maar 1080p, ondanks dat bv netflix 4k zegt. Weet iemand wat er hier mis gaat? Allemaal hdmi 2.0 kabels
Tenzij je een Chromecast Ultra of een PS4 Pro hebt dan kan het kloppen dat je maximaal 1080P op je tv ziet. Als deze specs kloppen zou je tv via de ingebouwde Netflix-app 4K aankunnen maar dat vereist wel een Premium Netflix abonnement.
- Ik zie dat veel leden hier films afspelen met Kodi of plex, wat is hier precies het voordeel van? Voorlopig speel ik vaak films af via laptop aangesloten via hdmi op versterker, die dan met hdmi naar de arc ingang vd tv gaat. Voordeel hiermee is dat de films via philips hue app mn lichten laten meekleuren. Gaat dit ook via externe mediaplayers?
Voordeel van Kodi is dat deze speler met vrijwel alle media overweg kan en er daarnaast erg veel add-ons beschikbaar zijn. Plex wordt vooral gebruikt vanwege de server functionaliteit en de mogelijkheid om video te converteren als het apparaat waar je op kijkt de video niet af kan spelen.

Als ik het goed begrijp heb je Philips Hue software op je laptop draaien? Ben zelf niet zo thuis in het hele Hue-gebeuren maar een snelle zoekactie leert dat er voor Kodi een add-on is die dat mogelijk maakt. Zolang je dan een mediaplayer hebt waar je Kodi op kan installeren inclusief die add-on dan zou dat moeten werken.

En wat voor laptop gebruik je, is die bijvoorbeeld in staat op 4K video af te spelen over HDMI? Ik zou zeggen installeer Kodi eens op je laptop en probeer het uit. Voeg bijvoorbeeld de Youtube add-on toe en probeer 4K video te streamen i.c.m. de Hue add-on om te kijken of dat werkt.
- ik ga upgraden eind dit jaar naar een lg 65c9, is het nog de moeite om een externe mediaplayer te kopen?
Ik zou denk ik wachten en eerst kijken of de apps op je nieuwe tv aan je wensen voldoen. Mocht dat niet volstaan dan kun je altijd nog een mediaplayer kopen.
- Ik zoek dus eigenlijk een goede snelle mediaplayer, maar vind er letterlijk tientallen en kan niet kiezen. 4k, castfunctie, netflix, prime video verplicht. Atmos, dv, hdr10+ optioneel. Wat kunnen jullie aanraden?
(Veel producten hebben enkele opties maar niet alles)
Zie hierboven, misschien is het handiger om zolang je nog geen nieuwe tv hebt te wachten en je laptop te gebruiken? Grote kans dat er eind dit jaar weer nieuwe mediaplayers op de markt zijn die aan al je wensen voldoen.
- kan je casten naar een vero 4k+?
Die vraag kun je beter in dit topic stellen: [Mediaplayer] Vero 4K+.

• GroMat
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-07-2022
Ok, bedankt voor je antwoord. Ik ga Kodi eerst proberen op de laptop (met Hue) en dan ff afwachten tot ik de nieuwe tv heb.

Ivm dat 4k afspelen op de huidige tv. Vanuit de internet tv netflix app krijg ik nog steeds maar 1080p, met premium abo en met 4k logo naast de gespeelde titels. Vreemd, misschien kan mn tv zelf dat nog niet aan?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Daarbij, als je een PS4 Pro hebt, dan zul je 4K input nog moeten activeren bij sommige tv`s. Bij mijn Bravia moest ik een 4K-hdmi bereik-optie instellen, pas toen kreeg ik daadwerkelijk 4K beeld.

Controleer dus of zowel je output als input beide geconfigureerd staan voor 4K.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A